7sh

ترمینال و پایانه های مسافربری شهرکرد کجا هستند؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

ترمینال و پایانه های مسافربری شهرکرد کجا هستند؟ شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری است. این شهر مساحتی برابر با 2006 کیلومتر مربع و 190 هزار و 441 نفر جمعیت دارد. این شهر یکی از شهرهائی است برای سفر به آن نیاز است از طریق زمینی اقدام کرد. استان چهارمحال و بختیاری در همسایگی استان های اصفهان، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد. بیشترین سفرهای شهرکرد به مقصد شهر اصفهان برقرار است. این سفرها از طریق ترمینال این شهر انجام می شود. برای خرید بلیط هواپیما می توانید از طریق مستر بلیط اقدام کنید. در ادامه این مطلب به معرفی فرودگاه های شهرکرد می‌پردازیم.

معرفی ترمینال و پایانه های مسافربری شهرکرد

ترمینال آزادی شهرکرد

این ترمینال در قسمت جنوبی شهر و در زمینی به وسعت 3 هکتار ساخته شده است. از این ترمینال روزانه 10 هزار مسافر جا به جا می شوند. زمان ساخت این ترمینال به حدود سال 1378 بر می گردد. این ترمینال، ترمینال اصلی شهر است که برای مقاصد پرتردد و برون استانی سرویس ارائه می کند. از مشکلات آن می‌توان به کمبود فضای پارکینگ آن اشاره کرد که باعث سردرگمی و آزار مسافرانی می شود که برای رسیدن به این ترمینال از خودرو شخصی استفاده کرده اند.

ترمینال آزادی شهرکرد

مسیرهای ترمینال آزادی شهرکرد

پایانه غرب (آزادی)، پایانه شرق، پایانه جنوب، پایانه بیهقی (آرژانتین)، شهریار، پایانه قم، اصفهان ترمینال زاینده رود، پایانه قزوین، ساری، آمل، بابل، تنکابن، کرج، نایین، مشهد (پایانه امام رضا)، تربت حیدریه، فردوس، طبس، ترمینال اهواز، آبادان، ایذه، باغ ملک، بندرماهشهر، خرمشهر، شوشتر، شیراز، پایانه کاراندیش شیراز، آباده، جهرم، لارستان، سعادت شهر، پایانه کرمان، بم، رفسنجان، سیرجان، دلیجان، ترمینال رشت، ایرانشهر، پایانه بندرعباس، قشم، پایانه کرمانشاه، نهاوند، پایانه خرم آباد، بروجرد، مهران، پایانه یاسوج، پایانه یزد، اردکان، میبد، پایانه بوشهر، برازجان، عسلویه و گرگان از مقاصد خروجی این ترمینال هستند. برخی از این مقاصد از بین راهی محسوب می شوند که با مقصد های اصلی ترکیب شده اند.

تعداد بسیاری سرویس های ورودی نیز به سمت این ترمینال حرکت می کنند از جمله تهران ترمینال غرب (آزادی)، تهران ترمینال جنوب، تهران ترمینال بیهقی (آرژانتین)، اصفهان ترمینال زاینده رود، ترمینال ساری، آمل، بابل، تنکابن، رامسر، ترمینال کرج، مشهد مقدس، اهواز آبادان، ایذه، ماهشهر، شوشتر، شیراز ترمینال کاراندیش، ترمینال کرمان، رشت، رودسر، لنگرود، ایرانشهر، ترمینال بندرعباس، ترمینال کرمانشاه، ترمینال ایلام، یزد، ترمینال بوشهر، کنگان، عسلویه و پایانه گرگان را ذکر کرد.

شرکت های مسافربری فعال در ترمینال شهرکرد

شرکت های سافربری داخلی مختلف، مسئولیت طراحی و اجرای سفرهای بین استانی این ترمینال را بر عهده دارند. این شرکتها شامل شرکت مسافربری ایران پیما، شرکت مسافربری همسفر، شرکت مسافربری سیر و سفر، شرکت مسافربری رویال سفر، شرکت مسافربری لوان نور، شرکت مسافربری تک سفر و شرکت مسافربری آسیا سفر می شود. این شرکت ها علاوه بر حمل و نقل مسافران برای مقاصد شهری، کار جا به جائی بار به وسیله اتوبوس های مسافربری را نیز انجام می دهند.

ترمینال و پایانه های مسافربری شهرکرد

امکانات ترمینال شهرکرد

امکاناتی که در این ترمینال تعبیه شده است بر اساس نیاز مسافران درون استانی و برون استانی می باشد.

پارکینگ ترمینال برای مسافران و همراهان آنها ایجاد شده است تا برای رفت و آمد بین شهر و ترمینال دچار مشکل نشوند و به راحتی از این امکانات بهره‌مند شوند.

خوابگاه رانندگان جهت رانندگان غیر بومی به وجود آمده است تا در زمان بین دو سرویس بتوانند استراحت لازم را داشته باشند. این کار موجب بالا رفتن ایمنی سفرها نیز می‌شود.

فروشگاه های خوراکی و خرید سوغاتی برای مواقع ضروری همچنین خرید توشه بین سفر مناسب است. اگر احتیاج به خرید سوغاتی داشته باشید نیز می توانید از آنها استفاده کنید.

نیمکت های سایبان دار موجود در محوطه ترمینال به شما اجازه برخورداری از هوای پاک محیط اطراف را می دهد.

از دیگر امکانات ترمینال می توان به سرویس بهداشتی، نمازخانه، سکو های مختص هر شرکت جهت سوار و پیاده شدن، دفاتر نمایندگی فروش بلیط شرکت های مسافربری و انبار توشه برای هر شرکت مسافربری به صورت مجزا را بیان کرد.

ترمینال غربی شهرکرد

ترمینال غربی شهرکرد

این ترمینال در قسمت غربی شهر واقع شده و در بین مردم عامه به ترمینال سامان معرف است. دلیل این نام گذاری را می توان در یکی از مقاصد پرتردد این ترمینال، که شهر سامان است، جستجو کرد. از این ترمینال برای شهرهای اطراف شهرکرد و درون استانی خدمات ارائه می شود. مسیرهای این ترمینال شامل شهرهای بن، سامان و هور می شود. این خدمات توسط تاکسی، اتوبوس و مینی بوس عرضه می شود. بنا به نوع مسیر های این شهرها خودرو متفاوتی انتخاب شده است. بعضی از جاده های این شهرها را تنها می توان با مینی بوس پیمود.

راه‌های ارتباطی ترمینال و پایانه های مسافربری شهرکرد

آدرس پایانه مسافربری خروجی شهرکرد به فرسا، خیابان 15 خرداد، ترمینال شهرکرد
تلفن ترمینال ۰۳۸۳۲۲۷۵۲۵۲

اگر از هر یک از ترمینال و پایانه های مسافربری شهرکرد استفاده نموده اید می توانید نظرتان را در این بار در بخش کامنت ها منتشر کنید.

نوشته ترمینال و پایانه های مسافربری شهرکرد کجا هستند؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.