4-24

منطقه گلدشت بروجرد

منطقه گلدشت بروجرد

سفر کردن یکی از جذاب ترین شیوه های گذراندن اوقات فراغت به شمار می رود که سالانه افراد زیادی به این فعالیت می پردازند. در زندگی شهری امروزی سفر و گردشگری به یکی از نیازهای بشر تبدیل شده است و افراد سالانه به این فعالیت می پردازند. یکی از شاخه های رو به رشد گردشگری، اکوتوریسم یا بوم گردی است. واژه اکوتوریسم براي اولین بار در سال 1983 توسط هکتور لاسکورن استفاده شد. این واژه، در شرح سفر به مناطق بکر طبیعی با هدف طبیعت گردی و با تأکید بر جنبه های آموزشی این گردش به کار رفت. بومگردی مفهوم جدیدی در گردشگری به شمار می رود که نخستین جرقه‌ی آن به وسیله‌ی ایده‌ی همسازی دوباره با طبیعت واقعی شکل گرفت. از نظر جامعه‌ی بوم گردی، گردشگری طبیعی، سفر مسئولانه به نواحی طبیعت است که حفاظت محیط طبیعی و تقویت رفاه جامعه‌ی محلی را به همراه دارد. برآورد شده است که بوم گردی تقریباً 27 درصد سفرهای بین المللی را در بر می گیرد و چنانچه به صورت مناسب مدیریت شود، می تواند به اشتغال محلی، فرصت های توسعه‌ی بومی و حفظ محیط طبیعی منجر گردد. ایران یکی از کشورهایی است که قابلیت فراوانی در این نوع از گردشگری دارد و یکی از جاذبه های طبیعی آن منطقه گلدشت بروجرد به محسوب می شود.

معرفی منطقه گلدشت بروجرد

معرفی منطقه گلدشت بروجرد

بروجرد، از شهرستان های استان لرستان به شمار می رود که در ناحیه ای کوهستانی قرار دارد. با توجه به وضعیت جغرافیایی این شهرستان، دارای آب و هوایی کوهستانی است به طوری که در تابستان ها خنک و معتدل می شود و زمستان هایی سرد و برفی دارد. در این شهرستان جاذبه های طبیعی زیادی وجود دارد که یکی از آنها منطقه گلدشت بروجرد نامیده می شود. در این بخش از مجله مستر بلیط در مورد این جاذبه طبیعی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. این منطقه یکی از تفرجگاه های شهرستان بروجرد به شمار می رود که در 12 کیلومتری غرب این شهر واقع شده است. گلدشت یک دره و جلگه وسیع در دامنه کوه های سر به فلک کشیده زاگرس و از مناطقی واقع در شمال غربی بروجرد به شمار می رود، که محدوده این منطقه به صورت یک تنگه از روستای کپرکه آغاز می شود و تا تپه چغا ادامه دارد. در این منطقه چندین روستا قرار دارد که از آن جمله می توان به روستا های فیال، شیخ میری، قلعه و کپرگه اشاره کرد. این منطقه از طبیعتی بی مانند برخوردار است که باعث می شود سالانه افراد زیادی برای گردش و تفریح به این منطقه بیایند.

طبیعت و جاذبه های گردشگری منطقه

طبیعت و جاذبه های گردشگری منطقه

در این منطقه می توان جاذبه های گردشگری زیادی را پیدا کرد که در ادامه به توضیحاتی درباره آن می پردازیم. بهترین بخش این منطقه جاده آن به حساب می آید که سرتاسر آن را درختان و باغ های میوه احاطه کرده اند. در انتهای باغ های گلدشت رودخانه گلرود جریان دارد که بسیار پر آب است. این رودخانه اصلی ترین رودخانه منطقه به شمار می رود هرچند که به جزء آن رودخانه های کوچک دیگری نیز وجود دارند. مراتع و کوه های سر به فلک کشیده زیادی در گوشه کنار این منطقه وجود دارند که باعث زیبایی هر چه بیشتر آن شده اند. بخشی از این منطقه به صورت جنگلی است که زیبایی فراوانی دارد و از محبوب ترین بخش های آن محسوب می شود. اگر دوست دارید زمانی به این منطقه سفر کنید می توانید بلیط سفر خود را از مستر بلیط به صورت آنلاین تهیه کنید و سفر خود را به این منطقه آغاز کنید.

راه های دسترسی به منطقه گلدشت

راه های دسترسی به منطقه گلدشت

سفر به منطقه گلدشت مستلزم رفتن به شهرستان بروجرد است. برای رفتن به بروجرد هم بهترین روش استفاده از اتوبوس به حساب می آید. برای اینکار می توانید بلیط اتوبوس بروجرد را به صورت آنلاین تهیه کنید و خود را به این منطقه برسانید. پس از اینکه به شهر بروجرد رفتید باید به 12 کیلومتری غرب این شهر بروید که با کمک وسایل نقلیه عمومی می توانید این کار را انجام دهید.

بازدید از منطقه گلدشت بروجرد

دیدار از این منطقه نیازی به پرداخت هزینه ندارد و می توانید به رایگان از آن دیدن کنید. از آنجایی که در این منطقه روستاهای زیادی وجود دارد می توانید شب را در یکی از آنها بگذرانید. فعالیت های مختلفی را می توانید در این محل انجام دهید که شامل کوهنوردی، آب تنی و شنا، عکاسی، پیاده روی، دچرخه سواری و … می شود.

نوشته منطقه گلدشت بروجرد اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.