7se

ترمینال و پایانه های مسافربری سمنان کجا هستند؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

ترمینال و پایانه های مسافربری سمنان

ترمینال و پایانه های مسافربری سمنان کجا هستند؟ سمنان مرکز استان سمنان است که در قسمت شمالی ایران قرار دارد. استان سمنان از شمال با استان مازندران و گلستان، از شرق با خراسان شمالی و خراسان رضوی، از غرب با استان های تهران و قم و در سمت جنوب با استان اصفهان همسایه است. مرکز استان جمعیتی برابر با 185،129 نفر دارد. جاده های اصلی که این شهر را به شهرهای اطراف متصل می کند شامل جاده شهید شوکت پور که آن را به شهر های شمالی استان می رساند، بزرگراه سمنان – گرمسار که متصل کننده آن به گرمسار و سپس تهران و قم است، بزرگراه آسیا 70 که این استان را به استان اصفهان وصل می کند، می شود.

روش اصلی سفر به شهر سمنان استفاده از مسیر زمینی به خصوص اتوبوس و خودرو شخصی است. خرید بلیط اتوبوس از مستر بلیط به آسانی آب خوردن است. در ادامه مطلب شما را با ترمینال این شهر آشنا می کنیم تا اگر قصد سفر به این شهر از طریق زمینی را دارید این سفر برای شما ملموس تر شود.

معرفی ترمینال و پایانه های مسافربری سمنان

ترمینال سمنان

این ترمینال در قسمت غربی شهر سمنان قرار گرفته است. در آن هفت شرکت مسافربری فعالیت دارند و به صورت روزانه 1487 مسافر از این ترمینال توسط چهل و دو دستگاه اتوبوس، یک دستگاه مینی بوس و هشتاد و هشت عدد تاکسی خارج می شوند. سهم این ترمینال در استان سمنان برای جا به جائی مسافر 22% است.

ترمینال و پایانه های مسافربری سمنان

مسیرهای حمل و نقل مسافر در ترمینال سمنان

از این ترمینال برای شهر های گوناگون در کشور سرویس قرار داده شده است اما بیشترین میزان رفت و آمد در مسیر سمنان به تهران می باشد. از دیگر مسیرها می توان به پایانه ساری، بابل، بهشهر، قایم شهر، پایانه گرگان و مشهد اشاره کرد.

مسیرهائی که در بالا به آنها اشاره شد مسیرهای خروجی از این پایانه می باشد. از سمت شهرهائی نظیر تهران پایانه شرق و پایانه جنوب، پایانه ساری، بابل، بهشهر، قایم شهر، نکا، اصفهان (پایانه کاوه – پایانه صفه)، مشهد (پایانه امام رضا)، سبزوار، اسفراین، شیروان، پایانه بیرجند، پایانه اراک، پایانه زنجان، دامغان و پایانه گرگان نیز به سمت این ترمینال حرکت هایی انجام می شود.

شرکت های مسافربری ترمینال سمنان

هفت شرکت مسافربری در این ترمینال فعالیت دارند. این شرکت ها وظیفه تامین اتوبوس برای مسیرهای خروجی را بر عهده دارند. این شرکت ها شامل شرکت مسافربری ایران پیما، شرکت مسافربری لوان نور، شرکت مسافربری تک سفر، شرکت مسافربری سفر سیر آریا و شرکت مسافربری پیک معتمد می شود. این شرکت ها برای مسیرهای خروجی برنامه ریزی های لازم را انجام می دهند.

امکانات ترمینال سمنان

این ترمینال دارای امکانات درخوری است که برای ترمینالی با این حد رفت و آمد مناسب است. این امکانات را بر اساس نیاز مسافران ایجاد کرده اند. از این امکانات می توان به سوپر مارکت، سالن انتظار، نمازخانه، سرویس بهداشتی، غذا خوری، فست فود، دستگاه ATM و ایستگاه تاکسی اشاره کرد. با توجه به نیازی که دارید می توانید از هر یک از این امکانات استفاده کنید.

راه‌های دسترسی به ترمینال سمنان

قرار گرفتن این ترمینال در حاشیه شهر باعث شده است رفت و آمد به این مکان با سهولت انجام می‌شود. فاصله آن تا مرکز شهر حدود ده دقیقه است که با کمک تاکسی ها می توانید به این قسمت بروید. متاسفانه برای رفت و آمد در این مسیر نمی توانید از اتوبوس های شهری استفاده کنید و نیاز است که از تاکسی های ویژه ترمینال کمک بگیرید.

ترمینال و پایانه های مسافربری سمنان

ترمینال مولوی از ترمینال و پایانه های مسافربری سمنان

این ترمینال در قسمت شرقی شهر قرار دارد و وظیفه جا به جائی مسافران درون استانی را بر عهده دارد. از این ترمینال برای شهر هائی همچون دامغان، شاهرود و شهمیرزاد سرویس ارائه می شود.

ترمینال های ترمینال و پایانه های مسافربری سمنان

وسعت استان سمنان و همچنین وجود شهر های پر جمعیت در آن باعث شده است ترمینال های زیادی در سر تا سر آن ساخته شود. از جمله آنها می توان به ترمینال دامغان، ترمینال گرمسار و ترمینال شاهرود اشاره کرد.

ترمینال دامغان

دامغان از شهرهای استان سمنان است که در قسمت غربی آن قرار دارد. ترمینال شهر در بیرون از آن و در کنار جاده قرار گرفته است که کمک می کند که از سطح ترافیکی که در شهر به وجود می‌ آورد کاسته شود. روزانه 782 نفر مسافر از ترمینال خارج می شوند که این حمل و نقل از طریق 11 اتوبوس، 18 مینی بوس و 62 تاکسی انجام می شود.

این ترمینال برای شهر های مختلفی از جمله تهران، بهشهر، کرمانشاه، مهران، سمنان و ساری سرویس دهی انجام می‌دهد. علاوه بر این سرویس های خروجی، سرویس های ورودی به این شهر نیز انجام می شود که شامل تهران، بابل، بهشهر، نکا، کرج، اصفهان، شهررضا، سبزوار، فاروج و سمنان می شود. شرکت های مسافربری فعال در آن شرکت مسافربری پیک معتمد و شرکت مسافربری سفر سیر آریا می باشند.

ترمینال های استان سمنان

ترمینال گرمسار

گرمسار از شهرهای پرجمعیت استان سمنان است که در قسمت شمال غربی استان واقع شده است. ترمینال شهر گرمسار نیز در قسمت شمال غربی شهر در حاشیه شهر قرار گرفته است. از این ترمینال برای شهر تهران و شلمچه سرویس ارائه می شود. دیگر سرویس های این ترمینال شامل سرویس های درون استانی است. این سرویس ها را شرکت مسافربری تهران جنوب و شرکت مسافربری ماهان سفر برنامه ریزی می کنند و به اجرا در می آورند. برای رفت و آمد بین شهر و ترمینال نیاز است که از تاکسی استفاده کنید.

ترمینال شاهرود از ترمینال و پایانه های مسافربری سمنان

شاهرود از شهرهای پر جمعیت و مهم استان سمنان است که در قسمت شمال شرقی آن قرار دارد. بیشترین اهمیت شهر به خاطر وجود دانشگاه صنعتی آن می باشد. این دانشگاه باعث ایجاد تردد زیاد به این شهر شده است. ترمینال شهر نیز رو به روی آن قرار دارد. از این ترمینال برای شهرهای تهران پایانه جنوب، قم، ساری، بابل، کرج، اصفهان، مشهد مقدس، جاجرم، کرمانشاه و مهران سرویس هائی ارائه می شود. شهرهای مختلفی نیز به این ترمینال سرویس هائی راهی می‌کنند.

از جمله تهران پایانه جنوب، تهران پایانه شرق، تهران پایانه غرب، شهریار، اصفهان ترمینال کاوه، ساری، بابل، بهشهر، قائم شهر، نکا، کرج، مشهد مقدس، سبزوار، اسفراین، شیروان، فاروج، زنجان و گرگان را می توان ذکر کرد. شرکت های مسافربری که در این ترمینال فعالیت دارند نیز شامل شرکت مسافربری سیر و سفر، شرکت مسافربری ایران پیما، شرکت مسافربری قومس پیمای شرق، شرکت مسافربری فرا سفر، شرکت مسافربری سپید سنگ، شرکت مسافربری جوان سیر ایثار، شرکت مسافربری سحر سیر و شرکت مسافربری توران بیارجمند می شوند. از امکانات موجود در ترمینال می توان غرفه های فروش مواد غذایی، سرویس بهداشتی، تلفن همگانی، نمازخانه، خوابگاه جهت استراحت رانندگان، غذاخوری و رستوران و خودپرداز را نام برد.

ترمینال شاهرود

راه‌های ارتباطی ترمینال و پایانه های مسافربری سمنان

ترمینال سمنان

آدرس خیابان امام خمینی، خروجی میدان امام خمینی، بلوار خرمشهر، ترمینال سمنان
تلفن 33327282 – 023

ترمینال مولوی

آدرس میدان استاندارد، پایانه شرق
تلفن 33371696 – 023

ترمینال دامغان

آدرس دامغان، میدان صد دروازه، پایانه مسافری
تلفن 35246642 – 023

ترمینال گرمسار

آدرس بلوار شهید بهشتی، بالاتر از میدان انقلاب، نرسیده به مسجد صاحب الزمان
تلفن 34203392 – 023

ترمینال شاهرود

آدرس شاهرود، بلوار دانشگاه ، روبروی دانشگاه صنعتی شاهرود
تلفن 3222772-023

نوشته ترمینال و پایانه های مسافربری سمنان کجا هستند؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.