1400092211290152724262914

هزینه سنگین‌ حمل و نقل در جنوبی‌ترین نقطه استان تهران؛ کرایه 90 هزار تومانی رفت و برگشت به فشافویه

گروه استان‌ها- پس از سال‌ها انتظار و مطالبه گری مردم و رسانه ها ۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی بخش ۱۰۰ هزار نفری فشافویه رسید تا کمکی برای کاهش هزینه زندگی مردم باشد.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، بخش فشافویه شهرستان ری با جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر که در با در نظر گرفتن جمعیت شناور با توجه به سکونت قابل توجه اتباع در این منطقه به 100 هزار نفر نیز می‌رسد و فاصله ای در حدود 40 کیلومتر تا مرکز شهرستان ری تا کنون از سرویس حمل و نقل عمومی بی‌بهره بود.

نبود اتوبوسرانی در بخش فشافویه به دلیل رفت و آمدهای متعدد مردم این بخش به مرکز شهرستان ری به دلیل وجود دستگاه‌های خدمات رسان در مرکز، تردد شاغلین تا شهر تهران و نیز ورود و خروج روزانه کارکنان شهرک صنعتی شمس آباد چندین مرتبه از سوی رسانه‌‌ها پیگیری شد اما در نهایت امروز با پیگیری شورای اسلامی شهرستان ری از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران 4 دستگاه اتوبوس جهت انتقال مردم این بخش تا مرکز شهرستان یا ایستگاه‌های مترو تحویل ناوگان حمل و نقل شهرداری حسن آباد فشافویه شد.

عدم وجود ناوگان حمل و نقل عمومی از مهم‌ترین مشکلات شهر حسن آباد بوده که طبق برآوردها هزینه رفت و برگشت یک نفر از حسن آباد به تهران با تاکسی حدود 90 هزار تومان است که برای مردم این منطقه در جنوبی‌ترین نقطه استان تهران هزینه سنگینی است.

در پی مطالبه‌گری مردم این شهر و پیگیری کارگروه رسانه شورای اسلامی شهرستان ری با درخواست رئیس شورای شهرستان ری و موافقت شهردار تهران در طی مدت 60 روز چهار دستگاه اتوبوس به شهرداری حسن آباد تحویل داده شد.

جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در حاشیه آیین تحویل اتوبوس‌ها به فشافویه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم جنوب پایتخت به واسطه مشکلاتی که از سوی شهر تهران متحمل می‌شوند نیازمند نگاه ویژه‌ای هستند.

وی افزود: مردم بخش فشافویه به دلیل نبود ناوگان حمل و نقل عمومی در زمینه تردد تا مرکز شهرستان با مشکلاتی مواجه بودند و با توجه به اینکه شهرداری حسن آباد توان تهیه اتوبوس نداشت، از طریق شهرداری تهران این موضوع را پیگیری کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در ادامه گفت: در راستای تقویت خط اتوبوسرانی و دیگر خدمات از شهرداری تهران، چهار دستگاه اتوبوس دیزلی بنز 457 شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به شهرداری حسن آباد فشافویه تحویل داده شد.

شربیانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در سایر بخش ها و شهرها نیز این خدمات استمرار داشته باشد ابراز داشت: در راستای منویات شهردار تهران به منظور افزایش کیفیت خدمت رسانی به شهروندان شهر حسن آباد فشافویه و حمایت از امر جابجایی مسافران، خط جدید حسن آباد فشافویه راه اندازی می‌شود.

امدادرسانی به در راه‌ماندگان در محور حسن‌آباد و فشافویهتهران| انتقاد عضو شورای بخش فشافویه از عدم تحقق وعده‌های مسئولان؛ عشایر شهرری نگران فروش محصولات دامی خود هستندتهران| واکنش امام جمعه بخش فشافویه به ایجاد سایت دفع پسماندهای ویژه در هوشنگ‌آباد

در ادامه شیرزاد یعقوبی شهردار حسن آباد با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی از مهمترین مشکلات این منطقه است، اظهار داشت: شهرهای زیر صدهزار نفر نمی‌توانند اتوبوسرانی داشته باشند و این موضوع معضلی برای حسن آباد است که برای حل این مشکل، چهار دستگاه اتوبوس از شهرداری تهران به حسن آباد منتقل شد.

شهردار حسن آباد در پایان خاطرنشان کرد: به نتیجه رسیدن موضوع اختصاص اتوبوس به بخش فشافویه در راستای مطالبه گری رسانه‌ها صورت گرفت و امیدواریم از این پس نیز سایر مطالبات مردم فشافویه در دستور کار رسانه ها قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.