11za-1

ایستگاه راه آهن زنجان کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

ایستگاه راه آهن زنجان کجاست؟ در گذشته تنها راه سفر کردن استفاده از قطار بود ولی با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی وسایل حمل و نقل بسیاری پا به عرصه وجود نهادند و قطار جای خود را به آنها داد. ولی امروزه وجود قطارهای سریع السیر باعث شده است این صنعت دوباره رونق بگیرد، البته که در کشور ما از این قطارها به ندرت یافت می شود.

ولی علی رغم این قضیه سفر با قطار تبدیل به سبکی از سفر شده است و می تواند تجربه ای متفاوت و منحصر به فرد را برای شما به همراه داشته باشد. پس اگر با قطار سفر نکرده اید، این تجربه را از دست ندهید و برای یک بار هم که شده لذت آن را بچشید.

در مقاله های قبل به سراغ ایستگاه های راه آهن رفتیم در این مطلب نیز قصد داریم شما را با ایستگاه راه آهن شهر زنجان آشنا کنیم تا اگر قصد سفر به این شهر با استفاده از قطار را دارید اطلاعاتی در مورد ایستگاه آن داشته باشید.

درباره ایستگاه راه آهن زنجان

ایستگاه راه آهن زنجان در قسمت جنوبی شهر و در فاصله 4 کیلومتری از مرکز آن قرار گرفته است که ایستگاه اصلی و مرکزی خط راه آهن شمال غرب کشور می باشد که در سال 1320 افتتاح شده است. این ایستگاه جزو ایستگاه های درجه یک ایران و با امکانات و ویژگی های زیاد می باشد. سر در ایستگاه راه آهن زنجان در بدو ورود بسیار به چشم می آید. نمای آن آرم راه آهن ایران است که بر روی یک واگن قرار گرفته و تصویری متفاوت را رغم زده است.

ایستگاه راه آهن زنجان

ایستگاه‌های خط راه آهن شمال غرب

این خط آهن مانند دیگر خطوط راه آهن کشور دارای تعدد ایستگاه می باشد که برخی از آنها از اهمیت به سزائی برخوردار هستند. قزوین، سیاه‌ چشمه، تاکستان، سیاه‌ باغ، قروه، خرم‌دره، زرین دژ، پیرزاغه، سلطانیه، بناب، زنجان، خرم‌ پی، نیک پی، آذر پی، سرچم، رجین، پل‌ دختر، میانه، قرانقو، شیخ صفی، بابک، خراسانک، صائب، هشترود، آتش‌ بخ، سراجو، خراجو، سهند، گل تپه، خواجه نصیر و مراغه از ایستگاه هایی هستند که در سر تا سر این خط آهن واقع شده اند. این ایستگاه ها در سه استان قزوین، زنجان و آذربایجان شرقی گسترده شده اند. ایستگاه راه آهن قزوین یکی دیگر از ایستگاه های مهم آن به شمار می رود.

مسیرهای راه آهن زنجان

در این ایستگاه راه آهن برای مسیر هائی همچون زنجان – مشهد، زنجان – تهران و زنجان – تبریز سرویس دهی انجام می شود. برای خرید بلیط قطار زنجان می توانید به سایت های آنلاین از جمله مستر بلیط مراجعه کرده و از خدمات آن ها بهره مند شوید.

مسیر زنجان به تهران

سفری 5 ساعت و 7 دقیقه ای است که از ایستگاه‌هایی همچون كرج، هشتگرد، آبيك، كهندژ، قزوين، تاكستان و خرم دره می گذرد. شرکت مسافربری ریلی رجا، شرکت مسافربری ریلی ریل ترابر سبا و شرکت مسافربری ریلی رعد این سفرها را تدارک می بینند که توسط قطار های زیر انجام می شود.

مسیرهای راه آهن زنجان

قطار 3 ستاره ارم واگن سالنی: سرویس ایرانی، سیستم صوتی، پریز برق و سیستم تهویه امکانات این قطار است.

قطار 4 ستاره اتوبوسی نگین واگن سالنی: از امکانات آن می توان سرویس فرنگی، سرویس ایرانی، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، فروش غذا در رستوران و سیستم تهویه را نام برد.

قطار 3 ستاره سهند واگن کوپه‌ای 4 نفره: امکانات عمومی قطار شامل سرویس فرنگی و سرویس ایرانی است و امکانات کوپه سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی و سیستم تهویه را شامل می شود.

قطار 3 ستاره خلیج فارس واگن کوپه‌ای 4 نفره: کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی، سرویس ایران، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران و سیستم تهویه از جمله امکاناتی است که می توانید در این قطار از آنها استفاده کنید.

برای خرید بلیط سفرتان می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید.

مسیر زنجان به مشهد

در این مسیر می توانید از ایستگاه های سلطانيه، پيرزاغه، خرم دره، تاكستان، قزوين، هشتگرد، كرج، تهران، سمنان، شاهرود، نقاب، نيشابور و ابومسلم در مدت 16 ساعت عبور کنید. شرکت مسافربری ریلی فدک، شرکت مسافربری ریلی نورالرضا، شرکت مسافربری ریلی رجا و شرکت مسافربری ریلی بن ریل در این مسیر به فعالیت می پردازند و کلیه سفرها را تدارک می بینند. این سفر ها توسط قطار های زیر با امکانات متفاوت صورت می پذیرند.

قطار 5 ستاره اكونومی سلامت فدک واگن کوپه‌ای 4 نفره: کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی، WiFi، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه، هدفون، ارتباط داخلی، چراغ مطالعه، روزنامه و پک بهداشتی.

قطار 5 ستاره بیزینس سلامت فدك واگن کوپه‌ای 4 نفره: کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی، WiFi، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه، هدفون، ارتباط داخلی، چراغ مطالعه، روزنامه و پک بهداشتی.

قطار 4 ستاره غزال واگن کوپه‌ای 4 نفره: کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی، WiFi، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه، ارتباط داخلی، چراغ مطالعه و روزنامه.

قطار 3 ستاره 6 تخته مهدیس واگن کوپه‌ای 6 نفره: کتابخانه، WiFi، سرویس ایرانی، سرویس خواب، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه و روزنامه.

قطار 5 ستاره ویژه سلامت فدک واگن کوپه‌ ای 4 نفره ، قطار 4 ستاره نوین(32) واگن کوپه‌ ای 4 نفره و قطار 4 ستاره4 تخته نوین(36) واگن کوپه‌ای 4 نفره دیگر قطار های موجود در این خط هستند.

مسیر زنجان به تبریز

مسیر زنجان به تبریز

این سفر را می توانید با قطار در مدت زمان 9 ساعت به اتمام برسانید همچنین در این بین از ایستگاه هائی مانند ميانه، خراسانك، سراجو، مراغه، عجب شير، آذرشهر، زارعي و عباسي نیز دیدن کنید. شرکت رعد تنها شرکت مسافربری است که در این مسیر فعالیت دارد و مسئولیت کلیه سفرها بر عهده دارد. قطاری که این شرکت برای آن انتخاب کرده است قطار 3 ستاره سهند می باشد و دارای امکانات سرویس فرنگی، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی و سیستم تهویه می باشد.

امکانات ایستگاه راه آهن زنجان

برای اینکه مسافران خاطره ای خوش از ایستگاه شما داشته باشند احتیاج است که در آن امکاناتی برای برآورده کردن نیاز مسافران تعبیه شود. امکاناتی که در این مکان وجود دارد شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، غرفه های فروشگاهی، آب سرد کن، پارکینگ، دستگاه های خود پرداز، رستوران، آسانسور و صندوق امانات می شود.

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد مراکز حمل ونقل زنجان نیاز دارید می توانید به مجله گردشگری مستر بلیط رفته و مطالب مورد نظرتان را مطالعه کنید.

ایستگاه راه آهن زنجان

مسیرهای دسترسی به ایستگاه راه آهن زنجان

برای اینکه خود را به شهر برسانید می توانید از تاکسی های موجود در محوطه ایستگاه استفاده کنید. این تاکسی ها شما را به نقاط مختلف شهر می رسانند. در صورتی که ترجیح می دهید هزینه کمتری بابت رفت و آمد بپردازید می توانید از اتوبوس های شهری نیز استفاده کنید که در زمان های رسیدن قطار در محوطه وجود دارند.

راه های ارتباطی به ایستگاه راه آهن زنجان

آدرس زنجان، بلوار شهید بهشتی، ایستگاه راه آهن زنجان
تلفن ۵-۳۳۳۲۷۰۷۱ – ۰۲۴
ایمیل info@shomalegharb.rai.ir

نوشته ایستگاه راه آهن زنجان کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.