8za

ایستگاه راه آهن زاهدان کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

ایستگاه راه آهن زاهدان

ایستگاه راه آهن زاهدان کجاست؟ امروزه سفر کردن به یکی از ارکان اصلی زندگی شهری تبدیل شده و از نیاز های آن است. هر فردی احتیاج دارد مدت زمانی را به دور از موطن خود به سر ببرد که شامل پناه بردن به دل طبیعت و یا لذت بردن از مناظر گردشگری شهری دیگر است. راه های متفاوتی وجود دارد تا به سفر رفت که به سه دسته زمینی، هوائی و دریائی تقسیم می شود. در کشور ما سفر دریائی چندان مرسوم نیست، اما سفرهای زمینی و هوائی از طرفداران زیادی برخوردار است.

به خصوص سفرهای زمینی که دارای مزایای بسیار زیادی است. سفر با قطار در دسته سفرهای زمینی قرار می گیرد که به نوعی جذاب و دلپذیر به شمار می آید. قطار را می توان یکی از نوستالژی های افراد بی شماری به حساب آورد. زاهدان در منطقه ای بیابانی واقع شده است و برای سفر به این شهر می توانید از قطار که روشی راحت و به صرفه است استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با مزایای سفر با قطار به این شهر و همینطور ایستگاه راه آهن آن آشنا کنیم.

درباره ایستگاه راه آهن زاهدان

درباره ایستگاه راه آهن زاهدان

ایستگاه راه آهن زاهدان در خطوط راه آهن جنوب شرق واقع شده است. زمان احداث آن به سال 1297 و 1298 یعنی صد سال پیش باز می گردد. راه آهن میر جاوه – زاهدان در امتداد خطوط راه آهن هند احداث شده است. در سال 1388 خط راه آهن کرمان به زاهدان نیز افتتاح شد که این ایستگاه باعث شد کرمان به تهران متصل شود. از برنامه های توسعه ای این راه آهن ایجاد خط زاهدان به چابهار می باشد که مطمئنن جزو مهم ترین خطوط راه آهن در کشور خواهد شد. ساختمان ایستگاه 2200 متر مربع مساحت و ظرفیت پذیرش 500 نفر در آن وجود دارد. در مجله گردشگری مستر بلیط سعی برا آن است تا شما را با مبحث های مختلف گردشگری هر چه بیشتر آشنا کنیم.

ایستگاه های خط راه آهن جنوب شرقی

خطوط راه آهن جنوب شرقی در سال 1348 به عنوان خطوط راه آهن سیستان و بلوچستان شروع به کار کرده است. این خطوط راه آهن دارای ایستگاه های مختلف در طول مسیر خود است. رودشور زاهدان، مزارآب، نمکزار زاهدان، کلات، رود ماهی، شورو، دومک، کنجانک، جیگولی، زاهدان مسافری قدیم، پدکی، کچه‌رود، چهار صوله، خان محمد چای، بوک، میرجاوه و میل 72 از جمله این ایستگاه ها هستند. در این بین ایستگاه میرجاوه ایستگاهی مرزی و از نوع درجه یک و با امکانات بالاست.

خط راه آهن جنوب شرقی

مسیرهای راه آهن زاهدان

زاهدان از جمله شهر های استراتژیک ایران می باشد که دلیل آن به این امر بر می گردد که این شهر مرکز استان مرزی سیسان و بلوچستان است. همین امر سبب شده است خط راه آهن نیز جزو مهم ترین خطوط باشد و از آن تردد هائی برای شهر های مهم دیگر کشور انجام شود. زاهدان – تهران، زاهدان – کرمان، زاهدان – یزد و زاهدان – بم از جمله این مسیر هاست. مستر بلیط خرید بلیط قطار زاهدان را تنها با چند کلیک برای شما آسان و راحت کرده است.

مسیر زاهدان به تهران

قطارها در این مسیر از ایستگاه هائی همچون فهرج، بم، کرمان، زرند، یزد و کاشان در مدت زمان 22 ساعت می گذرند. قطار های این مسیر شامل قطار 3 ستاره 6 تخته كویر واگن کوپه‌ای 6 نفره و قطار 3ستاره البرز واگن کوپه‌ای 4 نفره با امکاناتی مانند کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه و چراغ مطالعه می شود. شرکت مسافربری ریلی رجا و شرکت مسافربری ریلی جوپار این سفرها را به پیش می برند.

مسیر زاهدان به کرمان

مدت زمانی که این سفر به طول می انجامد 8 ساعت می باشد و از ایستگاهائی مانند فهرج و بم عبور می کند. شرکت مسافربری ریلی رجا و شرکت مسافربری ریلی جوپار از جمله شرکت هائی هستند که مسئول این سفرها می باشند. قطارهای سه ستاره البزر و سه ستاره 6 تخته کویر با امکاناتی نظیر در این مسیر توالت سیار، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران و سیستم تهویه فعالیت دارند.

ایستگاه راه آهن زاهدان

مسیر زاهدان به بم

برای این سفر به نسبت دیگر سفرها با قطار زمان کمتری صرف می شود که برابر با 5 ساعت می باشد. تنها ایستگاه بین راهی آن را فهرج تشکیل می دهد و توسط شرکت مسافربری ریلی جوپار و شرکت مسافربری ریلی رجا برنامه ریزی می شود.

امکانات رفاهی ایستگاه راه آهن زاهدان

هر ایستگاهی نیاز به ایجاد امکاناتی دارد تا مسافران موقع مراجعه به آن بتوانند از آنها استفاده کنند. این امکانات باعث می شود تا مسافران زمان انتظارشان را به بهترین شکل بگذرانند. از این امکانات می توان به سرویس بهداشتی، نمازخانه، دستگاه های خودپرداز، سالن انتظار، سکوهای سوار و پیاده شدن مسافر و باجه های فروش بلیط اشاره کرد.

راه‌های دسترسی به ایستگاه راه آهن زاهدان

یکی از محسنات این ایستگاه راه آهن دسترسی راحت به تمام قسمت های شهر زاهدان است. برای رسیدن به این ایستگاه می توانید از وسایل نقلیه عمومی کمک بگیرید. تاکسی های شهری در رو به روی این ایستگاه مستقر هستند و شما می توانید برای رفت و آمد بین شهر و ایستگاه از آنها استفاده کنید. فاصله ایستگاه تا مرکز شهر تنها 10 دقیقه است بنابراین می توانید برای رسیدن به مرکز شهر از تاکسی های مستقر در آن استفاده کنید.

راه های ارتباطی ایستگاه راه آهن زاهدان

آدرس: زاهدان، بلوار مطهری، ایستگاه راه آهن زاهدان

نوشته ایستگاه راه آهن زاهدان کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.