3

چشمه های آبگرم محلات

چشمه های آبگرم محلات

گردشگری معادل فارسی واژه توریسم در زبان های انگلیسی، فرانسه و آلمانی است. ریشه این واژه توریسم محسوب می شود که از دو بخش تشکیل شده است: «تور» به معنای سفر، گشت و سیاحت و «ایسم»، پسوندی که اشاره به مکتب یا ادیشه فلسفی، مذهبی، سیاسی، ادبی و غیره دارد. بنابراین، توریسم یعنی مکتبی که پایه فکری آن سیاحت و گردشگری است. جهانگردی و گردشگری با اهداف متنوعی مانند بازدید از منابع طبیعی، جاذبه های تاریخی و آثار باستانی، به دست آوردن سلامت جسمی و روحی و … انجام می شود. گردشگری سلامت نوعی از گردشگری است که به منظور حفظ، بهبود و حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد انجام می شود. با توجه به افزایش فشار های روزمره فردی و اجتماعی این نوع گردشگری جایگاه ویژه ای در بین انواع دیگر گردشگری پیدا کرده است. گردشگری چشمه های آبگرم یکی از زیر مجموعه های گردشگری سلامت و پیشگیرانه است که جایگاه آن با توجه به اهداف و نوع درمان دریافتی در زمان بازدید از چشمه های آبگرم می تواند بین گردشگری پزشکی و تندرستی باشد. از آن جایی که گردشگران به دنبال تخلیه استرس و تمدد اعصاب خود از کارهای روزمره هستند، انتخاب چشمه های آبگرم یکی از اولویت های آنهاست. در ایران می توانید شاهد چشمه های آبگرم متنوع و بسیار زیادی باشید که یکی از معروف ترین آنها چشمه های آبگرم محلات به شمار می رود.

معرفی چشمه های آبگرم محلات

معرفی چشمه های آبگرم محلات

استان مرکزی یکی از استان های ایران به شمار می رود که همانطور که از نامش پیداست در مرکز ایران واقع شده است و مرکز آن شهر اراک محسوب می شود. این استان از شمال به استان ‌های البرز و قزوین، از غرب به استان همدان، از شمال شرقی به استان تهران از جنوب به استان ‌های لرستان و اصفهان از شرق به استان‌ های قم و اصفهان محدود می شود. در این استان شهرستان های بسیاری وجود دارد که یکی از آنها محلات نام دارد که مرکز آن محلات نامیده می شود. در این شهرستان می توانید شاهد جاذبه های گردشگری بی شماری باشید که یکی از آنها چشمه های آبگرم محلات محسوب می شود. در این بخش از مجله مستر بلیط در مورد این جاذبه طبیعی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. آبگرم محلات مجموعه ‌ای از چشمه ‌های آبگرم است که در ۱۵ کیلومتری شهر محلات، در ارتفاعات بلند شمال شرق این شهرستان و در استان مرکزی واقع شده‌اند. آبگرم محلات در جنوب شرقی استان مرکزی قرار دارد و جزء بخش مرکزی و دهستان خورهه است. آبگرم در 34 درجه و 0 دقیقه و 25 ثانیه عرض جغرافیایی و 50 درجه و 32 دقیقه و 53 ثانیه طول شرقی واقع شده است. این منطقه در 15 کیلومتری شمال شرق شهر محلات قرار دارد و مساحت آ در حدود 300 هکتار است.

بخش های مختلف چشمه های آبگرم

بخش های مختلف چشمه های آبگرم

این منطقه از گذشته های بسیار دور هم شهرت بسیار زیادی داشته است و افراد زیادی هر ساله به دیدار آن می رفتند. در این منطقه می توانید چشمه های آبگرم زیادی را ببنید که امروزه بر روی هر یک از آنها ساحتمانی احداث شده و لوله کشی انجام گرفته و افراد می توانند به صورت حمام یا استخر از آنها استفاده کنند. عمق این نوع آب هاى گرم گاهى به بیست هزار متر و دمای آنها متناسب با عمق و سرعت بالا آمدن، گاهى به صد درجه سانتى ‌گراد هم مى ‌رسد. چشمه‌ هاى معدنى آب گرم ناحیه محلات از نظر ترکیبات شیمیایى به چشمه‌ هاى معدنى سولفاته کلسیک بان یردوبیگور فرانسه شباهت دارند. گرمى و مقدار قابل ملاحظه کلسیم آن‌ ها خاصیت آرام‌ بخش، مدر، ملین و ضد مسمومیت دارد. این چشمه های آبگرم دارای خواص درمانی زیادی و برای بسیاری از بیماری ها مناسب هستند. بیماری های نقرس، کبدی، صفراوی، کلیوی و دستگاه گوارش از جمله این بیمار ها به شمار می روند. در این چشمه های آب معدنی می توانید شاهد گاز رادون باشید که موجب درمان انواع بیماری های ریوی می ‌شود. بهترین زمان برای استفاده از این چشمه ها فصل بهار و به خصوص تابستان به شمار می رود.

راه های دسترسی به چشمه های آبگرم

راه های دسترسی به چشمه های آبگرم

برای اینکه از این محوطه دیدن کنید در ابتدا باید راهی شهرستان محلات در استان مرکزی شوید. روش های گوناگونی برای سفر به این ناحیه وجود دارد که استفاده از وسایل نقلیه عمومی به خصوص اتوبوس یکی از آنهاست. برای اینکار می توانید بلیط اتوبوس محلات را به صورت آنلاین تهیه کنید و خود را به این محل برسانید. اگر هم با خودرو شخصی به سفر می روید می توانید از طریق جاده آبگرم – محلات خود را به روستای آبگرم برسانید.

بازدید از چشمه های آبگرم محلات

برای بهره مندی از چشمه های آبگرم محلات باید هزینه ای را به عنوان ورودی به هر یک از استخر هایی که می روید بپردازید. مستر بلیط پیشنهاد می کند در فصل بهار و تابستان برای این کار اقدام کنید و همچنین پس از استفاده از چشمه های آبگرم می توانید از دیگر بخش ها و جاذبه های شهر محلات هم دیدن کنید.

نوشته چشمه های آبگرم محلات اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.