1400011911234667122536824

آخرین اخبار اُمیکرون در ایران| "نوروزِ آرام" در گروی هوشیاریِ مسئولان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ چرا باید واکسیناسیون را جدی بگیریم؟ + نقشه کرونایی

گروه استان‌ها ــ شیوع گسترده اُمیکرون در ایران، سلامت شهروندان و رسیدگی به بیماران از سوی «کادر درمانِ مراکز کرونایی» را با چالش‌های سنگین روبه‌رو کرده که گذر این وضعیت علاوه بر هوشیاری مسئولان، مشارکت عمومی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را می‌طلبد.

– اخبار استانها –

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، با وجود اهتمام دولت سیزدهم به اجرای طرح واکسیناسیون سراسری علیه کرونا و همچنین تلاش غالب مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک اما متأسفانه سویه جدید کرونا موسوم به «اُمیکرون» که مقاومت واکسن‌ها در برابر ابتلا به این سویه در سطح جهان را تا حدودی بی‌اثر کرده، دوباره سبب بالارفتن آمارهای مربوط به شیوع کرونا در ایران شده است.

البته باید در نظر داشت اگر طرح واکسیناسیون سراسری اجرا نمی‌شد، همین وضعیت هم می‌توانست همچون برخی کشورها با تبعات فاجعه‌بارتری روبه‌رو باشد؛ در عین حال روند صعودی آمار فوتی‌های کرونا و گذر از مرز 200نفر در ایران خبر بسیار ناراحت‌کننده‌ای است و برای کاهش این هجمه سنگین به هموطنانِ داغدار، مردم عزیز و کادر درمان مراکز کرونایی بایستی همه ما نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک مطابق توصیه‌های ستاد ملی کرونا اهتمام داشته باشیم.

ابتلای کودکان به کرونا نیز علی‌رغم اظهارنظرهای غیرتخصصی مسئولان وزارت آموزش و پرورش در هفته‌ها قبل، شرایط نامناسبی دارد و گزارش‌های واصله از سراسر کشور حاکی از هجوم این ویروس منحوس به قشر کودک و خردسال است؛ چه آن‌که درگیریِ این عزیزان به کرونا می‌تواند در ادامه خوشه‌های خانوادگی ایجاد کند و تمامی اعضای خانواده و حتی فراتر از آن را مبتلا به سویه امیکرون کند.

شاید تنها نکته مثبت این روزها در خلال اخبار غم‌انگیزِ افزایش آمار فوتی‌ها، اظهارنظر عین‌اللهی وزیر بهداشت دولت سیزدهم باشد؛ وی گفته "هجمه اُمیکرون که در جهان وجود داشت، در کشور ما تا حدی کنترل شد و شدت ورود بیماران سرپایی در کشور تا حدی کاهش یافته است". عین‌اللهی درباره یک مصوبه نوروزی هم توضیحاتی داده است؛ دیروز مصوب شد که امسال در ایام نوروز، محدودیت‌های سالهای گذشته را نداشته باشیم اما معیار واکسیناسیون برای مسافران در بخش حمل و نقل عمومی و همچنین با خودروهای شخصی و نیز استفاده از هتل ها مهم است.

"90درصد مرگ و میرهای کرونایی کشور مربوط به واکسن‌نزده‌ها است"؛ وزیر بهداشت با بیان این نکته، تأکید کرد: از ابتدای دولت کمیته علمی قوی را با حضور اساتید تشکیل دادیم و هدف آن رصد آماری کرونا است که این آمارها مستند و بر اساس مطالعات لازم اعلام می‌شود. کسانی که واکسن نمی‌زنند 10برابر بیشتر از واکسن‌زده‌ها دچار فوت می‌شوند. کشور ما میزان واکسیناسیون خوبی داشته و باعث شده تا مرگ و میرهای کمتری در کشور داشته باشیم.

با توجه به این سخنان وزیر بهداشت و بر فرضِ روند کاهشی آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا با یاری خداوند، مسئولیت‌پذیریِ هموطنان عزیز و رعایت حداکثریِ پروتکل‌ها؛ می‌توان امید داشت وضعیت نوروز امسال نسبت به سال گذشته بهتر باشد و بتوان در سایه مراقبت از جانِ عزیزانمان، روند مناسب‌تری در پیش بگیریم.

در ادامه این گزارش، با آرزوی رحمت الهی برای درگذشتگان و همچنین بهبودی هرچه سریع‌ترِ همه مبتلایان؛ نگاهی به آمار شهرستان‌های قرمز، نارنجی، زرد و آبیِ نقشه کرونایی و اخبار آن در سراسر میهن عزیزمان داریم؛

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

کهگیلویه و بویراحمد/ کرونا باز هم قربانی گرفت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در 24 ساعت گذشته 3 بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 1069 نفر رسید.

دکتر محمد غلام نژاد افزود: هم اکنون 191 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری بوده که 103 نفر مبتلای قطعی و 14 نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 89 هزار و 242 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی بیان کرد: از 582 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه های یاسوج و دهدشت که شامل تست های PCR و رپید تست حدود 52 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بودند.

دکتر غلام نژاد خاطر نشان کرد: این بلای خانماسوز که از لحظه شیوع در کشور و جان هم استانی های زیادی را گرفته و بسیاری از خانواده‌ها را عزادار کرده است و هنوز هم که هنوز است پیشتازی می‌کند و باید همه باید دست به دست هم دهیم و برای کنترل ان تلاش کنیم.

استان اصفهان/ 860 بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به روند تصاعدی کرونا، اظهار داشت: متاسفانه همچنان میزان ابتلا به کرونا و بستری روند افزایشی دارد و در حال حاضر 1232 بیمار کرونایی در استان به غیر از کاشان بستری هستند.

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 860 مورد مثبت ابتلای قطعی گزارش شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی2017 تست کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شده که از این میزان 1171 مورد مثبت اعلام شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 1213 بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: در شبانه‌روز گذشته 215 بیمار به بیماران بستری اضافه شدند و 193 بیمار هم ترخیص شدند.

عقدک تصریح کرد:178 نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال وخیم‌تری نسبت به بقیه بستری‌ها دارند.

وی ادامه داد: 16مورد فوتی کرونا در 24 ساعت گذشته گزارش شده که 13 مورد آن قطعی و 3 مورد مشکوک به کرونا بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مجموع بیماران کرونایی بستری شده از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: 197 هزار و678 بیمار در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا بستری شدند که از این تعداد 132 هزار و 912 نفر بهبود و 6 هزار و 476 نفر فوت کردند.

استان کرمان/ بستری 466 بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان

در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان فهرج تنها شهرستان زرد و فاریاب تنها شهرستان نارنجی استان کرمان است.

همان طور که از قبل پیش‌بینی شده بود موج سویه جدید کرونا خیلی سریع کشور و به دنبال آن استان کرمان را در نوردید و در حالی وارد سومین سال زندگی خود با ویروس کرونا شدیم که سویه امیکرون در سایه عادی انگاری‌ها در سطح جامعه در حال جولان است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 466 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 283 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 38 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 59 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 19 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 67 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 160 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: با فوت 10 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان، مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 349 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 266 هزار و 975 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 980 هزار و 811 مورد و در نوبت سوم 739 هزار و 564 دوز تزریق شده است.

استان سیستان و بلوچستان/ شمار مبتلایان کرونا در استان از 163 هزار نفر عبور کرد

سیدمحمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: با ابتلای 656 نفر جدید به کرونا در استان سیستان و بلوچستان طی 24 ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به 163 هزار و 33 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته با فوت دو نفر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در استان به دو هزار و 712 نفر رسید، گفت: در حال حاضر 205 بیمار حاد تنفسی و 108 فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

وی ضمن درخواست از شهروندان برای استفاده از ماسک هنگام خروج از خانه و شستشوی دست‌ها با اصول بهداشتی، بیان کرد: بر خلاف تصور عمومی سویه اُمیکرون تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است و نباید فریب شمار پایین موارد بدحال بیماری را خورد.

هاشمی شهری افزود: هر چند طبق اطلاعات موجود قدرت بیماریی زایی این سویه کمتر است امّا قدرت سرایت بالای آن به اثبات رسیده و در صورت شیوع گسترده ویروس در جامعه بسیاری از افراد و در راس آنان سالمندان، مادران باردار و بیماران خاص نیاز به بستری در بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند و به صورت ناگهانی با حجم وسیعی از مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی مواجه خواهیم شد.

استان ایلام/ ثبت 228 مورد ابتلای جدید و یک فوتی در 24 ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ابتلای 228 نفر به کرونا در 24 ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان خبر داد.

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 76 هزار و 660 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 228 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 145 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 34 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 71 هزار و 561 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مربوط به شهرستان ایوان گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 195 نفر بوده است.

وزیر بهداشت در بوشهر: سویه اومیکرون "تا حدی" مهار شد/ وضعیت در چند هفته آینده بهتر می‌شود/ محدودیتی برای ایام نوروز نداریمتوضیحات وزارت بهداشت درباره چرایی عدم انتشار آمار فوتی‌های کرونایی به تفکیک وضعیت واکسیناسیون

استان هرمزگان/ میزان ابتلای کودکان به کرونا نگران کننده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ابتلای زیاد کودکان به بیماری کرونا خبرداد و ابراز نگرانی کرد.

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان اظهار داشت: پیک فعلی کرونا همچنان در این استان وجود دارد و روزانه شمار زیادی از افراد مبتلا و جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: افزایش آمار مرگ و میر کرونایی استان همچنان تداوم دارد و متاسفانه طی 24 ساعت گذشته نیز 3 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جانباختگان 3 آقا در محدوده سنی 71 تا 88 ساله از شهرستان‌های بندرعباس، میناب و حاجی آباد بودند.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب در چهارمین روز اسفند ماه جمع جانباختگان این بیماری در استان به 2 هزار 540نفر افزایش یافت.

نوروزیان گفت: با بستری شدن 84 بیمار جدید شمار کل بستری‌های کرونا در استان به 304 نفر رسید اکنون 54 بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند و حال 18 نفر از آنها وخیم است.

وی افزود: در پیک جدیدی که با سویه اومیکرون مواجه هستیم متاسفانه بر خلاف پیک‌های قبلی درگیری کودکان از نوزادی تا 12 سالگی بسیار بیشتر از پیک‌های قبلی است به طوری که بستری کودکان با تست مثبت قطعی زیر 12 سال در ماه بهمن نسبت به دی ماه رشد 100 برابری داشته است.

استان مرکزی/ ثبت 7مورد فوتی در 24 ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 7 مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که با این حساب تعداد فوتی‌ها در اثر این بیماری در استان به 3 هزار و 108 نفر می‌رسد.

سیدمحمد جمالیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک ، با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس 325 مورد جدید مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته شناسایی شده اند که به این ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به 120 هزار 661 نفر رسیده است.

وی افزود: در این مدت 52 مورد جدید بستری از مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان مرکزی گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: 273 مورد از بیماران جدیدی که شناسایی شده‌اند هم به صورت سرپایی بوده، که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه می‌شوند.

جمالیان بیان کرد: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 7 مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که با این حساب تعداد فوتی‌ها در اثر این بیماری در استان به 3 هزار و 108 نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه درصد ابتلا در جامعه بسیار بالا بوده ولی چون عموماً به شکل خفیف است افراد زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که بیماری پیشروی کرده و به همین دلیل بیشتر از نیمی از موارد منجر به بستری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: میزان مراجعات بستری ما افزایش پیدا کرده و به همین نسبت میزان مراجعه کودکان نیز بالاتر رفته است و تخت‌های icu ما نیز پر شده‌اند و اگر روند به همین صورت ادامه پیدا کند از بیمارستان دیگری کمک باید گرفت.

جمالیان افزود: تاکنون در کودکان مورد فوتی نداشتیم ولی موارد ابتلا بسیار بالاست و علائم کودکانی که مراجعه می‌کنند کمی متفاوت است و در صورتی که به ما مراجعه می‌کنند خیلی سریع به درمان پاسخ می‌دهند

وی تصریح کرد: بیشتر از 40 درصد موارد در همان 5 درصد جمعیتی است که واکسن را دریافت نکرده‌اند بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما هر سه دوز واکسن تزریق بشود و واکسیناسیون کودکان را نیز جدی گرفته و در اسرع وقت انجام بشود.

استان خراسان جنوبی/ شناسایی 124 بیمار جدید کرونایی در استان

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته 214 آزمایش جدید کرونا در استان انجام شد که 124 مورد مثبت جدید شناسایی شد.

غلامرضا شریف زاده افزود: از این تعداد 64 مورد از بیرجند، 15 مورد از سربیشه، 10 مورد از قاین، خوسف و نهبندان هر کدام 6 مورد، طبس و زیرکوه هر کدام 5 مورد، درمیان و سرایان هر کدام 4 مورد، 3 مورد از فردوس و دو مورد از بشرویه شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر 165 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 130 نفر کرونا مثبتند و از این تعداد 21 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال دو نفر نامساعد است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته 4 نفر دیگر در استان براثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع موارد فوت به یک هزار و 348 نفر افزایش یافت.

شریف زاده افزود: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان 573 هزار و 603 نفر واکسن نوبت اول، 515 هزار و 301 نفر واکسن نوبت دوم و 193 هزار و 539 نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

استان سمنان/ 11 هزار و 562 نفر مبتلا به کرونا شده‌اند

کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 59 هزار و 249 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از چهارم الی پنجم اسفند ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 18 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون به 11 هزار و 562 نفر رسیده است و 47 هزار و 687 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

قدس ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید 19از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به 10 هزار و 320 نفر رسید.

استان گیلان/ کرونا 151 بیمار کرونایی دیگر را راهی بیمارستان کرد

براساس آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر 678 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و روند صعودی آمار بستری‌شدگان کرونایی همچنان در استان گیلان تداوم دارد.

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان 151 بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند که 125 نفر از این تعداد بیماران کرونایی حال مساعدی نداشته و بدحال هستند.

همچنین 125 نفر از بیماران کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که از این تعداد 27 نفر به دلیل شدت علائم ناشی از کرونا طی شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان در بخش ICU افزود شدند.

به گفته ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از آغاز شیوع کرونا در استان تاکنون بیش از 140 هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان گیلان شناسایی شدند و به طور میانگین 2 درصد بستری‌شدگان کرونایی در گیلان بر اثر کرونا فوت می‌کنند.

طبق آخرین آمارهای واصله از دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 95 درصد جمعیت گروه‌های هدف در گیلان دز نخست، 90 درصد جمعیت هدف دز دوم و 41 درصد افراد واجد شرایط نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

استان فارس/ شمار جان‌باختگان کرونایی همچنان دو رقمی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، بنا بر آخرین تغییرات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت 26 شهرستان‌‌ استان فارس در وضعیت پرخطر یا قرمز قرار گرفتند، 7 شهرستان نیز در وضعیت نارنجی هستند و 3 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

بر این اساس شهرستان‌های مرودشت، بیضا، کوار، قیروکارزین، اوز، گراش و لامرد در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بوانات، نخبگان و مهر در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند و مابقی در وضعیت قرمز یا پر خطر هستند.

این وضعیت به معنای شیوع گسترده امیکرون و کرونا در استان فارس است به گونه‌ای که سید وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز نسبت به همه‌گیری این سویه و تهدید سلامت خانواده‌ها هشدار داد.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون دو میلیون و 45 هزار و 27 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 600 هزار و 455 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و 697 هزار و 955 تست تشخیصی مولکولی بوده که 504 هزار و 484 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 347 هزار و 72 مورد تست سریع انجام شده و 95 هزار و 971 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 211 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، هم اکنون هزار و 226 بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، 176 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

در 24 ساعت گذشته 10 مورد جدید فوتی کووید19 در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و 730 نفر رسید.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و 772 هزار و یازده دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 350 هزار و 946 دُز نوبت اول، سه میلیون و 43 هزار و 604 دُز نوبت دوم و یک میلیون و 377 هزار و 461 دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

استان همدان/ 5بیمار جدید کرونایی جان باختند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در روز گذشته 5 بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

محمد طاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: با مرگ 5 بیمار جدید کرونایی در استان، آمار فوتی‌های بیماری به3 هزار و 214 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در روز گذشته 113 بیمار قطعی و مثبت کرونا در بخش بستری و سرپایی شناسایی شده است، تصریح کرد: تاکنون 141 هزار و 626 بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش مراجعه بیماران سرپایی به اورژانس مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: دیروز 3 هزار و 878 بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.

طاهری با اشاره به اینکه 21 بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: در حال حاضر 551 بیمار تنفسی مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی به وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد، درگزین و رزن در وضعیت قرمز و شهرستان‌های کبودرآهنگ، بهار، فامنین و نهاوند در وضعیت نارنجی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آمار واکسیناسیون در استان از 3 میلیون نفر گذشته است، تصریح کرد: تاکنون 3 میلیون و 41 هزار و 22 دز واکسن تزریق شده است.

طاهری افزود: از مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان، یک میلیون و 356 هزار و 782 نفر دز اول، یک میلیون و 187 هزار و 187 نفر دز دوم و 497 هزار و 53 نفر نیز دز سوم را تزریق کرده‌اند.

استان اردبیل/ 3نفر بر اثر کرونا جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به جان باختن 3 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در استان اردبیل گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان هم‌اکنون 267 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

علی محمدیان‌اردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل با اشاره به جان باختن 3 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان هم‌اکنون 267 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به دیروز 9 نفر افزایش نشان می‌دهد و 46 بیمار نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و تاکنون بیش از 2 میلیون و 90 هزار دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

وی افزود: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های بیله سوار، گرمی، کوثر و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به تزریق 2 میلیون و 90 هزار و 34 دُز واکسن کرونا در استان اردبیل، بیان کرد: از این تعداد، 941 هزار و 290 دُز مربوط به مرحله اول، 820 هزار و 492 دُز مربوط به مرحله دوم و 328 هزار و 252 دُز مربوط به مرحله سوم واکسیناسیون است.

محمدیان گفت: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله‌سوار، گرمی، کوثر و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

استان بوشهر/ تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان به 219 بیمار رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر به 219 نفر و نسبت به روز گذشته کاهش یافته است

احمد یزدان‌پناه در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه روز گذشته 63 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند اظهار داشت: بیش از 20 درصد آنها به کرونا مثبت قطعی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کاهش بیماران بستری بخش کرونایی خبر داد و گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر به 219 نفر و نسبت به روز گذشته کاهش یافته است

وی با اشاره به اینکه اکنون 27 بیمار کرونایی استان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: متأسفانه از مجموع موارد بستری در بخش‌ مراقبت‌های ویژه کرونایی، 17 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

یزدان‌پناه از ثبت 4 مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا شامل 3 آقا با 90، 68، 76 سال و خانم 63 ساله خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 2 هزار و 83 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه روز گذشته 59 بیمار کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای 24 مورد به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

استان خوزستان/ هزار و 279 بیمار جدید کرونایی در یک روز شناسایی شدند

سیدمحمد علوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار بیماران مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 10 هزار و 125 بیمار کرونایی به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند که از این آمار 88 نفر بستری شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تعداد بستری شدگان نسبت به 5 روز گذشته کاهش داشته است؛ عنوان داشت:در حال حاضر تعداد بستری شدگان کاهش یافته و بیشتر بیماران به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

علوی از شناسایی هزار و 279 بیمار جدید کرونایی طی یک روز در خوزستان خبرداد و بیان داشت:این آمار نسبت به روز گذشته 44 نفر افزایش داشته است؛ همچنین تعداد بیماران بهبود یافته در شبانه روز گذشته 3 هزار و 73 نفر می باشد ضمن اینکه 21 هزار و 850 بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون 6 میلیون و 961 هزار واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است؛ تصریح کرد: هم اکنون 85 درصد از جمعیت هدف استان یک دُز، 72.5 درصد 2 دُز و 29.5 درصد سه دُز واکسن تزریق کرده‌اند؛ اکثر جان باختگان یا فاقد سابقه واکسیناسیون کرونا هستند و یا بیماری زمینه ای دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان از مبتلایانی که در قرنطینه خانگی هستند درخواست کرد تا زمان بهبودی از منزل خارج نشوند.

کاشان/ 4نفر بر اثر کرونا طی 24ساعت گذشته فوت کردند

کاشان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و این موضوع نشان از آن دارد که ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد و پیک ششم کرونا را با افزایش مبتلایان و بستری‌ها تجربه کرده است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 13 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد هفت بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و سه بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء بستری شده و سه بیمار نیز در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل 32 و حداکثر 91 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز بیمار حداقل 32 و حداکثر 80 سال به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 177 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 138 بیمار در شهرستان کاشان و 39 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران 21 بیمار به صورت موقت بستری شدند.

وی از بستری 35 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه سه بیمار خانوم 66، 83‌و 85 سال و یک بیمار آقا 77 سال در شهرستان کاشان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 51 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 232 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 907 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

استان کردستان/شناسایی 144 بیمار جدید؛ 2 نفر دیگر فوت کردند

فریدون عبدالملکی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از شناسایی 144 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تا کنون در استان کردستان خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر 310 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آمار بستری‌شدگان به تفکیک شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سنندج: 184 نفر، سقز: 19 نفر، مریوان: 28 نفر، قروه: 18 نفر، بیجار: 18 نفر، کامیاران: 13 نفر، دیواندره: 4 نفر، بانه: 13 نفر، دهگلان: 7 نفر و سروآباد: 6 نفر بستری هستند.

وی با اذعان به اینکه اکنون 41 بیمار کردستانی مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند، از فوت 2 بیمار در 24 ساعت گذشته خبر داد و آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را 1976 نفر عنوان کرد.

عبدالملکی اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 858 نفر در سنندج، 316 نفر در سقز، 152 نفر در قروه، 105 نفر در کامیاران، 159 نفر در بانه، 92 نفر در دیواندره، 76 نفر در بیجار، 189 نفر در مریوان، 24 نفر در دهگلان و 5 نفر در سروآباد جان ‌باخته‌اند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.