1399091713221312821765364

میزان صلح و سازش پرونده‌های قضایی در بهارستان 50 درصد افزایش یافت

رئیس دادگستری شهرستان بهارستان گفت: پرونده‌های کثیرالاشاکی در بهارستان تعیین تکلیف و صلح و سازش پرونده‌ها ۵۰ درصد رشد داشته است.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، هاشم امامی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه با تاکید بر حفظ و صیانت از آبروی آحاد مردم اظهار داشت: آزادی بیان و اندیشه نباید باعث تضعیف اقشار و مردم و تخریب را به دنبال داشته باشد.

وی اصحاب رسانه را بازوی تمامی مدیران و بهترین پل ارتباطی مردم و مسئولین دانست و افزود: اصحاب رسانه باید مطالبه‌گر باشند و حقوق مردم را از مسئولین با جدیت پیگیری کنند.

رئیس دادگستری بهارستان با اشاره به وجود 9200 فقره پرونده مانده در دادگستری بهارستان گفت: پرونده‌های صلح و سازش در سال گذشته 12 درصد بود و برای ارتقاء فرهنگ‌ صلح و سازش در اختلافات و توصیه‌های شرعی، اولین مجمع صلح یاران با حضور معتمدین راه اندازی و آغاز به‌کار کرد که منجر به سازش 50 درصدی پرونده‌ها در بهارستان شده است.

امامی در ادامه با بیان‌اینکه بالغ بر 142 هزار پرونده به اضافه پرونده قبلی در بهارستان رسیدگی شده است ابراز داشت: اختلافات ملکی، سرقت، ضرب و جرح و دعوی خانوادگی بیشترین حجم پرونده‌ها را شهرستان بهارستان تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه 66 درصد پرونده‌های مانده در دادگستری بهارستان تعیین تکلیف و مختونه شده است تصریح کرد: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری به 115 درصد افزایش یافته است و رسیدگی به پرونده‌ها در بهارستان شبانه‌روری است.

رئیس دادگستری شهرستان بهارستان افزود:پرونده‌های کثیرالاشاکی در شهرستان رسیدگی و رأی صادر شده است و پس از تأیید دادگاه تجدیدنظر رسانه‌ای خواهد شد.

امامی تأکید کرد: رسیدگی به پرونده‌های تعاونی‌های مسکن بهارستان در مراجع قضایی مجدانه پیگیری می‌شود که پرونده برخی از این تعاونی‌ها رسیدگی و تعیین تکلیف شده است‌.

وی با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در بهارستان را یک هفته عنوان کرد و افزود: 24 قتل در سال گذشته در شهرستان رخ داد که اکثر پروند‌ه‌های قتل در بهارستان حل شده است.

رئیس دادگستری بهارستان با بیان اینکه فسادستیزی در شهرستان و ادارات ادامه دارد گفت: هیچگونه حاشیه امنی برای مفسدین در شهرستان وجود ندارد و شوراهای شهر و روستا بدانند عملکرد آنها رصد و در صورت احراز تخلف برخورد قاطع خواهد شد.

اعضای باند سقط جنین در بیرجند دستگیر شدنددستگیری 40 سرشاخه اصلی معاملات فردایی/ 11 کانال تلگرامی مسدود شددستور ویژه "سردار محمدیان" برای دستگیری عوامل تیراندازی رجایی‌شهر کرج/ ‌ضاربان ‌متواری شده‌اند‌

امامی در پایان خاطرنشان کرد: احکام جایگزین به جای زندان در دستور کار قضات شهرستان بهارستان قرار گرفته است و متهمان و مجرمان به جای زندان در خدمات عمومی، فرهنگی و کمک به اقشار بی بضاعت فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.