2-34

روستای سی دشت

روستای سی دشت

زندگی شهری و روتین امروزی باعث شده است که افراد نیاز به تنوع داشته باشند و این تنوع از طریق سفر کردن تأمین می شود. یکی از شکل های گردشگری که روز به روز بر طرفداران آن افزوده می شود، گردشگری روستایی محسوب می شود.گردشگری روستایی تنها شامل گردشگری کشاورزی نمی شود؛ بلکه همۀ فعالیت هایی را که گردشگران در مناطق روستایی انجام می دهند، در بر می گیرد. افراد به دلایل مختلف و با انگیزه های متفاوت از نواحی روستایی بازدید می کنند و در بسیاری از فعالیت های گردشگری نیز شرکت خواهند کرد؛ به همین دلیل نیز انواع خاصی از گردشگری در نواحی روستایی وجود دارد که به شخص مسافر، ویژگی های مقصد و انگیزۀ سفر بستگی دارد. گردشگری مزرعهبه معنی استفاده از تولیدات کشاورزی و اقامت در خانه های روستایی است. گردشگری سبز نوعی از گردشگری در مقابل گردشگری انبوه و محیط زیست محسوب می شود. اکوتوریسم شامل ارزش های طبیعی منحصر به فرد و ارتقاء فعال حفاظت از محیط زیست به نفع جامعۀ محلی تعریف می شود و گردشگری بیابان و جنگل شکلی از گردشگری است که شامل زیرساخت های گردشگری در مناطق جنگلی می شود. یکی از روستاهای ایران که دارای جذابیت فراوان برای سفر به شمار می رود در شمال ایران و شهرستان رودبار قرار دارد و روستای سی دشت نامیده می شود.

معرفی روستای سی دشت

معرفی روستای سی دشت

شهرستان رودبار یکی از شهرستان های استان گیلان به شمار می رود که سالانه افراد زیادی به دیدار از آن می روند. شهرستان رودبار جنوبی‌ترین، وسیع‌ترین و متنوع‌ترین شهرستان استان گیلان در کشور ایران است و مرکز آن شهر رودبار محسوب می شود. رودبار، از شمال به بخش سنگر شهرستان رشت، از جنوب شرق به بخش رودبار الموت غربی از استان قزوین، از خاور به شهرستان سیاهکل و شهرستان رودسر و از باختر به شهرستان شفت و از غرب و جنوب غرب به شهرستان طارم استان زنجان و بخش طارم سفلی استان قزوین محدود می شود. یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان، روستای سی دشت به شمار می رود که در این بخش از مجله مستر بلیط در مورد این روستا اطلاعات جامعی را برای شما ارائه می کنیم. روستای سی دشت در دهستان دشتویل و در دامنه های جنوبی کوه درقک قرار گرفته است. فاصله‌ی این منطقه‌ی خوش آب و هوا با شهرستان رستم آباد 30 کیلومتر و با روستای توتکابن 23 کیلومتر است. در این روستا می توانید شاهد جاذبه های گردشگری زیادی باشید که باعث شده اند افراد زیادی برای دیدار به این ناحیه سفر کنند.

ساختار و طبیعت روستا

ساختار و طبیعت روستا

این روستا در میان دشتی قرار دارد که گرداگرد آن را تپه ها و کوه های بلند و کوتاه فرا گرفته اند. این روستا دارای طبیعتی بی نظیر است که مسافران زیادی را به سمت خود می کشاند. از میان جاذبه های این روستا می توان به جنگل‌ های بی شمار و انبوه، ابر هایی که تا حد زیادی پایین آمده و فضای مرموزی ایجاد می‌کنند، دشت‌ های بزرگ و زیبا که در بعضی فصول مملو از گل‌ های رنگارنگ خودرو می ‌شوند، قله‌ی کوه درفک، هوایی بی نهایت مطبوع و دلپذیر، محصولات کشاورزی مثل توت فرنگی، آلوچه، فندق، گردو و … اشاره کرد. علاوه بر تمام این ها این روستا به جاذبه ها گردشگری مثل ار دربند رشی، تپه‌ی باستانی مارلیک، چشمه‌ آب گرم ماسخنور، بقعه‌ی امامزاده محمد حنیفه و جنگل نور چشمه بسیار نزدیک است. اگر تمایل دارید زمانی به این روستا سفر کنید می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و بلیط سفرتان را به صورت آنلاین تهیه کنید.

راه های دسترسی به روستا

راه های دسترسی به روستا

برای اینکه این روستا را از نزدیک ببنید باید در ابتدا راهی شهرستان رودبار شوید و سپس از آنجا خود را به این روستا برسانید. برای رفتن به رودبار می توانید بلیط اتوبوس رودبار را به صورت آنلاین خریداری کنید و خود را به این منطقه برسانید. اگر هم با خودرو شخصی سفر می کنید باید از طریق بزرگراه قزوین – رشت خود را به این روستا برسانید.

بازدید از روستای سی دشت

برای دیدار از این روستا نیازی به پرداخت هزینه نیست و تنها کافی است وارد روستا شوید. پس از اینکه به این روستا رسیدید می توانید فعالیت های گوناگونی را در آنجا انجام دهید. بهترین زمان برای رفتن به سی دشت فصل بهار و تابستان به شمار می رود هر چند که پاییز و زمستان در این ناحیه زیبایی های مخصوص به خود را دارند.

نوشته روستای سی دشت اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.