4-50

سراب عباس آباد شازند

سراب عباس آباد شازند

شازند، شهرستانی در استان مرکزی ایران به شمار می رود و مرکز آن شازند است که تا پیش از عبور راه آهن سراسری و تاسیس کارخانه قند در 1317 شمسی، ادریس آباد نامیده می شد. پس از اجداث ایستگاه راه آهن شازند، که نام کوهی در آن منطقه بود، ادریس آباد نیز به نام آن کوه و ایستگاه تازه تاسیس، شازند نامیده شد. نام ادریس آباد شاید برگرفته از نام ادریس ابن معقل، پدر ابودلف عجلی باشد. شهرستان شازند، بخشی از دشت وسیع شازند، در منطقه ای کوهستانی واقع است. مرکز آن، شهر شازند، در ارتفاع 1950 متری از سطح دریا قرار دارد. آب و هوای این شهرستان معتدل مایل به سرد و نیمه خشک، بیشترین دمای آن در تابستان 33 درجه و کمترین آن در زمستان 18 درجه سانتیگراد است. از مهم ترین کوه های این شهرستان، شهباز که بلندترین قله استان مرکزی است، راسبند، کوه تخت، دوتوره و شازند هستند. در شهرستان شازند، به سبب وجود ارتفاعات زیاد، که اغلب تا اوایل تابستان پوسیده از برف اند، رود و چشمه های متعددی جریان دارند. 6 رود دائمی، 123 رود فصلی، 470 دهنه چشمه و 262 رشته قنات در این شهرستان وجود دارد. یکی از منابع آبی دیگر این شهرستان سراب عباس آباد شازند به شمار می رود.

معرفی سراب عباس آباد شازند

معرفی سراب عباس آباد شازند

گردشگری اشکال و انواع مختلفی دارد، که بسته به شرایط محیطی، متفاوت است. جاذبه های گردشگری به پنج گروه تقسیم می شوند: 1- جاذبه های طبیعی (طبیعت گردی) 2- جاذبه های فرهنگی 3- جاذبه های مذهبی 4- جاذبه های اقتصادی 5- جاذبه های ورزشی. طبیعت گردی فعالیت های فراغتی انسان را در طبیعت امکان پذیر می سازد و بر مسافرت های هدفمند با بهره مندی های فرهنگی، معنوی، دیدن و مطالعه طبیعت و جاذبه های طبیعی و لذت جویی از پدیده های گوناگون استوار است. در ایران می توانید طیف متوعی از جاذبه های طبیعی را بیابید که یکی از آنها سراب عباس آباد شازند به شمار می رود. در این مطلب از مجله مستر بلیط شما را با این پدیده بسیار زیبا بیشتر آشا می کنیم. سراب عباس آباد در شرق شهر شازند، و در دامنه شمالی رشته کوه راسوند قرار دارد. این سراب در زیر قله شهباز، بلندترین قله استان مرکزی قرار گرفته است و صحنه ای بی نظیر را پدید آورده است. به علت زیبایی و طبیعت بی مانندی که دارد هر ساله در بهار و تابستان مملو از گردشگرانی می شود که برای گذران اوقات فراغت این محل را انتخاب می کنند.

ساختار و طبیعت سراب عباس آباد

ساختار و طبیعت سراب عباس آباد

میزان آبدهی این چشمه به طور متوسط حدود ۲۵۰ تا۳۰۰ لیتر در ثانیه است. ارتفاع چشمه عباس آباد از سطح دریا ۱۹۰۰ متر است و از آب آن برای برای کشاورزی و شرب روستا های عباس آباد، اکبر آباد و قسمتی از شازند استفاده می کنند. از نظر کیفیت آب این چشمه جزء آب های با کیفیت خیلی بالا محسوب می شود. اين چشمه از جمله چشمه هاي «کارستيکی» به شمار می رود، که در دامنه رشته کوه های راستوند واقع شده است و همانطور که ذکر شد از آب آن برای کشاورزی و شرب روستاها و مناطق اطراف استفاده می شود. اطراف این چشمه امکانات رفاهی متعددی را ایجاد کرده اند که باعث شده است مسافران در زمان مراجعه به آن از هر لحاظ بی نیاز باشند. در این محوطه اقدام به ساخت پیاده رو و تعبیه نیمکت های زیادی کرده اند. همچنین می توانید در این محل شاهد امکاناتی مانند فروشگاه، اسباب بازی برای کودکان، سرویس بهداشتی، پارکینگ، نمازخانه و … باشید.

راه های دسترسی به سراب عباس آباد

راه های دسترسی به سراب عباس آباد

همانطور که متوجه شدید این سراب در نزدیکی شهر شازند قرار دارد بنابراین می توانید با تهیه بلیط قطار شازند خود را به این شهر برسانید. سپس از آنجا با وسایل نقلیه عمومی به این محل مراجعه کنید. از آنجایی که این سراب در نزدیکی شهر قرار دارد دسترسی به آن بسیار آسان و راحت است. از آنجایی که در این محوطه پارکینگ وجود دارد اگر با خودرو شخصی به این محل بروید به راحتی می توانید جای پارک پیدا کنید.

بازدید از سراب عباس آباد شازند

برای دیدار از این محل نیازی به پرداخت ورودی نیست و می توانید به آسانی به آنجا وارد شوید و از طبیعت زیبای آن بهره مند شوید. مستر بلیط به شما پیشنهاد می کند که در صورت سفر به این شهر دیدار از این سراب را در لیست خود قرار دهید.

نوشته سراب عباس آباد شازند اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.