4kk-1

ترمینال‌ها و پایانه های مسافربری کرج کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

ترمینال‌ها و پایانه های مسافربری کرج

کرج از شهر های پر رفت و آمد کشور و مرکز استان البرز به شمار می رود و با 1،592،492 نفر جمعیت و مساحت 220 کیلومتر مربع، از کلانشهر های ایران محسوب می شود. راه های ارتباطی آن با دیگر شهرها از طریق جاده مخصوص کرج، جاده قدیم کرج و اتوبان تهران به کرج انجام می شود. ترمینال‌ها و پایانه های مسافربری کرج کجاست؟ اگر می خواهید جواب این سوال را پیدا کنید ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

استان البرز در همسایگی استان تهران، استان قزوین و استان مازندران است. از شهرهای مهم آن نظر آباد، اشتهارد و طالقان می باشند. برای سفر به این شهر می توان از طریقی زمین و استفاده از ترمینال کرج اقدام کرد. برای خرید بلیط اتوبوس می توانید به مستر بلیط مراجعه کنید و بهترین خدمات را دریافت کنید. در ادامه این مطلب به معرفی ترمینال کرج می پردازیم.

ترمینال‌ها و پایانه های مسافربری کرج

این ترمینال در سال 1367 در قسمت جنوبی شهر کرج با مساحت 70 هزار متر مربع احداث شده است. از این ترمینال برای مقاصد گوناگونی در سراسر کشور سرویس هائی ارائه می شود. بیست شرکت مسافربری معتبر خدمات خود را در این ترمینال عرضه می کنند و برنامه ریزی و اجرای سرویس های حمل و نقل بین شهری توسط آنها انجام می گردد.

ترمینال‌ها و پایانه های مسافربری کرج

مسیرهای ترمینال‌ها و پایانه های مسافربری کرج

این ترمینال برای شهرهای مختلف کشور، سرویس های حمل و نقل ارائه می دهد. سرویس های خروجی این ترمینال برای مقاصد پایانه قم، پایانه ساری، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، تنکابن، رامسر، نور، نوشهر، چالوس، اصفهان (پایانه کاوه)، اردستان، خوانسار، داران، شهررضا، کاشان، گلپایگان، زرین شهر، فولادشهر، نایین، نجف آباد، خور، پایانه تبریز، اهر، مرند، شبستر، مشهد مقدس، تایباد، تربت جام خدمت رسانی می کنند.

سبزوار، قوچان، برداسکن، کاشمر، گناباد، نیشابور، پایانه بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، پایانه بیرجند، فردوس، طبس، پایانه اهواز، آبادان، اندیمشک، ماهشهر، خرمشهر، دزفول، شیراز، آباده، کازرون، پایانه انجام می شود. علاوه بر این، کرمان، رفسنجان، شهر بابک، انار، پایانه اراک، خمین، دلیجان، محلات، پایانه رشت، آستارا، بندرانزلی، کیاشهر، رودسر، کلاچای، رحیم آباد، طوالش، هشتپر، فومن، لاهیجان، لنگرود، پایانه ارومیه، بوکان، پیرانشهر، خوی، سلماس، مهاباد، ماکو، بندرعباس، پایانه زنجان، پایانه کرمانشاه دیگر مسیرهای این ترمینال به شمار می رود.

اسلام آباد غرب، کنگاور، پایانه سنندج، بیجار، سقز، دیواندره، قروه، پایانه همدان ، اسدآباد، تویسرکان، رزن، ملایر، نهاوند، شهرکرد، بروجن، خرم آباد، الیگودرز، ازنا، بروجرد، نورآباد، دورود، کوهدشت، پایانه ایلام، پایانه یاسوج، دامغان، شاهرود، پایانه اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، سرعین، پایانه یزد، اردکان، میبد، بوشه، برازجان، پایانه گرگان، گنبدکاووس و کلاله مسیرهای دیگر هستند. بسیاری از مقاصدی که در بالا به آنها اشاره شده است مقصد های بین راهی به شمار می روند به این معنی که مقصد اصلی نیستند و مقصد آخر اتوبوس، شهری به جزء این شهرها است.

شرکت های مسافربری فعال در ترمینال کرج

شرکت های مسافربری بزرگ و مهم کشور در این ترمینال گیشه فروش بلیط دارند و برای این ترمینال سرویس های مختلفی را برنامه ریزی و اجرا می کنند. شرکت مسافربری میهن نور آریا، شرکت مسافربری همسفر چابکسواران، شرکت مسافربری ایران پیما، شرکت مسافربری جوان سیر ایثار، شرکت مسافربری رویال سفر، شرکت مسافربری گیتی پیما، شرکت مسافربری پیک صبا، شرکت مسافربری آسیا سفر، شرکت مسافربری لوان نور از جمله شرکت های موجود در این ترمینال هستند.

شرکت مسافربری سیروسفر، شرکت مسافربری آریا سفر، شرکت مسافربری تک سفر و شرکت مسافربری جهان گشت مهر از دیگر شرکت هائی به شمار می رودند که در این ترمینال به فعالیت مشغول هستند. این شرکت های مسافربری علاوه بر این، امور مربوط به حمل بار از طریق اتوبوس را نیز انجام می دهند. قسمت اعظم هزینه های این شرکت ها توسط حمل بار جبران می شود.

ترمینال‌ها و پایانه های مسافربری کرج

امکانات ترمینال‌ها و پایانه های مسافربری کرج

این ترمینال دارای امکانات منتوعی است که در جهت رفاه و آسایش مسافرین ایجاد شده اند. این امکانات شامل سکوهای مجزا برای هر شرکت جهت سوار شدن مسافران، دفاتر نمایندگی فروش بلیط شرکت های مسافربری، اتوماسیون حمل بار و توشه مسافر، سالن های انتظار، رستوران و سالن های غذا خوری، دستگاه های آبسردکن، پارکینگ مجزا برای خودروهای سواری و اتوبوس، مسجد، نمازخانه، حمام، آرایشگاه، شعبه بانک و دستگاه های خودپرداز، تلفن های همگانی، غرفه های فروشگاهی برای فروش سوغات و صنایع دستی، ایستگاه پایانه ه‏ای اتوبوس های شرکت واحد، دفتر نمایندگی تاکسیرانی شهر، کارواش و خوابگاه جهت استراحت رانندگان می شود.

در صورت نیاز به هر یک از این امکانات، می توانید از آنها استفاده کنید. استفاده از آنها برای عموم آزاد می باشد. در صورت استفاده از اتومبیل شخصی می توانید از پارکینگ ترمینال جهت قرار دادن آن حتی در زمان طولانی و به صورت شبانه ورزی استفاده کنید. از طریق دستگاه های خودپرداز موجود در ترمینال می توانید کلیه عملیات بانکی را انجام دهید و پول نقد مور نیازتان را نیز دریافت کنید.

خوابگاه موجود در ترمینال جهت استفاده رانندگان غیر بومی تعبیه شده است. اگر در طول سفر موفق به خرید سوغاتی نشده باشید می توانید از فروشگاه های موجود در ترمینال خرید خود را انجام دهید، هر چند که ممکن است کمی گران تر از فروشگاه های درون شهر باشند. وجود حمام برای مسافرانی مناسب می باشد که در این مکان کمتر از یک شبانه روز می ماند و مقصد اصلی آنها مکان دیگری می باشد.

ترمینال‌ها و پایانه های مسافربری کرج

راه‌های دسترسی به ترمینال کرج

قرار گرفتن این ترمینال در حاشیه جنوبی شهر امکان رفت و آمد بین شهر و ترمینال را برای مسافران آسان کرده است. برای جا به جائی بین این مکان و شهر می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی همچون تاکسی و اتوبوس های شهری استفاده کنید. اتوبوس های شهری شما را به مقاصد مختلفی منتقل می کنند. یکی دیگر از راههای دسترسی به این ترمینال استفاده از مترو می باشد که به سمت ایستگاه های مختلف و همچنین تهران حرکت دارد.

راه‌های ارتباطی ترمینال‌ها و پایانه های مسافربری کرج

آدرس کرج، بلوار علامه جعفری، روبروی ایستگاه مترو محمدشهر، ترمینال شهید کلانتری
تلفن 32749191 – 32711040 – 32718500 026 – ۰۲۶۳۲۷۰۶۳۶۴

نوشته ترمینال‌ها و پایانه های مسافربری کرج کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.