sari-trin

ایستگاه راه آهن ساری کجاست؟ معرفی + راه های ارتباطی

ایستگاه راه آهن ساری

ایستگاه راه آهن ساری کجاست؟ در زمان های بسیار دور وجود ایستگاه قطار در هر شهر نمایان گر پیشرفت آن شهر محسوب شده است. یکی از ایستگاه های قطار در ایران ایستگاه قطار ساری است که در این بخش از مجله گردشگری مستر بلیط به معرفی آن می پردازیم.

هر شهر مدرنی در روزگاران گذشته احتیاج به ایستگاه قطار برای جابجائی بار و مسافر داشته است. قطار وظیفه حمل مسافر و بار را به سر تاسر دنیا داشته است. این وسیله جزو سریع ترین و راحت ترین وسایل نقلیه بوده است بنابراین اصلی ترین روش سفر استفاده از قطار بود.

افراد بسیاری از این وسیله برای سفر استفاده می کردند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی وسایل حمل و نقل دیگری جای قطار را گرفتند. البته وجود قطارهای سریع السعیر بار دیگر باعث رونق آن شده است. متاسفانه در حال حاضر در کشور ما این وسایل نقلیه وجود ندارند بنابراین قطار همچنان مترود مانده است و سفر با آنها محدود به مسیرهای خاصی می باشد.

تاریخچه ایستگاه راه آهن ساری

تاریخچه ایستگاه راه آهن ساری

برخی آن را قدیمی ترین ایستگاه راه آهن ایران می دانند ولی ما آن را به عنوان یکی از قدیمی ترین ها معرفی می کنیم. این ایستگاه راه آهن در سال 1308 اولین سفر خود را به مسافران عرضه کرده است. این سفر به مقصد ترکمن انجام شده است. این ایستگاه بخشی از راه آهن شمال و مهم ترین و اصلی ترین ایستگاه آن است.

معماری ساختمان ایستگاه راه آهن ساری

این ساختمان جزو میراث ملی ثبت شده است. قدمت آن به زمان پهلوی اول بر می‌گردد و بر گرفته از معماری ایران باستان و نئو کلاسیک اروپا است. استفاده از المان های ایران باستان در ساختمان های ایستگاه های راه آهن سراسر کشور جزئی جدائی ناپذیر از آن بوده است.

ایستگاه های راه آهن شمال

این راه آهن که بخشی از راه آهن سراسری ایران است همانطور که از نام آن پیداست در قسمت شمالی کشور قرار دارد. شاید بتوان این مسیر را یکی از زیبا ترین مسیرهای راه آهن کشور دانست. عبور آن از بین ایستگاه های مختلف که هر یک در طبیعت زیبای شمال نهفته هستند نمائی فوق العاده به این مسیر بخشیده است.

طول خطوط این راه آهن 382 کیلومتر است و دارای 27 ایستگاه می باشد که دو ایستگاه تیرتاش و گلوگاه در حال حاضر بسته هستند و فعالیتی در آنها انجام نمی شود. این خط آهن دارا معروف ترین بنا ها می باشد که یکی از این بناها پل ورسک می باشد که به خاطر منظره زیبائی که دارد دارای شهرت بسیاری است.

اگر از طریق این خط راه آهن به سفر بروید شانس تماشای این پل را به دست می آورید. این خط آهن از مناظری همچون جنگل های مازندران، رودتالار، پل ورسک، پل کلانتری دوآب، پل سه خط طلائی تونل‌های دوگل عبور می کند. ایستگاه های این خط به شرح زیر می باشد:

شهر ری، بهرام، ورامین، پیشوا، ابردژ، کویر، گرمسار، بن کوه، کبوتر دره، سیمین دشت، محمودآباد، زرین دشت، مهاباد، فیروزکوه، گدوک، دوگل، ورسک، سرخ‌آباد، دوآب، پل سفید، زیرآب، شیرگاه، قائم شهر، گونی بافی، ساری، نوبخت، نکا، رستم‌کلا، امیرآباد، اشرف، تیرتاش، گلوگاه، بندر گز، بندر ترکمن، سبزدشت و گرگان.

پل ورسک

مسیرهای ایستگاه راه آهن ساری

از ایستگاه راه آهن ساری می‌توانید در مسیرهایی همچون ساری – تهران، ساری – گرگان و ساری – مشهد به سفر بروید. این مسیرها به صورت رفت و برگشت انجام می شود. یعنی علاوه بر اینکه از این ایستگاه به سمت ها سرویس دهی انجام می شود از سمت آنها برای این ایستگاه قطار وجود دارد.

مسیر ساری به تهران

در این مسیر 8 ساعته، شرکت مسافربری ریلی رجا به فعالیت می پردازد. قطارهائی که می توانید با آنها به سفر بپردازید شامل قطار سه ستاره اتوبوسی واگن سالنی و قطار 2 ستاره شش تخته نسیم واگن کوپه‌ای 6 نفره می شوند.

این قطارها شامل امکاناتی مثل ویلچر، سرویس فرنگی، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران و سیستم تهویه می باشد. ساري، قائمشهر، شيرگاه، زيرآب، پل سفيد، سواد كوه، سرخ آباد، ورسك، فيروزكوه، زرين دشت، سيمين دشت، كبوتردره، بنكوه، گرمسار، پيشوا، ورامين و تهران از جمله ایستگاه هائی هستند که در این مسیر واقع شده اند.

مسیر ساری به مشهد

در این مسیر در مدت 13 ساعت از ایستگاه هائی مانند ساري، قائمشهر، شيرگاه، زيرآب، پل سفيد، ورسك، فيروزكوه، زرين دشت، سيمين دشت، گرمسار، سمنان، شاهرود، نقاب و نيشابور گذر می کنید. شرکتی که در این مسیر فعال است شرکت مسافربری ریلی رجا می باشد. و سفرها را با به کار بردن قطار 3 ستاره 6 تخته پارسی واگن کوپه‌ای 6 نفره و قطار 4 ستاره 4 تخته امید واگن کوپه‌ای 4 نفره انجام می دهد که دارای ویلچر، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران و سیستم تهویه هستند.

مسیر ساری به گرگان

در این مسیر قطار 3 ستاره البرز واگن کوپه‌ای 4 نفره به کار برد می‌شود و این مسیر را در مدت زمان سه ساعت می پیماید. این قطار دارای امکانات عمومی مانند کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی، سرویس ایرانی و امکانات کوپه‌ای سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه و چراغ مطالعه می باشد. شرکت مسافربری ریلی رجا این سفرها را ترتیب می‌دهد.

اگر قصد سفر به ساری از مسیرهاییکه در بالا توضیح داده شد را دارید می توانید برای خرید بلیط قطار ساری را به صورت آنلاین اقدام کنید که دارای مزایای بسیاری برای شما است.

امکانات ایستگاه راه آهن ساری

امکانات ایستگاه راه آهن ساری

در هر مرکز حمل و نقلی باید امکاناتی وجود داشته باشد تا در مدت زمانی که مسافران در آن محل توقف دارند بتوانند زمانی را در آسایش بگذرانند. از این امکانات اولیه می توان سرویس بهداشتی، نمازخانه، دستگاه های خودپرداز و پارکینگ را نام برد. این امکانات در ایستگاه راه آهن ساری نیز موجود می باشد. علاوه بر این امکانات دارای غرفه خرید مواد خوراکی، باجه های فروش بلیط و سکوهای پیاده و سوار شدن مسافر نیز می باشد.

راههای دسترسی به ایستگاه راه آهن ساری

این ایستگاه در مرکز شهر وافع شده است بنابراین برا رفت و آمد به این ایستگاه مشکلی برای شما پیش نمی آید و به راحتی تردد خواهید کرد. برای دسترسی به ایستگاه می توانید از وسایل حمل و نقل مختلفی استفاده کنید از جمله این وسایل تاکسی های شهری هستند که در قسمت های مختلف شهر و همینطور رو به روی ایستگاه قابل دیدن هستند.

راههای ارتباطی ایستگاه راه آهن ساری

سامانه صدای مسافر(پاسخگویی به شکایات مسافرین): ۵۱۴۹-۰۲۱

سامانه پیام کوتاه: ۵۰۰۰۲۴۸۴۰۰

تلفن گویا: ۴-۳۳۲۹۶۶۶۱-۰۱۱

نمابر: ۳۳۲۳۶۲۰۹-۰۱۱

دفتر روابط عمومی: ۳۳۳۱۱۴۶۷-۰۱۱

اطلاعات قطارهای مسافری: ۳۳۱۲۲۴۰۱-۰۱۱

پست الکترونیک: rwshomal@rai.ir

نشانی: ساری، انتهای بلوار ارتش، اداره کل راه آهن شمال

کدپستی: ۴۸۱۳۸۹۱۱۶۴

برای خرید بلیط قطار ساری به صورت آنلاین میتوانید از اقدام کنید که به راحتی میتوانید سفر کنید و لذت ببرید. نظر شما درباره این ایستگاه راه آهن چیست؟ نظرات خود را باما از طریق بخش کامنت های همین مطلب درمیان بگذارید.

نوشته ایستگاه راه آهن ساری کجاست؟ معرفی + راه های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.