1400013112440962122602764

آخرین اخبار امیکرون در ایران| کاهش 19.56 درصدی شهرهای قرمز/ نوروز 1401 برای واکسن‌گریزها خوش نیست + نقشه و نمودار

گروه استان‌ها ـ نرخ ابتلای روزانه تقریبا در سه روز گذشته در محدوده‌ای ثابت بوده و براساس اعلام وزارت بهداشت تعداد شهرستان‌ها قرمز کاهشی ۱۹.۵۶ درصدی را تجربه کرده است، اما کارشناسان براین باورند که نباید با عادی انگاری این شرایط را دوباره بحرانی کرد.

– اخبار استانها –

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، براساس آخرین فهرست منتشر شده از سوی وزارت بهداشت درنقشه کرونایی ایران تعداد شهرستان‌های بسیار پرخطر یا همان قرمز کرونایی کاهش چشمگیری داشته و 19.56 درصد نزول به عدد 148 شهرستان رسیده است، اما کارشناسان در این زمینه تاکید می‌کنند هنوز به شرایط با ثبات فاصله داریم و نباید با عادی انگاری مشکلات را دوباره افزایش دهیم.

از سوی دیگر اگرچه آمارهای روزانه هم نسبت به سه روز گذشته ثابت مانده اما واقعیت امر اینجاست که نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و افزایش ترددهای هموطنان در سراسر کشور برای تهیه مایحتاج می‌تواند این روند کاهشی را دوباره معکوس کرده و بحران را به کشور تحمیل کند.

به‌هرحال براساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت از سیزدهمین روز اسفند 1400 رنگبندی کرونایی سراسر کشور براین اساس است که تعداد شهرستان‌های قرمز با کاهشی معادل حدود 20 درصد از 184 مورد به 148 شهرستان رسیده است و در عین حال تعداد شهرستان‌ها با رنگ نارنجی همزمان شاهد رشدی معادل 4.59 درصد بوده تا از عدد 187 مورد در نقشه گذشته هم اکنون به 196 مورد رسیده باشد.

از سوی دیگر تعداد شهرستانهای زرد کرونایی هم در دوره گذشته یعنی از 6 اسفند تا 13 همین ماه رشدی معادل 24.75 درصد داشته که برهمین اساس از رقم 76 مورد به 101 شهرستان زرد کرونایی رسیده و اکنون تعداد شهرستان‌های آبی کرونایی از یک مورد اکنون به 3 شهرستان رسیده است.

در این زمینه محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور اظهار داشت: میانگین پروتکل بهداشتی کشور در هفته‌ای که گذشت، 58درصد بوده است. حدود 240 هزار بازرسی انجام شده که هزار و 200 واحد صنفی در کل کشور پلمپ شد.

به گفته فرهادی در دوره مورد نظر که اصناف مختلف مورد ارزیابی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار گرفته‌اند از نظر تهویه باشگاه‌ها، فاصله‌گذاری‌ها، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی مشکل داشته‌اند که لازم است در شرایط فعلی با توجه به قدرت سرایت بسیار بالای امیکرون صنوف مورد نظر بیشتر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین با اشاره به گروهی که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند یا در این طرح ملی مشارکت نداشته‌اند تاکید کرد: نوروز 1401 برای واکسن گریزها نوروزی متفاوت است به این دلیل که با اتصال تمامی سامانه‌های فروش بلیت برای وسایل نقلیه عمومی زمینی، دریایی و هوایی و البته کنترل‌های موردی نسبت به شرایط واکسیناسیون هموطنان اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: همکاری بین ارگانی بخصوص با پلیس‌راهداری و نهادهای مربوطه دیگر در زمینه سلامتی مثل کارشناسان بهداشت هلال احمر و … بگونه‌ای برنامه‌ریزی شده که شرایط واکسیناسیون هموطنان در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و غربالگری دقیقی‌تری نسبت به نوروز 1400 انجام شد تا با جلوگیری از تردد و جابه‌جایی افراد پرریسک و واکسینه نشده به نوعی چرخه انتقال را بسیار کندتر کرده و نهایتا همه‌گیری در پیک ششم را با کمترین هزینه مدیریت کنیم.

پرسه کرونا در کوچه پس کوچه‌های بازارهای استان لرستان/ خطر اوج گیری دوباره اُمیکرون در شلوغی‌های شب عید +فیلمروند نزولی بستری‌های کرونایی در کشور/ 148 شهر در وضعیت قرمز کرونا + نقشه و نمودارداد و ستد کرونا در شلوغی بازار شب عید در خراسان جنوبی ادامه دارد

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان ایلام/ یک فوتی و 77 ابتلای جدید

جاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 77 هزار و 701 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 77 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال‌حاضر 95 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 28 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبودیافته‌ها 74 هزار و 616 نفر بوده است.

محمدی گفت: در 24 ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مربوط به شهرستان ایلام گزارش شده و مجموع فوت‌شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 212 نفر بوده است.

استان اصفهان/ 425 مورد ابتلای روزانه

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 425 مورد مثبت ابتلای قطعی گزارش شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی 1249 تست کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شده که از این میزان 425 مورد مثبت اعلام شدند.سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 903 بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: در شبانه‌روز گذشته 187 بیمار به بیماران بستری اضافه شدند و 186 بیمار هم ترخیص شدند.

عقدک تصریح کرد: 167 نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال وخیم‌تری نسبت به بقیه بستری‌ها دارند.وی ادامه داد: 28 مورد فوتی کرونا در 24 ساعت گذشته گزارش شده که 24 مورد آن قطعی و 4 مورد مشکوک به کرونا بودند.سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مجموع بیماران کرونایی بستری شده از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: 199 هزار و 539 بیمار در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا بستری شدند که از این تعداد 134 هزار و 317 نفر بهبود و 6 هزار 516 نفر فوت کردند.

عقدک خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی در تاریخ 14 اسفند تعداد شهرهای قرمز استان اصفهان روند کاهشی داشته و در حال حاضر شهر شهرستان‌های برخوار و خمینی‌شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و اصفهان و شهرستان‌های دهاقان، فلاورجان و لنجان از قرمز به نارنجی تغییر رنگ دادند.

وی افزود: شهرستان‌های اردستان، خور، شاهین‌شهر، و گلپایگان هم که هفته گذشته نارنجی بودند همچنان نارنجی هستند ولی متاسفانه شهرستان خوانسار از نارنجی به قرمز تغییر رنگ داد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی کرونایی مجموعه شهرستان‌های تحت پوشش، اظهار داشت: اکنون دو شهرستان زرد، 8 شهرستان نارنجی و 11 شهرستان قرمز هستند که امیدواریم با رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل فرایند واکسیناسیون تمامی شهرستان‌ها در وضعیت سفید قرار بگیرند.

استان سمنان/ 84مبتلای جدید کرونا ثبت شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته تست کرونای 84 نفر در استان سمنان مثبت اعلام شد.

وی افزود: بنا بر اعلام کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، از این تعداد 71 نفر به قرنطینه خانگی رفتند و 13نفر در بیمارستان بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته، سه نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا جان باختند ادامه داد: هم‌اکنون، 24 نفر مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام آخرین رنگ‌بندی در کشور، تنها دو شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز به سر می‌برند.قدس عنوان کرد: شهرستان‌های مهدی‌شهر و سرخه در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و آرادان در وضعیت نارنجی و گرمسار و میامی در وضعیت زرد به سرمی برند.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه مبتلا نشدن به کرونا واکسیناسیون عمومی است گفت: در کنار واکسیناسیون شرط لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت اصول بهداشتی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خطاب به عموم شهروندان بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و انجام خریدهای عیدانه و نوروزی مسلماً بازار در سراسر استان سمنان روزهای شلوغی را خواهد گذارند؛ بنابراین با توجه به شرایط کرونایی حال حاضر استان مردم باید نسبت به توجه به اصول بهداشتی جدیت و دقت بیشتری داشته باشند.

قدس گفت: زدن ماسک از خانه تا خانه، رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی به‌ویژه در اماکن شلوغ و پرتردد همچون بازار باید بیش‌ازپیش رعایت و مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

استان مرکزی/4 شهرستان نارنجی شدند

سیدمحمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به وضعیت کرونایی استان اظهار داشت: درحال حاضر شمار شهرستان‌ها با وضعیت قرمز استان کاهش یافته و اکنون شهرستان‌های خنداب، خمین، ساوه و دلیجان در وضعیت نارنجی و شهرستان زرندیه در وضعیت زرد قرار دارد.

وی افزود: بنابراین شهرستان‌های اراک، آشتیان، تفرش، محلات، شازند، کمیجان و فراهان شهرستان‌هایی هستند که همچنان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند و امیدواریم که هرچه سریع‌تر شاهد بهبود وضعیت در این شهرستان‌ها هم باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در حال حاضر هیچ یک از شهرستان‌های استان مرکزی به لحاظ وضعیت شیوع ویروس کرونا و رنگ‌بندی متناسب با آن در وضعیت آبی قرار ندارد.

جمالیان بیان کرد: خوشبختانه در یک هفته اخیر شاهد کاهش آمار مبتلایان، میزان بستری‌ها و همچنین فوتی‌های ناشی از این ویروس منحوس در استان بودیم اما این روند، شکننده و ناپایدار است و هرگونه کوتاهی و سهل‌انگاری در رابطه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم می‌تواند آتش این بیماری را مجددا شعله‌ور سازد.

وی ادامه داد: از مردم استان تقاضا داریم که در این روزهای پایانی سال از تردد و حضور در اماکن سربسته تا حد امکان خودداری کنند و اهتمام نسبت به تزریق دوز سوم واکسن را در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار دهند تا بتوانیم از این موج هم عبور کنیم.

خراسان رضوی/ بستری 760بیمار مبتلا به کرونا

گروه استان‌ها-رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از 760بیمار بستری دربیمارستان‌های خراسان رضوی 198 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

محمد پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت:در حال حاضر 760بیمار مبتلا به کرزونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند و 560 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

وی افزود:198 بیمار در شرایط بحرانی‌تر قراردارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و150 نفر ازبیماران بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری و تحت درمان قرار دارند.

پهلوان با بیان این مطلب که روزانه حدود 220 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند تصریح کرد: از این تعداد حدود 140 نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند که علاوه بر کلانشهر مشهد 15 شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان بوشهر/ وضعیت قرمز کرونایی به 10 درصد کاهش یافت

احمد یزدان‌پناه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر به وضعیت آخرین رنگ‌بندی کرونایی پرداخت و اظهار داشت: با کاهش شمار مبتلایان و بیماران بستری در بخش کرونایی و بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها بندر دیر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به بهبود وضعیت کرونایی استان گفت: اکنون 10 درصد شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز و 90 درصد در شرایط زرد و نارنجی قرار دارد.

وی با بیان اینکه بندر دیر در شرایط قرمز کرونایی تعیین شده است افزود: بوشهر، گناوه، تنگستان، کنگان، عسلویه در شرایط نارنجی و دیلم، دشتستان، دشتی و جم در وضعیت زرد کرونایی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به وضعیت واکسیناسیون خاطر نشان کرد: از 1.8 میلیون واکسن کرونا تزریق شده 808 هزار واکسن آن مربوط به نوبت اول، 730 هزار مورد نوبت دوم و 275.5 هزار واکسن آن نوبت سوم است.

یزدان‌پناه افزود: در طول یک هفته 2 هزار واکسن نوبت اول، یک هزار و 750 مورد نوبت دوم و 5 هزار و 600 مورد نوبت سوم تزریق می‌شود.

وی تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر را 149 نفر دانست و بیان کرد: روند نزولی بیماران بستری در بیمارستان‌ها ادامه دارد و در 24 ساعت گذشته 40 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که ابتلای 2 مورد از آن‌ها به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون 28 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند خاطر نشان کرد: از مجموع بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی، 17 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

یزدان‌پناه از ثبت فوت 2 مورد فوتی دیگر ناشی از بیماری کرونا شامل 2 خانم با 68 و 59 سال سن خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 2 هزار و 106 بیمار کرونایی استان بوشهر فوت کرده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 35 بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای 14 مورد به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

منطقه کاشان/ تعداد بیماران بستری 2 رقمی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، خوشبختانه با بهبود شرایط کاشان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد اما این موضوع نشان از آن دارد که ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد و تا حدودی از پیک ششم کرونا عبور کردیم.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته چهار بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد چهار بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء بستری شده و در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل 43 و حداکثر 86 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز بیماری به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری نشدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 97 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 79 بیمار در شهرستان کاشان و 18 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران هفت بیمار به صورت موقت بستری شدند.

وی از بستری 24 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته خوشبختانه هیچ بیماری در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل بر اثر کرونا جان خود را از دست نداده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 9 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 14 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 945 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

استان گیلان/4 شهرستان قرمز شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی شهرها در حال حاضر 5 شهرستان استان گیلان شامل شهرستان‌های رودبار، رضوانشهر، فومن، شفت و ماسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و مابقی 12 شهرستان‌ استان نارنجی است.

تا روز گذشته تالش، رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، رشت، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، املش و سیاهکل و خمام 11 شهرستان نارنجی گیلان و آستارا، بندرانزلی، صومعه‌سرا، رودبار، رودسر و لاهیجان 6 شهرستان قرمز استان بودند.

براساس آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر 500 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و روند صعودی آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان از هفته گذشته نزولی شده است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان 93 بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند و حال 109 نفر از بیماران وخیم بوده و در وضعیت مساعدی نیستند.

استان گیلان همچنان در سطح کشور استان برتر در زمینه انجام واکسیناسیون کرونا است و 42 درصد مردم استان معادل 948 هزار نفر از جمعیت بالای 12 سال استان گیلان نسبت به تزریق هر 3 نوبت واکسن کرونا اقدام کرده‌اند.

خراسان جنوبی/ عبور از قله پیک ششم کرونا

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، "در خانه بمانید" این شعاری بود که با آغاز شیوع کرونا در کشور برای مقابله با این ویروس بیان شد تا بلکه ویروس کشنده کرونا در پشت در وپنجره خانه‌ها بماند و قصد ورود به حریم زندگی را نداشته باشد اما متاسفانه عادی انگاری این امر باعث شلوغی و افزایش تردد در معابر شهر شده است و هرچه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم روزهای شلوغ‌تری را سپری می‌کنیم.

خیابان‌های بیرجند در این روزها میزبان تردد خودروهای زیادی است و حضور شهروندان در سطح شهر قابل مقایسه نیست و این درحالی است که از نیمه بهمن تاکنون آمار فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی رو به افزایش است و روزانه افرادی را روانه آرامستان می‌کند.

مشاهدات دو سه روز گذشته خبرنگار ما حاکی از حضور پررنگ شهروندان در لباس فروشی و کیف و کفش فروشی‌هاست.شواهد گویایی آن است که برخی شهروندان با احساس اینکه خطر کرونا کاهش یافته، خانوادگی روانه بازار می‌شوند. غافل از اینکه این ویروس نامرئی که تعداد مبتلایانش در نیمه بهمن روزانه به یک هزار و 300 نفر یعنی به اوج خود رسید حالا بعد از چند هفته گویا کاهش یافته است.

هرچند آمار ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان جنوبی کاهش یافته اما آمار قربانیان کرونا همچنان زیاد است آن گونه که در بهمن ماه 54 نفر فوتی کرونایی تنها در 12 روز ثبت شده است.

تجربه پیک‌های مختلف در طول دو سال نشان داد باید شیوه نامه‌ها را جدی گرفته و دوزهای واکسن را تزریق کنیم. اما با عبور استان از قله پیک ششم کرونا مدارس از امروز 14 اسفندماه در خراسان جنوبی به صورت حضوری شده است.

بر اساس آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور مورد تأیید وزارت بهداشت، شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی در خراسان جنوبی به 6 شهرستان کاهش یافت.

بر این اساس شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، درمیان، سربیشه، نهبندان و فردوس در وضعیت قرمز کرونایی و 4 شهرستان خوسف، سرایان، طبس و قاین نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان زیرکوه تنها شهرستان خراسان جنوبی است که وضعیت زرد دارد.

استان قزوین/ نرخ ابتلای کرونایی 35 درصد افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 35 درصدی موارد روزانه ابتلای قطعی به کرونا خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 62 بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان شناسایی شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 16 نفر افزایش پیدا کرده است.

جلال رحمانی با اشاره به کاهش 34 درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی در استان قزوین گفت: در شبانه‌روز گذشته 32 بیمار کرونایی جدید با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در قیاس با روز قبل 17 نفر کاهش یافته است.

وی از کاهش 14 درصدی موارد بیماران بدحال کرونایی خبر داد و افزود: در حال حاضر 18 بیمار کرونایی با وضعیت وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های ما زیر دستگاه کمک‌تنفسی بستری هستند که این آمار نسبت به روز پیش 3 نفر کاهش داشته است.

رحمانی با اشاره به کاهش 25 درصدی نرخ مرگ‌ومیر روزانه کرونایی ادامه داد: در 24 ساعت اخیر 3 بیمار کرونایی بدحال به دلیل علایم شدید تنفسی و ضعف مفرط جسمانی جان خود را از دست داد که این آمار در مقایسه با روز قبل یک نفر کاهش یافته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه از کاهش 44.5 درصدی موارد بهبودیافتگان روزانه خبر داد و گفت: در شبانه‌روز اخیر 41 بیمار کرونایی با علایم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار نسبت به روز گذشته 33 نفر کاهش داشته است.

رحمانی اضافه کرد: در نهایت آمار مجموع بستری‌های کرونایی فعلی استان قزوین با 1.2 درصد کاهش به 244 نفر رسید که در قیاس با روز پیش 3 نفر کاهش یافته و امیدواریم روند کاهشی بستری‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

استان خوزستان / 3800 مورد مراجعه به مراکز درمانی

محمدحسین سرمست شوشتری امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان اظهار داشت: در تلاشیم تا از هفته آینده خدمت رسانی به بیماران غیرکرونایی در بیمارستان رازی اهواز از سر گرفته شود.

سرپرست دانشگاه جندی شاپور اهواز عنوان داشت:با کاهش سیر مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خوزستان در نیمه دوم پیک کرونا به‌ سر می‌بریم.

سرمست شوشتری افزود: در شبانه روز گذشته 3 هزار و 800 بیمار به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند که از این آمار 3 هزار و 700 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

وی ادامه داد: اکنون 566 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که از این تعداد 331 نفر در بخش های عادی و 235 نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت هستند همچنین 53 بیمار اینتوبه‌ای می‌باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند کاهشی مراجعه بیماران به مراکز درمانی سطح استان گفت:اگرچه روند بیماری کاهشی است اما رعایت شیوه نامه ها و واکسیناسیون همچنان مورد تاکید است.

سرمست شوشتری در پایان در رابطه با آمار واکسینه‌شدگان استان ابراز داشت: تاکنون 85 درصد جمعیت خوزستان یک دُز، 72.5درصد 2 دُز و 30 درصد نیز سه نوبت واکسن را تزریق کردند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان خراسان جنوبی/ کاهش تعداد شهرهای قرمز در استان

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: با فروکش کردن نسبی موج ششم کرونا با سویه اُمیکرون، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در استان از 7 شهر در هفته گذشته به 6 شهر کاهش یافت.

غلامرضا شریف زاده بیان کرد: در آخرین وضعیت رنگبندی شهرستان‌های استان بیرجند، بشرویه، درمیان، سربیشه، نهبندان، فردوس با رنگ قرمز، شهرستان‌های خوسف، سرایان، طبس، قاین با رنگ نارنجی و شهرستان زیرکوه با رنگ زرد شناسایی شد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ شهری از استان با شرایط عادی و به رنگ آبی در لیست رنگ بندی شهرستان‌ها وجود ندارد.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان اظهار داشت: کماکان تاکید اصلی بر تکمیل واکسیناسیون (سه نوبت در افراد بالای 18 سال)، واکسیناسیون در کودکان و مادران باردار و نیز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

شریف زاده عنوان کرد: روز گذشته 94 آزمایش جدید کرونا در استان انجام شد که 33 مورد مثبت جدید شناسایی شد.

وی افزود: در حال حاضر 82 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 77 نفر کرونا مثبتند و از این تعداد 22 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 6 نفر نامساعد است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته 3 نفر دیگر در استان براثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع موارد فوت به یک هزار و 387 نفر افزایش یافت.

شریف زاده افزود: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان 577 هزار و 742 نفر واکسن نوبت اول، 517 هزار و 220 نفر واکسن نوبت دوم و 221 هزار و 676 نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کرده‌اند.

استان فارس/ نرخ ابتلای روزانه همچنان 3 رقمی

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و 70 هزار و 717 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 610 هزار و 753 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و 710 هزار و 782 تست تشخیصی مولکولی بوده که 509 هزار و 192 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون 359 هزار و 935 مورد تست سریع انجام شده و 101 هزار و 561 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 108 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته، هم اکنون 805 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 171 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متاسفانه در 24 ساعت گذشته 10 هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و 850 نفر رسید.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و 840 هزار و 572 دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 371 هزار و 701 دُز نوبت اول، سه میلیون و 54 هزار و 198 دُز نوبت دوم و یک میلیون و 414 هزار و 673 دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

استان کرمان/ 374 مورد بستری جدید

بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی رسمی کشور که هفتم اسفند‌ماه توسط وزارت بهداشت منتشر شد، در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان، 15 شهرستان استان در وضعیت قرمز، 7 شهر در وضعیت نارنجی و یک شهر در وضعیت زرد قرار دارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 374 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 243 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 26 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 56 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 10 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 39 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 78 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: با فوت 7 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان، مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 467 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 285 هزار و 541 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 991 هزار و 292 مورد و در نوبت سوم 768 هزار و 475 دوز تزریق شده است.

استان اردبیل/ هیچ کدام از شهرستان‌ها در وضعیت بسیار پرخطر نیست

علی محمدیان با اشاره به آخرین آمار کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: براساس‌ آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت، شهرستان‌های استان اردبیل از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده و در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

وی افزود: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، گرمی، بیله‌سوار، کوثر و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های‌ خلخال، اصلاندوز، سرعین و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: با بستری 26 بیمار جدید کرونایی در 24 ساعت اخیر، تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان اردبیل به 199 بیمار رسید که این تعداد نسبت به روز گذشته 3 نفر کاهش داشته است.

محمدیان بیان کرد: متأسفانه طی شبانه‌روز گذشته 4 مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است و در حال حاضر 48 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند؛ همچنین خوشبختانه 57 بیمار در 24 ساعت گذشته با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی با اشاره به تزریق 2 میلیون و 120 هزار و 110 دُز واکسن کرونا در استان اردبیل، بیان کرد: از این تعداد، 949 هزار و 241 دُز مربوط به مرحله اول، 824 هزار و 698 دُز مربوط به مرحله دوم و 346 هزار و 171 دُز مربوط به مرحله سوم واکسیناسیون است.

استان کردستان/شناسایی 38 بیمار جدید

فریدون عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران از شناسایی 38 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تا کنون در استان کردستان خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر 214 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری بوده که 33 نفر از آنان در بخش ویژه (آی سی یو) هستند.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان با اشاره به آمار بستری‌شدگان به تفکیک شهرستان‌های استان افزود: در حال حاضر در سنندج: 141 نفر، سقز: 13 نفر، مریوان: 13 نفر، قروه: 9 نفر، بیجار: 8 نفر، کامیاران: 10 نفر، دیواندره: 2 نفر، بانه: 17 نفر و سروآباد: 1 نفر به این بیماری مبتلا و در بیمارستان هستند.

وی از فوت 3 بیمار در 24 ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون به 1992 نفر رسیده است.

عبدالملکی اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 869 نفر در سنندج، 317 نفر در سقز، 152 نفر در قروه، 106 نفر در کامیاران، 160 نفر در بانه، 92 نفر در دیواندره، 76 نفر در بیجار، 191 نفر در مریوان، 24 نفر در دهگلان و 5 نفر در سروآباد جان ‌باخته‌اند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان هرمزگان/ ثبت 2 فوتی کرونا در 24 ساعت

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان اظهار داشت: شرایط کرونایی هرمزگان اندکی مناسب شده و شهرهای قرمز استان کاهش زیادی داشته اما مرگ و میر همچنان وجود دارد، متاسفانه طی 24 ساعت گذشته نیز 2 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جانباختگان 1 آقا و 1 خانم در محدوده سنی 57 تا 79 ساله از شهرستان رودان بودند.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب در سیزدهمین روز اسفند ماه جمع جانباختگان این بیماری در استان به 2 هزار و 569 نفر افزایش یافت.

نوروزیان گفت: با بستری شدن 56 بیمار جدید شمار کل بستری های کرونا در استان به 213 نفر رسید اکنون 57 بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند و حال 15 نفر از آنها وخیم است.

وی اظهار داشت: مردم استان با توجه به بهبود وضعیت موجود در صورتی که علائم بیماری دارند حداقل خود را 5 روز قرنطینه کنند تا در پایان سال شاهد کاهش این بیماری باشیم.

استان همدان/ 462 مورد ابتلای مشکوک در 24 ساعت گذشته ثبت شد

علیرضا توقیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه در روز گذشته یک بیمار کرونایی در همدان درگذشت، اظهار داشت: تاکنون 3 هزار و 249 نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دیروز 96 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بخش بستری و سرپایی مراکز درمانی استان شناسایی شده است، تصریح کرد: از ابتدای اپیدمی تاکنون 142 هزار و 580 بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از کاهش مراجعه بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خبر داد و گفت: در روز گذشته 2 هزار و 535 بیمار به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.

توقیری با بیان اینکه در حال حاضر 22 بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند، اظهار داشت: در پیک ششم کرونا میزان بستری و مبتلای کودکان به کرونا افزایش یافته است.

وی درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان، عنوان کرد: تاکنون 3 میلیون و 76 هزار و 420 دُز واکسن کرونا نوبت اول، دوم و سوم برای جامعه هدف در استان همدان تزریق شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: اکنون شهرستان‌های فامنین، رزن و درگزین در وضعیت قرمز کرونایی و هفت شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی هستند.

استان لرستان/ 130 ابتلای جدید در 24 ساعت گذشته

مریم کوشکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با آخرین وضعیت بیماری کرونا در لرستان اظهارداشت: تا پایان 24 ساعت گذشته 130 نفر دیگر به آمار مبتلایان به کرونا در لرستان اضافه شد.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در لرستان تاکنون 214 هزار و 69 نفر به این بیماری مبتلا شدند هم اکنون نیز 290 بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری و تحت مراقبت هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته دو بیمار کرونایی لرستان جان خود را از دست دادند عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون 2 هزار و 759 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

استان گلستان/ بستری 374 بیمار کرونایی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به تزریق بیش از 3میلیون واکسن کرونا در استان، گفت: اکنون 374 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گلستان بستری هستند.

سعید گل‌فیروزی ظهر امروز در جلسه ستاد استانی کرونا با اشاره به آخرین وضعیت بیماران کرونایی اظهارداشت: امروز 374 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته افزایش 17 نفری را نشان می‌دهد.

وی افزود: از این تعداد 83 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 40 بیمار هم با استفاده از ستگاه تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می‌دهند.

گل‌فیروزی گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی رسمی وزارت بهداشت در استان گلستان شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن، گمیشان، مینودشت و گالیکش در وضع قرمز ابتلا به کرونا قرار دارند، گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، آق قلا، علی آبادکتول، کردکوی و کلاله نارنجی و مراوه تپه و رامیان زرد هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اظهار کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل هر سه واکسیناسیون همچنان برای عبور از بحران کرونا ضروری است.

وی همچنین با اشاره به آخرین آمار واکسیناسیون در استان گفت: تاکنون 3میلیون و 124 هزار و 225 دوز واکسن کرونا تاکنون در استان گلستان تزریق شده است.

وی اظهار کرد: از این میزان 93 درصد جمعیت استان دوز نخست، 80 ممیز 7 دهم درصد دوز دوم و 32 درصد دوز سوم را تزریق کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: استقبال مردم از دوز سوم واکسن کرونا مطلوب نیست و تا کنون فقط 434 هزار و 445 نفر آن را دریافت کردند.

گل‌فیروزی گفت: با توجه به ایمنی بخشی حدود 80 درصدی دوز سوم واکسن کرونا ضروری است افرادی که سه ماه از تزریق نوبت دوم آن‌ها گذشته برای نوبت سوم اقدام کنند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.