1401011518492625225084194

استعدادهای درخشان در شهرستان قدس صاحب مدرسه شدند

گروه استان‌ها – مدرسه استعدادهای درخشان شهرستان قدس به‌منظور پرورش دانش‌آموزان مستعد و نخبگان راه‌اندازی شد.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرقدس، شهرستان قدس با جمعیت دانش‌آموزی بیش از 71 هزار نفر یکی از مناطق پرتراکم در حوزه آموزشی است که با توجه به مهاجرت بالا به این منطقه و تراکم بالای جمعیتی افزایش ساختمان‌های آموزشی مورد نیاز است.

در این میان پرورش دانش‌آموزان با استعداد و تیزهوشان از مهم‌ترین مطالبات خانواده‌ها و مسئولان بوده که با راه‌اندازی نخستین مدرسه استعدادهای درخشان در منطقه می‌توان بر شناسایی و پرورش نخبگان در آینده تأثیرگذار بود.

وحید محرمی رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این منطقه تاکنون دارای مدارس نمونه دولتی، شاهد و هیئت‌امنایی بود و دانش‌آموزان برای استفاده از مدارس استعدادهای درخشان باید به خارج از شهر رفته و در شهریار تحصیل می‌کردند که با پیگیری‌های انجام شده این مدرسه در شهر قدس راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مدرسه تیزهوشان شهرقدس دارای مجوز چهار کد در دو دوره اول و دوم متوسطه دخترانه و پسرانه بوده و پذیرش دانش‌آموزان انجام شده است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان قدس با اشاره به جمعیت 25 نفری دانش‌آموز در این کلاس‌ها گفت: لازم است برای سال جدید تحصیلی ساماندهی دانش‌آموزان با همراهی و همکاری مسئولان شهرستان انجام شود.

"سمپاد تلفیقی" راه‌حل بهره‌مندی دانش‌آموزان محروم از مدارس تیزهوشانمدیرکل آموزش و پرورش استان البرز: بیش از 11 هزار دانش آموز برای حضور در مدارس تیزهوشان رقابت می‌کنند

وی ادامه داد: باید دست‌به‌دست هم داد تا با جذب دانش‌آموزان مستعد و فراهم‌سازی تجهیزات و بهترین امکانات و معلمین این فضای آموزشی را به یکی از بهترین مدارس نام‌آور شهرستان‌های استان تهران تبدیل کنیم.

محرمی ضمن قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز و فعالیت 17 مدرسه خیر ساز است در منطقه خاطرنشان کرد: به‌منظور افزایش کلاس‌های درس و افزایش مدارس نیاز است با تقویت مجمع خیرین مدرسه‌ساز جذب بیشتری از خیرین صورت گیرد.

انتهای پیام/ن/ی

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.