1401031517263175825457994

بزرگداشت قیام 15 خرداد در شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران

گروه استان‌ها – همزمان با سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد مردم ولایت‌مدار و شهید پرور دیار ۱۵ خرداد برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای قیام همچون سال‌های گذشته در آئین گرامیداشت این روز تاریخی حضور یافتند.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران ، شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا امروز مصادف با 15 خردادماه در راستای گرامیداشت یاد و خاطره مبارزان و حماسه سازان 15 خرداد سال 42 میزبان مسئولان و عزاداران و علاقه مندان به انقلاب اسلامی بود و در جای جای این سه شهرستان تاریخ ساز مراسمات مختلفی برای گرامیداشت و احترام به مقام شامخ شهدای این قیام اثر گذار برگزار شد.

امروز در دیار 15 خرداد محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ که در قالب سفر استانی یک‌روزه راهی شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا شده است در ابتدای سفر خود با حضور در گلزار شهدای قرچک به مقام شهدای گمنام ادای احترام کرد و در ادامه از چند پروژه نیمه‌تمام فرهنگی این منطقه بازدید به عمل آورد.

همچنین شرکت و سخنرانی در مراسم بزرگداشت قیام خونین 15 خردادماه، نشست با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ورامین، دیدار با جانباز هنرمند هدایت احمدی و حضور در شورای اداری مسئولین این شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر فرهنگ بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد به محض ورود به قرچک با ادای احترام به شهدای گمنام قرچک برنامه سفر را آغاز کرد و در ادامه به بازدید از پروژه پردیس سینمایی این شهرستان پرداخت.

در ادامه با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن منصوری، استاندار تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و سایر مردم و مسئولان استانی و شهرستانی راهپیمایی عظیم قیام 15 خرداد مردم ورامین برگزار شد و مردم ولایتمدار ورامین از کودک و نوجوان تا جوانان و کهنسالان در صفوف به هم فشرده به سمت مصلی حرکت کردند و با مشت‌های گره کرده باری دیگر ولایت‌مداری خود را به نمایش گذاشتند و این راهپیمایی با شکوه را رقم زدند.

راهپیمایان ورامینی با فریادهای منسجم الله اکبر بر ایستادگی پای نظام اسلامی و تداوم راه شهدای 15 خرداد 42 تاکید کردند و همه اقشار مردم ورامین با حضور حداکثری خود در آئین راهپیمایی 15 خرداد و با سر دادن شعارهای انقلابی بار دیگر بر حمایت از انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تاکید کرده و با آنها تجدید بیعت کردند.

وزیر ارشاد: قیام 15 خرداد عظمت و عزت بود

محمدمهدی اسماعیلی با حضور در ورامین و در جمع راهپیمایان، 15 خرداد را مبدأ انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: 13 خرداد و با سخنرانی عصر عاشورا امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه (س) و دستگیری امام (ره) سبب شد، تا فضای کشور ملتهب شود.

وی افزود: در آن زمان شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های صوتی و تصویری در اختیار نبود، اگر اندک رسانه‌ای هم بود، در اختیار جریان نهضت نبود، چه اتفاقی افتاد، که در این دیار حسینی چندین هزار نفر کفن پوش، روز 15 خرداد در اعتراض به بازداشت و دستگیری امام راحل کفن پوش راهی تهران شوند، این اقدام دلیلی جز غیرت دینی و همیت حسینی نداشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یک جریان قوی دینی پشت حرکت 15 خرداد بود گفت: شبکه گسترده و به هم پیوسته فرهنگی مردمی و دینی به عنوان یک شبکه زنده و پویا وارد عمل شد و کمتر از 24 ساعت یک قیام بزرگ و تاریخ ساز را در کشور ما پایه ریزی کرد و این دیار حسینی همزمان با تهران، قم و برخی شهرستان‌های دیگر پیشتاز نهضت شد و پیر و خردسال در کنار هم،‌کفن پوش برای آزادی رهبری نهضت حرکت تاریخ و جریان ساز کردند.

اسماعیلی ابراز داشت: این حرکتی که مردم عزیز این دیار انجام دادند، جز عظمت و عزت نبود، امروز در آستانه 60 سالگی این قیام، کاری جز ابراز ارادت و شرمندگی در برابر ایثار بزرگ این مردم نمی‌توان گفت، نهضت اسلامی مردم ایران با پشتوانه بزرگ این مردم هر روز قدرتمندتر از روز قبل به سوی قله عزت و عظمت حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی و نهضت امام خمینی با رهبری رهبر فرزانه و شجاع خود مسیر آرمان‌های 15 خرداد را طی می‌کند و دولت مردمی در سایه سار شهادت بزرگان 15 خرداد ورامین در حال حل مسائل و مشکلات پیش رو است و امیدواریم با حل مسائل مشکلات و اراده‌های آهنین خدمتگزاران مردم، شاهد اعتلای هر چه بیشتر سرزمین اسلامی و رسیدن به اهداف و آرمان‌های بلند ایران اسلامی باشیم.

مراسم راهپیمایی یوم‌الله 15 خرداد در پیشوا با حضور سردار فدوی

مراسم راهپیمایی یوم‌الله 15 خرداد با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و امام جمعه و فرماندار و فرمانده سپاه پیشوا و جمعی از مسئولان، روحانیون و ائمه جماعات، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و بسیجیان و اقشار مختلف مردم مؤمن و انقلابی شهرستان پیشوا برگزار شد.

مردم پیشوا در این مراسم مسیر میدان امام خمینی (ره) تا صحن مطهر امامزاده جعفر بن موسی الکاظم (ع) را با پای پیاده طی کرده و یاد و خاطره شهدای 15 خرداد را گرامی داشتند.

سردار فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در مزار شهدای صحن امامزاده جعفر (ع) با قرائت فاتحه به مقام شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

در ادامه و در تجمع وارثان قیام 15 خرداد که در صحن مطهر حرم حضرت جعفر بن موسی کاظم (ع) برگزار شد با حضور سردار فدوی و مسئولین شهرستان پیشوا از خانواده‌های معظم شهدای قیام خونین 15 خرداد سال 42 مردم پیشوا و ورامین تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین امروز به منظور حضور در راهپیمایی و سخنرانی در تجمع وارثان قیام 15 خرداد در پیشوا حضور یافته بود، پس از سخنرانی در جمع مردم پیشوا، در بیت شهدای جنیدی حاضر شد و ضمن تکریم‌ مادر شهدای جنیدی از گذشت و ایثارهای این مادر فداکار تقدیر و برای او آرزوی سلامتی کرد.

آیین یادبود امام راحل و شهیدان قیام 15 خرداد در قرچک برگزار شد

آیین یادبود امام راحل و شهیدان قیام 15 خرداد با سخنرانی استاندار تهران و با حضور فرماندار قرچک، امام جمعه و دیگر مسئولان و مردم انقلابی در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد و در پایان مراسم خدام حضرت امام رضا (ع) در مسجدجامع قرچک حاضر شدند.

در این مراسم محسن منصوری استاندار تهران اظهار داشت: قیام 15 خرداد مردم دشت ورامین، مبدأ و آغاز نهضت انقلاب اسلامی امام راحل بود که به پیروزی انقلابی ختم شد که موجب پیشرفت‌های عظیم در ایران شد، پیشرفت‌هایی که فقط با عنایت خاص ائمه اطهار به دست آمد و در منطق مادی امروز، قابل تفسیر نیست.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، حجم زیادی از اتفاقات و توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی طراحی شد.

استاندار تهران در ادامه گفت: استکبار جهانی با تمامی استعداد خود جنگ را بر مردم ایران تحمیل کردند ولی ملتی که همواره پای کار نظام و رهبری بودند، وارد میدان شده و با سکان‌داری خاصه امام زمان (عج) و امام رضا (ع) کشتی انقلاب را از گرداب‌ها عبور دادند.

منصوری بیان کرد: اگر امروز مردم در اوج گرمای هوا در راهپیمایی گرامیداشت 15 خرداد شرکت کردند، نشان می‌دهد که آنان همواره بر ارزش‌ها و اصول انقلاب و امام راحل پایبند هستند و از آن در همه حال حراست می‌کنند.

وی با بیان این که اتفاقات قیام 15 خرداد را نباید فقط به عنوان یک واقعه تاریخی تحلیل کرد، گفت: قیام خونین 15 خرداد فقط یک واقعه تاریخی نبود که آن را در حوزه تاریخ تحلیل و بررسی کرد، بیش از 4 هزار نفر مردم دشت ورامین پای پیاده و فقط بر اساس اصول دینی به سمت تهران حرکت کردند تا از دین خدا دفاع کنند.

استاندار تهران تأکید کرد: حرکت مردم دشت ورامین در 15 خرداد سال 1342، ریشه در تعلق خاطر دینی آنان دارد، این مردم پرچم احیای اسلام و عزت ایران را در دست گرفتند و از این رو امام راحل به پشتوانه مردم اظهار داشتند که من دولت تعیین می‌کنم.

منصوری با اشاره به اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب به درهم تنیدگی دیانت و سیاست اعتقاد عملی داشتند اظهار کرد: امام راحل احیا کننده اسلام ناب محمدی در مقابله با اسلام آمریکایی بود، اسلام آمریکایی شجاعت و دفاع از منافع مردم را ندارد و در برابر جنایات سکوت اختیار می‌کند.

وی تصریح کرد: امام راحل به ما آموخت که چگونه باید بر اصول دین و ارزش‌های اسلامی استقامت کرد و بر آن پافشاری کرد و برای به دست آوردن پیروزی، بر مبارزه استمرار داشت.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه اگر مبانی اسلامی در کشور به درستی اجرا شود، حتی یک اشتباه نیز نباید در ادارات رخ دهد اظهار کرد: امام راحل به ما یاد دادند که نباید به نظام سلطه اعتماد داشت، دولت‌هایی که بدون توجه به ظرفیت‌های داخلی فقط چشم به مذاکره داشتند، وقت و فرصت‌های پیش روی کشور را هدر دادند.

منصوری از مهار بیماری کرونا به عنوان نمونه‌ای از اعتماد به ظرفیت‌های داخلی یاد کرد و افزود: اینکه امروز بیماری کرونا در کشور به خوبی مهار شده، نتیجه اعتماد به ظرفیت‌ها و توان دانشمندان ایرانی است که توانستند نیازهای کشور به واکسن را تأمین کرده و کشور را به صادر کننده این محصول تبدیل نمایند.

روایتی از حادثه تلخ 15 خردادماه 63 در بانه/ ماجرای بمباران 10 نقطه شهر مرزی و شهادت 600 نفر بازخوانی قیام 15 خرداد| ماجرای حرکت کفن‌پوشان پیشوایی به سمت تهران/ جرقه مبارزات انقلاب از کجا زده شد؟ + فیلم بازخوانی قیام مردم در حمایت از امام در 15 خرداد 42/ کُشتار مردم تهران، قم و ورامین

وی در ادامه مراسم خاطرنشان کرد: کشورهای جهان ضعف خود را با تبلیغات رنگارنگ می‌پوشانند ولی ما در حوزه رسانه و بیان دستاوردهای نظام که همان جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب است، ضعیف عمل کرده‌ایم، البته مشکلاتی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه وجود دارد که با تکیه بر جریان عمومی انقلاب این مشکلات رفع شده و نظام با قدرت به سمت قله‌های پیشرفت و توسعه حرکت می‌کند.

استاندار تهران با اشاره به اجرای طرح اقتصادی دولت گفت: امروز دولت مصمم است تا با پشتیبانی مردم، اقتصاد بیمار کشور را درمان کرده و یارانه‌ای که به درستی و عادلانه توزیع نمی‌شد، به دست افراد مستحق دریافت آن برساند.

منصوری با تقدیر از همراهی مردم در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و مردمی سازی تخصیص ارز ترجیحی بیان کرد: دولت سیزدهم مصمم است که یارانه کالاهای اساسی به دست دهک‌های پایین جامعه و مصرف کننده واقعی برسد و در این مسیر به پشتیبانی و همراهی مردم نیاز دارد.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.