139507301547018918994264

ائمه جمعه استان تهران: دولت و مسئولان با قیمت‌های افسارگسیخته رهن و اجاره مسکن برخورد کنند

گروه استان‌ها – ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران ابراز داشتند که دولت و مسئولان به وعده‌هایی که جهت وام ودیعه مسکن داده‌اند عمل کنند و با قیمت‌های افسارگسیخته رهن و اجاره مسکن برخورد جدی و قاطع داشته باشند.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در زندگی به خصوصیات عبادالرحمان اشاره و اظهار داشت: بندگان ویژه خدا در عین عبادت و ذکر الهی هیچ گاه مغرور نشده و اعتدال، اخلاص و اخلاق را رعایت کرده و در انفاق نیز میانه‌روی می‌کنند و از شرک و گناه کبیره اجتناب می‌کنند.

وی افزود: بخشی از پرونده‌های قضایی ناشی از عدم کنترل خشم و غلبه غضب بوده و باید بر رفتار و کردار در هر حالتی تسلط داشت و در کنار توبه واقعی، عمل صالح نیز انجام داد.

خطیب نماز جمعه شهرقدس گفت: شهید چمران زیست شهدایی داشت و مردانه زندگی کرد و برای رسیدگی به بزرگی در دنیا و آخرت باید بنده واقعی پروردگار بود.

وی با اشاره به روز بسیج اصناف ادامه داد: دولت و مسئولان باید هوای کاسبان و اصناف را داشته باشند و تعطیلی و رکورد دوساله‌ای که بر اصناف وارد شد را توجه و در پرداخت مالیات رعایت کنند و صاحبان مشاغل و بازاریان نیز باید هوای مردم را داشته و به روزی حلال راضی و انصاف داشته باشند.

حجت‌الاسلام جوکار گفت: اجاره بالای مسکن صدای مردم را درآورده و این افزایش قیمت‌های نجومی در املاکی‌ها کنترل شود و مسئولین و دستگاه‌های متولی به وعده‌هایی که جهت وام ودیعه مسکن داده‌اند، عمل کنند و به چند ضامن آوردن و درصدهای بالای سود توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسئله مسکن با مردمی کردن حل خواهد شد و دولت زمین رایگان و مجوز به مردم بدهد تا توسط مردم مسکن ساخته شود.

امام جمعه شهرقدس بیان داشت: جهاد سازندگی ترکیبی از مدیریت و نهاد ایمانی پیشتاز در کشور بود و با ادغام آن با جهاد کشاورزی اهداف اولیه به ثمر نرسید و انتظار داریم روحیه جهادی دهه شصتی‌ها احیا شود و از رئیس‌جمهور می‌خواهیم این جهاد را با دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها و جوانان مؤمن انقلابی و با استفاده از تجربه پیشکسوتان و هسته‌های مردمی احیا کند تا عقب ماندگی‌ها رفع شود.

وی ادامه داد: تبلیغات دینی وظیفه همگانی است و در عرصه جهاد تبیین همه موظف هستند وارد عمل شده و در مقابل فشارهای دشمن بایستند و از اداره تبلیغات اسلامی انتظار داریم برای اوقات فراغت تابستان برنامه‌ریزی مناسب داشته و هیئت را ساماندهی و برنامه‌ریزی بیشتری کند.

امام جمعه شهرقدس ضمن قدردانی از زحمات نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: لازم است وضعیت کافه‌ها، توزیع مواد مخدر و معتادان متجاهر و ناهنجاری‌های اجتماعی رسیدگی بیشتر انجام شود.

وی تصریح کرد: بودجه‌ای که برای شهرستان قدس پیرو سفر رئیس‌جمهور در نظرگرفته شده با توجه به ضعف زیرساخت‌های منطقه، مناسب نیست و لازم است نگاه ویژه‌ای به غرب استان تهران به ویژه رفع کمبودهای شهرقدس شود.

بدنه دولت همراه رئیس‌جمهور برای رفع گره‌های کشور تلاش کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن لزومی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن شهادت دکتر چمران، ایشان الگوی برجسته برای صاحبان نظر و علم دانست و افزود: ایشان فردی تحصیل کرده بود که در جایگاه نیاز به حضورشان با موسی صدر همراه و هم‌رزم شد و در مسی بعدی وقتی دید کشور به حضورش نیاز دارد به وزارت دفاع خدمت کرد و خود در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت نائل شد.

وی افزود: امام راحل در وصف دکتر چمران می‌فرمایند که چمران جنگجویی پرهیزگار، معلمی شهید و شهادت او انسان ساز است و چنین زندگی بصیرت می‌خواهد.

لزومی در ادامه به 25 سفر استانی رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: همان گونه که شما نیز در روز 14 خرداد بیانات رهبری را شنیدید، رهبری 7 توصیه کردند که امروز به یک نمونه آن اشاره می‌کنم که ایشان فرمودند نگذارید دشمنان جمهوری اسلامی مسئولان خدمتگزار را تخریب کنند و در این راستا رئیس‌جمهور محترم روز گذشته بیست و پنجمین سفر استانی خود را با شنیدن سخنان مردم در مناطق محروم و برگزاری ملاقات‌های متعدد پشت سر گذاشت.

خطیب نمازجمعه پاکدشت ابراز داشت: بدنه دولت هم پای رئیس‌جمهور برای رفع گره‌های کشور در حوزه‌های مختلف تلاش کنند و اگر مسئولی دلش برای نظام و مردم کشورش نمی‌سوزد نباید بر مسندی تکیه کند و همچنین دولتی‌ها برای رفع گرانی‌ها که عمده مشکل مردم است تلاش کنند و مسئولان نظارتی و قوه قضائیه هم پای رئیس‌جمهور محترم با سودجویان و دلالان برخورد نمایند.

مردم برای تهیه نان و مسکن با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: تهیه نان برای مردم ناراحت کننده است و قابل تحمل نیست مگر چه اتفاقی افتاده است که امروز مردم در گرفتن نان این همه با مشکل مواجه شوند.

وی افزود: دولت محترم با ساماندهی یارانه نان می‌خواهد از قاچاق آرد و از یارانه نان به جیب دلالان جلوگیری کند تا مردم بیشترین بهره را ببرند، چرا بایست مردم برای تهیه چند قرص نان در صف‌های طولانی وقت خود از سپری کنند.

امام جمعه پردیس در ادامه گفت: متأسفانه امروز عده‌ای از مردم در تهدید جدی بی‌سرپناهی قرار دارند که برخی صاحب‌خانه‌ها به علت عدم توان پرداخت اجاره‌بهای دلخواه، مستأجران خود را بیرون می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: صاحب‌خانه‌ها و مالکان در این شرایط نسبت به مستأجران خود، خدا را در نظر بگیرید و به افراد کم‌درآمد رحم و مروت داشته باشند تا همگی مورد رحمت خداوند قرار گیریم.

وی در ادامه گفت: برخی از دلالان و املاک داران بی انصاف هستند و برای منافع سودجویانه خود عده‌ای از مردم مظلوم را بی سرپناه کرده یا باعث اختلافات خانوادگی و گاهی باعث طلاق و جدایی خانواده‌ها می‌شوند واین افراد از غضب خداوند وآه مردم مظلوم در امان نمی‌مانند.

امام جمعه پردیس خاطر نشان کرد: تمامی مسئولان و دستگاه‌های متولی در این شرایط باید نظارت بیشتری بر نانوایی‌ها و قیمت‌های افسارگسیخته رهن و اجاره مسکن و برخورد جدی و قاطع با دلالان و سودجویان داشته باشند.

تاکید امام جمعه اردبیل بر حمایت از سرمایه‌گذاران پل هیر برای توسعه مجموعهامام جمعه اصفهان:شورای اداری یک فرصت ارزشمند است به شرطی که موضوع محور برگزار شودامام جمعه اصفهان: رئیس جمهور را در مسیری که انتخاب کرده یاری کنیم

تکلیف شرعی و ملی ما صرفه جویی در مصرف آب است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی امام جمعه شهرستان رباط کریم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز جهاد سازندگی "سنگرسازان بی سنگر" اظهار داشت: خودکفایی و کاهش وابستگی و تأمین امنیت غذایی در گرو حمایت جدی و عملی دولت از بخش کشاورزی است.

وی افزود: دولت با خرید تضمینی محصولات کشاورزی مورد نیاز، کشور را به خودکفایی و در کشاورزان ایجاد انگیزه برای تولید بیشتر نماید.

امام جمعه شهرستان رباط‌ کریم بیان کرد: امروز تکلیف شرعی و ملی ما صرفه جویی در مصرف آب است و تنها راه مقابله با تنش‌های آبی در حال حاضر تغییر نگاه مردم به مقوله مصرف در منابع کشور به ویژه منابع آبی است.

حجت‌الاسلام ترابی تصریح کرد: آمریکا و غرب تلاش کرده و می‌کنند به بهانه‌هایی مانند FATF و برجام اقتصاد کشور را شرطی و وابسته به خود کنند.

امام جمعه شهرستان رباط‌کریم در پایان خاطرنشان کرد: حجم بالای مناسبات تجاری و اقتصادی با کشورهای مختلف بدون برجام و FATF حکایت از شکست دشمنان در منزوی کردن ایران دارد.

قانون پرداخت حقوق‌ها بازنگری و حق کارمندان و دغدغه آن‌ها مرتفع شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نورپور امام جمعه گلستان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهید آیت الله دکتر بهشتی به تنهایی یک ملت بود و در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و تدوین قانون اساسی و مبارزه با گروه‌های انحرافی نقش مهمی داشت.

وی افزود: جایگاه قوه قضائیه در نظام اسلامی جایگاه والای است و برابر قانون اساسی، اقامه و استقرار قسط، عدل و امنیت، اجرای قانون و حدود الهی و مبارزه با قانون شکنان، احقاق حقوق عامه، دفاع و حمایت از حقوق اشخاص و قضاوت بین مردم بر عهده قوه قضائیه است.

امام جمعه گلستان در ادامه گفت: سرود فرهنگی سلام فرمانده یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی است با تأثیرات شگرف کمر دشمن را شکسته است.

نورپور تصریح کرد: در ورزشگاه آزادی صد هزار نفر جمع می‌شوند و این سرود را سر می‌دهند و در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها، بخش‌ها و مناطق دورافتاده وقتی نگاه می‌کنید به این چهره‌های معصوم که دارند این سرود را سر می‌دهند، اشک در چشم خیلی‌ها حلقه می‌زند.

وی افزود: قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 1370 که در سازمان امور اداری و استخدامی در حال بازنگری است که باید تبعیضات در پرداخت‌ها مرتفع و حق هیچ کارمندی ضایع نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.