1399042909532677920796344

زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی شهرری 23 روز کاهش یافت

رئیس دادگستری شهرستان ری با تأکید بر کاهش زمان رسیدگی پرونده‌ها از ۸۷ روز به ۶۴ روز گفت: براساس چارت دادگستری ری ۴ قاضی در دادگستری و ۱۶ قاضی در دادسرا کمبود دارد که برای جبران این کمبود همکاران بی‌وقفه تلاش می‌کنند.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، داریوش قاسمی‌زاده ظهر امروز در دیدار با اعضای کارگروه رسانه شورای اسلامی شهرستان ری اظهار داشت: اجرای عدالت و امنیت برای مردم مهم‌ترین دغدغه دستگاه قضایی است و مردم باید دستگاه قضایی را ملجأ و پناهگاه خود بدانند، مردمی که مورد ظلم و ستم واقع شدند باید احساس کنند اگر مورد ظلم قرار گرفتند دستگاه قضایی می‌تواند حق مظلوم را بستاند.

وی افزود: حجت الاسلام اژه‌ای رویکرد جدیدی در قوه قضائیه دارد و در این دوره که دوره "تحول و تعالی" دستگاه قضایی است امیدواریم پروسه رسیدگی در شعبات کمتر شود، ورودی پرونده‌ها کاهش یابد و قوانینی تصویب شود که اطاله دادرسی را کاهش دهد.

رئیس دادگستری شهرستان ری با اشاره به اهمیت رسانه‌ها بیان کرد: همه ما در دستگاه قضایی و رسانه‌ها باید در یک راستا و با هدف ایجاد فضای آرام برای مردم حرکت کنیم. مطمئناً با همکاری رسانه‌ها می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم ضمن آنکه احتیاط و انصاف در انتشار اخبار باید رعایت شود.

قاسمی‌زاده در ادامه با اشاره به کمبود قاضی در دادسرا و دادگستری ری عنوان کرد: براساس چارت، دادگستری ری باید 3 معاون قضایی داشته باشد اما تا پایان سال گذشته معاون قضایی نداشتیم همچنین 4 قاضی در دادگستری و 16 قاضی در دادسرا کم داریم که برای جبران این کمبود همکاران بی‌وقفه تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته در دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف ری، 121 هزار و 762 پرونده ورودی و 122 هزار و 872 پرونده مختومه شده است که یک هزار و 110 پرونده عملکرد مثبت داشتیم.

رئیس دادگستری شهرستان ری در زمینه پرونده‌های جامانده از سال‌های قبل گفت: آمار پرونده‌های مسن از سال 92 تا پایان سال 99، دو هزار و 684 پرونده بود که در طول 10 ماه گذشته دو هزار و 156 پرونده مسن حل و فصل و مختومه شده است.

قاسمی‌زاده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا آخر خردادماه، 410 مورد ملاقات حضوری با مراجعه کنندگان داشتیم، افزود: در سال‌های گذشته متوسط رسیدگی به پرونده‌ها چهار مورد در روز بود که اکنون سرعت و شتاب گرفته و به شش پرونده در روز رسیده و در برخی شعب تا 13 پرونده نیز رسیدگی شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین: عملکرد دستگاه‌ها در مقابله با سرقت ارزیابی می‌شودرئیس کل دادگستری استان تهران: کاهش ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی منجر به کاهش ورودی پرونده‌ها می‌شودرئیس کل دادگستری استان یزد: پزشکی قانونی ضابط خاص و مرجع امین دستگاه قضایی است

وی با بیان اینکه زمان رسیدگی پرونده‌ها را از 87 روز به 64 روز کاهش دادیم، ادامه داد: زمان رسیدگی پرونده‌های کیفری در دستگاه قضایی ری 23 روز و پرونده‌های حقوقی 31 روز است.

رئیس دادگستری شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: یک شعبه صلح و سازش و 2 واحد معاضدت و مشاوره حقوقی را که مربوط به کانون وکلا و ماده 187 است در دادگستری ری راه‌اندازی کردیم تا به مردم خدمات حقوقی بدون هزینه ارائه دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.