3-30

ایستگاه راه آهن بندرعباس کجاست؟ معرفی + راه های ارتباطی

ایستگاه راه آهن بندرعباس

اگر می خواهید بدانید ایستگاه راه آهن بندرعباس کجاست؟ این مطلب را تا انتها دنبال کنید. برای سفر به بندر عباس می توانید از طرق مختلفی اقدام نمائید، اینکه چه نوع وسیله نقلیه ای را انتخاب کنید به طول مسیر و شخصیت شما بر می گردد، که برخی از افراد تحمل مسیر طولانی را ندارند و ترجیح می دهند از وسیله نقلیه ای استفاده کنند که سریع به مقصد برسند برخی دیگر بر عکس، یکی از لذت های سفر برایشان مسیر و زمانی است تا به مقصد برسند.

اگر جزو گروه دوم هستید بهتر است با قطار به سفر بروید تا تجربه متفاوتی را از سفر بدست آورید. یکی از این تجارب لذت از محیط ناب اطراف، تنها در سفر های با قطار نسیبتان می‌شود. سفر به بندر عباس از طریق قطار نیز امکان پذیر است زیرا خطوط راه آهن تا این شهر نیز کشیده شده اند.

درباره ایستگاه راه آهن بندر عباس

درباره ایستگاه راه آهن بندر عباس

از آنجائی که بندر عباس یکی از شهرهای استراتژیک ایران است و حمل و نقل کالا در آن از مهم ترین موضوعات به شمار می رود، ایستگاه راه آهن نیز از اهمیت بالائی در کشور برخوردار است. این اهمیت هم از لحاظ جابجائی بار و هم از لحاظ حمل و نقل مسافر قابل توجه است. این ایستگاه در سال 1373 راه اندازی شده و دارای دو سکو و دو خط آهن است.

ایستگاه های خط راه آهن هرمزگان

همانطور که اشاره شد این خط آهن از اهمیت بالائی برخوردار و دارای ایستگاه های متعدد است که در استان کرمان و استان هرمزگان گسترده شده اند. این ایستگاه ها شامل اسکله، پایانه نفتی، اضطراری 1، بندرعباس، اضطراری ۲۲، اضطراری 6، اضطراری 8، اضطراری 16، چوران، اضطراری 25، چاه تر، قره تپه، مانوری، بندرعباس، انشعاب، فین، زاد محمود، معدن گل‌گهر، تزرج، کهه، مس سرچشمه، گل گهر، سیرجان، خاتون‌آباد، میمند، احمدآباد، بیاض و جنت‌آباد می شود. از ایستگاه های مهم این خط آهن می توان به سیرجان، گل گهر و مس سرچشمه اشاره کرد.

این ایستگاه ها از لحاظ باربری بسیار مهم هستند. ایستگاه سیرجان از نوع گار است، یعنی که وسعت فعالیت و تعدد خطوط نه تنها عملیات مربوط به اعزام، تنظیم و تشکیل قطارها، فعالیت‌های تخلیه و بارگیری در آن به صورت مضاعف انجام می‌شود، بلکه در مواقع بروز حوادث به واسطه امکانات موجودی که دارد می تواند به کمک بشتابد. ایستگاه گل گهر نیز از نوع درجه یک و دارای امکانات پیشرفته است.

در ادامه در مجله گردشگری مستر بلیط برایتان از ایستگاه راه آهن این شهر خواهیم گفت تا اگر به این سفر رفتید با راه و چاه آن آشنا باشید.

مسیر های ایستگاه راه آهن بندر عباس

این ایستگاه مانند دیگر ایستگاه های راه آهن کشور از یک سری مسیرهای اصلی تشکیل شده است که ایستگاه های بین راهی نیز در بین آنها وجود دارد و مسافران توانائی سفر به این مناطق را نیز دارند. بندر عباس – تهران، بندرعباس – مشهد و بندرعباس – اصفهان سرویس های ارائه شده در این ایستگاه هستند. برای خرید بلیط قطار بندر عباس بهتر است از روش های غیر حضوری استفاده کنید که یکی از این روش ها خرید آنلاین از مستر بلیط و یا سایت هائی مشابه است.

مسیر بندرعباس به تهران

این مسیر در مدت 20 ساعت طی می شود و از ایستگاه های بسیاری عبور می کند که شامل فين، زادمحمود، تزرج، كهه، سيرجان، خاتون آباد، احمدآباد، بافق، يزد، ميبد، اردكان، نائين، زواره، بادرود، كاشان و محمديه می شود. این سفر می تواند بسیار لذت بخش و هیجان انگیز باشد. زیرا در بین راه می توانید تقریبا کل مناطق آب و هوائی ایران را بپمائید، سفری از جنوب به شمال. شرکت مسافربری ریلی جوپار، شرکت مسافربری ریلی رجا و شرکت مسافربری ریلی بن ریل برنامه ریزی و اجرای سفرها را بر عهده دارد. ناوگان این مسیر را قطارهایی که در زیر می آوریم تشکیل می دهند:

قطار 4 ستاره غزال واگن کوپه‌ای 4 نفره: امکانات این قطار برای سفری بیست ساعته بسیار مناسب و درخور است. این ویژگی ها شامل امکانات عمومی و کوپه ای کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی، Wifi، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه، ارتباط داخلی و روزنامه می شود.

قطار 3 ستاره 6 تخته كویر واگن کوپه‌ای 6 نفره: این قطار نیز از جمله قطارها برای سفرهای بلند مدت است که دارای امکاناتی مانند توالت سیار، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران و سیستم تهویه می باشد.

مسیرهای ایستگاه راه آهن بندر عباس

مسیر بندرعباس به مشهد

برای سفر از بندرعباس به مشهد باید خود را برای سفری 22 ساعته آماده کنید. شرکت های ریل سیر کوثر کلیه برنامه های مربوط به این سفر را انجام می دهد. این سفرها توسط قطار 4 ستاره غزال واگن کوپه‌ای 4 نفره و قطار 4 ستاره غزال با پذیرایی ویژه واگن کوپه‌ای 4 نفره انجام می شود. این قطارها دارای امکاناتی مانند کتابخانه، سرویس فرنگی، WiFi، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه، ارتباط داخلی و روزنامه هستند.

مسیر بندر عباس به اصفهان

این مسیر در مدت زمان 15 ساعت و 40 دقیقه انجام می شود. در این مسیر شرکت مسافربری ریلی رجا فعالیت دارد و قطار 3 ستاره البرز با واگن کوپه‌ای 4 نفره در این مسیر به رفت و آمد می پردازد. از امکاناتی که در این قطار وجود دارد می توان به کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه و چراغ مطالعه اشاره کرد. ایستگاه های بین راهی آن سيرجان، خاتون آباد، احمدآباد، بافق، يزد، ميبد و سيستان هستند. اگر قصد سفر به این شهرها را داشته باشید می توانید از این سرویس استفاده کنید.

امکانات رفاهی ایستگاه راه آهن بندرعباس

سعی شده است برای این ایستگاه از امکانات متنوع و پیشرفته ای استفاده شود تا نیازهای مختلف مسافران را برآورده کند. از این امکانات می توان سرویس بهداشتی، نمازخانه، دستگاه خودپرداز، پارکینگ عمومی، رستوران، فروشگاه صنایع دستی هرمزگان، غرفه های فروشگاهی، گیشه های فروش بلیط شرکت های فعال در ایستگاه و سکوهای سوار و پیاده شدن مجزا را بیان کرد.

راههای دسترسی به ایستگاه راه آهن بندر عباس

راههای دسترسی به ایستگاه راه آهن بندرعباس

برای جابجائی از این ایستگاه می توانید از تاکسی های مستقر در رو به روی درب خروج استفاده کنید، این روش بهترین راه حل برای جابجائی است. البته در صورت استفاده وسیله نقلیه شخصی نیز می توانید پارکینگ عمومی آن را به کار ببرید.

راههای ارتباطی ایستگاه راه آهن بندرعباس

آدرس بندرعباس، بلوار راه آهن بندرعباس، ایستگاه راه آهن بندر عباس
ایمیل pr.hormozgan@Hormozgan.Rai.ir
تلفن ۰۷۶۳۲۱۷۴۰۰۱-۰۷۶۳۲۱۷۴۰۰۲-۰۷۶۳۲۱۷۴۰۰۳
فکس دبیرخانه ۰۷۶۳۲۱۷۴۰۹۴
روابط عمومی ۰۷۶۳۲۱۷۲۴۰۵

اگر تا کنون به ایستگاه راه آهن بندرعباس مراجعه کرده اید می توانید نظرات خود را در این باره در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته ایستگاه راه آهن بندرعباس کجاست؟ معرفی + راه های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.