1-4

بازار کاوه؛ تاریخچه+راه های دسترسی

بازار کاوه

بازار هر شهری قلب تپنده و نماد پویایی آن محسوب می شود. در اهواز بازارهای قدیمی متعددی وجود دارد که همچنان فعالیت در آنها شکل می گیرد و بازار کاوه نیز یکی از همین بازارهاست. زندگی در این مکان جاریست و مغازه ها تا پاسی از شب باز هستند و به فروش محصولات می پردازند و زنده دلی خود را حفظ می کنند.

در این بازار هر آنچه را که بخواهید از خوراک گرفته تا پوشاک، می توانید بیابید. اینجا یکی از بازارهایست که گردشگران اهواز برای خرید سوغاتی به آن مراجعه می کنند. چنانچه سفر به اهواز را در برنامه دارید بهتر که پیش از سفر سری به مجله مستر بلیط بزنید و اطلاعات لازم در خصوص گردشگری را به دست آورید.

بازار کاوه اهواز

تاریخچه بازار کاوه

تاریخ دقیقی از سال احداث بازار کاوه در دسترس نیست اما می دانیم که دیرینگی آن به زمان پهلوی بر می گردد. ساخت و ساز این بازار بیانگر معماری سنتی ایرانی است. اگر مسافری برای تفریح به اهواز سفر کرده باشد حتما سری به این بازار زده که قسمت قابل توجه ای از آن به بازار ماهی فروشان تعلق دارد و هر محصولی که بخواهید به راحتی می توانید در آن تهیه کنید.

ماهی و میگو، خرما، رطب، شیره‌ی خرما، سبزی، میوه، ارده، حلوا شکری از جمله اقلامی هستند که در این بازار وجود دارند. انواع ترشی ها نیز برای فروش در مغازه ها و در کنار بساط دستفروشان برای عرضه موجود است. بیشتر مشتریان این بازار را توریست ها و افرادی که به دنبال ماهی و آبزیان تازه صید شده هستند، تشکیل می دهد.

این بازار از کوچه ای در اطراف بلوار طالقانی آغاز می شود و تا آخر آن ادامه پیدا می کند. در این بازار که وسعت زیادی هم ندارد، مغازه داران به جهت اینکه محصولاتشان بهتر در معرض دید قرار بگیرد، برخی از اجناس را به بیرون از غرفه های خود منتقل می کنند. چندی پیش شهرداری برای سرو سامان دادن به بازار کاوه، بساط دستفروشان را برچید و به مغازه داران نیز هشدار داده که حریم پیاده رو را باید رعایت کرده و اجناس را به بیرون از مغازه خود انتفال ندهند، که در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی می شود. هدف از این کار رعایت شدن اصول بهداشتی و حفظ سلامت مواد غذایی است تا محصولات با کیفیت بیشتری به دست مصرف کنندگان برسد.

تاریخچه بازار کاوه

نقشه بازار کاوه

در بازار کوچک کاوه بخش‌های مختلفی برای تجارت وجود دارد. در بالا گفتیم که تنها در بخشی از بازار انواع ماهی ها، میگو و آبزیان تازه صید شده به فروش می رسد. به این قسمت که می رسید شاید بوی تند ماهی قدری شما را اذیت کند. خیلی از مغازه ها محصول تازه خود را که هر صبح برای آنها میرسد بر روی سینی های بزرگی خارج از مغازه قرار می دهند.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

از این بخش که عبور کنید به قسمت فروش میوه جات و سبزیجات می رسید. در اینجا فروشندگان خوشرویی را خواهید دید که مشغول برق انداختن میوه ها با دستمال هستند و آنها نیز مانند ماهی فروشان، کالای خود را روی سینی هایی خارج از دکان ها قرار می دهند. همه نوع میوه و تره بار در این بخش به وفور یافت می شود، طوری که در سالیان دور این بازار را بازار سبزی ‌فروش‌ ها می خواندند. از بحث ترشیجات نباید غافل شد، در همین قسمت از بازار می تواند انواع ترشی را خرید کرده و حتی به سوغات ببرید.

در آخر بازار کاوه خرما فروشان را می بینید که علاوه بر خرما انواع فراورده های آن مانند شیرینی هایی که با خرما درست می شوند را نیز می فروشند. مهمترین سوغات شهر اهواز خرماست وچنانچه در ایام گرم سال به این شهر سفر کردید، می توانید خارک و رطب نیز در این بازار بیابید. خرمای استعمران، خرما کبکاب، خرما زاهدی، خرما گنطار و … همگی انواع خرماهایی هستند که در اهواز تولید و حتی صادر می شوند. خرمای «سایر» یا همان «استعمران» بهترین خرمایی است که با قیمت بالا به کشورهای اروپایی و استرالیا صادر می شود.

آخر بازار کاوه خرما فروشان

شرایط بازدید

مناسب ترین زمان برای مسافرت به شهر اهواز که آب و هوایی گرم و خشک دارد، فصل زمستان و اوایل بهار است. جهت سفر وسایل نقلیه مختلفی در دسترس قرار دارد و چنانچه تمایل دارید سفری مقرون به صرفه و ایمن داشته باشید، اخذ بلیط اتوبوس اهواز مناسب ترین گزینه می باشد. سفر با قطار نیز می تواند کم هزینه و لذت بخش بوده ولی اگر دوست دارید در کوتاه ترین زمان خود را به اهواز برسانید بهتر است با هواپیما سفر کنید. برای بازدید بازار کاوه شرایط خاصی وجود ندارد و هر لحظه می توانید از آنجا بازدید و خرید کنید.

برای خرید بلیط هواپیما می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان رزرو خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو هتل اهواز شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

آدرس و راه های دسترسی

برای رفتن به بازار کاوه اهواز می توانید از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس و تاکسی استفاده کنید و دسترسی به آن بسیار ساده است.

آدرس بازار کاوه: اهواز، خیابان طالقانی و ضلع غربی خیابان کاوه (کیوان)

نوشته بازار کاوه؛ تاریخچه+راه های دسترسی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.