2-33

دریاچه حلیمه جان

دریاچه حلیمه جان

در دوره ای زندگی می کنیم که سفر به نیازی اساسی تبدیل شده است و افراد زیادی هر روزه به این فعالیت می پردازند. شکل های مختلفی از سفر وجود دارد که یکی از آنها، طبیعت گردی به شمار می رود و هر ساله بر محبوبیتش نیز افزوده می شود. در این نوع از سفر گردشگران به سمت جاذبه های طبیعی متمایل می شوند و زمانی را در کنار آنها می گذرانند. یکی از این جاذبه های طبیعی که طرفداران مخصوص به خود را دارند، دریاچه ها محسوب می شوند. دریاچه ها به عنوان یکی از بارزترین زیبایی های خلقت و سودمندترین بوم نظام های طبیعت به شمار می روند. این اکوسیستم های آبی به منزله سرمایه های ارزشمندی هستند که تنظیم آب های زیرزمینی در محیط پیرامون، تأمین نیاز های حیات وحش و پرندگان، تعدیل خرد اقلیم (میکروکلیما)، شکار، صید پرندگان آبزی و ماهیان و … در گرو حفاظت منطقی از آنهاست. سود جستن از منابع بی شمار اقتصادی، تفرجگاهی، ژنتیکی و غیره حفظ این نظام های پیچیده اکولوژیک به شمار می رود. ایران دارای دریاچه های متنوعی است که از میان آنها می توان دریاچه حلیمه جان، که در استان گیلان و شهرستان رودبار قرار دارد، را نام برد.

معرفی دریاچه حلیمه جان

معرفی دریاچه حلیمه جان

استان گیلان یکی از استان های شمالی ایران به شمار می رود، که دارای شهرستان های زیادی نیز است. یکی از شهرستان های استان گیلان، شهرستان رودبار محسوب می شود که مرکز آن نیز شهر رودبار نام دارد. این شهر در ۶۰ کیلومتری شهر رشت قرار دارد، که به دلیل وجود چشمه‌ها و رودهای فراوان و همچنین گسترهٔ عظیمی از درختان زیتون درجه یک به «رودبار زیتون» معروف است. در این شهرستان شمالی می توانید شاهد جاذبه های طبیعی گوناگونی باشید که دریاچه حلیمه جان یکی از آنهاست. در این مطلب از مجله مستر بلیط توضیحاتی در مورد این جاذبه گردشگری طبیعی برای شما ارائه می دهیم. این دریاچه در فاصله 50 کیلومتری از شهر رودبار قرار دارد و در نزدیکی روستای حلیه جان واقع شده است. به خاطر قرار گیری این دریاچه در نزدیکی این روستا با نام حلیمه جان شناخته می شود، البته نام دیگر آن دریاچه عروس است. حلیمه جان روستایی از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار در استان گیلان است. این دریاچه یکی از زیباترین صحنه هایی به شمار می رود که افراد زیادی برای دیدار از آن راهی این منطقه می شوند.

ساختار و طبیعت اطراف دریاچه

ساختار و طبیعت اطراف دریاچه

این دریاچه از اطراف با تپه ها و درختان بلند احاطه شده است و زیبایی حیرت آوری را پیش چشمان مسافران به نمایش می گذارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دریاچه رنگ آب آن به شمار می رود، که به صورت دو رنگ است. این دریاچه روزها به رنگ سبز جنگل دیده می‌شود و بعدازظهرها به رنگ آبی آسمان در می‌آید. علت این تغییر رنگ، جلبک‌های موجود در سطح دریاچه هستند که به رنگ سبز دیده می‌شوند و با وزیدن باد، به کناره‌ های دریاچه می‌روند و باعث می‌شوند انعکاس آسمان در آب، دریاچه را به رنگ آبی درآورد. در این دریاچه چند نوع ماهی زندگی می کنند که یکی از اصلی ترین های آنها ماهی سفید به شمار می رود. اگر تصمیم دارید به این محل سفر کنید می توانید بلیط اتوبوس رودبار را به صورت آنلاین تهیه کنید و به این منطقه سفر کنید. و از زیبایی های آن بهره مند شوید.

راه های دسترسی به دریاچه عروس

راه های دسترسی به دریاچه عروس

برای رفتن به این منطقه می توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و بلیط سفرتان را به صورت آنلاین از مستر بلیط تهیه کنید. اگر می خواهید با خودرو شخصی به سفر بروید فقط کافی است که از جاده رشت – قزوین به سمت این روستای حلیمه جان حرکت کنید و خود را به این مکان برسانید. پس از رسیدن به روستا باید از آن خارج شوید و به دریاچه بروید.

بازدید از دریاچه حلیمه جان

دیدار از این مکان رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نیست. بهتر است در بهار و اوایل تابستان راهی این منطقه شوید تا زیبایی های آن را بهتر بتوانید مشاهده کنید. هر چند که فصل های دیگر آن نیز زیبایی های خاص خود را دارد. فعالیت های گوناگونی را در این محوطه می توانید انجام دهید که شامل عکاسی، کوهنوردی، صخره نوردی، آب تنی و … می شود.

نوشته دریاچه حلیمه جان اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.