ترمینال و پایانه های مسافربری کرمان کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

ترمینال کرمان

ترمینال و پایانه های مسافربری کرمان کجاست؟ در این بخش از مجله مستر بلیط به این سوال پاسخ داده می شود. استان کرمان با مرکزیت شهر کرمان در جنوب ایران و در کنار استان های یزد، فارس، هرمزگان، زاهدان و خراسان جنوبی قرار دارد. قرار گرفتن آن در كريدور شمال جنوب و اتصال بنادر جنوبی به مركز كشور و حتی آسيای ميانه از طريق بخشی از راه‌های اين استان نقش ممتازی به حمل و نقل جاده ای استان كرمان بخشيده است و نيز بخش عمده ای از كالاهای مورد نياز كشور از جاده های آن حمل می گردد.

پهناور بودن استان سبب سفرهای درون استانی بسیار شده است که می توان گفت تمام این سفرها به وسیله جاده ها انجام می شوند. از ویژگی های حمل و نقل آن می توان به اقلیم گرم و خشک، فاصله شهرها از هم و حجم بالای ترافيک عبوری اشاره کرد. در زمينه حمل و نقل مسافر سالانه بيش از 6 ميليون نفر طي حدود 900 هزار سفر از طريق 105 شركت و موسسه حمل و نقل مسافر توسط انواع ناوگان اتوبوس، مينی بوس و سواری كرايه در سرتاسر استان جابجا می شوند.

گفتنی است استان كرمان با دارا بودن 3300 دستگاه خودروی سواری كرايه رتبه دوم كشوری در اين زمينه را به خود اختصاص داده است و سالانه حدود 40 درصد از مسافرين استان با ناوگان سواری كرايه جابجا می شوند. 8 پايانه مسافری در استان و در شهرهای كرمان، رفسنجان، جيرفت، بم، زرند، شهربابک، كهنوج و راور فعاليت می كنند. در ادامه این مبحث به سراغ ترمینال و پایانه های مسافربری کرمان می رویم و شما را با قسمت های مختلف این ترمینال آشنا می کنیم.

درباره ترمینال و پایانه های مسافربری کرمان

در ادامه این مطلب شما را ترمینال و پایانه های مسافربری کرمان بیشتر آشنا می کنیم، پس اگر فکر می کنید که به این مطلب نیاز دارید تا انتها آن را دنبال کنید.

ترمینال آدینه کریمان کرمان

این ترمینال در سال 1392 در قسمت جنوب غربی شهر احداث گردیده است. ترمینال آدینه بزرگترین ترمینال جنوب شرقی و یکی از بزرگترین‌ها در کشور می باشد. تجهیزات و امکانات پیشرفته ای در ساخت آن استفاده شده است. مسافران خروجی آن 5000 نفر می باشند که با استفاده از 270 دستگاه اتوبوس و 10 عدد مینی بوس جا به جائی آنها انجام می‌شود. سهم این ترمینال در انتقال مسافر در استان کرمان 29% است.

مسیرهای ترمینال کرمان

مسیرهای ترمینال آدینه کرمان

از ترمینال کرمان مسیرهای خروجی مختلفی وجود دارد. پر ترددترین مسیر این ترمینال مانند دیگر ترمینال های کشور شهر تهران است. دیگر مسیر های آن شامل پایانه قم، پایانه کرج، اصفهان پایانه کاوه، مشهد مقدس پایانه امام رضا (ع)، پایانه بیرجند، اهواز، شیراز، پایانه رشت، زاهدان، ایرانشهر، چابهار، پایانه بندرعباس، کرمانشاه، شهرکرد، پایانه خرم آباد و پایانه یزد می شوند.

از ترمینال کرمان می توانید به سمت شهرهای مختلف این استان نیز حرکت کنید. از جمله این شهرها راین، گلباف، بافت، بم، جیرفت، رفسنجان، سیرجان، شهر بابک، کهنوج، عنبرآباد و انار را می توان برشمرد. سرویس های موجود برای این شهرها برخی با اتوبوس و برخی با مینی بوس انجام می شود. نوع وسیله نقلیه به جاده و میزان تقاضا برای شهر برمی‌گردد.

علاوه بر سرویس های که توسط خود ترمینال تدارک دیده می شوند شهرهای مختلف به مقصد آن نیز خدمات خود را ارائه می کنند. تهران پایانه غرب (آزادی)، پایانه جنوب و پایانه بیهقی (آرژانتین)، پایانه ساری، آمل، بابل، کرج، اصفهان پایانه صفه و پایانه کاوه، مشهد مقدس، بیرجند، پایانه اهواز، پایانه کاراندیش (شیراز)، راور، رفسنجان، سیرجان، کهنوج، پایانه رشت، لاهیجان، پایانه زاهدان، ایرانشهر، چابهار، پایانه بندرعباس، پایانه کرمانشاه، پایانه سنندج، پایانه همدان، پایانه شهرکرد، خرم آباد، یزد و پایانه گرگان از آن دست شهرهائی هستند که این سفرها را برنامه ریزی و اجرا می کنند.

اگر قصد سفر به این شهر با استفاده از اتوبوس را دارید می توانید بلیط آن را از مستر بلیط تهیه نمائید، این روش بهترین روش خرید بلیط اتوبوس محسوب می شود.

شرکت های مسافربری ترمینال آدینه کرمان

وظیفه اصلی شرکت های مسافربری انجام کلیه امور مربوط به ارائه سرویس ها می باشد. این وظایف شامل قرارداد با راننده، هماهنگی با شهر مقصد، فروش بلیط، ارائه خدمات بین راهی و … می باشد. شرکت هائی که در این ترمینال دفتر دارند و این وظایف را انجام می دهند شرکت مسافربری عدل، شرکت مسافربری پیک صبا، شرکت مسافربری ایران پیما، شرکت مسافربری سیر و سفر، شرکت مسافربری همسفر، شرکت مسافربری میهن نور، شرکت مسافربری رویال سفر، شرکت مسافربری لوان نور، شرکت مسافربری ماهان سفر، شرکت مسافربری تک سفر، شرکت مسافربری ایرانیان و شرکت مسافربری ترابر بی تا هستند.

امکانات رفاهی ترمینال آدینه کرمان

55 واحد تجاری، 15 دفتر مسافربری، چهار فست فود، دو رستوران مجهز، نمازخانه، سرویس بهداشتی، پله برقی، آسانسور، نمایشگاه فروش اتوبوس، تعمیرگاه، پمپ سوخت، سی ان جی و مرکز فروش لوازم یدکی از جمله امکاناتی است که این ترمینال داراست. این امکانات همراه با نمای زیبا و جذاب آن باعث می شود لحظاتی دلپذیر را در ترمینال بگذارنید.

راههای دسترسی به ترمینال آدینه کرمان

قرار گرفتن ترمینال در حاشیه شهر علاوه بر مزایای بسیاری با خود به همراه دارد مشکل رفت و آمد بین شهر و این مکان را نیز با خود می آورد. البته این مشکل با استفاده تاکسی های ویژه ترمینال تا حدودی رفع شده است ولی متاسفانه فاصله تا شهر باعث شده است اتوبوس های شهری در این قسمت تردد نداشته باشند. بنابراین این موضوع کمی برای مسافران می تواند هزینه بر باشد.

امکانات ترمینال کرمان

ترمینال و پایانه های مسافربری کرمان

پهناور بودن این استان سبب شده است رفت و آمد در سرتاسر آن کمی مشکل باشد. بنابراین برای حل این مشکلات ترمینال هائی در شهرهای مختلف برقرار شده است. این ترمینال ها علاوه بر تهیه سفرهای درون استانی سفرهای برون استانی زیادی را نیز در بردارد. از جمله ترمینال های آن می توان ترمینال زرند، ترمینال کهنوج، ترمینال شهربابک، ترمینال رفسنجان، ترمینال بم، ترمینال کوهبنان و ترمینال جیرفت را نام برد.

ترمینال کهنوج

این ترمینال در قسمت جنوبی شهر قرار دارد و برای شهر های مختلفی مسافر جا به می کند. روزانه 800 مسافر از این ترمینال خارج می شوند که برابر با 5% مسافران خروجی کل استان است. 5 شرکت مسافربری در این ترمینال به فعالیت مشغول هستند که از آن جمله می توان عدل، میهن نور، هجرت کهنوج، زمرد نورد و گلستان بار کهنوج را بیان کرد.

این شرکت ها برای شهرهای داخل استان از جمله جیرفت، کرمان و … همچنین شهرهای برون استانی مانند تهران، اصفهان، شیراز و یزد سرویس تدارک می بینند. برای رفت و آمد به این ترمینال نیاز است از تاکسی استفاده کنید. ارائه سرویس مکانیکی برای اتوبوس ها، دستگاه های آبسردکن، پارکینگ، نمازخانه، دستگاه های خودپرداز و باجه تلفن عمومی از امکاناتی است که در این ترمینال وجود دارد.

برای خرید بلیط اتوبوس کرمان می توانید به صورت آنلاین اقدام کنید و در کمترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهید.

ترمینال شهربابک

این ترمینال در قسمت شرقی شهر بابک قرار دارد. دارای 250 نفر مسافر خروجی، تعداد 14 عدد اتوبوس و 2 مینی بوس است. به شهرهائی مثل تهران، قم، کرج، کاشان، نائین، یزد و اردکان مسافر می برد. علاوه بر شهرهای بیرون از استان برای شهرهای داخل استان نیز مسافر دارد. 5 شرکت مسافربری همچون پیک صبا در آن فعالیت دارد. از راههای دسترسی به این ترمینال تاکسی می باشد.

ترمینال رفسنجان

این ترمینال در قسمت جنوب شرقی رفسنجان قرار گرفته است. روزانه 1400 مسافر توسط 36 دستگاه اتوبوس و 17 مینی بوس از ترمینال خارج می شود. شهرهائی که مقاصد آن می باشند شامل قم، مشهد مقدس، شلمچه، شیراز و کرمان می شود. تهران پایانه غرب (آزادی)، پایانه جنوب و پایانه بیهقی (آرژانتین)، کرج، اصفهان پایانه صفه و پایانه کاوه، مشهد مقدس، شیراز پایانه کاراندیش، کرمان، سیرجان، زاهدان، ایرانشهر، چابهار، شهرکرد و یزد شهرهائی هستند که مسافران خود را در این ترمینال تخلیه می کنند.

شرکت مسافربری سیر و سفر، شرکت مسافربری تعاونی ۴، شرکت مسافربری تعاونی ۷، شرکت مسافربری تعاونی ۸ و شرکت مسافربری تعاونی ۱۵ در این ترمینال به کار و فعالیت می پردازند. دسترسی به ترمینال از طریق تاکسی میسر می شود.

شرکت های مسافربری ترمینال کرمان

ترمینال بم

ترمینال بم در زمینی به مساحت 600 متر مربع و در قسمت جنوب غربی شهر احداث شده است. از ترمینال روزانه 200 مسافر برای مقصد هائی همچون تهران، کرج، یزد و شهرهای داخل استانی توسط 16 دستگاه اتوبوس و دو دستگاه مینی بوس خارج می شوند. شهرهائی همچون تهران پایانه جنوب پایانه، کاوه (اصفهان )، مشهد مقدس، شیراز پایانه کاراندیش، کرمان، زاهدان، ایرانشهر، چابهار، بندرعباس، شهرکرد و یزد به این شهر سرویس می فرستند. از امکانات آن می توان آب سرد کن، دستگاه خودپرداز، غرفه های فروشگاهی نمازخانه و سرویس بهداشتی را برشمرد.

ترمینال های باربری استان کرمان

از استان كرمان سالانه بيش از 18 ميليون تن كالا شامل سنگ آهن و ساير مواد معدني، سيمان، انواع محصولات كشاورزي و مواد سوختي به اقصي نقاط كشور جابجا مي شود. اين ميزان كالا توسط 255 شركت و موسسه حمل و نقل با بيش از 10هزار و300 دستگاه ناوگان باري صورت مي گيرد. در استان كرمان 4 پايانه بار فعاليت مي كنند.

اين پايانه ها كه نقش تعيين كننده اي در حمل و نقل كالاي استان بر عهده دارند، در شهرهاي كرمان، جيرفت، رفسنجان و سيرجان قرار گرفته اند و علاوه بر ساماندهي شركتهاي حمل و نقل كالا واحدهاي خدماتي ديگري از جمله رستوران، مركز مكانيزه معاينه فني، تعميرگاه، مسجد، جايگاه سوخت، پاركينگ و ساير مراكز مورد نياز جهت رفاه رانندگان را در خود جاي داده اند.

ترمینال باربری کرمان در زمینی به مساحت 30 هکتار در جنوب شهر کرمان قرار دارد. این ترمینال دارای 62 غرفه می باشد. ترمینال دیگر این استان در جیرفت به وسعت 14 هکتار با 36 غرفه قرار دارد. ترمینال باربری سیرجان جزو ترمینال های خصوصی می باشد که در منطقه ویژه اقتصادی با وسعت 20 هکتار و 40 غرفه قرار دارد. ترمینال رفسنجان نیز به صورت خصوصی در 20 هکتار و با 31 غرفه بنا شده است.

ترمینال های استان کرمان

راههای ارتباطی با ترمینال و پایانه های مسافربری کرمان

ترمینال آدینه کرمان

آدرس بزرگراه امام خمینی, ترمینال آدینه کریمان کرمان
تلفن 03432152698

ترمینال کهنوج

آدرس جاده کهنوج، ورودی کهنوج
تلفن 03443209000

ترمینال شهربابک

آدرس شهر بابک، جاده شهر بابک خروجی شهر
تلفن 03434113337

ترمینال رفسنجان

آدرس کمربندی رفسنجان، سه راهی امام علی
تلفن 03434281080

ترمینال بم

آدرس میدان مهدویت، ترمینال بم
تلفن 03444212099

اگر فکر می کنید اطلاعاتی در مورد ترمینال و پایانه های مسافربری کرمان دارید، که می توانند به شناخت بهتر ما از آنها بیانجامد بهتر است در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته ترمینال و پایانه های مسافربری کرمان کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.