1400020600353395822634194

آخرین اخبار امیکرون در ایران| رشد 34.6درصدی موارد ابتلا/ شکل‌گیری خوشه‌های خانوادگی ابتلا نگران‌کننده است + نقشه و نمودار

گروه استان‌ها ـ بررسی روند روبه‌رشد همه‌گیری کرونا در پیک ششم نشان می‌دهد همه شاخص‌ها در مدار صعودی قرار دارند و این روند می‌تواند در روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد و موجب تشدید بحران شود.

– اخبار استانها –

به‌گزارش گروه استان‌هایخبرگزاری تسنیم، روند روبه‌رشد نرخ ابتلای روزانه زیر سایه عادی‌انگاری مردم در سراسر کشور همواره ادامه دارد که کارشناسان بر این باورند که تعطیلی اخیر و برگزاری مراسم جشن‌های عروسی به‌مناسبت سیزدهمین روز از ماه رجب می‌تواند زمینه‌ساز تشدید بحران در هفته‌های آینده باشد.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تأکید دارند با درنظر گرفتن فعالیت ویروس جهش‌یافته آفریقایی در سراسر کشور و نرخ سرایت بسیار بالای این نوع از ویروس، پیش‌بینی‌ها از روند افزایشی نرخ ابتلا شده بود، اما متأسفانه هموطنان به‌دلیل عادی‌انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی که اکنون یکی از کلیدی‌ترین راهکارهای مقابله با همه‌گیری است شرایط را به‌سمت بحرانی شدن هدایت می‌کنند.

به‌گفته این گروه اگرچه روند واکسیناسیون در سراسر کشور ادامه دارد و مسئولان وزارت بهداشت امکانات زیادی در این زمینه مهیا کرده‌اند، اما سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده از سوی مسئولان بدون همراهی هموطنان فایده چندانی ندارد و بحران روز به روز روند افزایشی به خود می‌گیرد،
این درحالی است که براساس اظهار نظر متخصصان و کارشناسان بهداشت و درمان با درنظر گرفتن روند فزاینده نرخ ابتلا هموطنان باید درنظر داشته باشند که اکنون چیزی به‌اسم سرماخوردگی فصلی نداریم و بروز هرگونه نشانه از جمله گلودرد، آبریزش بینی، سردرد، خستگی زیاد و… را باید نشانه کرونا درنظر داشته باشند و با رعایت قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی به پزشک مراجعه کنند.

به‌گفته این گروه البته آن گروه از هموطنان که سه دُز کامل واکسن را دریافت کرده‌اند یا هیچ بیماری زمینه‌ای ندارند و از نظر بیماری در شرایط بدی نیستند؛ می‌توانند با استراحت در منزل و استفاده از خوراکی‌های مقوی دوره بیماری را طی کنند چون با این کار حداقل هم قرنطینه را رعایت کرده‌اند و هم استراحت دوره درمان را کاهش می‌دهد.

در این زمینه همچنین متخصصان بهداشت و درمان معتقدند ایام ماه مبارک رجب و همچنین نزدیک شدن به پایان سال باعث شده است این عادی‌انگاری هموطنان در برگزاری جشن‌ها، شب‌نشینی‌ها، دورهمی‌ها و البته حضور گسترده در بازارها بیشتر از ماه‌های گذشته خودنمایی کند تا جایی که شکل‌گیری خوشه‌های بیماری در خانواده‌ها عاملی در افزایش نگرانی مسئولان بهداشت و درمان شده است.

کارشناسان و متخصصان تأکید می‌کنند بررسی‌های علمی نشان می‌دهد در شرایطی که ویروس جهش‌یافته امیکرون در کشور فعال شده است و اغلب بیماری‌ها با این نوع از ویروس اتفاق می‌افتد لازم است رعایت پروتکل‌ها بیشتر از گذشته در نظر باشد چون شواهد علمی نشان می‌دهد هر یک بیمار می‌تواند 15 نفر را به ویروس کرونا آلوده کند و اگر یک فرد آلوده به ویروس امیکرون در یک مراسم خانوادگی حاضر باشد بدون تردید کل خانواده‌ درگیر بیماری کرونا خواهند شد و شاهد مثال آن هم روند افزایشی خوشه‌های خانوادگی به‌خصوص در شهرهای صنعتی و کلان‌شهرها است.

واقعیت آماری چیست؟

در این شرایط برای اینکه واقعیت روند افزایش نرخ ابتلا در سراسر کشور را دریابیم بد نیست نیم‌نگاهی به آمارهای رسمی منتشرشده از شرایط همه‌گیری در پیک ششم کرونا از ابتدای هفته یعنی بیست و سومین روز از بهمن 1400 تا آخرین آمار منتشرشده دیروز داشته باشیم، آن هم درشرایطی که براساس اعلام وزارت بهداشت هیچ شهرستانی در کشورمان وضعیت آبی کرونایی ندارد و اغلب نقاط ایران هم در شرایط پرخطر قرار گرفته‌اند.

مقایسه آمارهای دو نقطه مورد نظر نشان می‌دهد از ابتدای هفته جاری نرخ ابتلای روزانه سیر صعودی خود را ادامه داده و با رشدی معادل 34.6 درصد دیروز به 25034 مورد ابتلا رسیده است و اخبار منتشرشده مبنی بر افزایش مراجعه‌کنندگان سرپایی به مراکز درمانی هم تأکیدی براین مدعاست که هفته آینده باید منتظر جهش آمارها به سطوح بالاتری هم باشیم.

از سوی دیگر در بخش موارد بستری نیز روند صعودی در دوره موردنظر ادامه دارد و رشد 33.2درصدی نرخ بستری در مراکز درمانی تعداد بیمارانی را که نیاز به دریافت مراقبت‌های پزشکی در مراکز درمانی داشته‌اند به محدوده سه‌هزار نفر یعنی 2768 نفر در روز رسانده است که این روند به‌گفته کارشناسان، در واقع دومین حلقه از تکمیل زنجیره بیماری از نرخ ابتلا تا موارد فوتی است.

در همین حال نکته اصلی اینجاست که در همین زمان موارد بیمارانی نیز که به دریافت خدمات در بخش مراقبت‌های ویژه نیاز پیدا کرده‌اند سیر صعودی به خود گرفته است چون این شاخص با رشدی معادل 4.367 درصد اکنون به محدوده 3500 نفر بستری در بخش مراقبت‌های ویژه رسیده است و در نهایت رشد 25.5درصدی موارد فوتی نسبت به ابتدای هفته زنگ هشداری برای چهارده روز آینده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

سایه سنگین امیکرون/ بیمارستان‌های استان خراسان‌شمالی به حالت آماده‌باش درآمدامیکرون در استان فارس یکه‌تازی می‌کند/ 268 نفر در 24 ساعت بستری شدندآخرین اخبار امیکرون در ایران | رشد 105درصدی تعداد شهرهای قرمز/ فقط 15 ثانیه تا ابتلا زمان داریم/ کودکان هدف اصلی ویروس جهش‌یافته + نقشه و نمودار

استان ایلام/ روند افزایشی بیماران نگران‌کننده است

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 74 هزار و 274 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 396 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 140 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 76 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 69 هزار و 210 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته دو مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 188 نفر بوده است.

استان خراسان رضوی/ 343 بیمار جدید شناسایی شد

محمد پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدسبا بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 136 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند و سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد، 833 بیمار است خاطر نشان کرد: روند تعداد بیماران بستری و سرپایی در استان خراسان رضوی همچنان افزایشی است و بیشتر مناطق استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با بیان اینکه بر خلاف تصورات اولیه، اومیکرون به ویژه در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند و یا مبتلا به بیماری زمینه ای دارند می‌تواند موجب بدحالی بیماران شود تصریح کرد: در حال حاضر 259 بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که 197 نفر از این بیماران در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طی یک روز گذشته یک هزار و 274 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب و یک هزار و 52 بیمار به اورژانس بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه مراجعه داشتند، از عموم مردم خواست در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و یا مراکز درمانی سطح یک و دو مراجعه نمایند و از حضور مستقیم به بیمارستان‌ها اجتناب کنند.

استان فارس/ شمار جانباختگان صعودی شد

بنا بر آخرین تغییرات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت نیمی از شهرستان‌‌های استان فارس در وضعیت پرخطر یا قرمز قرار گرفتند، 13 شهرستان نیز در وضعیت نارنجی هستند و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند.

بر این اساس 17 شهرستان شامل آباده، اقلید، خرمبید، پاسارگاد، سرچهان، ارسنجان، زرقان، بیضا، شیراز، سپیدان، ممسنی، فسا، زرین دشت، داراب، لارستان، اوز و خنج در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین شهرستان‌های نی‌ریز، بختگان، خرامه، استهبان، مرودشت، سروستان، کوار، خفر، جهرم، گراش، کازرون، کوهچنار و فراشبند در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بوانات، رستم، فیروزآباد، قیروکارزین، لامرد و مهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون دو میلیون و پانزده هزار و 257 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 585 هزار و 809 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و 680 هزار و 448 تست تشخیصی مولکولی بوده که 496 هزار و 169 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 334 هزار و 809 مورد تست سریع انجام شده و 89 هزار و 604 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 269 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، هم اکنون هزار و 288 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 165 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در 24 ساعت گذشته 17 مورد جدید فوتی کووید19 در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و 618 نفر رسید.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و 698 هزار و 942 دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 328 هزار و 489 دُز نوبت اول، سه میلیون و 36 هزار و 790 دُز نوبت دوم و یک میلیون و 333 هزار و 663 دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

استان سیستان و بلوچستان/ 1293 مورد ابتلای جدید تنها در 24 ساعت

سیدمحمد هاشمی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: با ابتلای یک هزار و 293 نفر جدید به کرونا در سیستان و بلوچستان طی 24 ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به 156 هزار و 493 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته با فوت چهار نفر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در استان به دو هزار و 693 نفر رسید، گفت: در حال حاضر 205 بیمار حاد تنفسی و 104 فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

وی ضمن درخواست از شهروندان برای استفاده از ماسک هنگام خروج از خانه و شستشوی دست‌ها با اصول بهداشتی، بیان کرد: بر خلاف تصور عمومی سویه اُمیکرون تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است و نباید فریب شمار پایین موارد بدحال بیماری را خورد.

هاشمی شهری افزود: هر چند طبق اطلاعات موجود قدرت بیماریی زایی این سویه کمتر است امّا قدرت سرایت بالای آن به اثبات رسیده و در صورت شیوع گسترده ویروس در جامعه بسیاری از افراد و در راس آنان سالمندان، مادران باردار و بیماران خاص نیاز به بستری در بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند و به صورت ناگهانی با حجم وسیعی از مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی مواجه خواهیم شد.

استان خراسان شمالی/ آمار فوتی‌ها روبه افزایش است

در حالی که در روزهای منتهی به بهمن 1400 آمار روزانه فوتی‌های کرونا صفر شده و روزها هیچ موردی از فوتی ناشی از ابتلا به کرونا ثبت نشده بود٬ روز گذشته امار فوتی‌های کرونا در استان به عدد 4 و تعداد بستری شدگان به عدد 299 نفر رسید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت٬ تا روز 26 بهمن ماه 1400، 84 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در استان بستری شدند. مجموع بیماران بستری کووید19 در استان به 299 نفر رسید.

رنگبندی شهرستان‌های استان بر اساس آخرین اعلام رسمی وزارت بهداشت از وضعیت شهرهای کشور قرمز است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان 5 سال به بالا در تمام مراکز تجمیعی و پایگاه‌های واکسیناسیون سطح استان، تصریح کرد: واکسن‌های مورد تأیید برای این گروه سنی، پاستوکووک و سینوفارم است و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت، مشابه گروه‌های سنی بالاتر و بالغین است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم که والدین، نسبت به تزریق واکسن به فرزندانشان اقدام کنند، تأکید کرد: در دسترس‌‌ترین واکسن، بهترین واکسن است٬ همچنان شعار ماست. خوشبختانه هم‌اکنون انواع واکسن‌ها را در اختیار داریم، بنابراین افراد منتظر واکسن خاصی نباشند و حتماً برای دریافت دوزهای عقب‌افتاده و دوز سوم واکسن خود به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

دکتر دلشاد عنوان کرد: پوشش واکسیناسیون دوز سوم در استان به حدود 50 درصد رسیده است که نشان از مشارکت مردم در این امر دارد، بنابراین با توجه به اهمیت و تأثیر تزریق واکسن در کاهش میزان بستری و فوتی‌های کرونا در افراد واکسن زده نسبت به افرادی که واکسن نزده‌اند، بنابراین از مردم می‌خواهیم در زدن واکسن اهمال نکنند.

استان البرز/ فوتی‌های کرونا روند صعودی به خود گرفت

مهرداد بابایی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 60 بیمار با علائم ‌کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز 83 هزار و 475 نفر است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 510 نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند بیان کرد: از این تعداد، ابتلای 203 نفر به بیماری کووید 19، تا این تاریخ قطعی شده است.

بابایی با اشاره به اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید با جدیت بیشتری اجرا شود، تصریح کرد: متأسفانه در 24 ساعت گذشته هفت بیمار کووید 19 جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در استان به 6561 نفر رسیده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان هرمزگان/ 3 فوتی در 24 ساعت اخیر

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته در استان هرمزگان سه مورد فوتی داشتیم و آمار فوتی های این بیماری در استان 2503 نفر رسید.

وی ادامه داد: فوتی‌ها 2 خانم و یک آقا در بازه سنی 33 الی 79 ساله از شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امروز با بستری شدن 119 نفر جدید شمار کل بستری‌های کرونا در استان به 353 نفر رسید.

نوروزیان تصریح کرد: اکنون 58 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال 11 نفر از آن‌ها وخیم است.

استان کرمان/ 171 مورد بستری جدید در مراکز درمانی

در روزهایی که به گفته مسئولان با شیوع سویه جدید کرونا به یکباره تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونا در استان کرمان پنج تا شش برابر افزایش داده است عادی‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی روزهای اخیر به اوج خود رسیده و این امیکرون است که در سایه بی‌توجهی‌های در سطح جامعه جولان می‌دهد.

در این شرایط سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 421 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 253 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 41 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 52 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 16 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 59 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 171 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: با فوت 5 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان، مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 284 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 229 هزار و 717 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 968 هزار و 744 مورد و در نوبت سوم 693 هزار و 430 دوز تزریق شده است.

استان قزوین/ نرخ مرگ و میر کرونا 8 برابر شد

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از کاهش 27 درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 201 بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید-19 استان قزوین شناسایی شدند که این آمار نسبت به روز گذشته 76 نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به افزایش 6 درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی در استان اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته 73 بیمار کرونایی جدید با علائم قطعی بهبود و نقاهت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری شدند که این آمار در قیاس با روز قبل 4 نفر بیشتر شده است.

رحمانی به کاهش 12.5 درصدی آمار بیماران بدحال کرونایی هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 14 بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان زیر دستگاه کمک‌تنفسی بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز پیش 2 نفر کاهش یافته است.

وی در ادامه از افزایش 700 درصدی نرخ مرگ‌ومیر کرونایی روزانه در استان قزوین خبر داد و افزود: در 24 ساعت اخیر 8 بیمار کرونایی بدحال در استان قزوین جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با روز قبل 8 برابر شده و نسبت به روز قبل 7 فوتی کرونایی بیشتر داشتیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین همچنین با اشاره به افزایش 84 درصدی موارد بهبودیافتگان روزانه کرونایی گفت: در شبانه‌روز اخیر 145 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قزوین مرخص شدند که این آمار از روز گذشته 66 نفر بیشتر شده و بالاترین آمار بهبود کرونایی ما از ابتدای پیک ششم محسوب می‌شود.

رحمانی اضافه کرد: در نهایت مجموع آمار بستری‌های کرونایی فعلی استان قزوین با 6 درصد افزایش به 390 نفر رسیده است که در قیاس با روز گذشته 22 نفر افزایش یافته و با توجه به اینکه سهمیه تخت‌های کرونایی رو به اتمام است، به زودی باید 200 تخت جدید برای بیماران کرونایی بستری در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین آمار پوشش واکسیناسیون کرونایی دوز سوم تا امروز در گروه سنی بالای 18 سال استان قزوین به 35.1 درصد رسیده و 5.86 درصد از جمعیت 5 تا 12 سال استان قزوین هم دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

استان همدان/ 234 مورد ابتلای جدید در یک روز گذشته

روند مراجعه بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و اورژانس بیمارستان‌های همدان افزایشی است و بستری کودکان هم افزایش یافته است.

تاکنون مجموع بیماران بستری مثبت به 31 هزار و 867 و بیماران سرپایی مثبت به 108 هزار و 620 نفر رسیده است.

دکتر محمد طاهری درباره وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: با مرگ 2 بیمار دیگر در 24 ساعت گذشته، آمار متوفیان کرونا در این استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و 184 نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در 24 ساعت گذشته 4هزار و 693 مورد بود که از این تعداد 234 بیمار جدید شناسایی شدند که 186 نفر از آنها سرپایی مداوا و 48 نفر بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همچنین 18 بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری شدند و اکنون مجموع بیماران بستری مشکوک و قطعی در بیمارستان‌های استان همدان به 530 نفر رسیده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌‌های استان نیز اظهار داشت: شمار بیماران کرونایی بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و 715، بهار یک هزار و 587، تویسرکان یک هزار و 631، رزن یک هزار و 275، درگزین 427، فامنین 426 و کبودرآهنگ یک هزار و 587 نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون پنج هزار و 946 نفر در ملایر، چهار هزار و 223 نفر در نهاوند و 12 هزار و 351 نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده‌اند.

استان کردستان/ تعداد مبتلایان به امیکرون همچنان رو به افزایش است

فریدون عبدالملکی پیش‌ازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از افزایش بیماران امیکرون و شناسایی 164 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تاکنون در استان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 295 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کردستان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری‌شدگان به تفکیک شهرستان‌های استان افزود: در حال حاضر در سنندج: 170 نفر، سقز: 29 نفر، مریوان: 22 نفر، قروه: 13 نفر، بیجار: 13 نفر، کامیاران: 14 نفر، دیواندره: 1 نفر، بانه: 25 نفر و سروآباد: 8 نفر بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه اکنون 35 بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند، از فوت 3 بیمار در 24 ساعت گذشته خبر داد و آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را 1959 نفر عنوان کرد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این ویروس در استان کردستان تاکنون 850 نفر در سنندج، 313 نفر در سقز، 151 نفر در قروه، 105 نفر در کامیاران، 159 نفر در بانه، 92 نفر در دیواندره، 75 نفر در بیجار، 185 نفر در مریوان، 24 نفر در دهگلان و 5 نفر در سروآباد جان ‌باختند.

استان لرستان/ 29.1 درصد دُز سوم واکسن دریافت کرده‌اند

مریم کوشکی ظهر امروز در رابطه با آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در استان لرستان اظهار داشت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در 24ساعت گذشته تا امروز376 نفر بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی و آمار مبتلایان به این بیماری در استان به209 هزار و 653 نفر رسید.

وی افزود: متأسفانه از روز گذشته تا امروز سه نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده و بر همین اساس تاکنون در مجموع 2 هزار و 705 مورد فوت قطعی بر اثر بیماری کرونا در استان ثبت شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تعداد مبتلایان کرونا بستری در مراکز درمانی 465 نفر هستند بیان کرد: از ابتدای واکسیناسیون در استان تاکنون 88.2 درصد دوز اول، 77.4 درصد دوز دوم و 29.1 درصد دوز سوم را دریافت کرده اند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان اصفهان/ 2801 مورد ابتلای جدید

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 2801 مورد مثبت ابتلای قطعی گزارش شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی 4023تست کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شده که از این میزان 2801 مورد مثبت اعلام شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 1190 بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: در شبانه‌روز گذشته 203 بیمار به بیماران بستری اضافه شدند و 229 بیمار هم ترخیص شدند.

عقدک تصریح کرد: 185 بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال وخیم‌تری نسبت به بقیه بستری‌ها دارند.

وی ادامه داد: 11 مورد فوتی کرونا در 24 ساعت گذشته گزارش شده که 7 مورد آن قطعی و 4 مورد مشکوک به کرونا بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مجموع بیماران کرونایی بستری شده از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: 195 هزار و 254 بیمار در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا بستری شدند که از این تعداد 131 هزار و 143 نفر بهبود و 6 هزار و 442 نفر فوت کردند.وی ادامه داد: به مردم توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر برای دریافت نوبت سوم واکسن اقدام کنند و همچنین بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بیش از این شاهد موج انفجاری این ویروس منحوس نباشیم.

استان گیلان/ 172 مورد جدید ابتلا در 24 ساعت گذشته

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 626 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و روند صعودی آمار بستری‌شدگان کرونایی همچنان در استان تداوم دارد.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان 172 بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند که 97 نفر از این تعداد بیماران کرونایی حال مساعدی نداشته و بدحال هستند.

همچنین 97 نفر از بیماران کرونایی در استان گیلان به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که 13 نفر از این بیماران در پی نامساعد شدن حالشان طی 24 ساعت گذشته به بخش ICU بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

طبق آخرین آمارها در حال حاضر بیش از 36 درصد جمعیت استان گیلان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند البته به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیش از نمی از بستری‌شدگان کرونایی در استان هیچ دزی از واکسن را دریافت نکردند.

در حال حاضر شهرستان‌های تالش، ماسال، رودبار، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، بندرانزلی، رشت، خمام، صومعه‌سرا، فومن، املش، سیاهکل و رودسر شهرستان‌های قرمز گیلان و شهرستان‌های آستارا، رضوانشهر و شفت نیز شهرستان‌های نارنجی هستند.

استان مرکزی/ رتبه دهم میزان بستری کرونا در کشور

سیدمحمد جمالیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت شیوع سویه جدید کرونا در استان اظهار داشت: سرعت انتقال اُمیکرون و چرخش فوق‌العاده آن در جامعه بسیار زیاد و سریع است، در موج ششم استان مرکزی از نظر میزان بستری دهم و در زمینه میزان مرگ و میر و درصد کشندگی در هفته گذشته در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی افزود: از دلایل اصلی بالا بودن مرگ و میر در استان مرکزی و تفاوت عمده آن با سایر استان‌ها، ساده‌انگاری بیماری و دیرمراجعه کردن مبتلایان به بیمارستان‌ها است، علاوه بر این آلودگی هوا و سن بالا در افزایش میزان مرگ و میر نقش مهمی دارد و باید شرایط به نحوی مدیریت شود تا نیاز به بستری مبتلایان نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: این تفکر که اُمیکرون فرم شدیدی از بیماری نمی‌دهد و یا میزان مرگ و میر آن نسبت به سویه‌های قبلی کمتر بوده غلط است و مردم نباید در غفلت این باور اشتباه، زندگی و سلامتی خود و اطرافیان خود را به خطر بیندازند.

جمالیان بیان کرد: همچنین تعداد موارد مراجعه و بستری اطفال درحال افزایش است به طوری که حدود 10 تا 15 درصد موارد بستری‌ها در مراکز درمانی به کودکان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از موارد فوت در بیمارستان‌ها در بدو ورود به اورژانس و یا 24 ساعت نخست اتفاق می‌افتد که نشان دهنده مراجعه دیر هم استانی‌ها به مراکز درمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: متأسفانه باز هم این تفکر که سایر اعضای خانواده و اطرافیان یک فرد مبتلا به کرونا نیز می‌توانند از همان داروها و روش‌های درمانی استفاده کنند در جامعه رواج یافته که این باور نیز اشتباه و نادرست است.

جمالیان با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در استان به شدت کاهش یافته است، از مردم استان تقاضا کرد که به محض ظاهر شدن علائم بیماری به خصوص در اطفال، به سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی افزود: بیمارستان امیرکبیر و همچنین بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اراک و کلینیک تنفسی آن به عنوان سانتر کرونا آمادگی لازم برای پذیرش 24 ساعته موارد ابتلای کودکان و دیگر موارد مشکوک را دارد و پزشکان و متخصصان در هر ساعت از شبانه‌روز که نیاز باشد در محل حضور دارند و در صورت نیاز، بستری هم می‌کنند.

استان اردبیل/ فوت 4 نفر در یک روز گذشته به دلیل کرونا

علی محمدیان‌اردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته متاسفانه 4 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در این مدت 57 فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که نسبت به دیروز 2 نفر بیشتر است.

محمدیان‌اردی ادامه داد: هم‌اکنون 258 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به دیروز 16 نفر افزایش نشان می‌دهد و 37 بیمار نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: تاکنون بیش از 2 میلیون و 60 هزار دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده و در حال حاضر مشگین شهر تنها شهرستان قرمز استان است و بقیه شهرستانها در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان سمنان/ بستری 28 مورد جدید به کرونا در سمنان ثبت شد

کامران قدس سرپرست دانشگاه علوم پزشکیاستان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونابیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون58 هزار و296 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکیاستان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در 24ساعت گذشته (از بیست و ششم الی بیست و هفتم بهمن‌ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 28 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروستاکنون به 11 هزار و 407 نفر رسیده است و 46 هزار و 889 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

قدس ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید 19از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به 10 هزار و 188 نفر رسید.

207 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند

احمد یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه 50 درصد شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار دارند اظهار داشت: هم اکنون 5 شهرستان در وضعیت قرمز، 4 شهرستان نارنجی و یک شهرستان زرد کرونایی هستند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون را بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان کرد و افزود: دورهمی خانوادگی و تجمع بدون رعایت اصول بهداشتی عامل اصلی انتشار کرونا و سویه جدید اومیکرون است.

وی از وضعیت نگران‌کننده شیوع بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 207 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

یزدان‌پناه با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته 78 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند خاطر نشان کرد: از این تعداد بستری جدید تست کرونای 17 نفر از آنان، مثبت اعلام شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به بستری 29 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه افزود: از مجموع موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی، 10 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

وی از ثبت فوت 2 نفر دیگر به سبب ابتلا به بیماری کرونا خبر داد و بیان کرد: آقا 68 ساله با بیماری قلبی عروقی و فرد دیگری با 65 سال سن با بیماری دیابت و فشار خون فوت کرده‌اند و در مجموع تاکنون 2 هزار و 61 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با تأکید بر لزوم انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه بهداشتی خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 100 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

کاشان/ بیماران بدحال کرونایی بستری شده به 43 تن رسید

کاشان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و این موضوع نشان از آن دارد که ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد و پیک ششم کرونا را با افزایش مبتلایان و بستری‌ها تجربه کرده است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 31 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد 24 بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و شش بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء و یک بیمار نیز در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل شش و حداکثر 91 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز بیمار حداقل 52 و حداکثر 93 سال به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 289 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 223 بیمار در شهرستان کاشان و 66 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران 36 بیمار به صورت موقت بستری شدند.

وی از بستری 43 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته متأسفانه یک بیمار آقا 85 سال در شهرستان کاشان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 63 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 42 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 866 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

آذربایجان غربی/ ثبت 6 مورد فوتی جدید کرونایی در 24 ساعت گذشته

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونا استان آذربایجان‌غربی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه در رابطه با آخرین آمار مربوط به بیماری کرونا اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته، در آذربایجان‌غربی 6 فوتی داشتیم که 4 نفر از آن‌ها آقا و 2 نفر خانم بوده اند.

وی افزود: هر 6 نفر سالمند بوده‌اند و حداقل یک بیماری زمینه‌ای داشتند.

سید جلیل موسوی ضمن اشاره به اهمیت دریافت دز سوم واکسن کرونا، گفت: از 6 نفر فوتی که در شبانه‌روز گذشته داشتیم، هیچ کدام دز سوم واکسن را دریافت نکرده بودند و همین امر باعث تشدید بیماری و فوت انها شده است.

وی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته یک هزار و 13 مورد جدید ابتلا به کرونا را در استان شناسایی شده‌اند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونا در آذربایجان‌غربی، گفت: میزان دریافت واکسن در سطح استان طی روز گذشته 17 هزار و 167 دز بوده است.

استان خراسان جنوبی/ شمار قربانیان کرونا در استان به یک هزار و 391 نفر رسید

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: روز گذشته 317 آزمایش جدید کرونا در استان انجام شد که 184 بیمار جدید شناسایی شد.

غلامرضا شریف زاده افزود: از این تعداد 115 مورد از بیرجند، 11 مورد از سربیشه، 10 مورد از نهبندان، درمیان و سرایان هر کدام 9 مورد ، از قاین و بشرویه هر کدام 8 مورد، 5 مورد از فردوس، 4 مورد از طبس، 3 مورد از زیرکوه و 2 مورد از خوسف شناسایی شده است.

به گفته دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر 216 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 125 نفر کرونا مثبتند و از این تعداد 21 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 3 نفر نامساعد است.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته 4 نفر دیگر در استان براثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع موارد فوت به یک هزار و 319 نفر افزایش یافت.

شریف‌زاده افزود: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان 570 هزار و 6 نفر واکسن نوبت اول، 513 هزار و 847 نفر واکسن نوبت دوم و 186 هزار و 508 نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.