1400020600353520822634194

آخرین اخبار امیکرون در ایران| ناقلان بی‌علامت و شکل‌گیری خوشه‌های تازه بیماری / شرایط تثبیت‌ شده نیست؛ عادی انگاری ممنوع + نقشه و نمودار

گروه استان‌ها ـ در شرایطی که اخبار حکایت از مهار پیک ششم در برخی استان‌ها دارد تغییر نرخ مبتلایان روزانه بیانگر این نکته است که هنوز شرایط به تثبیت نرسیده و درصورت عادی انگاری یکباره شرایط به سمت بحرانی شدن پیش می‌رود.

– اخبار استانها –

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، بررسی‌های آماری و تحقیقات مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا نشان می‌دهد پیک ششم در برخی مناطق کشور تقریباً مهار شده و شاخص‌ها روند نزولی به خود گرفته‌اند اما واقعیت امر اینجاست که هنوز شرایط تثبیت شده نیست و درصورت عادی انگاری ممکن است یکباره بحرانی شدن شرایط را تجربه کنیم.

در این زمینه کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان تاکید می‌کنند، حاصل مدیریت شرایط در چند ماه اخیر توسط دولت سیزدهم بوده و سطح بالای واکسیناسیون بحران امیکرون را مدیریت شده کرد، این درحالی است شدت سرایت بالای ویروس امیکرون می‌تواند این روند را در سایه عادی انگاری با چالش روبرو کند.

این گروه معتقدند اگرچه اکنون به گفته مقامات مسئول روند کنترل شده بوده ولی نباید هموطنان بگونه‌ای رفتار کنند که عادی انگاری تمام سیاست‌گذاری‌های دولت و مسئولان در راستای مدیریت کم هزینه کرونا را با مشکل مواجه کرده و دوباره بحران آفرینی شود.

به گفته کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان نشانه‌های عادی انگاری در کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمایان شده و رسیدن آن به زیر سطح 55 درصد زنگ هشداری در عدم بهبود شرایط در ماه‌های آتی است چون نوسان‌های نرخ ابتلای روزانه و موارد بستری نشان می‌دهد در سایه عادی انگاری امیکرون توانایی غافلگیر کردن همه را دارد.

از سوی دیگر نکته‌ای که باعث عادی انگاری در میان برخی هموطنان شده مرتبط با تکمیل دز واکسیناسیون است و گروهی براین باورند که تزریق سومین دز واکسن کرونا مصونیت کامل در افراد ایجاد کرده و مانع از ابتلای آنها به بیماری خواهد بود درحالی که این تصور کامل اشتباه و غیر اصولی است، چون تحقیقات و بررسی‌های علمی نشان داده حتی افرادی که سه دز واکسن هم دریافت کرده‌اند می‌توانند ناقل بوده و زمینه ایجاد خوشه‌های بیماری را می‌کنند.

علیرضا زالی در این زمینه چندی پیش در گفت‌وگو با رسانه‌ها رسما اعلام کرد: مطالعات نشان می‌دهد که واکسن دز سوم یا شانس ابتلا را به حداقل می‌رساند یا اگر هم فرد مبتلا شود، نوع خفیف‌تر سویه امیکرون را می‌گیرد و احتمال بستری یا مرگ و میر فرد به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند، اما مانعی برای ناقل بودن افراد واکسینه شده نیست.

زالی درباره اینکه آیا فرد واکسینه شده می‌تواند به عنوان ناقل این ویروس باشد، تاکید کرد: این افراد همچنان می‌توانند به عنوان انتقال دهنده این بیماری باشند زیرا لباس و وسایل فردی هر فرد می‌تواند عاملی برای انتقال باشد و هیچ تولیدکننده واکسنی تاکنون این ادعا را نداشته است که با تزریق واکسن، فرد دیگر به عنوان ناقل این ویروس عمل نمی‌کند. البته بر اساس برخی شواهد و تحقیقات، خود فرد می‌تواند نسبت به ابتلا مصون شود.

وی تصریح کرد: ولی اگر در یک جامعه تعداد زیادی از افراد واکسینه شوند، چون چرخش ویروس متوقف می‌شود از این نظر هم انتقال و سرایت بیماری هم کاهش پیدا می‌کند.

فرمانده ستاد کرونای استان تهران همچنین تاکید کرد: در شرایط فعلی که برخی شواهد نشان می‌دهد پیک ششم در برخی مناطق سیر نزولی به خود گرفته نباید با عادی انگاری و بی‌توجهی به ناقلان بی‌علامت زمینه شکل‌گیری خوشه‌های جدید بیماری را مهیا کنیم.

آمار بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا در اصفهان همچنان افزایشی استآمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر 50 درصد کاهش یافت/ وضعیت بیماران تا 2 هفته آینده بهتر می‌شود+فیلماستاندار سمنان: ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌ها به‌منظور مقابله با کرونا استفاده شود

استان اصفهان/ 624 مورد ابتلای جدید ثبت شد

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 624 مورد مثبت ابتلای قطعی گزارش شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی 1530تست کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شده که از این میزان 624 مورد مثبت اعلام شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 1059 بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: در شبانه‌روز گذشته155 بیمار به بیماران بستری اضافه شدند و 188 بیمار هم ترخیص شدند.

عقدک تصریح کرد: 187 نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال وخیم‌تری نسبت به بقیه بستری‌ها دارند.

وی ادامه داد: 19 مورد فوتی کرونا در 24 ساعت گذشته گزارش شده که 16 مورد آن قطعی و 3 مورد مشکوک به کرونا بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مجموع بیماران کرونایی بستری شده از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: 198 هزار و 892 بیمار در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا بستری شدند که از این تعداد 133 هزار و 788نفر بهبود و 6 هزار و 498 نفر فوت کردند.

استان ایلام/ شناسایی 126 مورد ابتلای جدید

جاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 77 هزار و 320 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 126 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال‌حاضر 82 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 13 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبودیافته‌ها 73 هزار و 194 نفر بوده است.

محمدی گفت: در 24 ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مربوط به شهرستان ایلام گزارش شده و مجموع فوت‌شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 207 نفر بوده است.

استان آذربایجان غربی/ 36.7 درصد ساکنان دز سوم واکسن دریافت کردند

سید جلیل موسوی دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونا استان آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، در رابطه با آخرین آمار مربوط به تزریق دز سوم واکسن اظهار داشت: در استان آذربایجان غربی 36.7 درصد از افراد بالای 18 سال، دز سوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی ضمن اشاره به اینکه تزریق دز سوم واکسن در پیشگیری از بیماری بسیار موثر است، گفت: وضعیت تزریق دز سوم در استان اصلا رضایت بخش نیست. خواهشمندیم هم استانی های عزیز در اسرع وقت برای تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونا استان آذربایجان غربی، بیان کرد: در حال حاضر در پیک اومیکرون هستیم اما هیچ جای نگرانی برای خدمات رسانی به هم استانی ها نداریم و کل بیمارستان های استان در وضعیت مطلوبی به سر میبرند.

وی در رابطه با تزریق دز چهارم واکسن کرونا، اظهار داشت: فعلا در استان، ترزیق دز چهارم انجام نمی شود.

موسوی گفت: هم استانی های عزیز باید زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تزریق دز سوم واکسن کرونا را جدی بگیرند تا از این بحران عبور کنیم.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان بوشهر/ کاهش 20 درصدی بیماران بستری در مراکز درمانی

احمد یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از روند نزولی ابتلا به بیماری کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان بهداشتی درمانی اعتقاد دارند سویه اومیکرون رو به افول است که کاهش مبتلایان موید این ادعا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به وضعیت مبتلایان بستری در بخش کرونایی استان پرداخت و با اشاره به کاهش 20 درصدی مبتلایان به بیماری کرونا خاطرنشان کرد: با روند نزولی بیماری تعداد موارد بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان به 168 بیمار رسید.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته بیمار بخش کرونایی از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند تصریح کرد: خوشبختانه روز گذشته 56 بیمار بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای 27 مورد به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در 24 ساعت گذشته 48 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که ابتلای 11 مورد از آن‌ها به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون 28 نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی بستری هستند افزود: از مجموع موارد بستری در بخش‌‌های مراقبت‌های ویژه کرونایی، 22 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

یزدان‌پناه از ثبت 3 مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا شامل 2 آقا با 71 و 57 سال و یک خانم 72 ساله خبر داد و افزود: تاکنون 2 هزار و 97 بیمار از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باتأکید بر رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در برابر کرونا خاطر نشان کرد: برای حفظ شیب نزولی کرونا، رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، تسریع در واکسیناسیون به ویژه کودکان و تزریق نوبت سوم واکسن کرونا ضروری است.

استان خراسان رضوی / 299 بیمار جدید کرونایی در استان ثبت شد

محمد پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با بیان اینکه در حال حاضر 953 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند اظهارداشت: از این تعداد 713 بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

وی تصریح کرد: 228 بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که از این تعداد 167 بیمار در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در شرایط حال حاضر تکمیل واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بهترین راهکار پیشگیری از کرونا محسوب می‌شود اظهار کرد: طی یک روز گذشته یک هزار و 189 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به صورت سرپایی به بیمارستان ها و مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه مراجعه نمودند.

پهلوان با بیان اینکه تمامی سطوح بهداشتی و درمانی در سطح استان، همچنان آماده خدمات رسانی به بیماران هستند تصریح کرد: عموم مردم در صورت ابتلا به علائم، ضمن تماس با سامانه 191، به نزدیکترین مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه با همکاری مناسب مردم، در حال حاضر پوشش واکسیناسیون دز اول و دوم در گروه سنی بالای 12 سال مناسب است عنوان کرد: تکمیل واکسیناسیون برای افراد بالای 18 سال و توجه به واکسیناسیون کودکان 5 تا 11 سال از مهمترین مواردی است که در شرایط حال حاضر عموم مردم باید نسبت به آن توجه کنند تا بتوان با افزایش ایمنی نسبی جامعه، کرونا را کنترل و مهار کرد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

کاشان/ افول نسبی همه‌گیری در سراسر منطقه/ روز بدون فوتی

خوشبختانه با بهبود شرایط کاشان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد اما این موضوع نشان از آن دارد که ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد و تا حدودی از پیک ششم کرونا عبور کردیم.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته چهار بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد سه بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و یک بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء بستری شده و بیماری نیز در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل 28 و حداکثر 68 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز بیمار با سن 82 سال به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 128 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 100 بیمار در شهرستان کاشان و 28 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران 22 بیمار به صورت موقت بستری شدند.

وی از بستری 28 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته خوشبختانه هیچ بیمار حاد تنفسی در شهرستان کاشان و آران و بیدگل بر اثر کرونا جان خود را از دست نداده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 37 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 213 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 939 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

استان اردبیل/ مدیریت کم هزینه با تزریق دز سوم

سیدمحمد اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل اظهار داشت: 93 درصد جمعیت اردبیل دز اول و 83 درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند ولی در تزریق دز سوم همچنان با آمار پایین روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: تنها 34 درصد اردبیلی‌ها دز سوم واکسن را تزریق کردند در حالی که بیش از 400 هزار نفر در نوبت تزریق دز سوم هستند که با مراجعه سریع باید تزریق دز سوم در پیشگیری و جلوگیری از مرگ و میرهای کرونایی انجام شود.

فرماندار اردبیل قطعیت تزریق دز سوم را در پیشگیری از کرونا و خطرات ناشی از امیکرون یادآور شد و گفت: بی‌درنگ باید اردبیلی‌ها در تزریق دز سوم پیشقدم شوند و در کنار آن خانواده‌ها تزریق واکسن برای کودکان را نیز مورد توجه قرار دهند.

اعتماد از افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در اردبیل خبر داد و افزود: ما همچنان با وضعیت نگران‌کننده پیک ششم روبه‌رو هستیم و در هفته اخیر به طور متوسط روزانه 4 تا 5 نفر فوتی کرونا داشتیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین رنگ‌بندی اردبیل دوباره به وضعیت قرمز باز گشته است، خاطر نشان کرد: در این ایام پایانی سال رعایت موازین بهداشتی بسیار ضروری است و در کنار استفاده از ماسک، باید تزریق دز سوم نیز انجام شود.

فرماندار اردبیل بی‌رحمی این ویروس خطرناک را یادآور شد و اضافه کرد: در آستانه سال نو همه باید مراقبت‌های لازم را در حوزه سلامت انجام دهند تا پیک ششم مهار شده و در تعطیلات نوروزی گرفتار این بیماری نباشیم.

اعتماداعجازی ادامه داد: با تغییر رنگ شهرهای استان خلخال، اصلاندوز و نیر به رنگ نارنجی درآمدند و سرعین و گرمی نیز از رنگ قرمز به زرد تغییر رنگ داده و بیله‌سوار نیز از نارنجی به زرد چهره عوض کرده و شهرهای پارس‌آباد و مشگین‌شهر در کنار اردبیل در وضعیت قرمز قرار دارند و کوثر و نمین نیز چهره زرد به خود گرفتند.

استان قزوین/ تعداد بیماران بدحال 27 درصد افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از کاهش 21.5 درصدی موارد روزانه ابتلای قطعی به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 80 بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید19 استان قزوین شناسایی شدند که این آمار 22 نفر کمتر از روز گذشته است.

جلال رحمانی با اشاره به کاهش 29 درصدی نرخ بستری‌های کرونایی روزانه گفت: در شبانه‌روز اخیر 49 بیمار کرونایی به دلیل علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار از روز قبل 20 نفر کمتر شده است.

وی از افزایش 27 درصدی آمار بیماران بدحال هم خبر داد و افزود: در حال حاضر 19 بیمار کرونایی با وضعیت وخیم زیر دستگاه ونتیلاتور در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز پیش 4 نفر افزایش داشته است.

رحمانی با اشاره به تثبیت موارد روزانه مرگ‌ومیر کرونایی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 3 بیمار کرونایی بدحال به خاطر علائم شدید بیماری و ضعف جسمانی مفرط جان خود را از دست‌ دادند که این آمار در قیاس با روز قبل تفاوتی نکرده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه از کاهش 28.5 درصدی نرخ بهبودیافتگان روزانه کرونایی خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته 55 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار نسبت به روز پیش 22 نفر کمتر شده است.

رحمانی اضافه کرد: در نهایت آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان قزوین با 6.5 درصد کاهش نسبت به روز قبل به 284 نفر رسید که این آمار در مقایسه با روز گذشته 20 نفر کاهش یافته و بعد از 24 روز دوباره به زیر 300 نفر برگشته است.

وی ادامه داد: تاکنون 10.93 درصد از کودکان 5 تا 12 ساله استان قزوین دوز اول واکسن کرونا و 0.22 درصد دوز دوم واکسن را تزریق کردند. همچنین تا امروز 35.78 درصد از جمعیت بالای 18 سال استان دوز سوم یا یادآور را دریافت کردند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان گیلان/ 106 مورد جدید بستری ثبت شد

براساس آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر 603 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و روند صعودی آمار بستری‌شدگان کرونایی همچنان در استان گیلان تداوم دارد.

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان 106 بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند که 125 نفر از این تعداد بیماران کرونایی حال مساعدی نداشته و بدحال هستند.

همچنین 122 نفر از بیماران کرونایی در استان گیلان به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند؛ لازم به ذکر است که آمار بیماران کرونایی در استان همچنان در تلاطم است.

طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی شهرها تالش، رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، رشت، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، املش و سیاهکل و خمام 11 شهرستان نارنجی گیلان و آستارا، بندرانزلی، صومعه‌سرا، رودبار، رودسر و لاهیجان 6 شهرستان قرمز استان هستند.

با توجه به اهمیت تزریق واکسن کرونا برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری در سطح جامعه و کاهش شدت علائم آن پس از ابتلا به کرونا در حال حاضر 472 پایگاه واکسیناسیون در سراسر استان به واکسیناسیون گروه‌های هدف در گیلان مشغول هستند.

استان البرز/ ثبت 10 فوتی ناشی از کرونا در 24 ساعت گذشته

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 54 بیمار با علائم ‌کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری شده اند.
وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز 84 هزار و 764 نفر بوده است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 445 نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند، بیان کرد: افزود: از این تعداد، ابتلای 194 نفر به بیماری کووید 19، تا این تاریخ قطعی شده است.

بابایی با اشاره به اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا باید با جدیت بیشتری اجرا شود ، گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 10 بیمار کووید 19 جان خود را از دست داده است و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به 6679 نفر رسیده است.

استان لرستان/ تعداد کل مبتلایان 213510 نفر شد

مریم کوشکی ظهرامروز دررابطه با آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا دراستان لرستان اظهارداشت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در 24ساعت گذشته تا امروز 171 نفر بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی و آمار مبتلایان به این بیماری در استان به 213 هزار و 510 نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه از روز گذشته تا امروز 4 نفر ازبیماران مبتلا به کرونا دراستان جان خود را از دست داده و برهمین اساس تاکنون در مجموع 2 هزار و 750 مورد فوت قطعی بر اثر بیماری کرونا در استان ثبت شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر 351 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونادرمراکز درمانی استان بستری هستند.

استان سمنان/ بستری 14 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان سمنان

کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته پنج نفر در این استان جان خود را از بابت ویروس کرونا از دست داده‌اند.

وی افزود: طی 24 ساعت گذشته تست کرونای 188 نفر نیز مثبت شده است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته افزایش بسیار قابل توجهی داشته است این موضوع نشان می‌دهد که اقصی نقاط استان سمنان همچنان درگیر شیوع سویه جدید امیکرون است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عنوان کرد: طی شبانه روز گذشته 498 نفر به خاطر کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند همچنین 14 نفر نیز به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان‌ها بستری شدند.

قدس گفت: هم اکنون 69 بیمار با وضعیت وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های پایلوت کرونا در سطح استان سمنان بستری هستند.

وی عنوان کرد: پنج شهرستان استان سمنان شامل شاهرود، دامغان، سمنان، مهدی شهر و آرادان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و طبق رنگ بندی جدید اعلامی از روز شنبه سه شهرستان شامل گرمسار، میامی و سرخه نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند که همان هشدار جدی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ستاد مقابله با کرونا همچنین از مردم خواسته تا نسبت به واکسیناسیون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات ملاحظه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: 95 درصد از مردم استان سمنان واکسن دز اول خود را دریافت کرده‌اند این شاخص در دز دوم 88 درصد و در دز سوم 33 درصد است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان همدان/ 83 بیمار جدید شناسایی شد

علیرضا توقیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 3 بیمار مبتلا به کرونا بخاطر شدت بیماری جان خود را از دست دادند.

وی افزود: از ابتدای اپیدمی تاکنون 3 هزار و 235 بیمار کرونایی بر اثر ویروس کرونا فوت شدند.

وی از شناسایی 83 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بخش بستری و سرپایی خبر داد و گفت: تاکنون شمار بیماران بستری در بیمارستان های استان همدان به 507 بیمار رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در روز گذشته 3 هزار و 302 بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

توقیری افزود: در حال حاضر 16 بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند‌.

وی گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون 142 هزار و 244 بیمار کرونایی در بخش بستری و سرپایی مراکز درمانی استان شناسایی شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان اظهار داشت: تاکنون 3 میلیون و 61 هزار و 872 دز واکسن کرونا در بین جامعه هدف استان تزریق شده است.

توقیری افزود: از مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان، یک میلیون و 362 هزار و 310 نفر دز اول، یک میلیون و 190 هزار و 529 نفر دُز دوم و 509 هزار و 33 نفر نیز دز سوم را دریافت کردند.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های فامنین، رزن و درگزین قرمز و مابقی شهرستان‌ها در حالت نارنجی قرار گرفته است.

استان هرمزگان/ ثبت 4 فوتی در 24 ساعت گذشته

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان اظهار داشت: آمار بیماری در روزهای اخیر به جز در موارد جان باختگان رو به کاهش است، متاسفانه طی 24 ساعت گذشته نیز 4 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جانباختگان 2 آقا و 2 خانم در محدوده سنی 71 تا 74 ساله از شهرستان‌های بستک، بندرعباس و میناب بودند.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب در نهمین روز اسفند ماه جمع جانباختگان این بیماری در استان به 2 هزار و 554نفر افزایش یافت.

نوروزیان گفت: با بستری شدن 65 بیمار جدید شمار کل بستری‌های کرونا در استان به 278نفر رسید اکنون 53 بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند و حال 14 نفر از آنها وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: از مردم می‌خواهیم با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و عید نوروز رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را در دستورکار داشته باشند تا به سلامت جامعه کمک شود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.