12v

شرکت کشتی رانی والفجر کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

شرکت کشتی رانی والفجر

شرکت کشتی رانی والفجر کجاست؟ در دهه های اخیر یکی از موضوعاتی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است گردشگری دریائی است. از اوایل دهه 1980، این صنعت به طور متوسط سالانه 7 درصد در سرتاسر جهان رشد کرده است، که منجر به افزایش تنوع برنامه های سفر به طور عمده در مناطق کارائیب و مدیترانه شده است.

با توجه به گسترده شدن تدریجی این صنعت در یک دهه گذشته، تعداد جهانی کشتی های مسافربری 8 تا 10 درصد افزایش یافته است و در سال 2014، کشتی های دریایی تقریباً 22 میلیون مسافر را در سرتاسر جهان حمل کردند. خطوط کشتی رانی برای به حداکثر رساندن سود خود، به تدریج فرآیند خدمات خود را گسترش داده اند، که هم اکنون شامل رستوران، حراج های هنری، سینما و بسیاری خدمات دیگر است.

به لطف اقامت یک شبه، تورهای برنامه ریزی شده در شهرهای بندری و گشت و گذارهای ساحلی، گردشگری دریایی نیز می تواند در افزایش درآمد جوامع محلی نقش داشته باشد، از این رو ممکن است منشأ توسعه مناسبی برای شهرهای بندری باشد.

در نتیجه، تعداد فزاینده ای از شهرهای بندری به شرکت های کشتی رانی نزدیک می شوند و سرمایه گذاری و یا مشوق هایی را ارائه می دهند تا در برنامه های سفر بین المللی کشتی رانی قرار بگیرند. نکته منفی این رشد، تأثیر منفی بر محیط و جامعه است. این موضوع در صورتی که مقصد مورد نظر دارای اکوسیستم شکننده باشد حتی بیشتر نمود پیدا می کند.

گردشگری دریائی

گردشگری دریائی نوعی مسافرت برای اهداف تفریحی است و شامل یک تعطیلات کامل در کشتی کروز است که طبق یک برنامه مشخص خاص کشتی مسافرتی، از چند بندر یا شهر در مدت حداقل 48 ساعت گذر می کند. در حال حاضر این نوع سفر بسیار متداول شده است. گردشگری دریائی به عنوان یک عامل رشد بالقوه برای صنعت گردشگری به عنوان یک کل شناخته می شود. این امر به دلیل عوامل مختلفی از جمله افزایش سطح زندگی و تمایل به داشتن تجربیات جدید بیشتر شده است.

گردشگری دریائی در ایران

ایران کشوری گسترده و متنوع است که ترکیبی از فرهنگ، تاریخ، میراث فرهنگی و جاذبه های طبیعی بی نظیر را در منطقه ارائه می دهد. به عنوان مثال، این کشور دارای 19 استراحتگاه اسکی و کوهستانی است که به قله های بالاتر از 5000 متر رسیده و دارای تنوع زیستی غنی هستند. ایران دارای مناظر دیدنی و جذاب از سواحل شمالی خزر تا سواحل سفید ماسه ای سفید جزیره کیش در خلیج فارس است.

که هر سال 26 روز تعطیل رسمی دارد (در مقایسه با انگلیس که 8 روز است). مسافرت و جهانگردی در ایران یک فعالیت باستانی است و حداقل به 2000 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. معرفی اولین کشتی مسافرتی ایران سانی نام دارد که اولین سفر خود را بین جزایر قشم و كیش (دو مورد از مهمترین مقاصد گردشگری داخلی و بین المللی ایران) شروع کرد و در تاریخ 13 آوریل 2017 با حضور در جزیره توچال خلیج فارس قشم به پایان رساند.

این کشتی نه طبقه و 176 متر طول و 23 متر عرض دارد، دارای 130 کابین و در مجموع 417 تختخواب است و قصد دارد تا در سفرهای چهار تا هفت روزه تا 1600 مسافر و 200 وسیله نقلیه را بین دو جزیره حمل کند. این کشتی دارای دو سینما، رستوران، استخر و سالن کنفرانس است. کشتی توسط سوئد در سال 1982 ساخته شده است. این کشتی از خدمت در سوئد بازنشسته شد و قبل از شروع خدمت در ایران، دوره تعمیر در کارخانه کشتی را طی کرد.

اگرچه این کشتی به عنوان یک کشتی مسافر / ماشین با مسافت طولانی ساخته شده است، اما اکنون به عنوان یک کشتی مسافرتی در ایران به بازار عرضه می شود. در حالی که هدف اصلی کشتی حمل مسافر برای تعطیلات مشابه کشتی کروز است، ولی مسافران همچنین می توانند وسایل نقلیه خود را به مقصد خود بر روی کشتی منتقل کنند.

جزایر کیش و قشم به عنوان مناطق آزاد تجاری و مقصد اصلی گردشگری (به ویژه جزیره کیش) شناخته شده اند، ایران این جزایر را به عنوان رقیب مسافرت تفریحی به دوحه و دبی به بازار عرضه کرده است. این دو جزیره نسبت به مناطق گردشگری دیگر در ایران برای گردشگران خارجی کمتر شناخته شده هستند.

گردشگران خارجی بدون ویزا به مدت 30 روز می توانند در این جزایر به گردش بپردازند. جزیره کیش از دیرباز بهترین مکان گردشگری داخلی و بین المللی در ایران بوده و سالانه بیش از 1 میلیون بازدید کننده دارد. در حالی که گردشگری دریایی در ایران یک بازار نوظهور است و همچنان جای پیشرفت دارد، بدیهی است که این کشور به دلیل رشد مداوم بازار بین المللی، علاقه مند به توسعه این بخش سودآور است.

شرکت کشتی رانی والفجر

درباره شرکت کشتیرانی والفجر

در سال 1365 به دنبال احساس نیاز سازمان کشتیرانی به داشتن شرکت کشتیرانی برای بهره بری تخصصی و بالاتر از منابع موجود در خلیج فارس تصمیم به تاسیس یک شرکت کشتیرانی به نام «والفجر 8» کرد که در سال 1382 این شرکت به «والفجر» تغییر نام پیدا کرد.

شرکت والفجر اولین شرکت کشتیرای در کشور محسوب می شود و ماهیتی دولتی نیز دارد. فعالیت آن در جهت حمل بار و جابجائی مسافر به صورت تخصصی می باشد و از کادری با تجربه و متخصص و همینطور تجهیزاتی کامل و پیشرفته برخوردار است.

آرم این شرکت متشکل از یک دایره است که در داخل آن نمادهائی وجود دارد که یادآور امواج دریا می باشد. رنگ آن نیز آبی است که رنگ دریا را به ذهن متبادر می کند. در قسمت بالائی آن نام شرکت به فارسی و در قسمت پائین نام آن به انگلیسی آورده شده است.

فعالیت های شرکت والفجر

شرکت کشتی رانی والفجر در جهت انجام هر چه بهتر فعالیت های خود در تلاش است. حیطه فعالیت این شرکت گسترده می باشد که می توان آنها را به طور خلاصه به صورت زیر بیان کرد:

  • حمل توامان بار و مسافر به جزایر داخلی و کشورهای حاشیه خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند.
  • حمل محموله های فسادپذیر از قبیل مواد غذایی، لبنیات، میوه و تره بار با تریلر و کانتینر های یخچالی.
  • ارائه حمل و نقل ترکیبی و ترانزیت به منظور تکمیل خدمات به مشتریان.
  • انجام امور فورواردینگ و ترانسشیپ مطابق با سند چشم انداز.
  • انجام عملیات فیدر در حوزه خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند.
  • انجام خدمات و پشتیبانی سکوهای نفتی و سایر سرویس های مرتبط با صنعت فراساحلی ( OFF SHORE).

آرم شرکت والفجر

اصول ایمنی و کیفی شرکت کشتیرانی والفجر

هر شرکت کشتیرانی برای انجام فعالیت های خود موظف به رعایت قوانین و اصولی است که در جهت بهتر و امن شدن آن ها کمک می کنند. از اصول و قوانینی که این شرکت ملزم به رعایت آنها می باشد می توان موارد زیر را برشمرد:

  • اجرای دقیق نکات ایمنی و کیفیت و رعایت کامل استانداردهای بین المللی در ناوگان تحت پوشش این شرکت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
  • کلیه مسافرانی که با ناوگان مسافری شرکت سفر می نمایند از پوشش بیمه ای معتبر برخوردار می باشند.
  • تمامی محمولات و کالاهایی که با ناوگان باری شرکت حمل می شود تحت پوشش بیمه ای معتبر داخلی و خارجی می باشند.

مسیرهای شرکت کشتیرانی والفجر

در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر این شرکت به مسافران، علاوه بر مسیرهای داخلی که در بین جزایر و بنادر مختلف در خلیج فارس تدارک دیده شده است سفرهائی نیز برای کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز برنامه ریزی و اجرا می شود.

بندرعباس – شارجه، بندرخرمشهر – کویت، بندرلنگه – دبی و بندرخرمشهر – بصره مسیرهائی هستند که این شرکت مسئولیت آنها را بر عهده دارد. این مسیرها به صورت رفت و برگشت و یک روز در میان انجام می‌گیرد. برای خرید بلیط کشتی می توانید از طریق آنلاین و از سایت مستر بلیط اقدام نمائید.

خدمات باربری شرکت کشتیرانی والفجر

خدمات باربری شرکت کشتیرانی والفجر

فعالیت اصلی شرکت کشتی رانی والفجر حمل بار از طریق دریا به قسمت های مختلفی از جهان است. این شرکت خدمات متنوعی در زمینه باربری ارائه می دهد که شامل موارد زیر می باشد:

فراهم نمودن امکان اجاره کردن کانتینر های یخچالی استاندارد (176 کانتینر 40 فوت و 20 کانتینر 20 فوت) و همچنین دستگاه های مولد برق (40 دستگاه) برای مشتریان و فراهم نمودن تسهیلات ویژه قیمتی برای صاحبان کالا.

تنوع محمولات قابل حمل توسط شناور های رو-رو همچون انواع خودروها، میوه و تره بار، مواد متنوع لبنی، محصولات دامی و آبزیان، غذای آماده ایرانی، گلاب، پسته، بستنی و آبمیوه، سنگ، شیشه، لوله و ….

ناوگان شرکت کشتیرانی شرکت والفجر

شرکت والفجر در ناوگان کشتی های خود دارای دو شناور باری – مسافری موسوم به کشتی های RO-RO به نام های هرمز 12 و هرمز 14 با ظرفیت حمل 381 مسافر و500 تن بار برای هر شناور (از جمله خودرو، بار عمومی، کانتینر و …) است.

کشتی های رو – رو کشتی های باری هستند که برای حمل مسافر و بارهایی مانند اتومبیل، کامیون، کامیون نیمه تریلر، تریلر و اتومبیل های راه آهن طراحی شده اند.

راه‌های ارتباطی شرکت کشتیرانی والفجر

آدرس تهران خیابان قائم مقام فراهانی نبش کوچه شبنم شماره 101
تلفن 88822015 – 021

اگر در رابطه با شرکت کشتی رانی والفجر نظری دارید می توانید در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

نوشته شرکت کشتی رانی والفجر کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.