5-23

پارک جنگلی ساوه

پارک جنگلی ساوه

جاذبه های گردشگری متنوعی وجود دارد که افراد در سفرهایشان از آنها دیدن می کنند. پارک های جنگلی یکی از این جاذبه های گردشگری به شمار می روند که سالانه مسافران زیادی از آنها دیدن می کنند. جنگل ها حدود 30 % سطح زمین را پوشانده اند و بر اساس برآوردی، حدود 800 میلیون نفر در داخل و یا اطراف جنگل ها زندگی می نمایند و از منابع جنگلی برای سوخت، غذا، دارو و کسب درآمد استفاده می کنند. از این تعداد، حدود 70 میلیون نفر افرادی هستند که زندگی آنها کاملا به منابع جنگلی وابسته است. جنگل ها چیزی بیش از مجموعه ای از درختان هستند و می توانند به عنوان میراث طبیعی نقش مهمی را ایفا کنند. پارک جنگل، شامل پارک جنگلی ملی و پارک جنگلی دست كاشت می شود؛ پارک های جنگلی ملی گستره وسيعی را در بر می گيرد و در محدوده خود می توانند به طبقات فرعی ديگری اختصاص یابند و اراضی زيادی از آنها به صورت بكر و دست نخورده كنار گذارده شوند0 اين پارک ها زير نظر دولت هستند و بر اساس استفاده چند جانبه تفرج ، توليد علوفه، حفظ آبخيز و … مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از پارک های جنگلی ایران، پارک جنگلی ساوه محسوب می شود که در استان مرکزی و شهرستان ساوه قرار دارد.

درباره پارک جنگلی ساوه

درباره پارک جنگلی ساوه

شهرستان ساوه یکی از شهرستان‌های استان مرکزی ایران به شمار می رود که مرکز آن شهر ساوه محسوب می شود و از دو بخش به نام‌های مرکزی و نوبران تشکیل شده ‌است. ساوه از شمال به شهرستان زرندیه و استان قزوین، از جنوب به شهرستان تفرش، از جنوب‌شرق به استان قم، از شرق به استان تهران و قم و از غرب و جنوب غربی به استان همدان و شهرستان کمیجان محدود می‌گردد. در این منطقه می توانید جاذبه های گردشگری گوناگونی را بیابید که یکی از آنها پارک جنگلی ساوه به شمار می رود. این پارک در شهر ساوه قرار دارد و در حدود 50 سال از عمر آن می گذرد. این پارک دارای زیبایی خاص و مملو از درختان سر به فلک کشیده و قطور است. به همین خاطر مسافرانی که برای گردش این شهر را انتخاب می کنند و یا در مسیر سفرشان از آن می گذرند حتما زمانی را در این پارک می گذرانند. اگر دوست دارید در مورد این پارک اطلاعات بیشتری به دست بیاورید می توانید این بخش از مجله مستر بلیط را تا انتها مطالعه کنید.

ساختار و بخش های مختلف پارک جنگلی

ساختار و بخش های مختلف پارک جنگلی

در این پارک درختان قطور با طول عمر بالا دیده می شود که شامل درختانی همچون گل ابریشم، کاج تهران، سرو خمره‌ای، ارغوان، سرو نقره‌ای، توت، زبان گنجشک، پسته، عرعر و زیتون می شوند. هر چند که اغلب درختان موجود در این پارک درختان کاج به شمار می روند. با وجود این درختان، پرندگان متنوعی در بین این درختان زندگی می‌کنند. در پارک ساوه مجموعاً ۳ حلقه چاه وجود دارد که آب مخصوص آبیاری تمام جنگل از این ۳ حلقه چاه تأمین می‌شود. از میان این پارک جنگلی رودخانه‌ای کوچک اما با صفا و فرح بخش عبور می‌کند که زیبایی خاصی به محیط آن بخشیده است. رد این پارک می توانید شاهد امکانات رفاهی کاملی مثل سرویس بهداشتی، آبخوری، نمازخانه، مسیر آسفالته، بوفه و … باشید که می توانند در کنار هم لحظاتی سرشار از آرامش و راحتی را برای شما فراهم آورند. اگر تمایل پیدا کردید از این پارک دیدن کنید می توانید بلیط سفرتان را به صورت آنلاین از مستر بلیط تهیه کنید و خود را به شهر ساوه برسانید.

راه های دسترسی به پارک جنگلی

راه های دسترسی به پارک جنگلی

برای دیدار از این منطقه باید در ابتدا راهی شهر ساوه شوید و برای اینکار می توانید بلیط اتوبوس ساوه را به صورت آنلاین تهیه کنید و خود را به این شهر برسانید. پس از رسیدن به شهر می توانید با وسایل نقلیه عمومی به جنوب‌ غرب ساوه و شهرک شهید چمران بروید که در آنجا می توانید این پارک را پیدا کنید. دسترسی به این پارک از طریق بلوار نماز، بلوار شهدای پورزرند و بلوار رسالت نیز امکان‌پذیر است.

بازدید از پارک جنگلی ساوه

برای دیدار از این پارک نیازی نیست هزینه ای پرداخت کنید و اگر با خودرو شخصی به آنجا بروید می توانید به راحتی جای پارک برای خودروتان پیدا کنید. از آنجایی که امکانات رفاهی کاملی در این پارک وجود دارد مطمئنا لحظات خوبی را در کنار همراهانتان خواهید گذراند.

نوشته پارک جنگلی ساوه اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.