2z

ترمینال و پایانه های مسافربری زنجان کجا هستند؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

ترمینال و پایانه های مسافربری زنجانترمینال و پایانه های مسافربری زنجان

ترمینال و پایانه های مسافربری زنجان کجا هستند؟ زنجان از شهر های شمال غربی کشور و مرکز استان زنجان است. این شهر دارای مساحتی برابر با 156 کیلومتر مربع و جمعیت 470،000 نفر است. استان زنجان از اطراف با استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، همدان و قزوین محصور شده است. در این استان به علت نبود فرودگاهی با پروازهای کامل بیشتر سفرهای آن به صورت زمینی و جاده ای اتفاق می افتد.

جاده های اصلی شهر زنجان شامل جاده زنجان – بیجار، زنجان – تبریز، زنجان – قزوین و زنجان- ابهر است. اکثر سفرهای انجام گرفته از این شهر از طریق این جاده‌ها صورت می پذیرد. برای سفر به این منطقه می توانید از طریق اتوبوس اقدام به سفر رفتن کنید و خرید بلیطتان را می توانید با کمک گرفتن از مستر بلیط انجام دهید. در ادامه مطلب شما را با ترمینال زنجان آشنا می کنیم.

معرفی ترمینال و پایانه های مسافربری زنجان

ترمینال زنجان

ترمینال زنجان در قسمت جنوبی شهر زنجان قرار دارد. این ترمینال دارای یک ساختمان چهار طبقه می باشد که کاربری چند منظوره دارد. از ساختمان آن علاوه بر ترمینال، برای تاکسیرانی و دادگستری نیز استفاده می شود. در این ترمینال تعداد 7 شرکت مسافربری داخلی فعالیت دارند. سرویس های خروجی از آن روزانه 80 تا 90 اتوبوس است. ترمینال زنجان به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات خود می باشد و زمان تعطیلی ندارد. میزان مسافر خروجی از این ترمینال به صورت روزانه 1973 نفر است که حدود 27% از مسافران خروجی استان را شامل می شود.

مسیرهای ترمینال زنجان

مسیرهای ترمینال زنجان

سفرهائی خروجی این ترمینال شامل تهران، پایانه قم، پایانه ساری، آمل، بابل، اصفهان ترمینال کاوه، پایانه تبریز، ترمینال امام رضا (ع) مشهد مقدس، اهواز، اندیمشک، شیراز، آباده، ساوه، رشت، لاهیجان، لنگرود، پایانه ارومیه، خسروی، پایانه سنندج، پایانه همدان، ملایر، پایانه خرم آباد، بروجرد، پایانه سمنان، شاهرود، پایانه گرگان و گنبدکاووس می شود.

شهرهای مختلفی نیز به مقصد این ترمینال سفرهائی را ترتیب می دهند. از آن جمله می‌توان به تهران پایانه غرب (آزادی) و پایانه جنوب، قم، ساری، آمل، بابل، بهشهر، نکا، پایانه کرج، پایانه صفه (اصفهان )، پایانه کاوه (اصفهان )، ترمینال تبریز، مشهد (پایانه امام رضا)، پایانه اهواز، اندیمشک، پایانه کاراندیش (شیراز)، پایانه رشت، لاهیجان، لنگرود، ارومیه، سلماس، سنندج، همدان، پایانه یزد، گرگان و گنبدکاووس اشاره کرد.

شرکت های مسافربری فعال در ترمینال

شرکت های مسافربری متعددی در این ترمینال فعال هستند و سرویس های مختلف آن را برنامه ریزی می کنند. این شرکت ها شامل شرکت مسافربری رویال سفر، شرکت مسافربری سیروسفر، شرکت مسافربری همسفر مهر، شرکت مسافربری آسوده سفر، شرکت مسافربری لوان نور و شرکت مسافربری پارسیان می شود. کلیه هماهنگی ها جهت حمل و نقل مسافر و انتقال بار با استفاده از اتوبوس توسط این شرکت ها انجام می گردد.

امکانات ترمینال زنجان

این ترمینال، ترمینال نه چندان بزرگی است و تردد زیادی از انجام نمی‌گیرد. همین امر باعث شده است امکانات رفاهی موجود در آن خیلی زیاد نباشد. از آن جمله می توان دستگاه های خودپرداز، سرویس بهداشتی، نمازخانه، غرفه های خوراکی و سوغاتی، پارکینگ، رمپ ویژه معلولین، اتوماسیون حمل بار، خوابگاه استراحت رانندگان، آرایشگاه و حمام را ذکر کرد.

این امکانات جهت آسایش مسافران در زمان های انتظار تعبیه شده است. در صورت نیاز می توانید کلیه عملیات های بانکی خود را از طریق دستگاه های خودپرداز موجود در ترمینال انجام دهید. پارکینگ ترمینال آماده خدمت رسانی به مسافران و همراهان آنها می باشد. افراد معلول برای رفت و آمد قادر خواهند بود از رمپ های مخصوص خود استفاده کنند. اگر قصد فرستادن بار برای یکی از مسیرهای این ترمینال را دارید می توانید از قسمت اتوماسیون حمل بار استفاده کنید. خوابگاه موجود در این ترمینال برای استفاده رانندگان در زمان های بین دو سرویسشان ایجاد شده است. رانندگان می توانند در این زمان ها در خوابگاه به استراحت بپردازند.

مسیرهای ترمینال زنجان

راه‌های دسترسی به ترمینال زنجان

برای رسیدن به ترمینال یا خروج از آن می توانید از وسایل نقلیه عمومی که استفاده کنید. این امر به خاطر قرار گرفتن ترمینال در شهر امکان پذیر شده است. در صورتی که قصد خروج از ترمینال را داشته باشید تاکسی های ویژه در مقابل ترمینال شما را به مقصدتان می رسانند. ایستگاه اتوبوس کمی با ترمینال فاصله دارد بنابراین برای رسیدن به آن نیاز به کمی پیاده روی به سمت آن دارید. اگر بار زیادی به همراه نداشته باشید این کار از لحاط هزینه ای برای شما مقرون به صرفه خواهد بود.

ترمینال های ترمینال و پایانه های مسافربری زنجان

استان زنجان در شهرهای مختلفی دارای ترمینالهای مسافربری است. ترمینال ابهر، ترمینال خدابنده، ترمینال خرمدره و ترمینال هیدج از آن جمله هستند.

ترمینال ابهر

ابهر شهری در قسمت غربی شهر زنجان است. این شهر توسط جاده زنجان به ابهر به این شهر متصل می شود. ترمینال شهر ابهر نیز در قسمت جنوبی شهر قرار دارد. این ترمینال برای مقصد تهران سرویس دهی انجام می دهد و شرکت مسافربری همسفر چابکسواران این سرویس را ارئه می دهد. از امکانات آن می توان فروشگاه مواد غذایی، سرویس بهداشتی، تلفن همگانی و نمازخانه را نام برد.

ترمینال خدابنده

این ترمینال علاوه بر سفر داخل استانی برای شهر تهران نیز سرویس ارائه می دهد. از شرکت های مسافربری فعال در آن می توان به لوان نور، آسوده سفر، آریا سفر و رویال سفر ایرانیان اشاره کرد.

شرکت های مسافربری ترمینال زنجان

راه‌های ارتباطی ترمینال و پایانه های مسافربری زنجان

ترمینال زنجان

آدرس ورودی شمالی: بلوار خرمشهر، میدان شیلات، انتهای خیابان ولیعصر

ورودی جنوبی: کمربندی جنوبی زنجان، بعد از سیلو

تلفن ۰۲۴۳۳۷۴۲۰۲۴

ترمینال ابهر

آدرس خیابان خرمشهر، میدان انقلاب، ابتدای بلوار آیت الله خامنه ای
تلفن ۰۲۴۳۵۲۲۳۹۶۶

ترمینال خدابنده

آدرس خیابان امام، روبروی شبکه بهداشت، ترمینال شهرداری
تلفن 02434223470

اگر به هریک از ترمینال و پایانه های مسافربری زنجان رفته اید می توانید نظرتان را درباره آنها از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته ترمینال و پایانه های مسافربری زنجان کجا هستند؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.