1SA-1

شرکت هواپیمایی ساها کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی

شرکت هواپیمایی ساها

شرکت هواپیمایی ساها یکی از شرکت های هواپیمایی ایرانی نسبتا قدیمی می باشد که به دلیل خدمات متنوع و با کیفیتی که در طی سال ها فعالیت خود ارائه نمود از جایگاه ویژه در میان ایرلاین ها برخوردار است.

با توجه به اینکه که شرکت هواپیمایی ساها در ابتدا با هدف جابجایی نیروهای هوایی ارتش راه اندازی شد و سپس پروازهای مسافربری نیز به لیست پروازهای آن افزوده گشت برای مسافران چندان نام آشنا نمی باشد.

اما این شرکت با هواپیماهای مجهز و به روزی که دارد یکی از بهترین ایرلاین های ایرانی می باشد. با ما همراه باشید تا با شرکت هواپیمایی ساها بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه شرکت هواپیمایی ساها

تاریخچه شرکت هواپیمایی ساها

ایرلاین ساها از اولین و قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی ایران محسوب می شود که فعالیت خود را در سال 1369 آغاز نمود. این شرکت توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد و نام آن نیز مخفف سرویس ارتباط هوایی ارتش می باشد.

در زمان تاسیس این شرکت هواپیمایی، ارتش ایران فقط جابجایی نیروهای ارتش را در نظر داشت و برنامه ای در رابطه با پروازهای مسافربری تنظیم نشده بود. اما مدتی که از فعالیت ایرلاین ساها گذشت تصمیم گرفته شد تغییراتی در کاربری این شرکت ایجاد شود و فعالیت های آن را گسترش دهند.

به طوری که پرواز هایی در زمینه مسافربری نیز داشته باشد. همین مسئله موجب شد که شرکت هواپیمایی ساها خدمات پروازی متنوعی را به افراد نظامی و غیر نظامی ارائه دهد.

فرسوده بودن ناوگان هوایی این ایرلاین موجب شد که در سال 1393 از سوی سازمان هواپیمایی کل کشور مجوز پروازهای آن کنسل شوند و لغو امتیاز گردد. هواپیمایی ساها حدود دو سال و نیم تلاش کرد تا توانست ناوگان هوایی خود با استفاده از جدیدترین هواپیماهای دنیا بازسازی نمایند و ناوگان آن مطابق با استانداردهای بین المللی گردد.

پس از طی این مراحل و دریافت مجوزهای لازم هواپیمایی ساها بار دیگر در سال 1395 فعالیت خود را آغاز نمود و پروازهای متعددی را در مسیرهای پروازی داخلی ارائه کرد.

آرم و طراحی هواپیماها

آرم و طراحی هواپیماها

خدمات شرکت هواپیمایی ساها

شرکت هواپیمایی ساها همواره می کوشد که بهترین خدمات را به مسافران ارائه دهد. یکی از اقداماتی که ساها در این رابطه انجام می دهد استخدام پرسنلی آموزش دیده و متخصص از طریق برگزاری آزمون می باشد.

ساها همچنین دارای دانشگاهی است که نیروهایی را در زمینه های خلبانی، مهندسی پرواز، مهمانداری و … آموزش می دهد و دوره های لازم را برای آن ها برگزار می کنند تا افرادی متخصص و کاربلد را تربیت نماید و بتوانند در هواپیمایی ساها فعالیت نمایند.

بنابراین می توان گفت تمامی فعالیت های بخش های مختلف این شرکت و خدماتی که ارائه می دهند به صورت کاملا تخصصی و آکادمیک می باشد.

از خدمات پروازی ویژه ای که شرکت هواپیمایی ساها با بهترین کیفیت ارائه می دهد می توان به جابجایی مسافران، باربری، کترینگ و .. اشاره نمود. با توجه به نکاتی که در رابطه با نحوه ارائه این خدمات و کیفیت آن ها از سوی ساها بیان شد سفر با پروازهای ساها می تواند بسیار ایمن و لذت بخش باشد.

مسافران می توانند به منظور خرید بلیط هواپیما ساها به صورت حضوری به آژانس های مسافرتی و یا آنلاین از طریق مراجعه به سایت آن یا وب سایت های ارائه دهنده بلیط تمامی ایرلاین ها مراجعه نمایند.

با کمک مستر بلیط می توانید در کمترین زمان ممکن رزرو هتل خود را انجام دهید. ناوگان شرکت هواپیمایی

ناوگان شرکت هواپیمایی ساها

ناوگان هوایی این شرکت روزهای پر فراز و نشیب بسیاری را سپری نموده است. به طوری که در ابتدا، فعالیت رسمی خود را با 11 فروند هواپیما آغاز نمود. از مجموع هواپیماهای آن 9 فروند بوئینگ 747 در مدل های 100 و 200 می باشند.

یکی دیگر از هواپیماهای این ناوگان هواپیما بوئینگ 707 بود، این هواپیما به دلیل عمر بالا و میزان فرسودگی زیادی که داشت برای همیشه کنار گذاشته شد و می توان گفت ساها آخرین شرکتی بود که از این هواپیما به عنوان هواپیما مسافربری در جهان استفاده می کرد.

توجه داشته باشید که تمامی بوئینگ های ساها در ابتدا فقط سوخت رسانی به هواپیماهای نیرو هوایی ارتش را انجام می دادند و پس از وارد شدن شرکت در حوزه مسافربری تغییر کاربری دارند و به مدل مسافربری تبدیل شدند.

از سال 1395 تا به حال شرکت هواپیمایی ساها تمامی پروازهای خود را با استفاده از دو فروند هواپیما بوئینگ 737 – 300 انجام می دهد و در واقع تنها این دو هواپیما در ناوگان هوایی آن مشغول به فعالیت هستند.

قطب اصلی تمامی پروازهای این شرکت فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران می باشد و از پرواز های ویژه ای که انجام داده است می توان به میزبانی هیئت دولت در جریان افتتاح یکی از پروژه های نفت و گاز کشور اشاره نمود.

مسافرانی که قصد دارند با استفاده از هواپیماهای بوئینگ این شرکت به مسافرت بروند کافی است به وب سایت مستر بلیط مراجعه نمایند تا در کوتاه ترین زمان ممکن بدون صرف هیچگونه وقت و هزینه اضافی بتوانند بلیط هواپیما به مقصد مورد خود را رزرو نمایند.

مسیرهای پروازی

پر تقاضاترین مسیرهای پروازی

مسیرهای پروازی شرکت هواپیمایی ساها در حال حاضر بسیار محدود است و شامل پروازهای داخلی از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد اهواز، کیش، مشهد و عسلویه می گردد.

البته این شرکت قصد دارد در آینده ای نه چندان دور میزان فعالیت های هوایی خود در مسیرهای پروازی مختلف را افزایش دهد و حتی پروازهای بین المللی را به لیست پروازهای داخلی که انجام می دهد بیافزاید.

بنابراین در طی سال های آینده باید شاهد مسیرهای پروازی بیشتری از ساها با ناوگانی بروز با استفاده از جدید ترین هواپیماهای دنیا باشیم. شرکت هواپیمایی ساها در طی مدت فعالیت خود سوانح هوایی مختلفی را پشت سر گذاشته که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

در 31 فروردین ماه سال 1381 پرواز شماره 171 آن از کیش به تهران دچار سانحه شد، که طی این اتفاق لاستیک جلو هواپیما ترکید و قسمت انتهایی هواپیما آتش گرفت و به داخل رودخانه کن سقوط نمود.

در بهمن ماه سال 1385 نیز یکی از هواپیماهای بوئینگ 737 این شرکت در فرودگاه کیش دچار نقص فنی شد و پس از دور زدن های فراوان بر فراز آسمان کیش بالاخره توانست در انتهای باند فرودگاه کیش فرود آید.

در طی این حادثه مسافران بالغ بر نیم ساعت در هواپیما منتظر یدک کش بودند تا هواپیما را ابتدای باند منتقل نماید و مسافران بتوانند پیاده شوند.

راه‌های ارتباطی با شرکت هواپیمایی ساها

آدرس تهران، خیابان آیت الله سعیدی، 65 متری فتح
پشتیبانی 24 ساعته 09912702514
دفتر مرکزی 66627287 -021
فکس 66698016- 021
ایمیل commercial@sahaair.com

اگر تجربه استفاده از هواپیماهای شرکت هواپیمایی ساها را دارید در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

نوشته شرکت هواپیمایی ساها کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.