1400021109112113522664814

تأمین اجتماعی به تعهدات خود در حق کارگران پاکدشتی عمل نکرد

گروه استان ها – فرماندار پاکدشت گفت۹۰ هزار کارگر بیمه‌شده در حوزه تأمین اجتماعی در شهرستان پاکدشت از حداقل‌های حوزه بهداشت و درمان برخوردارند اما تأمین اجتماعی به تعهدات خود در این حوزه در حق کارگران عمل نکرد.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پاکدشت، عصر امروز با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فرمانداری شهرستان پاکدشت جلسه رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد.

محسن اردستانی فرماندار پاکدشت در این جلسه حضور 40 هزار کارگر در پاکدشت را ظرفیت بزرگ صنعتی در استان تهران دانست و اظهار داشت: شهرستان پاکدشت با دارا بودن 4 هزار و 200 واحد صنعتی در 4 شهرک صنعتی و لکه‌های صنعتی در مناطقی چون خاتون‌آباد، روزانه شاهد تردد بیش از 4 هزار کارگر است.

وی افزود: 90 هزار کارگر بیمه‌شده در حوزه تأمین اجتماعی در شهرستان پاکدشت هستند که متأسفانه از حداقل‌های حوزه بهداشت و درمان برخوردار هستند اما تأمین اجتماعی به تعهدات خود در این حوزه در حق کارگران عمل نکرد.

فرماندار شهرستان پاکدشت در ادامه ابراز کرد: عملیات ساخت بیمارستان با مشارکت تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی می تواند تاثیر بیشتری برای رفاه هرچه بیشتر کارگران و 8 هزار خانواده کارگر ساکن داشته باشد تا بتوانند از امکانات بهتری برخوردار شوند.

وی در ادامه به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان برای گسترش واحدهای پرورش گل و گیاه در پاکدشت اشاره کرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت‌های خوبی را از بالقوه به بالفعل می‌توانند تبدیل کنند و زمینه افزایش جایگاه اشتغال‌زایی در پایتخت گل و گیاه ایران ایجاد نمایند.

اردستانی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در پاکدشت بیش از 25 هزار هکتار اراضی کشاورزی به‌غیراز 1500 هکتار گلخانه در شهرستان در مناطق بخش مرکزی و بخش شریف‌آباد و خاتون‌آباد وجود دارد که اکنون به همت کشاورزان و گل‌کاران عزیز شاهد تأمین 75 درصد از گل و گیاه استان هستیم.

مشکلات زیرساختی در بانک اطلاعات رفاه ایرانیان در استان تهران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه جلسه و در راستای پیگیری مشکلات جامعه کارگری شهرستان پاکدشت با اشاره به مشکلات زیرساختی بانک اطلاعات رفاه ایرانیان گفت: مشکلات زیرساختی بانک اطلاعات رفاه ایرانیان باعث کاهش ثبت 350 نفر از 15 میلیون نفر در استان تهران شد.

تهمینه دانیالی افزود: اعطای مجوز کسب‌وکار در استان تهران فقط در 3 روز صادر می‌شود، با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان فضای اشتغال‌زایی را گسترش داد تا بتوان تسهیلات برای کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی را اعطا کرد.

شهرداری کرج امنیتِ کارگران و پاکبانان را تأمین کنداخراج 30 کارگر باسابقه فولاد نطنز/ از کتمان مدیرعامل مجتمع تا پیگیری مسئولان برای بازگشت به کار کارگرانلایحه حمایتی شهرداری مشهد از کارگران و کارکنان شهرداری در حوادث تصویب شد

وی در ادامه گفت: با ارائه آموزش‌های مختلف توسط کمیته امداد می‌توان چرخه دغدغه‌های کاری و اشتغال مردم را کوچک‌تر کرد و با ارزیابی و شناسایی ظرفیت‌های هر منطقه برای هر شخص منطقه شغلی صحیحی را تعیین کرد.

دانیالی در ادامه تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه‌های مختلفی چون کاهش فقر، حوزه تأمین اجتماعی و بازنشستگی مسئولیت دارد که پنج میلیون نفر به‌صورت مستقیم با این وزارتخانه در ارتباط بوده که رفع موانع و مشکلاتشان به همفکری و همدلی بیش‌ازپیش مسئولان نیازمند است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.