140104010912131325561594

نخستین آیین گردهمایی 40 کاسب برتر و نمونه شهرری تجلیل شدند

آئین گردهمایی و تجلیل از واحدهای صنفی برتر و نمونه شهرری در آستانه روز ملی اصناف و در راستای ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های صنوف و کسبه منصف جهت ارائه خدمات بهتر برگزار شد.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری ، نخستین آیین گردهمایی و تجلیل از کسبه نمونه محلات منطقه 20 و گرامیداشت روز ملی اصناف با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر تولیت حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری شامگاه در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار و در پایان از 40 نفر کسبه نمونه و برتر و نیز رؤسای اتحادیه‌های صنفی تحت پوشش قدردانی شد.

حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ابتدای این مراسم با بیان اینکه دین مبین اسلام طرفدار توسعه اقتصادی است اظهار داشت: جامعه اسلامی نباید نیازمند زورگویان و سلطه گران باشد بلکه باید باقوت و قدرت دست برتر را در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه برخی از کشورهای مسلمان به دلیل بی کفایتی مسئولانشان با آن همه ثروت خدادادی از جمله نفت، منابع طبیعی و معادن تحت سلطه مستکبران و زورگویان قرار دارند و در ذلت و خواری به سر می‌برند.

وی بر ترویج علم و دانش برای توسعه اقتصادی تاکید کرد و افزود: اسلام همواره به علم آموزی و ترویج آن تاکید و در کنار آن نیز به برنامه ریزی برای دستیابی به اقتصاد پویا نگاه ویژه‌ای دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه سوء مدیریت کلید فقر است تصریح کرد: نظام اسلامی بدون برنامه ریزی درست هرگز نمی‌تواند به موقعیت‌های اقتصادی دست یابد، اگر درست برنامه ریزی کنیم با وجود امکانات و ثروت‌های خدادادی در کشورهای مسلمان فقیر پیدا نمی‌شود.

قاضی عسکر کار و تلاش را از دیگر ضرورت‌های توسعه اقتصادی در جوامع اسلامی برشمرد و گفت: کار و تلاش در اسلام بسیار مورد تشویق قرار گرفته و به این امرهم بسیار سفارش شده است.

وی افزود: بازار، کسب و کار و تجارت از شاخص‌های دیگر مورد نیاز برای توسعه اقتصادی جوامع اسلامی است که باید تاجران چرخ اقتصاد را به حرکت درآورند و با گردش مالی و کمک به بخش تولید نشاط و شادابی را بین مردم ایجاد کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) توجه به مقوله مصرف را نیز از دیگر ضرورت‌های توسعه اقتصادی خواند و اظهار داشت: استفاده از مال حلال و لذت مشروع توصیه اسلام است و باید از مواهب طبیعی استفاده ولی اسراف نباید کرد.

قاضی عسکر تأکید کرد: هر کجا که مشکل اقتصادی داریم آنجا توصیه‌های اسلام رعایت نشده است بنابراین کسبه و بازاریان ضمن آشنایی با ضوابط اسلامی در این شرایط سخت اقتصادی باید مردم را بیشتر مراعات کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در پایان با اشاره به وجود حرم سید الکریم (ع) در شهرستان ری و حضور زائران از کشورهای مختلف در این آستان مقدس خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه‌های ایجاد درآمد حوزه گردشگری است که امیدواریم با برنامه ریزی مسئولان شهرستان ری برای رونق اقتصادی سرمایه‌ها به سمت این بخش سوق داده شود و ما نیز در آستان مقدس کمک خواهیم کرد.

در ادامه حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری ضمن گرامیداشت روز ملی اصناف اظهار داشت: شایسته است بازاریان، کسبه و اصناف تصویر زیبایی از ملک ری را به زائران سید الکریم (ع) ارائه دهند، به گونه‌ای که عطر وجود حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) توسط زائران این آستان مقدس احساس شود.

وی بابیان اینکه کسبه باید زینت حرم سیدالکریم (ع) باشند گفت: باهمکاری و همدلی به گونه‌ای رفتار کنیم که زائران به همراه خانواده‌ای‌شان برای زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) به این شهرستان سفر کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به پیشینه تاریخی بازاریان شهرری در پیروزی انقلاب اسلامی و حضور آنان در عرصه جنگ و جهاد، حفظ و تقویت این روحیه جهت تأمین آسایش و امنیت اقتصادی مردم را خواستار شد و افزود: نخستین شهدای دفاع مقدس از بازاریان شهرری بودند و امروز انصاف مهم‌ترین عامل موفقیت در کسب و کار برشمرده می‌شود.

همچنین لطف الله ستاره در نخستین آئین گرامیداشت روز ملی اصناف و گردهمایی و تجلیل از کسبه برتر شهرری اظهار داشت: مجموعه اتاق اصناف شهرستان ری از ابتدای فروردین ماه سال 99 با رویکرد جهاد و خدمت بی‌منت آغاز به کار نمود و تا امروز که 823 روز از آغاز به کار این مجموعه سپری شده عملکرد قابل توجهی در تعامل و ارائه خدمات به مردم و صنوف داشته است.

وی افزود: در این فرصت بیش از 820 روزه 10 تیم بازرسی اتاق اصناف شهرستان ری در دو نوبت صبح و عصر بر روند توزیع و فروش بازار نظارت می‌کنند و در مدت گذشته 140 هزار و 401 مورد بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته است.

اصناف کشور سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستندقدیمی‌ترین سند "اصناف و مشاغل" با 393 سال قدمت رونمایی شدمالیات 963 هزار واحد صنفی صفر تعیین شد/ رشد 60 درصدی متوسط مالیات مقطوع اصناف نسبت به سال قبل

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در ادامه گفت: اتاق اصناف براساس چارچوب قانون بر واحدهای صنفی نظارت و رسیدگی می‌کند و در این مدت 6 هزار و 658 واحد صنفی به دلیل تخلفات گران‌فروشی، کم‌فروشی و… منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش تقریبی بیش از 341 میلیارد و 201 میلیون و 885 هزار و 100 تومان گردید.

ستاره ابراز داشت: بیش از 2537 مورد تذکر کتبی در زمینه استفاده از ماسک و ملزومات بهداشتی و اجرای دستورات ستاد ملی کرونا در این فرصت بیش از 820 روزه از سوی بازرسان صورت گرفته و 1199 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی بازرسان اتاق اصناف جریمه شدند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری ابراز داشت: 1216 مورد گشت مشترک با همکاری فرمانداری ویژه شهرستان ری، اداره تعزیرات، اداره اماکن، اداره دامپزشکی، اداره بهداشت و غیره از صنوف در سطح شهرستان ری انجام شده است.

ستاره تصریح کرد: در این مدت 186 هزار و 68 واحد صنفی فاقد پروانه کسب ساماندهی شده و به 2008 شکایت رسیده به اتاق اصناف در واحد بازرسی رسیدگی شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین آمار تخلف ثبت شده در واحد بازرسی مربوط به تخلف عدم درج قیمت به تعداد 1649 مورد است و سایر تخلفات شامل 1411 مورد کم فروشی، 1216 مورد گران‌فروشی، 256 مورد تقلب و 132 مورد تبلیغ خلاف واقع است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.