karoon-Copy

شرکت هواپیمایی کارون؛ تاریخچه+خدمات

شرکت هواپیمایی کارون

شرکت هواپیمایی کارون (هواپیمایی نفت) از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی ایران می باشد و دفتر مرکزی آن در شهر اهواز واقع شده است. بیشترین میزان سهام این شرکت مربوط صندوق بازنشستگی صنعت نفت می باشد. هواپیمایی کارون در مسیرهای مختلف داخلی و خارجی پروازهای بسیاری دارد. این شرکت هواپیمایی همواره با ارائه بهترین خدمات و ناوگانی مجهز همواره سعی دارد پروازهای ایمن و به یاد ماندنی را برای مسافران به ارمغان آورد.

قطب های اصلی این ایرلاین فرودگاه بین المللی اهواز و فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران می باشد. مسافران عزیز می توانند به منظور خرید بلیط هواپیما کارون به آژانس های مسافرتی سطح شهر و یا وب سایت های ارائه دهنده بلیط مراجعه نمایند. اگر می خواهید با شرکت هواپیمایی کارون بیشتر آشنا شوید پس تا پایان با ما همراه باشبد.

ناوگان هواپیمائی کارون

تاریخچه

هواپیمایی کارون اولین شرکت فعال در عرصه صنعت هوایی کشور محسوب می شود. این شرکت در سال 1305 تحت نام خدمات هوایی فعالیت خود را آغاز نمود و در واقع مسئولیت پشتیبانی از عملیات اکتشاف، استخراج و همچنین توسعه عملیاتی در مناطق نفت خیز جنوب کشور را به عهده داشت. اما پس از مدتی ارتقا یافت و به شرکتی مستقل به نام شرکت حمل و نقل هوایی ایران- نفت که از زیر مجموعه های شرکت ملی نفت ایران محسوب می گردد تبدیل شد.

این شرکت در طول سال های جنگ تحمیلی نقش بسیار مهمی را ایفا نمود. در آن زمان همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 متخصصان خارجی نیز از کشور خارج شدند و پس از آن جنگ تحمیلی آغاز شد و بخش قابل توجهی از مناطق جنوبی ایران مورد حملات دشمن قرار گرفت. درچنین شرایطی نیروهای متخصص و پرسنل هوایی شرکت کارون تصمیم گرفتند تمامی ادوات، تجهیزات، هواپیما ها و … را از آبادان به آقاجاری انتقال دهند تا علاوه بر اینکه بتوانند فعالیت و عملیات پروازی خود را انجام دهند، به جابجایی مجروحان و امداد رسانی به رزمندگان بپردازند. محل اصلی این شرکت پیش از جنگ تحمیلی در آبادان قرار داشت پس از پایان جنگ به اهواز انتقال یافت.

شرکت کارون در سال 1379 فعالیت رسمی خود را آغاز نمود و بر اساس تصمیمات گرفته شده نام آن را شرکت هواپیمایی نفت ایران تغییر دادند. این شرکت پس از مدت ها فعالیت و ارائه بهترین خدمات ارزشمند در سال 1395 ناوگان هوایی خود را خرید چندین فروند از جدیدترین هواپیماها توسعه داد تا بتواند در مسیرهای پروازی بیشتری فعالیت داشته باشد. در راستای همین اقدام سهام داران این شرکت تصمیم گرفتند که نام آن را به شرکت هواپیمایی کارون تغییر نام دهند و با این نام به فعالیت و خدمت رسانی در عرصه هوایی کشور بپردازند. شرکت هواپیمایی کارون به دلیل ضریب ایمنی بالایی که در پروازهایش دارد تا کنون دچارهیچگونه سانحه هوایی نشده است، از این رو عنوان ایمن ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه را به آن اختصاص داده اند.

آرم و طراحی هواپیماها

آرم شرکت هواپیمائی کارون

خدمات

ایرلاین کارون یا همان شرکت هواپیمایی نفت ایران همانطور که می دانید دارای کارنامه درخشانی است به طوری هیچگونه سانحه هوایی در طی سال ها فعالیت خود نداشته است. این شرکت هواپیمایی رضایت مندی مشتریان را همیشه سر لوحه کار خود قرار داده و همواره سعی دارد با به کارگیری پرسنلی مجرب، هواپیماهای مجهز و ایمن، ارائه بهترین سرویس دهی در طول پروازها و … بهترین خدمات را ارائه نماید و بتواند رضایت مشتریان خود را جلب کند. رعایت چنین مسائلی موجب شده است که این ایرلاین نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه نیز یکی از ایمن ترین شرکت های هواپیمایی محسوب شود.

ناوگان

شرکت هواپیمایی کارون در طی سال ها فعالیت خود روز به روز ناوگان خود را مجهز تر نمود تا بتواند بهترین و بیشترین پروازهای را در مسیرهای پروازی مختلف ارائه دهد و سهمی از بازار هوایی ایران را به خود اختصاص دهد. میانگین عمر ناوگان هواپیمایی این شرکت حدود 26 سال است و نیاز است که در طی برنامه ای هواپیماهای خود را با هواپیماهای جدیدترین وایمن تر تعویض نماید تا همچنان تمامی استانداردهای کیفیتی لازم را داشته باشند. ناوگان هواپیمایی کارون در حال حاضر دارای 10 فروند هواپیما می باشد. از انواع مدل هواپیماهای این شرکت می توان به موارد زیر اشاره نمود.

4 فروند هواپیما فوکر 100

4 فروند هواپیما فوکر 50

1 فروند هواپیما بوئینگ 737

میزان بار مجاز رایگان در پروازهای داخلی ایرلاین کارون برای هر مسافر 20 کیلوگرم می باشد. همچنین لازم است که مسافران پیش از سفر قوانین و مقررات این شرکت را مطالعه نمایند و مطابق آن عمل نمایند تا در روز پرواز مشکلی برای آن ها ایجاد نشود.

خدمات هواپیمائی کارون

پرتقاضاترین مسیرهای پروازی

شرکت هواپیمایی کارون همانند سایر شرکت های هواپیمایی ایرانی در بسیاری از مسیرهای پروازی داخلی و خارجی فعالیت دارد و به جابجایی مسافران در سراسر نقاط ایران و جهان می پدازد. با توجه به ایمن بودن تمامی هواپیماهای این شرکت سفر با پروازهای آن می تواند بسیار لذت بخش و به یادماندنی باشد، از این رو بلیط پروازهای آن از محبوبیت خاصی در میان مردم برخوردار است.

معمولا بلیط هواپیما این شرکت همانند سایر شرکت های هواپیمایی در بسیاری از وب سایت های معتبر ارائه دهنده بلیط از جمله وب سایت مستر بلیط به فروش می رسد. از این رو با مراجعه به این وب سایت ها می توان در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون صرف وقت و هزینه اضافی بلیط هواپیما کارون به مقصد مورد نظر خود را رزرو نمود.

مقاصد داخلی و خارجی این ایرلاین به شرح زیر است.

مسیرهای پروازی داخلی

اصفهان، مشهد، اهواز، آبادان، شهر کرد، کیش، یزد، شیراز، رشت، اردبیل، ماهشهر، رشت، تبریز، عسلویه، خارک، تهران

مسیرهای پرواز خارجی

دبی، نجف، استانبول، ازمیر

از پرتقاضاترین مسیرهای پروازی شرکت هواپیمایی کارون می توان به تهران، اهواز، مشهد، نجف و دبی اشاره نمود.

برای خرید بلیط هواپیما می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان خرید خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو آنلاین هتل شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

نوشته شرکت هواپیمایی کارون؛ تاریخچه+خدمات اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.