1401043123050848925719644

وزیر ارشاد: اعتماد به دختران ایران و کنار هم قرار گرفتن آنها از مهم‌ترین بازخوردهای رویداد "دا" است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه رویداد ملی ارزش‌آفرینی "دا" گفت: اعتماد به دختران ایرانی و رقم خوردن کارهای بزرگ با کنار هم قرارگرفتن دختران خلاق از مهمترین بازخوردهای این رویداد است.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه جمعه در اختتامیه رویداد ملی ارزش آفرینی "دا" (دختران ایرانی) در مشهد مقدس اظهارداشت: در نگاه به حل مسائلی اجتماعی به جای ایستادن در انتهای خط، باید در سرمنشا با ابتکاراتی جلوی بوجود آمدن آسیب‌ها را گرفت.این مهم در دستور این وزارتخانه است و موفقیت این اقدام مشارکت همه را می‌طلبد.

وی افزود: به دنبال ایجاد فضای خلاق برای حمایت از ایده‌های جدید هستیم، امروز ادارات کل فرهنگ در کشور مأمن جوانان انقلابی و خلاق شده و این مسیر را با قاطعیت جلو خواهیم برد و کارهای بزرگی در دولت مردمی که رئیس جمهور آن فردی جهادی متعلق به آب و خاک زرخیز مشهد و خراسان است، عملیاتی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حاشیه نشینی معضل اجتماعی اصلی در مشهد است، چرایی ایجاد حاشیه نشینی انتهای خط است، در سایر آسیب‌های اجتماعی نیز وقتی به انتهای خط توجه شود، شکل خشنی از اجتماع را بالا می آورد، برخورد و وضع معیارهای سختگیرانه باید انجام شود.

اسماعیلی اضافه کرد: اگر در ابتدای کار فضاهای رشد را در اختیار فرزندانمان قرار دهیم، ده ها برابر اثر و فایده خواهد داشت.اعتماد به دختران ایرانی و رقم خوردن کارهای بزرگ با کنار هم قرارگرفتن دختران خلاق از مهمترین بازخوردهای این رویداد است.

وی گفت: امروز در جامعه مشکل هویتی یک مشکل جدی است، تمام تلاش بدخواهان ملت ایران القای وجود بحران و بن بست در کشور است و به جوانان توجهی نمی‌شود.

اسماعیلی افزود: اصل این رویداد تقویت روحیه خودباوری و رسیدن به هویت جمعی بین جوانان سرزمین است.در وزارت فرهنگ این موضوع را ذیل پروژه موضوعات اجتماعی پیش برده ایم، معتقدم اگر می خواهیم در حوزه اجتماعی از حالت انفعال خارج شویم باید به این موضوعات بپردازیم.

وزیر ارشاد: تولیدات مرتبط با "مباهله" حمایت ویژه می‌شوند

محمد مهدی اسماعیلی همچنین بعد از ظهر امروز در محفل شعرخوانی " به آیین آسمان" ویژه بزرگداشت روز مباهله در مشهد مقدس با بیان این مطلب که در این ستاد چندین اثر هنری خوب آماده و روز مباهله رونمایی خواهد شد اظهارداشت: در کنار جشنواره های معاونت فرهنگی وزارت ارشاد،بخشی برای مباهله در حوزه شعر و ادبیات داستانی فعال خواهد شد، همچنین فراخوان کار نمایشی وزین در خصوص مباهله نیز توسط موسسه فارابی منتشر خواهد شد.

وی افزود: تلاش می‌شود تا دو سال آینده مجموعه خوبی از ادبیات مباهله منتشر و برای آن رویدادهای متعددی تعریف کنیم، با برنامه‌ریزی خوب در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به موضوع مباهله توجه خواهد شد.

اسماعیلی تصریح کرد: روز مباهله روز بزرگی در تاریخ اسلام است و در طول قرن‌ها تا کنون نتوانسته‌ایم به اندازه کافی نسبت به معرفی از این ظرفیت اهتمام لازم را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اینکه پیامبر اکرم (ص) با اهل بیت عصمت و طهارت حاضر می شوند همه هستی خود را در پای حقانیت اسلام در چنین آیینی همراه کنند،تصویر بسیار مهم و زیبایی است و جزو مستندات تاریخی قطعی بین اهل سنت و تشیع است و در همه کتب تاریخی و روایی تقریبا یک روایت مشابه از آن وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که در حوزه تقریب همیشه به دنبال نکات اشتراک هستیم خاطرنشان کرد: در معرض این آسیب هستیم که فعالیت‌هایی انجام شود که به اصل اساسی انقلاب اسلامی و راهبرد کلان وحدت آسیب وارد کند، از این رو تلاش می‌شود روی نقاط اشتراک، فضای عمومی کشور و جهان اسلام را به آن موضوع سوق دهیم.

وی افزود: محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امروز یکی از نقاط اصلی اشتراک در جهان اسلام است.این محبت در جهان اسلام قابل مشاهده است برخلاف این تصور که محبت به این خاندان مخصوص ما پیروان اهل بیت(ع) است، بزرگترین ستایشگران اهل بیت در دوره های مختلف ائمه چهارگانه فقهی اهل سنت هستند به عنوان نمونه مرحوم امام شافعی بزرگترین قصیده در مدح حضرت علی(ع) را دارد.

وزیر ارشاد: در حوزه فرهنگی نگاه مبتنی بر هویت تاریخی اصیل ایران اسلامی داریموزیر ارشاد خبر داد: "هنرمندان تجسمی" در ترکیب جدید رایزنان فرهنگی / "توسعه صادرات فرهنگی" وظیفه اصلی رایزنان استوزیر ارشاد: محموله جدید کاغذ روزهای آینده وارد می‌شود/ برای خودکفایی کاغذ برنامه بلندمدت داریم

اسماعیلی گفت: وقتی چنین جایگاهی داریم و رویدادهای متعلق به مقدسات قابلیت توجه ویژه را دارد، باید فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران حرکت کنیم.

انتهای پیام/282/ی

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.