7aa

ترمینال‌ و پایانه‌های مسافربری اردبیل کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

ترمینال‌ و پایانه‌های مسافربری اردبیل

شهر اردبیل با مساحتی معادل 70 کیلومتر مربع و جمعیتی برابر با 529،374 نفر و در قسمت شمال غربی کشور واقع شده است. اردبیل با استان هائی همچون آذربایجان شرقی، زنجان و کشور آذربایجان همسایه است. این استان دارای 6323 کیلومتر راه شوسه است که سراسر این استان را به هم مرتبط می کند. ترمینال‌ و پایانه‌های مسافربری اردبیل کجاست؟ اگر می خواهید جواب این سوال را بیابید بهتر است ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

اردبیل از طریق یک مسیر 192 کیلومتری که حدود سه ساعت زمان می برد به شهر تبریز می رسد. شهرهائی همچون لاهرود، مشکین شهر، شیران، شاملو، شیخ رجب و بسیاری دیگر در این مسیر قرار گرفته اند. علاوه بر این، اردبیل با مرکز استان زنجان نیز 336 کیلومتر یعنی در حدود 4.5 فاصله دارد. سفرهای زمینی برون استانی و درون استانی همه از طریق ترمینال اصلی این شهر انجام می گیرد. در ادامه این مطلب شما را با ترمینال اردبیل آشنا می کنیم. برای خرید بلیط اتوبوس می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید. با استفاده از آن خرید آسان را تجربه کنید.

معرفی ترمینال‌ و پایانه‌های مسافربری اردبیل

ترمینال اردبیل از ترمینال‌ و پایانه‌های مسافربری اردبیل

ماموریت این ترمینال حمل و نقل مسافرین و همچنین جا به جائی بار در سراسر استان و کشور می باشد. این ترمینال در قسمت شمال شرقی شهر اردبیل واقع شده است. در حال حاضر طی بررسی های انجام شده به علت میزان ترافیکی که در این قسمت به علت وجود ترمینال به وجود آمده است همچنین نارضایتی اهالی از این موضوع تصمیم بر این شده است که این ترمینال را به کیلومتر 5 جاده اردبیل – سرچم منتقل کنند. در حال حاضر در این ترمینال 18 شرکت اتوبوسرانی فعالیت دارند که برای مقاصد مختلف سفرهائی را به صورت روزانه طرح ریزی می کنند.

مسیر اتوبوس‌های ترمینال اردبیل

پایانه غرب (آزادی) تهران، پایانه جنوب تهران، اسلامشهر، سلطان آباد، قرچک، ساری، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، قایم شهر، نوشهر، چالوس، نکا، عباس آباد، کرج، اصفهان، شاهین شهر، تبریز، هادیشهر، هریس، مشهد مقدس، رشت، رودسر، ارومیه، مهاباد، اردبیل، یزد و گنبدکاووس از جمله شهرهائی می باشند که برای مقصد ترمینال اردبیل سرویس هائی ارائه می دهند. این سرویس ها در روزها و ساعات مشخص و به صورت منظم ارائه می شوند.

از مسیر های خروجی که این شهر برای آنها سرویس دارد اسلامشهر، اصفهان (کاوه)، اصفهان (صفه)، بابل، پارس آباد، تبریز، تهران (جنوب)، تهران (غرب)، ساری، سلطان آباد، شاهین شهر، کرج و گنبد کاووس می باشند. این مسیر ها نیز در ساعت‌هائی مشخص و از پیش تعیین شده به صورت هر روزه ارائه می شوند.

ترمینال‌ و پایانه‌های اردبیل

شرکت های اتوبوس رانی فعال در ترمینال اردبیل

در حال حاضر 18 شرکت اتوبوس رانی در این ترمینال، خدمات خود را در اختیار مسافران قرار می دهند. شرکت سیما سفر، شرکت آسان سفر، شرکت سیر و سفر، شرکت آرتا سبلان، شرکت آسیا سفر، شرکت عدل، شرکت ایران پیمان، شرکت نور آریا، شرکت سفر سیر آریا، شرکت رویال سفر، شرکت ترابر بی تا، شرکت سرچم آزاد، شرکت آسوده سفر، شرکت همسفر، شرکت ایران پیما، شرکت آریا سفر، شرکت جوان سیر و شرکت اردبیل تند پویان از جمله شرکت هائی هستند که سرویس‌های مختلفی را در این ترمینال ارائه می دهند. این شرکت ها علاوه بر سرویس های حمل و نقل مسافر که ارائه می دهند خدمات انتقال بار را نیز دارند.

امکانات رفاهی در ترمینال اردبیل

سالن انتظار، غرفه های فروشگاهی و اطلاع رسانی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، کافی شاپ، رستوران، دستگاه های خودپرداز، خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی و پارکینگ از جمله امکاناتی هستند که در ترمینال ارومیه می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. هر یک از این امکانات جهت رفاه مسافران تدارک دیده شده است. در صورت احتیاج به هر یک از این امکانات می توانید از آن‌ها استفاده کنید.

راه‌های دسترسی به ترمینال اردبیل

قرار گرفتن این ترمینال در حاشیه شهر باعث شده است راه های دسترسی به آن به آسانی انجام گیرد. فاصله این ترمینال تا مرکز شهر 10 دقیقه می باشد. از این ترمینال با استفاده از خطوط مختلف اتوبوس شهری می توانید به هر نقطه ای از شهر برسید. با استفاده از تاکسی های موجود در ترمینال برای رفتن به مقصدتان می توانید صرفه جوئی لازم در زمانتان را انجام دهید.

ترمینال‌ و پایانه‌های مسافربری اردبیل

ترمینال های سراسر استان اردبیل

در استان اردبیل علاوه بر ترمینال اردبیل ترمینال های دیگری در شهرهای مختلف استان وجود دارد. از جمله می توان به ترمینال سرعین، ترمینال نير، ترمینال كيوي، ترمینال هشجین، ترمینال شال، ترمینال گرمي، ترمینال پارس آباد، ترمینال اصلاندوز، ترمینال مشگين شهر، ترمینال قوتور سوئي اشاره کرد.

ترمینال سرعین

سرعین شهری در ۳۰ کیلومتری غرب اردبیل و مرکز شهرستان سرعین است. این شهر به علت چشمه‌های آبگرم فراوان، شهرت دارد و یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل است. ترمینال سرعین برای مقاصدی همچون مشهد، تهران، اصفهان به صورت روزانه سرویس های مختلفی را ارائه می دهد. و مسیرهای ورودی از شهر های تهران، کرج و سراب می باشد. سرعین سیر تنها شرکت اتوبسرانی است که در این ترمینال فعالیت دارد.

ترمینال مشگین شهر

مشگین شهر از شهرهای استان اردبیل است و در مرکز این استان قرار دارد. ترمینال این شهر نیز در مرکز شهر قرار دارد که باعث می شود رفت و آمد به آن به راحتی انجام پذیرد. از مسیر های خروجی این ترمینال می توان به اسلامشهر، تبریز، تهران (آزادی) و قرچک اشاره کرد. مسیرهای ورودی به آن نیز تهران (آزادی) و سلطان آباد است. از شرکت های اتوبوس رانی فعال در این ترمینال می توان تندرو مشگین سیر (تعاونی 9)، آسوده سفر مشکین شهر، آسیا سفر مشگین و پارسیان مشگین (تعاونی14) را نام برد.

ترمینال پارس آباد

این شهر در قسمت اردبیل واقع شده است و فاصله آن از شهر اردبیل 220 کیلومتر می باشد. ترمینال شهر در قسمت شمالی شهر واقع شده است. سرویس های خروجی این ترمینال برای مقاصد تهران و اردبیل و مسیر های ورودی آن از مبدا تهران انجام می گیرد. شرکت های اتوبوس رانی فعال در آن تعاونی 16جهان، آسوده سفر پارس آباد و پیک صبا پارس آباد می باشند.

ترمینال‌ و پایانه‌های مسافربری اردبیل

راه‌های ارتباطی با ترمینال‌ و پایانه‌های مسافربری اردبیل

ترمینال اردبیل

آدرس اردبیل، بلوار مقدس اردبیلی، ترمینال اردبیل
تلفن 04533816874

ترمینال سرعین

آدرس
تلفن ۰۴۵۳۳۸۸۳۲۹۱

ترمینال مشگین شهر

آدرس استان اردبیل، شهرستان مشگین شهر، خیابان امام ، میدان جانبازان ، پایانه مسافربری شهرداری مشگین شهر
تلفن ۰۴۵۳۲۵۳۷۲۰۰

ترمینال پارس آباد

آدرس پارس آباد، خیابان امام، ترمینال مسافربری پارس آباد اردبیل
تلفن ۰۴۵۲۷۲۸۴۱۱۴

اگر در رابطه با ترمینال‌ و پایانه‌های مسافربری اردبیل نظری دارید می توانید در بخش کامنت های این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته ترمینال‌ و پایانه‌های مسافربری اردبیل کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.