13940513100006985809674

مشکلات ادامه‌دار بی‌آبی در جنوبی‌ترین شهرخراسان رضوی/مردم گناباد تابستان را با قطعی آب آغاز کردند

گرمای هوا در استان خراسان رضوی و به طبع آن در گناباد این روزها به اوج خود رسیده و این موضوع سبب افزایش مصرف آب و مشکل کمبود آب در این شهرستان شده است.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد ، شهرستان گناباد طولانی ترین خط انتقال آب را بعد از سد دوستی دارد و برای این مهم هزینه زیادی صورت می‌گیرد اما این‌ دلیلی بر عدم وجود مشکل در گناباد نمی‌شود.

یکی از شهروندان گنابادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: در طول روز فشار آب به حدی کاهش می‌یابد که کولرخشک می‌شود و مجبور می شویم با سطل آب کولر را تامین کنیم.

وی ادامه داد: در طبقات دوم به بعد که اصلا خبری از آب نیست و مردم با مشکلات فراوانی روبه رو هستند و مسئولین هم راه چاره ای برای این موضوع پیدا نمی‌کنند.

معاون شرکت آب و فاضلاب کشور: تابستان را بدون مشکل قطعی آب پشت سر می‌گذاریم قطعی آب برنامه‌ریزی‌شده نداریم/ 20 درصد آب شرب در شبکه توزیع هدر می‌رود استاندار لرستان: برنامه‌ای برای قطعی آب و برق نداریم

یکی از اهالی روستای نجم آب گناباد نیز گفت: در این دمای بالای 40 درجه در وسط بیابان دیگر نبود آب را نمی‌شود تحمل کرد.فشار آب به قدری کم است که نمی‌شود کارهای روزمره زندگی را انجام داد و گاهی نیز با قطعی آب روبه رو هستیم و تماس مردم با اداره آب هم بی جواب مانده است.

این‌ها نمونه ای از گلایه‌های مردمی در پی مشکلات بی آبی در جنوبی ترین شهرستان خراسان رضوی است که با خبرنگار تسنیم در میان گذاشته شده و برخی از شهروندان نیز با ارسال پیام هایی در فضای مجازی درخواست پیگیری مشکلات آب از طریق خبرگزاری تسنیم را داشتند در همین راستا برای پیگیری مشکلات کم آبی در گناباد به سراغ مدیر آب و فاضلاب شهرستان گناباد رفته ایم.

جواد سالاری، مدیر آب و فاضلاب گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مصرف سرانه آب گناباد 1.5 برابر استاندارد است که یکی از دلایل زیاد مصرف کردن شهروندان ارزان بودن قیمت آب است.

وی ادامه داد: بر نحوه مصرف آب نظارت داریم و به عنوان مثال آبیاری فضای سبز شهر از آب شرب جدا شده و در حال حاضر با تانکر انجام می‌شود.

مدیر آبفای گناباد خاطرنشان کرد: برای پایداری منابع آب 30 الکترو پمپ جدید نصب شده و یک حلقه چاه جدید در گناباد وارد مدار شده است تا توان ذخیره آب افزایش داشته باشد.

سالاری عنوان کرد: 235لیتر در ثانیه توان تولید در دشت گیسور و اطراف گناباد و اقدامات و هزینه‌هایی همچون اصلاح خط انتقال و تعویض شیر الات مسیر خط انتقال(چهل شیر فلکه و شیر هوا تعویض شده) انجام شده است که شاید اصلاً دیده نشده که همین استمرار آب گواه و حاصل تلاش و اقدامات آبفا است.

وی افزود: با توجه به حوادث متعدد خط انتقال و شبکه توزیع داخل شهر و گرمای هوا و محدودیت منابع آبی در برخی مناطق شاهد افت فشار و کم آبی هستیم که در حال حاضر 250 لیتر مصرف آب داریم و از ذخیره آب استفاده می‌شود.

بیشترین اتفاق آب در تابستان به‌دلیل قطعی برق است

مدیر آبفای شهرستان گناباد خاطرنشان کرد: بیشترین اتفاق آب به دلیل قطی برق صورت می‌گیرد و این کاهش ذخایر و قطعی آب در مواقعی که برق بدون هماهنگی از سمت اداره برق قطع می‌شود بسیار تاثیر گذار است.

سالاری تصریح کرد: از سال 96 در گناباد 12 جایگاه برداشت آب،10 جایگاه در بیدخت و 10 جایگاه در کاخک به صورت خیرساز ساخته شده است و با توجه به پیک گرمای هوا و دمای 42.5 درجه هوا در گناباد شاهد افزایش مصرف در شهرستان گناباد هستیم.

وی تاکید کرد: کولرهای آبی 300تا 500لیتر آب در روز مصرف می‌کنند که با نصب سایبان در کاهش تبخیر آب از بدنه کولر بسیار موثر است و سبب کاهش مصرف آب می‌شود.

انتهای پیام/282/ن

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.