12hh

ایستگاه راه آهن همدان کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

ایستگاه راه آهن همدان

شهر همدان از جمله شهرهای توریستی ایران است که قابلیت جذب گردشگران بسیاری را دارد. چنین شهری مسلما نیاز به مراکز حمل و نقلی قوی دارد. یکی از این مراکز حمل و نقل که کمک بسیاری در کاهش حجم ترافیک جاده ها می کند راه آهن است. ایستگاه راه آهن همدان کجاست؟ در این مطلب به این سوال پاسخ داده می شود.

اگر قصد سفر به همدان را دارید و تا به حال با قطار سفر نکرده اید حتما این سفرتان را با قطار انجام دهید تا هم از لحاظ جاذبه های گردشگری و هم وسیله نقلیه سفری متفاوت را تجربه کنید. اگر هم که قبلا با قطار سفر کرده اید مسلما می دانید که سفر با این وسیله نقلیه می تواند بسیار پر هیجان و خاطره انگیز باشد. چه سوار قطار شده باشید و چه نشده باشید برای بسیاری از ما قطار می تواند نوستالژی باشد. صدای سوت قطار و دودی که از قطار بلند می شود خاطره ای از کودکی ماست.

شاید این قضیه به خاطر کارتون های بچگیمان باشد که قطار در اکثر آنها وجود داشته است. در ادامه برای شما شرح کاملی از ایستگاه قطار همدان را در مجله گردشگری مستر بلیط ارائه می دهیم تا در صورت سفر به این شهر با قطار بدانید به کجا و با چه امکاناتی می روید.

ایستگاه راه آهن همدان

درباره ایستگاه قطار همدان

این ایستگاه یکی از ایستگاه های تازه تاسیس در ایران است که در سال 1396 احداث شده است و ایستگاه مرکزی راه آهن غرب کشور است. این ایستگاه در 12 کیلومتری شهر همدان واقع شده و بنابر برنامه های آینده قرار است این ایستگاه از این منطقه به داخل شهر منتقل شود و ایستگاه کنونی فقط برای حمل و نقل بار استفاده شود. در حال حاضر از این ایستگاه هم برای جابجائی مسافر و هم انتقال بار استفاده می شود.

ایستگاه های خط آهن غرب

این خط آهن یکی از نوپا ترین خط آهن های کشور است که در سال 1396 احداث شده است این خط آهن متشکل از ایستگاه های همدان، کوریجان، فامنین، امیر آباد، تجرک، گوجه منار، نوبران، رازقین، ساوه، مامونیه و شهدای پرندک است، که در این بین همدان ایستگاه اصلی و مرکزی آن به حساب می آید. ساوه یکی دیگر از ایستگاه های مهم این خط آهن است که ساوه را به همدان متصل می کند.

ایستگاه راه آهن همدان

مسیرهای ایستگاه راه آهن همدان

هر ایستگاه راه آهنی وظیفه دارد مسیر هائی برای سفرهای مسافران از آن تعریف کند. سپس انجام دیگر کارهای مربوط به سفر را به شرکت های مسافربری ریلی بسپارد. این شرکت های ریلی هستند که ساعت رفت و آمد و نوع قطار و خدمات را مشخص می کنند. در ایستگاه راه آهن همدان مسیرهایی مانند همدان – تهران و همدان – مشهد وجود دارد. اگر قصد خرید بلیط قطار همدان را به صورت آنلاین می توانید با استفاده از مستر بلیط خریدی امن و آسان را تجربه کنید.

مسیر همدان به تهران

این مسیر در مدت زمان 5 ساعت و 10 دقیقه طول می کشد و از ایستگاه هائی مانند ساوه، اسلامشهر و تپه سفید گذر می کند. این سفر را شرکت رجا عرضه می کند و در آن از قطارهای زیر استفاده می کند:

4 ستاره 4 تخته اميد کوپه ای 4 نفره: امکانات این قطار شامل کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران و سیستم تهویه می شود. این امکانات برای سفری در این زمان کوتاه بسیار درخور و مناسب است.

3 ستاره 6 تخته پارسی کوپه ای 6 نفره: ویلچر، سرویس ایرانی، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران و سیستم تهویه امکانات این قطار را تشکیل می دهند که در طول سفر در اختیار شما قرار دارند.

ایستگاه راه آهن همدان

مسیر همدان به مشهد

این سفر یکی از سفرهای پر متقاضی در این ایستگاه است که به صورت روزانه ارائه می شود. این سفرها را شرکت ریلی مسافربری رجا صورت می دهد. مدت زمان سفر 15 ساعت و 35 دقیقه است. قطارهائی که در این مسیر استفاده می شوند همراه با اماکناتشان در زیر لیست شده است:

قطار 4 ستاره سروش واگن کوپه‌ای 4 نفره: ویلچر، سرویس فرنگی، WiFi، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه و روزنامه.

قطار 3 ستاره6 تخته پارسی واگن کوپه‌ای 6 نفره: ویلچر، سرویس ایرانی، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران و سیستم تهویه امکانات این قطار را تشکیل می دهند که در طول سفر در اختیار شما قرار دارند.

قطار 4 ستاره 4 تخته امید واگن کوپه‌ای 4 نفره: امکانات این قطار شامل کتابخانه، ویلچرسرویس فرنگی، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران و سیستم تهویه می شود. این امکانات برای سفری در این زمان کوتاه بسیار درخور و مناسب است.

ایستگاه راه آهن همدان

امکانات ایستگاه راه آهن همدان

این ایستگاه دارای امکاناتی است که باعث می شود شما در هنگام مراجعه به آنجا احساس آرامش داشته باشید. از جمله این امکانات می توان سرویس بهداشتی، نمازخانه، گیشه فروش بلیط، سکوهای سوار و پیاده شدن مسافر، تلفن همگانی، بوفه خرید خوراکی و دستگاه خودپرداز را ذکر کرد.

راه‌های دسترسی به ایستگاه

فاصله این ایستگاه تا شهر بسیار زیاد به همین تردد در این مسیر کمی برای مسافران مشکل است. به همین دلیل تاکسی هائی در زمان رسیدن قطار در ایستگاه وجود دارند تا مسافران را به مناطق مختلف منتقل کنند.

راه‌های ارتباطی با ایستگاه راه آهن همدان

آدرس: همدان، جاده رباط شورین، ایستگاه راه آهن همدان.

برای اینکه نظراتتان را در مورد ایستگاه راه آهن همدان بیان کنید می توانید از قسمت کامنت ها استفاده کنید.

نوشته ایستگاه راه آهن همدان کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.