1401041412220753225630844

آیین عزاداری مسلمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود

مراسم ایام مسلمیه و شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و با حضور هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری و به نقل از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پانزدهم، شانزدهم و هفدهم تیرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء آماده برگزاری مراسم سوگواری مسلمیه و میزبانی از هیئات مذهبی خواهد بود.

بنا به این سنت دیرینه جمعی از هیئت‌های عزاداری در قالب دسته‌های سوگوار از تهران و اقصی نقاط کشور در ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حضور یافته و به برپایی مراسم عزاداری می‌پردازند.

در این سه شب دسته‌های سینه زن در صحن‌های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه جانسوز کربلای حسینی برپا می‌کنند.

مسلمیه، آزمونی دیگر برای "همدلی" هیئتی‌ها و وزارت بهداشت!آیین سنتی "مسلمیه" آستان حضرت عبدالعظیم (ع) امسال برگزار نمی‌شودمراسم مسلمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار نمی‌شود/ پخش برنامه مسلمیه به‌صورت زنده از صداوسیما

بر اساس این گزارش، آستان مقدس طبق سنوات گذشته در آستانه فرارسیدن ایام مسلمیه با انجام تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم در حرم مطهر و همچنین تجهیز واحدهای مختلف اعم از انتظامات، دفاتر خدمات زائر، امور فنی، دارالشفاء کوثر، اماکن متبرکه، روابط عمومی و… در این شب‌ها، آمادگی‌های لازم را برای حضور هیئت‌های عزادار و عاشقان آل الله فراهم نموده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.