train-shiraz

ایستگاه راه آهن شیراز کجاست؟ معرفی + راههای ارتباطی

ایستگاه راه آهن شیراز

ایستگاه راه آهن شیراز کجاست؟ با شنیدن نام راه آهن، در ذهن همه ایستگاه های قطار قدیمی که مملو از جمعیت بودند نقش می بندد. در روزگاران دور ایستگاه های راه آهن بیشترین حجم مسافر را جابجا می کردند.

ولی امروزه این وظیفه را فرودگاه ها و بیشتر از همه ترمینال های اتوبوس رانی بر عهده دارند. ولی هنوز هستند بسیاری از مردم که سفر با قطار را به خاطر آسایش و امن بودن بر می گزینند و از این طریق به سفر می روند. یکی از مشکلاتی که قطار دارد مدت زمان زیادی است که در راه سفر باید بگذارنید ولی وجود امکانات رنگارنگ و گوناگون این مشکل را تا حد بسیار زیادی حل کرده است.

وجود تخت هایی برای خواب و استراحت در کوپه های قطار باعث می شود در طول سفر خستگی کمتری را احساس کنید. از دیگر امکانات در قطار می توان وسایل صوتی و وتصویری در کوپه را برشمرد که شما را تا رسیدن به مقصد می تواند سرگرم کند.

یکی از مشکلاتی که سفر از طریق راه آهن دارد این است که همه شهرها دارای ایستگاه راه آهن نیستند ولی اگر مسافر شیراز هستید باید بدانید که این شهر دارای ایستگاه راه آهن است و برای سفر به آن می توانید از این وسیله استفاده کنید. در ادامه برای اینکه در جریان ساز و کار این ایستگاه و همینطور مسیرهای آن قرار بگیرید شما را به مطالعه ادامه این مطلب دعوت می کنیم.

درباره ایستگاه راه آهن شیراز

درباره ایستگاه راه آهن شیراز

شیراز از همه لحاظ معرف بسیاری از افراد است و می دانیم که پذیرای گردشگران بسیاری نیز است. علاوه بر این این شهر دارای پتانسیل های مهم کشاورزی و صنایع معدنی نیز می باشد که به خودی خود باعث احتیاج این منطقه به راه آهن می شود.

راه آهن این شهر در سال 1388 احداث شد ولی بنا به دلایل فنی و مشکلاتی که برای ریل ها به وجود آمده بود بهره برداری کامل از آن به سال 1390 موکول شد. این ایستگاه، شهر شیراز را به اصفهان متصل می کند و جابجائی بار و در بعضی مواقع مسافر را از شیراز به اصفهان را میسر کرده است. این ایستگاه توانسته است سالانه 400 هزار مسافر را به سراسر کشور منتقل کند.

ایستگاه های راه آهن فارس

این ایستگاه دارای 23 ایستگاه در طول مسیر خود می‌باشد که 13 ایستگاه آن فعال و 10 ایستگاه دیگر بسته می باشند. ایستگاه‌های باز آن شامل شیراز، مرودشت، سیوند، سعادت شهر، قادرآباد، صفاشهر، خان خوره، اقلید، آباده، شورجستان، امین‌آباد، شهرضا، مهیار می شود.

ایستگاه‌های بسته را پاسارگاد، مرغاب، دیدگان، شهیدآباد، خرم بید، بیدبیدک، صغاد، ایزدخواست، وشاره، اسدآباد تشکیل می دهد. از ایستگاه‌های مسافری این خط آهن می توان شیراز، مرودشت، سعادت شهر، صفاشهر، اقلید، آباده، شهرضا را بیان کرد. ایستگاه‌های باری آن شیراز، مرودشت، سیوند، سعادت شهر، قادرآباد، صفاشهر، خان خوره، اقلید، آباده، شورجستان، امین‌آباد، شهرضا، مهیار می باشد. قطار در ۶۰ درصد از مسیر راه‌آهن فارس دارای سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، ۳۰ درصد سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت و ۱۰ درصد سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. قابل ذکر است که این ایستگاه جزو ایستگاه های پایانه ای می باشد.

مسیرهای ایستگاه راه آهن شیراز

در این ایستگاه برای شهرهای تهران و مشهد سفرهائی قرار داده شده است. این سفرها دارای ایستگاه های بین راهی نیز می باشند که این امکان را برای شما فراهم می کند که در هر یک از این ایستگاه‌ها پیاده و یا سوار شوید. جهت خرید بلیط قطار شیراز بهتر است از طریق مستر بلیط اقدام نمائید.

مسیر قطارهای شیراز

مسیر شیراز به تهران

مدت زمان این سفر 14 ساعت و 40 دقیقه است که در این بین از ایستگاه هایی همچون رودشت، سعادت شهر، صفاشهر، اقليد، آباده، شهرضا، اصفهان، سيستان، بادرود، كاشان و محمديه گذر می کنید. قطار 4 ستاره4 تخته امید واگن کوپه‌ای 4 نفره، قطار 4 ستاره 4 تخته سریر واگن کوپه‌ای 4 نفره ، قطار 4 ستاره نور واگن کوپه‌ای 4 نفره و قطار 4 ستاره 4 تخته غزال واگن کوپه‌ای 4 نفره از جمله قطارهایی هستند که در این مسیر فعالیت دارند.

این قطارها توسط شرکت مسافربری ریلی رجال و شرکت مسافربری ریلی نورالرضا به کار گرفته شده اند. از امکانات این قطارها می توان به کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی، WiFi، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه و چراغ مطالعه اشاره کرد. این امکانات با کمی تغییرات در اکثر قطارها وجود دارد.

مسیر شیراز به مشهد

این مسیر از لحاظ زمانی بلندترین زمان را در بین سفرهای قطاری به خود اختصاص می دهد. این سفر تقریبا به مدت 24 ساعت به طول می انجامد. در این مسیر شرکت مسافربری رجا فعال است و قطار 4 ستاره4 تخته امید واگن کوپه‌ای 4 نفره به سمت مشهد حرکت می کند. از کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران و سیستم تهویه می توان به عنوان امکانات این قطار یاد کرد.

اگر به دانستن مطالب گردگشری علاقمند هستید شما را به خواندن سایت مجله گردشگری مستر بلیط دعوت می نمائیم.

امکانات قطار شیراز

امکانات رفاهی ایستگاه راه آهن شیراز

جدیدالتاسیس بودن این ایستگاه موجب شده است که دارای امکاناتی در خور و شایسته مسافران باشد. از این امکانات می توان به خوابگاه و مهمانسرا، خطوط آبگیری قطارهای مسافربری، مسجد، انبار تدارکات، سرویس بهداشتی، غرفه های فروش تنقلات، امکانات حمل خودرو، خودپرداز، تلفن و غرفه فروش سوغاتی اشاره کرد.

راههای دسترسی به ایستگاه

برای رفت و آمد بین شهر و این ایستگاه می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. این وسایل نقلیه شامل اتوبوس و تاکسی های شهری و آنلاین می‌شود. هریک از این وسایل را بنابر نیازتان می توانید انتخاب کنید.

راههای ارتباطی ایستگاه راه آهن شیراز

مرکز تلفن ۰۷۱۳۶۲۰۱۷۷۶-۰۷۱۳۶۲۰۱۲۷۰-۰۷۱۳۶۲۰۱۸۱۵-۰۷۱۳۶۲۰۰۳۲۱
نمابر ۰۷۱۳۶۲۰۰۳۳۷
مرکز اطلاع رسانی ۰۲۱۵۱۴۹
سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۹

آدرس: شیراز، بزرگراه شیراز، ایستگاه راه آهن شیراز

نوشته ایستگاه راه آهن شیراز کجاست؟ معرفی + راههای ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.