2-35

ایستگاه راه آهن اهواز کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی

ایستگاه راه آهن اهواز

ایستگاه راه آهن اهواز کجاست؟ اهواز از جمله شهرهائی در کشور است که دارای تردد فراوان به خاطر وجود شرکت های نفت و پتروشیمی در این منطقه است. علاوه بر این در زمستان و تعطیلات نوروز حجم زیادی از افراد برای گردش و تفریح به سمت آن روانه می شوند. برای سفر به این شهر عده زیادی از طریق هواپیما به اینجا می آیند. ولی عده ای نیز هستند که به دلایل متعدد از جمله ترس از پرواز و یا هزینه بالای آن سفر زمینی را ترجیح می دهند.

اگر جزء کسانی هستید که سفرهای زمینی را به هوائی ترجیح می دهید توصیه ما به شما این است که تجربه سفر با قطار را از دست ندهید. این تجربه می تواند بسیار نادر و جذاب باشد. در ادامه این بحث به توضیحاتی در مورد ایستگاه راه آهن اهواز می پردازیم تا شما را با آن آشنا کنیم.

تاریخچه ایستگاه راه آهن اهواز

تاریخچه ایستگاه راه آهن اهواز

ایستگاه راه آهن اهواز جزو قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن کشور می باشد که در قسمت مرکزی شهر اهواز قرار دارد. این ایستگاه راه آهن، وظیفه تردد مسافران بسیاری به سراسر کشور بر عهده دارد. اگر مشتاق به مطالعه مطالب گردشگری بیشتر در مورد موضوعات مختلف هستید می توانید به سایت مجله گردشگری مستر بلیط سری بزنید و از مطالبی که برای شما تدارک دیده شده است استفاده کنید.

مسیرهای ایستگاه راه آهن اهواز

همانطور که قبلا اشاره شد شهر اهواز از جمله شهرهائی است که تردد در آن بسیار انجام می شود. این تردد از طریق وسایل حمل و نقل گوناگونی انجام می گیرد و در پاره ای مواقع این وسایل نیاز است که جایگزین یکدیگر شوند از جمله قطار در مواقعی که خیلی از وسایل جوابگوی مسافران نیستند می تواند میزان زیادی از ترافیک را کم کند. علاوه بر این قطار نیز دارای طرفداران پر و پا قرصی برای خود است و افرادی هستند که فقط با این وسیله به سفر می روند. مسیرهائی که ایستگاه راه آهن اهواز آنها را ساپورت می کند شامل اهواز – تهران، اهواز – مشهد، اهواز – قم و اهواز – اراک می باشد.

مسیر اهواز به تهران

مدت زمان سفر 15 ساعت است که از مسیر هائی همچون هفت تپه، شوش، اندیمشک، سپيددشت، بیشه، دورود، دربند، ازنا، شازند، سمنگان، اراک، قم، اسلامشهر می گذرد. شرکت های ریلی که این سفرها را برنامه ریزی و اجرا می کنند، شرکت مسافربری ریلی رجا، فدک، شرکت مسافربری ریلی بن ریل و شرکت مسافربری ریلی ریل ترابر سبا می باشند. قطارهای این مسیر نیز قطار 3 ستاره البرز واگن کوپه‌ای 4 نفره، قطار 5 ستاره اكونومی سلامت فدک واگن کوپه‌ای 4 نفره، قطار 5 ستاره بیزینس سلامت فدك واگن کوپه‌ای 4 نفره، قطار 5 ستاره ویژه سلامت فدك واگن کوپه‌ای 4 نفره، قطار 4 ستاره كرخه واگن کوپه‌ای 4 نفره و قطار 3 ستاره نگین واگن کوپه‌ای 4 نفره هستند. هر یک از این قطارها دارای امکانات منحصر به خود می باشند ولی یک سری از امکانات هستند که در اکثر آنها مشترک است مانند ویلچر، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران و سیستم تهویه.

مسیرهای راه آهن اهواز

مسیر اهواز به مشهد

این سفر از طولانی ترین سفرهای موجود در کشور می باشد که بیش از 24 ساعت به طول می انجامد. ولی از محسنات آن، این می باشد که شما در قطار از آزادی عمل زیادی بر خوردار هستید همچنین هزینه ای که بابت آن پرداخت می کنید بسیار کمتر از هزینه سفر هوائی می باشد. اغلب قطار های موجود در این مسیر از امکانات بالائی برخودار هستند که باعث می شود خستگی راه در تنتان نماند. قطار 3 ستاره مهتاب واگن کوپه‌ای 6 نفره و قطار 4 ستاره كرخه واگن کوپه‌ای 4 نفره قطارهای این مسیر هستند و دارای امکاناتی نظیر ویلچر، سرویس فرنگی، WiFi، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه و روزنامه می باشند. شرکت مسافربری ریلی مهتاب سیر جم مسئولیت سفر در این مسیر را بر عهده دارد.

مسیر اهواز به قم

این سفر در مدت زمان 11 ساعت انجام می گیرد. از قطار 3 ستاره البرز واگن کوپه‌ای 4 نفره در سفر بین این دو شهر توسط شرکت مسافربری ریلی رجا، شرکت مسافربری ریلی بن ریل و شرکت مسافربری ریلی ترابر ریل سبا استفاده می شود. ایستگاه های بین راهی آن شامل هفت تپه، شوش، اندیمشک، گل محك، چمسنگر، سپيددشت، بيشه، درود، ازنا، سمیه، شازند و اراک می شوند.

برای خرید بلیط قطار اهواز می توانید به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن اقدام کنید.

مسیر اهواز به اراک

این مسیر در مدت زمان 10 ساعت و 37 دقیقه توسط شرکت مسافربری ریلی بن ریل، شرکت مسافربری ریلی ریل ترابر سبا و شرکت مسافربری ریلی رجا اجرا می شود. ایستگاه های بین راهی آن را هفت تپه، شوش، اندیمشک، گل محك، چمسنگر، سپيددشت، بيشه، درود، ازنا، سمیه، شازند تشکیل می دهند. قطار موجود در این مسیر قطار 3 ستاره البرز واگن کوپه‌ای 4 نفره می باشد که دارای امکاناتی همچون سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران و سیستم تهویه است.

زمانی که قصد سفر می کنید بعد از انتخاب مقصد، انتخاب روشی که با آن بلیط خریداری شود بسیار حائز اهمیت است. خرید آنلاین که یکی از روش های خیرد بلیط است بسیار سریع و راحت می باشد. اگر قصد خرید بلیط قطار اهواز را دارید ما مستر بلیط را به شما پیشنهاد می کنیم که دارای درگاه امن پرداخت است و هیچگونه مشکلی برای شما پیش نمی آید.

امکانات ایستگاه راه آهن اهواز

راه‌های دسترسی به ایستگاه راه آهن اهواز

امکانات دسترسی به این ایستگاه شامل وسایل حمل و نقل عمومی می شود. اگر از جمله افرادی هستید که اهل پیاده روی نیستید می توانید از تاکسی های رو به روی ایستگاه و یا تاکسی های آنلاین استفاده کنید. ولی اگر می توانید کمی پیاده روی را به جان بخرید و به سمت ایستگاه اتوبوس حرکت کنید از این وسیله استفاده کنید تا در هزینه های خود نیز صرفه جوئی کرده باشید.

امکانات ایستگاه راه آهن

ایستگاه راه آهن اهواز دارای امکاناتی است که در زمان انتظار نیازهای اولیه شما را بر آورده می کند. این امکانات متشکل از باجه های فروش بلیط، دستگاه خودپرداز، سرویس بهداشتی، نمازخانه، تلفن همگانی، سالن انتظار و پل رو گذر می شود.

راههای دسترسی به ایستگاه راه آهن اهواز

راههای ارتباطی ایستگاه راه آهن اهواز

تلفن 33332020-7
آدرس اهواز، امانیه، بلوار سپاه میدان هجرت
ایمیل RWJonoub@irirw.com

اگر زمانی به ایستگاه راه آهن اهواز رفته اید می توانید از طریق کامنت نظرتان درباره آن را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته ایستگاه راه آهن اهواز کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.