2tt

ترمینال و پایانه های مسافربری تبریز کجا هستند؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

ترمینال و پایانه های مسافربری تبریز

شهر تبریز دارای ترمینال های متعدد در قسمت های مختلف شهر است. ترمینال و پایانه های مسافربری تبریز کجا هستند؟ این ترمینال ها باعث آسایش شهروندان برای جا به جائی در تمام نقاط کشور می‌شود. در این قسمت توضیحات کاملی در مورد ترمینال های شهر تبریز برای شما ارائه می‌دهیم. برای خرید بلیط اتوبوس از این ترمینال می‌توانید از مستر بلیط استفاده کنید. این شهر دارای دو ترمینال به نام ترمینال مرکزی و ترمینال شمال غرب است.

معرفی ترمینال و پایانه های مسافربری تبریز

ترمینال مرکزی تبریز

این ترمینال در قسمت جنوبی شهر تبریز و در حاشیه آزاد راه شهید کسائی قرار گرفته است. ترمینال مرکزی بزرگترین و مهم ترین ترمینال شمال غرب کشور می باشد. قبل از تاسیس آن، حمل و نقل های برون شهری تبریز از طریق گاراژهای کوچک این شهر انجام می‌گرفته است. ساخت این ترمینال در سال 1366 در فضائی به وسعت 30 هکتار آغاز شد که به مدت دو سال طول کشید. در سال 1372 این پروژه به مرحله عملیاتی رسیدند و یک فاز این ترمینال به مساحت 22 هکتار شروع به کار کرد. فاز دوم این پروژه در سال 1391 با وسعت 7.5 هکتار آغاز به کار کرد و در سال 1394 آماده بهره برداری شد و به صورت رسمی افتتاح شد. در سال گذشته سه میلیون مسافر از این ترمینال جا به جا شده اند.

ترمینال و پایانه های مسافربری تبریز

امکانات ترمینال مرکزی

این ترمینال دارای امکانات متفاوت و متعددی است که جهت سهولت سفر برای مسافران ایجاد شده است. از جمله این امکانات می توان به مراکز خرید متعدد، مراکز خرید سوغاتی، مراکز خدمات عمومی و رفاهی، سالن انتظار، سالن مسافرگیری، محل بازی کودکان، اتاق مادر و کودک، نمازخانه، سالن‌های انتظار و مسافرگیری، ۱۸ گیشه بلیط‌فروشی، رستوران، کافی شاپ و فود کورت، کتابخانه، بخش اداری، شعب بانک، پارکینگ خودروهای سواری با ظرفیت ۹۰۰ خودرو، آسانسورهای پنج‌گانه و پله‌های برقی از بخش‌های مختلف طبقه‌بندی ترمینال تبریز اشاره کرد.

تمامی این امکانات جهت رفاه و آسایش مسافران تعبیه شده است تا در صورت نیاز، از هر یک از این امکانات استفاده کنند. در صورت نیاز به استفاده از این پارکینگ می توانند به صورت شبانه روزی استفاده کنند. ظرفیت پارکینگ 900 خودرو می باشد.

رستوران های متعدد موجود در ترمینال این امکان را برای مسافران به وجود می آورد که بتوانند در هر زمانی که به شهر می رسند در صورت احتیاج از این رستوران ها استفاده کرده و غذای مورد نظر خود را میل نمایند. در این ترمینال می توانید به مدت دو ساعت از اینترنت رایگان استفاده کنید. این امکان در جهت آسایش و راحتی مسافران ایجاد شده است.

اتاق مادر و کودک جهت انجام امور نوزاد و کودک در اختیار مادر قرار داده می‌شود. مادران می توانند برای انجام کارهای کودک به این اتاق مراجعه کنند تا با آرامش به این کارها بپردازند. یک آسایشگاه جهت استراحت رانندگان تعبیه شده است که می توانند بین دو سفر در این مکان به استراحت بپردازند.

ترمینال و پایانه های مسافربری تبریز

شرکت های مسافربری در ترمینال مرکزی

شرکت های مسافربری داخل کشور اکثرا در این شهر نمایندگی دارند و در ترمینال مرکزی گیشه بلیط خود را دارند. سی و یک شرکت در این ترمینال فعال هستند. تعاونی آذربایجان، ترابر بی تا، آریا سفر، میهن نور آریا، کجاوه تبریز، ساربان تبریز، ایمن سفر ایرانیان، گیتی نورد، سپهر آسیا، پیک صبا، خوش راه تبریز، کیان سفر پاسارگاد، راه پیما پارسیان، ایران پیما، جهانگشت مهر، آسیا سفر، عدل غرب، لوان نور، گیتی پیما، میهن پرستو تبریز، پارسیان، ماهان سفر، تک سفر، دیدار سیر گیتی، همسفر چابکسواران، تک سفر، رویال سفر، سیروسفر، جوان سیر ایثار، عصر ایران و موسسه رضوان از جمله شرکت های موجود در این ترمینال هستند. این شرکت ها برای مسیر های مختلف و متنوعی سفرهائی را طراحی می کنند.

مسیرهای اصلی و فرعی ترمینال مرکزی

در این ترمینال برای مسیر های پرتردد و همینطور مسیرهای فرعی و کم تردد تر نیز سفرهائی برنامه ریزی شده است. از جمله شهر های پرتردد می توان تهران، مشهد (کلیه ترمینالها)، اصفهان ( کلیه ترمینال ها)، شیراز (کلیه ترمینالها)، پایانه اهواز، پایانه قم، پایانه قزوین، پایانه ساری، پایانه کرمانشاه، پایانه همدان، ترمینال گرگان، یزد، سنندج، پایانه اراک، پایانه ارومیه، پایانه زنجان، ترمینال کرج، ترمینال رشت، پایانه اردبیل را نام برد. حمل و نقل در این مسیر ها توسط اکثر شرکت های مسافربری در ساعات مختلف انجام می‌شود.

از این ترمینال برای شهر های ترکیه نظیر استانبول، باکو، تفلیس، ترابزون، کاپان و وان نیز اتوبوس وجود دارد. برای این شهر ها در روزهای خاص و در ساعات خاصی سفر وجود دارد. ترمینال اسلامشهر، ترمینال قرچک، ترمینال ایروان، ترمینال آمل، ترمینال بابل، ترمینال نوشهر، ترمینال آذرشهر، ترمینال اهر، ترمینال مراغه، ترمینال میانه، ترمینال بناب، ترمینال تسوج، ترمینال کلیبر، ترمینال عجب شیر، ترمینال اندیمشک، ترمینال آستارا، ترمینال رودسر، ترمینال لنگرود، ترمینال بوکان، ترمینال پیرانشهر، ترمینال خوی، ترمینال سردشت، ترمینال سلماس، ترمینال شاهین دژ از دیگر مقاصد این ترمینال هستند.

ترمینال مهاباد، ترمینال ماکو، ترمینال میاندوآب، ترمینال نقده، ترمینال قره ضیاءالدین، ترمینال بانه، ترمینال سقز، ترمینال ملایر، ترمینال بروجرد، ترمینال مهران، ترمینال پارس آباد، ترمینال مشگین شهر و ترمینال گنبدکاووس مسیر های کم تردد تر هستند. این مسیرها توسط شرکت های متفاوتی اجرا می شود. در صورت نیاز به خدمات باربری می توانید از هر یک از طریق این شرکت های مسافربری اقدام کنید. تمامی شرکت های مسافربری خدمات باربری را نیز ارائه می‌دهند. در زیر لیست شرکت های باربری به همراه مقاصدشان آورده شده است.

ترمینال و پایانه های مسافربری تبریز

آرام سفر ( بين المللی) سوريه، استانبول، آنكارا، وان، باكو آسيا سفر تهران، قم، اسلامشهر، سلطان آباد، سنندج، كرمانشاه
ايران پيما تهران، اصفهان، دليجان، ساوه همسفرمهرا تهران، اصفهان، گرگان، ساری، اهر، هشترود
كجاوه شيراز، اهواز، قم، اردبيل، مشگين شهر عصر ايران اصفهان، شيراز، كرمانشاه، همدان، سنندج
نوبنياد تهران، گرگان، گنبد، ساری، آمل، بابل موسسه ارس پيمای تبريز تهران، قم، مشهد
رويال سفر ايرانيان تبريز اصفهان، تهران، گرگان، ساری جهان گشت مهر تهران، اهواز، كرمانشاه، سنندج، مراغه، مياندواب
ميهن نور آريا ( تعاونی 4) تهران، سنندج پارسيان ( ماندگار سير كسری) تهران، قم، كاشان، يزد، اهر
ميهن سفر( بين المللي) تهران (آزادی/آرژانتين)، ارمنستان، استانبول، آنكارا، ايغدر، وان، باكو عدل غرب تهران، كرج، قم، اصفهان، شيراز، يزد، كرمان، ايلام، كرمانشاه، مشهد
گيتی پيمای تبريز تهران(آزادي/خزانه)، مشهد سپهر آسيا (بعثت سفر) رشت، لاهيجان، چالوس، نوشهر
گيتی نورد (ساربان) تهران(آزادي/خزانه)، مشهد خوش راه ( بين المللی) استانبول، آنكارا، وان، تهران، كرج، قم، مشهد
پيک صبا تهران، كرج، قم، قزوين موسسه راستی سراب، اهر، كليبر
تعاونی آذربايجانشرقی شهرهاي استان آذرايجان شرقي و غربي، مهاباد، نقده جوان سيرايثار تهران، قم، جمكران، اصفهان، مشهد، شيراز، اهواز، ايلام
ايمن سفر ايرانيان تبريز تهران، كرج، مشهد، اصفهان، قزوين همسفر چابكسواران تبريز تهران (آزادی/آرژانتين)،كرج
ترابر بی تا (تی بی تی) تهران، قرچك، شاهيندژ، سردشت، كرمانشاه، تكاب، همدان، اسدآباد تك سفر ايران (تعاوني 10) تهران، كرج، قم، اصفهان، مشهد، استانبول، ترابزون، آنكارا، گرجستان، باكو
سيروسفر تهران (آزادی/آرژانتين)، زنجان، اصفهان، اراک، شيراز، ساری همسفر چابكسواران تبريز ترمينال شمالغرب، ميدان آذربايجان تهران (آزادی/آرژانتين)، كرج
گيلان تبار چالوس، رشت، انزلی، لاهيجان، لنگرود، نوشهر، شيراز، اصفهان، تهران، كرمانشاه، سقز، بوكان لاله سير جهان تبريز( ايران پيمان) تهران، اصفهان، اسلامشهر، سلطان آباد، اكبر آباد، بانه
لوان نور تبريز (شهريار) تهران (آزادی/خزانه)، مشهد (سير و صفا) تعاونی 9 تهران (آزادی/خزانه)، ميانه، ارزروم (تركيه)
كيان سفر پاسارگاد تهران، كرمانشاه، سنندج، بيله سوار، پارس آباد ميهن پرستو سرعين، اردبيل، آستارا

ترمینال و پایانه های مسافربری تبریز

معماری ترمینال مرکزی

یکی از نکات قابل توجه این ترمینال معماری زیبای آن است. نمای بیرونی آن شبیه استادیوم های مدرن اروپائی می باشد که در نگاه اول چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. ساختمان اصلی پروژه در سه طبقه به مساحت ۲۲ هزار مترمربع و در ارتفاع‌های مختلف طراحی شده و در نماسازی نیز از ترکیب کامپوزیت و شیشه استفاده شده است. در معماری ساختمان نیز، تاج ویژه‌ای در آن طراحی و اجرا شده است. که جلوه ای خاص به این فضا بخشیده است.

دسترسی به ترمینال مرکزی

برای دسترسی به این ترمینال می توانید از تاکسی و اتوبوس های شهری استفاده کنید. فاصله آن از مرکز شهر 5 کیلومتر است. در حال حاضر برای رفت و آمد به این ترمینال نمی توان از مترو استفاده کرد ولی یکی از خط های مترو در این ترمینال ایستگاه دارد که در آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

ترمینال شمال غرب از ترمینال و پایانه های مسافربری تبریز

ترمینال شمال غرب، ترمینال فرعی این شهر به حساب می آید و مسیرهای اتوبوس آن برای قسمت های شمالی استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی است. این ترمینال در قسمت شمال غرب و در نزدیکی فرودگاه واقع شده است. ترمینال شمالغرب قادر به جا به جائی مسافران فرودگاه به شهرهای اطراف می باشد. فاصله این ترمینال تا فرودگاه ده دقیقه می باشد.

امکانات ترمینال شمالغرب

این ترمینال دارای امکاناتی در حد استاندارد است. این موضوع به کوتاه بودن مسافت های سفر این ترمینال مربوط می باشد. نمازخانه، سرویس بهداشتی، سوپرمارکت و غرفه های فروش از امکانات ترمینال شمال غرب است. این ترمینال مسئولیت سفر های داخلی استانی و همچنین شهر های نزدیک را بر عهده دارد.

مسیرهای برون شهری ترمینال شمال غرب

در حاضر از این ترمینال برای ده شهر مختلف اتوبوس موجود می باشد. از جمله این مسیر های خروجی تبریز – ارومیه، تبریز – خوی، تبریز – ماکو، تبریز – میاندوآب، تبریز – سلماس، تبریز – پلدشت، تبریز – قره ضیاء الدین، تبریز – شاهین دژ، تبریز – تسوج، تبریز – شوط می باشند. این مسیرها به صورت رفت و برگشت انجام می گیرد. این سفرها به صورت روزانه انجام می شود.

ترمینال و پایانه های مسافربری تبریز

شرکت های مسافربری ترمینال شمال غرب

لوان نور، رضوان تبریز، تعاونی شماره 8، همسفر و تعاونی مینی بوس داران ترمینال پایانه شمالغرب تبریز شرکت های مسافربری هستند که در این ترمینال فعالیت دارند. کلیه مسیرهای این ترمینال توسط این شرکت ها برنامه ریزی می‌شود.

راههای دسترسی به ترمینال

برای دسترسی به این ترمینال می توانید از طریق اتوبوس های شهری و تاکسی‌های ویژه این مسیر استفاده کنید. فاصله این ترمینال تا مرکز شهر 8.5 کیلومتر می باشد.

راههای ارتباطی با ترمینال و پایانه های مسافربری تبریز

ترمینال مرکزی

آدرس تبریز میدان ابوریحان انتهای خیابان منظریه ترمینال مرکزی تبریز
شماره تلفن اطلاعات: 041-34791177, 041-34796091
دفتر مدیر عامل 041-34796133
امور اداری: 041-34795179
مدیریت اجرایی: 041-34761944
روابط عمومی: 041-34795156
شماره فکس: 041-34785005
شماره سامانه پیام کوتاه: 100004785
آدرس ایمیل: terminals.tabriz@tabriz.ir

ترمینال شمال غرب

تلفن 04132611735
آدرس ضلع شمالی میدان آذربایجان

اگر اطلاعاتی درباره ترمینال و پایانه های مسافربری تبریز دارید می توانید در قسمت کامنت ها با به اشتراک بگذارید.

نوشته ترمینال و پایانه های مسافربری تبریز کجا هستند؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.