4368353

بهره‌برداری از نخستین دستگاه «آنژیوگرافی عروق مغزی» کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین دستگاه آنژیوگرافی عروق مغزی کشور امروز جمعه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد به بهره برداری رسید.

بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح بخش نورو لب بای پلین آنژیوگرافی بیمارستان قائم (عج) مشهد اظهار کرد: این دستگاه، یکی از دستگاه‌های مهم و پیشرفته است که می‌تواند وضعیت عروق مغز را به صورت سه بعدی نمایش دهد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این دستگاه، می‌توان فردی که دچار سکته مغزی می‌شود را با امکانات پیشرفته روز دنیا به خصوص طی سه تا ۶ ساعت اول سکته نجات داد و با توجه به تشخیص پزشک انجام اقدامات لازم و مؤثر ممکن می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: این دستگاه از طریق پرداخت ارز ترجیحی خریداری شده و فعلاً در زمینه خرید دستگاه‌های پیشرفته پزشکی، هنوز ارز ترجیحی ماندگار بوده و حذف نشده است.

وی با بیان این‌که تخصیص ارز ترجیحی در حوزه خرید تجهیزات پیشرفته پزشکی در سال آینده نیز تداوم دارد، متذکر شد: البته باید نیروی انسانی متخصص در کنار این دستگاه حضور داشته باشد زیرا کار با دستگاه صرفاً از این طریق ممکن است.

عین‌اللهی گفت: با اجرای طرح دارویار و برداشتن ارز ترجیحی در حوزه دارو، بیمه‌ها اختلاف قیمت را پرداخت می‌کنند اما در زمینه دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی گران‌قیمت، این امکان وجود ندارد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.