1398121223515850319832344

جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران| ‌سیر نزولی پاندمی در ‌استان‌ها/ نگرانی مدافعان سلامت از ‌بی‌توجهی مردم به واکسینا‌سیون + نقشه و نمودار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گوید که خوشبختانه شاهد سیر نزولی کرونا هستیم و آمارها تصاعدی نشده است اما متأسفانه مردم کمی از روند واکسیناسیون خسته شده‌اند.

– اخبار استانها –

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، طبق آخرین گزارش‌ها از کرونا در جهان و ایران ‌مشخص شد که ابتلاء، بستری و مرگ و میر بر اثر کرونا در اکثر کشورهای دنیا، رو به کاهش است البته چندین کشور از جمله کره جنوبی، ژاپن و استرالیا افزایش بیماری را گزارش کرده بودند که دوباره روند بیماری، بستری و مرگ و میر رو به کاهش بوده است.

‌سویه غالب کرونا در اکثر کشورهای جهان، BA.5 است و سویه جدید BA.2.75 در هند شناسایی و روند ابتلاء به آن، افزایش یافته اما میزان مرگ و میر در این سویه، افزایش نیافته بلکه سرایت زایی بالایی و شباهت زیادی به BA.5 دارد. سویه BA.5 مرگ و میر بالایی ندارد و علل مختلفی از جمله گسترش واکسیناسیون، ایمنی ناشی از ابتلاء در موج‌های قبلی کرونا در این روند، تأثیرگذار است.

اما وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گوید که خوشبختانه شاهد سیر نزولی کرونا هستیم و آمارها تصاعدی نشده است اما متأسفانه مردم کمی از روند واکسیناسیون خسته شده‌اند. از وضعیت واکسن نزدن مردم نگران هستیم و چون در شرایطی قرار داریم که به فصل پاییز نزدیک و تهویه‌ها کمتر می‌شوند و به خاطر سردی هوا مردم مجبور به قرار گرفتن در محیط‌های بسته هستند واکسن نزدن مزید بر علت بیماری می‌شود.

در جدیدترین اطلاعیه وزارت بهداشت شاهد کاهش تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از 64 به 8 شهر‌ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از 163 به 116 شهر و افزایش تعداد شهرهای با وضعیت زرد از 207 به 302 و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از 14 به 22 شهر هستیم که این روند نشان از بهبود وضعیت کرونایی ایران دارد.

جدیدترین وضعیت کرونایی در استان‌ها

سمنان/ 128 نفر با علائم مشکوک به مراکز درمانی مراجعه کردند

شبانه رزو گذشته 128 نفر به مراکز درمانی استان سمنان مراجعه کردند و از این تعداد تست کرونای یک نفر مثبت شد.

حجت‌الله یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: امروز 128 بیمار با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به روز گذشته 39 نفر افزایش داشت.

وی با بیان اینکه از مجموع مراجعان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان، 122 نفر مربوط به جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود و 6 نفر نیز مربوط به جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بوده است عنوان کرد: از مجموع این تعداد تست مثبت کرونای در استان سمنان در شبانه‌روز گذشته سهم شهرستان‌های شاهرود و میامی صفر و سایر شهرستان دیگر استان سمنان نیز یک نفر بوده است.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، تعداد تست‌های مثبت کرونا در استان سمنان در شبانه‌روز گذشته نسبت به روز پیش از آن هفت نفر کاهش داشته است.

یحیایی با اشاره اینکه در 24 ساعت گذشته یک بیمار در بیمارستان‌های استان سمنان بر اثر ابتلا به کرونا بستری شد بیان کرد: مجموع بستری شده‌ها در بخش کرونای بیمارستان‌های استان سمنان نسبت به روز پیش از آن یک نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته هیچ بیماری به صورت سرپایی وجود نداشت عنوان کرد: تعداد بیماران سرپایی در استان سمنان نسبت به روز گذشته هفت نفر کاهش داشته است.

یحیایی با اشاره به اینکه در شبانه روز خوشبختانه مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان سمنان ثبت نشد خاطرنشان کرد: در مجموع 12 بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری‌ هستند که از این تعداد چهار بیمار در بیمارستان‌های شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان و هشت بیمار در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع و با احتساب بیماران مشکوک به کرونا، در شبانه‌روز گذشته سه بیمار در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان سمنان بستری شده‌اند اضافه کرد: از این تعداد یک نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان و 2 نفر نیز در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری شده‌اند.

کهگیلویه و بویراحمد/آمار در حال افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 24 ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده و شمار قربانیان این بیماری همچنان 1146 نفر است.

محمد غلام نژاد تصریح کرد: هم اکنون 57 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 13 نفر مبتلای قطعی و 5 نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی با اشاره به آزمایش‌های انجام شده در24 ساعت گذشته، تصریح کرد: از 88 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست‌های پی سی آر ورپید تست است 12 درصد موارد مثبت بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان روزانه در حال افزایش است، گفت: پیش بینی می شود در روز‌های آینده آمار بیماران بدحال و مرگ‌های ناشی از کرونا افزایش یابد.

آذربایجان‌غربی/ شناسایی 8 بیمار جدید

محمدامین ولیزاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته، 87 بیمار دارای علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان آذربایجان‌غربی بستری شده‌اند که از این تعداد 8 نفر بیمار قطعی کرونایی هستند.

وی افزود: تعداد مبتلایان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، به 365 هزار و 142 نفر رسیده است. هم اکنون 89 نفر در بخش آی سی یو بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: خوشبختانه در شبانه روز گذشته مورد فوتی کرونایی در استان گزارش نشده است

استان قزوین/ نرخ ابتلا 19 درصد کاهش یافت

جلال رحمانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از کاهش 19 درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 34 مبتلای کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار در مقایسه با روز پیش 8 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش 8 درصدی موارد روزانه بستری‌های کرونایی خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته 32 بیمار کرونایی جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز قبل 3 نفر کاهش داشته است.

رحمانی به کاهش 14 درصدی تعداد بیماران بدحال کرونایی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 12 بیمار کرونایی با حال وخیم جسمی و ننفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری شده‌اند که این آمار در قیاس با روز گذشته 2 نفر کمتر شده است.

وی با بیان اینکه نرخ مرگ‌ومیر کرونایی روزانه در استان قزوین تثبیت شده است، گفت: در 24 ساعت گذشته یک بیمار کرونایی بدحال به خاطر علائم شدید بیماری و ضعف مفرط جسمانی جان خود را از دست داد که این آمار درست به اندازه آمار روز قبل است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در ادامه به افزایش 7.6 درصدی موارد بهبودیافتگان روزانه کرونایی اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز اخیر 25 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های قزوین مرخص شدند که این آمار نسبت به روز پیش 2 نفر کمتر شده است.

رحمانی از کاهش 4 درصدی جمعیت کل بستری‌های کرونایی استان قزوین خبر داد و افزود: در حال حاضر 120 بیمار کرونایی به دلیل داشتن علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شده‌اند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 5 نفر کاهش یافته است.

خراسان جنوبی/ 8 شهرستان ‌بدون ابتلای جدید ‌

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان خراسان جنوبی گفت: 8 شهرستان خراسان جنوبی در شبانه روز گذشته مبتلای کرونایی جدید نداشتند.

شریف زاده گفت: روز گذشته 103 آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع 19 بیمار جدید شناسایی شد. از این تعداد 14 مورد از بیرجند، 1 مورد از فردوس و 4 مورد از نهبندان شناسایی شد.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان خراسان جنوبی در حال حاضر 38 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 19 نفر کرونا مثبتند.
شریف زاده گفت: 5 مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی 2 نفر نامساعد است.در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت کرونایی در استان ثبت نشد و تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی همان هزار و 478 نفر است.

استان فارس/ ثبت یک روز بدون فوتی دیگر‌

به گزارش‌ خبرگزاری‌ تسنیم از شیراز، بر اساس اعلام وزارت بهداشت شهرستان سروستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و شهرستان‌های اقلید، ممسنی، سرچهان، زرقان، خنج و اوز در وضعیت نارنجی و پر خطر قرار گرفته‌اند.

همچنین سایر شهرستان‌های استان از جمله کلانشهر شیراز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد. براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و 224 هزار و 759 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 656 هزار و 924 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و 806 هزار و 74 تست تشخیصی مولکولی بوده که 531 هزار و 189 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 418 هزار و 685 مورد تست سریع انجام شده و 125 هزار و 735 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 57 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، هم اکنون 375 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 60 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در 24 ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید19 در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و 122 نفر است.همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون 647 هزار و 214 هم استانی مبتلا به کووید19 بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

استان کردستان/شناسایی 16 بیمار جدید

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فریدون عبدالملکی پیش‌ازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته 16 بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در کردستان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در طول شبانه‌روز گذشته هریچ مورد فوتی کرونا در کردستان گزارش نشده است، گفت: در حال حاضر 68 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند که 17 نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه ICU است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته 519 نفر از شهروندان نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کرده‌اند.

عبدالملکی یادآور شد: اگر چه در سطح استان هیچ شهرستان با وضعیت قرمز کرونایی نداشته و به جز شهرستان سقز با وضعیت نارنجی، سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند، اما همواره نگران عادی‌انگاری شهروندانی هستیم که هیچ اعتقادی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند.

استان اردبیل/ بستری 7 بیمار در مراکز درمانی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، طی 24 ساعت گذشته، 7 بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند.در حال حاضر 27 بیمار بدلیل ابتلا به کووید19 بستری هستند که از این تعداد 6 بیمار در بخش ICU کرونا بستری بوده و خوشبختانه در 24 ساعت گذشته، فوتی بدلیل کرونا در استان ثبت نشده است.

از عموم هم استانی های عزیز درخواست می کنیم از عادی انگاری بیماری خودداری کنند، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک را فراموش نکنند. همچنین افرادیکه بیش از 6 ماه از آخرین دوز واکسن کرونا آنها گذشته است حتما جهت تزریق واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

کاشان/ تداوم روند نزولی بستری بیماران ‌

در آخرین بروزرسانی شرایط کاشان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و این موضوع نشان از آن است که شرایط کرونایی در منطقه بهبود پیدا کرده است در حالی که آران و بیدگل در وضعیت آبی قرار گرفته است.مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته یک بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: یک بیمار در کاشان بستری شدند که 41 سال سن دارند و در شهرستان آران و بیدگل نیز بیماری بستری نشده است.

وی با بیان اینکه 16 بیمار حاد تنفسی در شهرستان کاشان بستری شده است، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز شش بیمار در بیمارستان این شهرستان به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شده است و در مجموع 22 بیمار حاد تنفسی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدکل بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه تاکنون چهار بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری در بخش مراقبت ویژه بستری هستند، ابراز داشت: خوشبختانه موارد فوتی در منطقه طی 24 ساعت گذشته در منطقه کاشان به ثبت نرسیده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به چهار مورد رسید، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 274 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 969 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

استان بوشهر/ فوت یک بیمار دیگر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسن ملکی‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از روند کاهشی بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 55 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.طی شبانه‌روز گذشته 33 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده و 39 بیمار نیز با حال خوب از این بخش‌ها ترخیص شدند.در حال حاضر 10 بیمار مبتلا به کرونا تحت مراقبت ویژه در مراکز درمانی استان بوشهر قرار دارند و 3 نفر در وضعیت حاد این بیماری هستند.

ملکی‌زاده با اشاره به فوت یک بیمار کرونایی دیگر در استان بوشهر افزود: تعداد جان‌باختگان کرونا در استان بوشهر به 2 هزار و 221 نفر رسید. تعداد کل مبتلایان به کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون 108 هزار و 410 نفر ثبت شده است.

استان همدان/ شناسایی 29 بیمار جدید

علیرضا توقیری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همداندر گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته آمار مرگ و میر بیماران کرونایی در استان صفر بوده است، اظهار داشت: از هفته گذشته تاکنون هیچ موردی از فوت بیماران کرونایی استان گزارش نشده است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون سه هزار و 394 بیمار کرونایی بر اثر شدت بیماری جان باختند، تصریح کرد: هنوز هم خطر کرونا تمام نشده و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه دیروز 434 بیمار تنفسی با علائم مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مراجعه کردند، عنوان کرد: از این تعداد 29 نفر در بخش عادی بیمارستان‌ها بستری شدند.

توقیری با بیان اینکه در حال حاضر 208 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اظهار داشت: 6 بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع کرونا تاکنون، 149 هزار و 492 بیمار کرونایی در استان شناسایی شده، گفت: گسترش واکسیناسیون در کاهش ابتلا، بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی موثر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان به وضعیت رنگبندی کرونا در شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شهرستان تویسرکان در وضعیت آبی، شهرستان‌های بهار، نهاوند، ملایر، همدان و اسدآباد در وضعیت زرد و رزن، درگزین، فامنین و کبودرآهنگ نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

استان کرمان/ بستری 72 بیمار در بیمارستان‌ها

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت از 12 شهریور، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز استان کرمان از 7 مورد به صفر کاهش یافته و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی همچنان 9 شهر است؛ همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از 7 شهر به 14 شهر رسیده است و متاسفانه هیچ شهری در استان کرمان در وضعیت آبی کرونایی قرار ندارد.

بر اساس آخرین به روز رسانی‌های رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت، شهرستان‌های بردسیر، راور، زرند، سیرجان، کرمان، کوهبنان و نرماشیر که در هفته قبل در لیست شهرهای بسیار پرخطر استان کرمان قرار داشتند، خوشبختانه از وضعیت قرمز کرونایی بیرون آمدند و شهرستان‌های بافت، منوجان و رابر همچنان وضعیت نارنجی خود را حفظ کرده‌اند و شهرستان‌های جیرفت، راور، زرند، سیرجان، کرمان و کوهبنان نیز به آنها پیوسته‌اند؛ شهرستان‌های ارزوئیه، انار، بردسیر، بم، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، شهربابک، فاریاب، فهرج، قلعه گنج و کهنوج، نرماشیر و عنبرآباد نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19، تا روز گذشته، اظهار داشت: 12 مورد مثبت بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که از این تعداد 9 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یک مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و 2 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 72 نفر است، گفت: تعداد فوتی‌های قطعی ابتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته در استان 4 مورد بوده که مجموع جانباختگان کرونا در استان به 5 هزار و 808 نفر رسیده است.

استان اصفهان/ شناسایی 20 بیمار جدید

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت آمار بیماری کرونا در استان اصفهان (به ‌جز کاشان و آران ‌و بیدگل)، اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا یک میلیون و 536 هزار و 155 مورد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا و کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان 513 هزار و 157 نفر در استان اصفهان شناسایی شدند.

وی افزود: موارد نمونه گرفته شده در 24 ساعت گذشته (احتمالاً بیمار) 142 نفر و موارد مثبت ابتلای قطعی 20 مورد و هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا گزارش شده است .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه 215 هزار و 520 نفر تعداد کل بستری‌شدگان کرونا از ابتدا تاکنون بوده، گفت: در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان فعلی در بیمارستان‌ها 239 نفر است و تعداد بیماران بستری 24 ساعت گذشته در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 50 نفر است که از این تعداد 40 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

عقدک ادامه داد: 11 هزار و 938 نفر آمار کل فوت‌شدگان قطعی و شش هزار و 886 نفر فوت‌شدگان مشکوک کرونا از ابتدای همه‌گیری این ویروس در استان اصفهان (به‌ جز شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل) بوده است.

گزارش در حال تکمیل

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.