شرکت هواپیمایی آسمان؛ تاریخچه+مسیرهای پرواز

شرکت هواپیمایی آسمان

امروزه با وجود تنوع بالا شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی مسافران در هنگام خرید بلیط هواپیما با انتخاب های بسیاری روبرو خواهند بود و سعی می کنند برای داشتن سفری ایمن وبی خطر پروازهای معروف ترین شرکت ها را انتخاب نمایند. شرکت هواپیمایی آسمان یکی از بهترین و قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی ایرانی است.

این شرکت با برخورداری از کادر پرسنلی مجرب، ارائه بهترین خدمات در کلاس های پروازی خود، ناوگان با کیفیت، فعالیت در اکثر مسیرهای پروازی دنیا و .. توانسته نظر مسافران بسیاری را به خود جلب نماید و پروازهای آن از محبوب ترین و پر فروش ترین پروازها محسوب می شود.

تاریخچه

شرکت هواپیمایی آسمان از فعال ترین و بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی داخل کشور محسوب می شود که بیش از 30 سال است از عمر آن می گذرد. این شرکت از به هم پیوستن چهار ایرلاین پارس ایر، ایر تاکسی، هور آسمان و ایر سرویس در سال 1359 با کد فرودگاهی یاتا EP به وجود آمد.هواپیمایی آسمان برای بسیاری از مسیرهای پروازی از هواپیماهای مسافربری کوچک استفاده می کرد، به طوری که بخش قابل توجهی از ناوگان هوایی آن را هواپیماهای فوکر 100 تشکیل داده اند.

واگذاری شرکت هواپیمایی آسمان به سازمان بازنشستگی کشور در سال 1381 موجب شد که این شرکت دچار تحولاتی شود و سیر رشد و تحول خود را با سرعت بیشتری طی نماید. هواپیمایی آسمان در طی چند سال اخیر توانست ناوگان هوایی خود را مجهز تر نماید و هواپیماهایی مانند بوئینگ 320 وبوئینگ 737 را به ناوگان خود افزود. این شرکت هم اکنون با داشتن 33 فروند هواپیما ایمن و مجهز در بسیاری از مسیرهای پروازی داخلی و خارجی فعالیت دارد. علاوه بر اقداماتی که هواپیمایی آسمان پس از لغو تحریم های هوایی ایران برای خرید هواپیماهای بوئینگ انجام داد، مذاکراتی با شرکت میتسوبیشی ژاپن انجام داد و تصمیم دارد چندین فروند از هواپیماهای MRJ این شرکت را به ناوگان هواپیمایی خود بیافزاید.

ویژگی های برجسته ای مانند فعالیت در 40 مقصد پروازی داخلی و 13 مقصد پروازی خارجی موجب شد که این شرکت بتواند در سال 1396 در میان تمامی ایرلاین های داخلی رتبه نخست را از نظر تعداد پروازهای درون مرزی کسب نماید. دفتر مرکزی هواپیمایی آسمان در تهران واقع شده است و دارای دو نمایندگی فعال در شیراز و مشهد می باشد. مسافران می توانند به منظور خرید بلیط هواپیمایی آسمان به یکی از این دفاتر یا آژانس های مسافرتی سطح شهر مراجعه کنند و یا به صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهد.

آرم و طراحی هواپیما

یکی از مسائل بسیار مهم برای شرکت های هواپیمایی داشتن آرم خاص و منحصر به فرد است، به طوری که بتواند به خوبی به رقابت با سایر شرکت های هواپیمایی بپردازد. آرم شرکت هواپیمایی آسمان که ایده آن برگرفته از پرنده ای (درنا) در حال پرواز می باشد یکی از زیبا ترین طرح ها در میان آرم های شرکت های هواپیمایی است.

خدمات

شرکت هواپیمایی آسمان سومین ایرلاین رسمی کشور محسوب می شود. این شرکت بیشتر پروازهای خود را در کلاس پروازی اکونومی ارائه می دهد و فقط تعدادی از پروازهای آن دارای بیزینس کلاس هستند. بنابراین مسافران در هنگام مراجعه به وب سایت مستر بلیط و یا سایر وب سایت های معتبر باید توجه داشته باشند که پرواز انتخابی آن ها دارای چه کلاس پروازی است . این شرکت علاوه بر به کار گیری بروز ترین و ایمن ترین هواپیماها و پرسنل مجرب خدمات متنوعی را در زمینه کلاس های پروازی و کتیرینگ به مسافران ارائه می دهد.

این شرکت دارای یکی از بهترین کترینگ ها در میان شرکت های هواپیمایی داخلی است. به طوری که توانسته کلیه استانداردهای لازم را از سازمان بهداشت جهانی، تجارت جهانی و اتحادیه اروپا اخذ نماید. فقط تعداد محدودی از شرکت های هواپیمایی هستند که موفق شده اند تمامی این استانداردهای بین المللی را کسب نمایند. غذاها، دسر، نوشیدنی و سایر میان وعده های این کیترینگ بسیار با کیفیت و مرغوب هستند و توانسته رضایت مسافران را جلب نماید. از جمله کترینگ های غذایی که با این کترینگ همکاری دارد کترینگ آرمان است و 50 درصد سهان آن مربوط به شرکت هواپیمایی آسمان می باشد.

مسافران در هنگام رزرو بلیط مسیر پروازی خود می توانند از لیست غذایی موجود در آن پرواز مطابق سلیقه خود یک مورد را انتخاب نمایند. البته توجه داشته باشید رزرو غذا باید 48 ساعت قبل از پرواز صورت گیرد.

از قطب های اصلی شرکت هواپیمایی آسمان که پروازهای داخلی و خارجی اش در آن فرودگاه ها انجام می شود می توان به فرودگاه بین المللی مهر آباد، فرودگاه بین المللی امام خمینی، فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان قطب اول و فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه سردار جنگل رشت و فرودگاه سنندج به عنوان قطب دوم اشاره نمود.

خدمات شرکت هواپیمائی آسمان

ناوگان

کیفیت ناوگان های شرکت های هواپیمایی در سفرهای هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از این رو مسافران همیشه ایرلاینی را انتخاب می کنند که دارای هواپیماهای با کیفیت و بروزی باشد. شرکت هواپیمایی آسمان با توجه به این مسئله همیشه سعی دارد که ناوگان های خود را بروز نماید. این شرکت در اولین سال های فعالیت خود بیشتر پروازهایش را با استفاده از هواپیماهای فوکر 100 که ظرفیتی کمتر از100 نفر داشتند انجام می داد. اما با افزایش تعداد رقیبان و پروازهای زیادی که با استفاده از هواپیماهای بوئینگ و ایرباس توسط سایر هواپیمایی ها انجام می گرفت تصمیم گرفت که چندین فروند از هواپیماهای بوئینگ و ایرباس را به ناوگان هوایی خود بیافزاید. در حال حاضر شرکت هواپیمایی آسمان دارای 32 فروند هواپیما می باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

16 فروند هواپیمای فوکر 100

5 فروند هواپیمای 72 ART

5 فروند هواپیمای بوئینگ 228-727

3 فروند هواپیمای ایرباس A320-231

2 فروند هواپیمای بوئینگ 737

1 فروند هواپیمای ایرباس A340-311

مسیر های پروازی هواپیمائی آسمان

مسیرهای پرواز

شرکت هواپیمایی آسمان در مسیرهای داخلی و خارجی متعددی فعالیت دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مسیرهای پروازی داخلی

نوشهر، مشهد، مراغه، تهران، پارس آباد، قشم، کرمانشاه، بوشهر، ایلام، بندر عباس، اصفهان، رامسر، چابهار، دزفول، کرمان، لار، کیش، گرگان، سنندج.

مسیرهای پروازی خارجی

قندهار، دوحه، استکهلم، دبی، آنکارا، هرات، کویت، سلیمانیه، مزار شریف، دمشق، استانبول و نجف از پرتردد ترین مسیرهای پروازی این ایرلاین می توان به مسیرهای استانبول، نجف، دوحه، دبی، قشم، بندعباس، تهران و مشهد اشاره نمود.

برای رزرو هتل می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان رزرو خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو آنلاین هتل شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

نوشته شرکت هواپیمایی آسمان؛ تاریخچه+مسیرهای پرواز اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.