5b-1

ترمینال و پایانه های مسافربری بیرجند کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

پایانه و ترمینال های بیرجند

شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است که در قسمت شرقی کشور قرار دارد. ترمینال و پایانه های مسافربری بیرجند کجاست؟ در این بخش می توانید جواب این سوال را پیدا کنید. خرید بلیط اتوبوس تنها با چند کلیک با استفاده از مستر بلیط میسر می شود. در ادامه این بخش سری می زنیم به ترمینال بیرجند تا اطلاعات بیشتری از آن به دست آوریم.

استان خراسان جنوبی از شمال با استان خراسان رضوی از جنوب با سیستان و بلوچستان، در شمال غربی با استانهای اصفهان و سمنان، غرب با یزد و جنوب غربی با کرمان همسایه است. از سمت شرق نیز با کشور افغانستان مرز مشترک دارد و جزو استان های مرزی محسوب می شود. بیشترین سفرهای این استان از طریق اتوبوس انجام می شود. بیشترین ارتباطات آن با استان خراسان رضوی و زاهدان می باشد. برای سفر به بیرجند می توانید از طریق اتوبوس اقدام نمائید.

معرفی پایانه و ترمینال های بیرجند

ترمینال بیرجند از پایانه و ترمینال های بیرجند

ترمینال بیرجند در سال 1375 با مساحتی برابر با 24 هکتار در قسمت شمالی شهر بیرجند ساخته شد. این ترمینال روزانه میزبان 300 مسافر درون استانی و 1700 مسافر برون استانی است. سفرهای این ترمینال از طریق 94 دستگاه اتوبوس انجام می شود که از این تعداد 9 دستگاه مخصوص سفرهای درون استانی و مابقی به سفرهای برون استانی تعلق دارد. همچنین 2000 مسافر در طول روز به این مکان وارد می شوند. طبق آمار منتشر شده در سال 1396 شمسی 1،233،000 نفر درون این استان و 777،000 نفر نیز به بیرون از استان سفر داشته اند.

مسیرهای ترمینال بیرجند

بیشترین سفر های این استان در درون خود استان انجام می‌گیرد ولی سفرهای بیشماری نیز برای خارج از استان انجام می‌شود. مقصد سفرهای این شهر به سمت تهران، قم، ترمینال کرج، مشهد مقدس، تایباد، سبزوار، نهبندان، شیراز، ترمینال کرمان، سیرجان، پایانه زاهدان، زابل، ترمینال بندرعباس، ترمینال سمنان، ترمینال یزد و ترمینال گرگان می باشد. بسیاری از مقاصد بالا، در مسیر شهرهای دیگر هستند که باهم ترکیب شده اند.

سرویس هائی نیز از شهرهای مختلف وارد این شهر می‌شوند که از آن جمله می توان به تهران پایانه جنوب، ساری، بهشهر، نکا، کرج، اصفهان (پایانه کاوه و پایانه صفه)، مشهد (پایانه امام رضا)، کاشمر، بشرویه، طبس،پایانه کاراندیش (شیراز)، کرمان، زاهدان، ایرانشهر، چابهار، بندرعباس، پایانه سنندج، یزد و گرگان را ذکر کرد. در بین مقاصد بالا شهر استان خراسان نیز وجود دارد که سفرهای درون استان محسوب می شوند.

پایانه و ترمینال های بیرجند

شرکت های مسافربری ترمینال بیرجند

تعاونی شماره یک بیرجند، تعاونی شماره دو پیک معتمد بیرجند، شماره ۸ لوان نور بیرجند، سیر و سفر بیرجند، شماره ۴ میهن نور آریا بیرجند، همسفر مهر بیرجند، جهان گشت مهر بیرجند، شماره ۳ سفر سیر آریا بیرجند، غزال بیرجند، سارینا سفر بیرجند، باقران سیر بیرجند و تعاونی شماره هفت عدل بیرجند از جمله شرکت های مسافربری فعال در این ترمینال می باشند. این شرکت ها علاوه بر تدارک دیدن سفرهای محتلف کارهای مربوط به حمل بار را نیز انجام می دهند. کلیه جا به جائی های بارها توسط این شرکت ها، با استفاده از همین اتوبوس های مسافربری انجام می شود.

امکانات ترمینال بیرجند

پارکینگ: در این ترمینال جهت رفاه و آسایش مسافران خروجی و رودی و همراهانشان پارکینگی در محوطه ترمینال ایجاد کرده اند. این پارکینگ به صورت شبانه روزی خدماتش را به مسافران ارائه می دهد.

خوابگاه رانندگان: این خوابگاه جهت رانندگان غیر بومی که فاصله بین دو سفرشان طولانی است تدارک دیده شده است. که این امکان را برای رانندگان به وجود می آورد در محیطی مناسب به استراحت بپردازند. این کار همچنین ایمنی سفر را برای مسافران بالا می برد.

دستگاه های خودپرداز: این دستگاه‌ها جهت انجام هرگونه عملیات بانکی برای مسافران قرار داده شده است.

از دیگر امکاناتی که در این ترمینال می توانید به آنها دسترسی داشته باشید می توان به سرویس بهداشتی، فروشگاه، نمازخانه، کلانتری و انبار برای شركتهای مسافربری اشاره کرد.

راه‌های دسترسی به ترمینال بیرجند

این ترمینال در قسمت شمالی شهر و در بلوار مسافر واقع شده است. فاصله آن تا مرکز شهر 10 دقیقه می باشد. برای خروج از ترمینال می توانید از تاکسی های ویژه استفاده کنید و به هر منطقه از شهر که مقصدتان است برسید. متاسفانه دسترسی به اتوبوس های شهری در این منطقه وجود ندارد. همچنین فاصله ترمینال تا فرودگاه 8 دقیقه می باشد.

پایانه و ترمینال های بیرجند

ترمینال‌های استان خراسان جنوبی

در شهرهای بزرگ استان چندین ترمینال وجود دارد که آن جمله می توان ترمینال طبس، ترمینال قاین، ترمینال فرودس و ترمینال سرایان را نام برد.

ترمینال طبس

ترمینال طبس در قسمت شمال شرقی شهر طبس واقع شده است. از این ترمینال برای مقاصدی همچون تهران، مشهد مقدس، بیرجند و یزد سرویس وجود دارد. این خدمات توسط شرکت مسافربری معراج عشق آباد، شرکت مسافربری گیتی نورد طبس، شرکت مسافربری گیتی پیمای طبس و شرکت مسافربری سیر و سفر طبس عرضه می شود.

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد ترمینال های ایران داشته باشید می توانید مجله مستر بلیط را دنبال کنید.

ترمینال قاین

این ترمینال در شهرستان قاین و در قسمت جنوبی آن واقع شده است. فاصله آن تا مرکز شهر 5 دقیقه می باشد. مسیر های آن، تهران پایانه جنوب – قاین، مشهد مقدس – قاین، کاشمر- قاین، زاهدان – قاین و ایرانشهر – قاین می باشد. شرکت های مسافربری فعال در آن شرکت مسافربری تعاونی شماره ۸ لوان نور قاین، شرکت مسافربری رهگذر قاین، شرکت مسافربری جهان گشت مهر قاین، شرکت مسافربری سیر و سفر قاین و شرکت مسافربری پارسیان قاین می باشند.

ترمینال فرودس

این ترمینال در میدان ورودی شرقی شهر قرار دارد. مسیرهای آن تهران به فردوس، کرج به فردوس، یزد به فردوس، شهرکرد به فردوس و مشهد مقدس به فرودس می‌باشد. شرکت مسافربری جهان دیدارفردوس، شرکت مسافربری تعاونی شماره ۱۶ جهان گشت مهر فردوس و شرکت مسافربری گیتی نورد فردوس از جمله شرکت های فعال در این ترمینال هستند.

پایانه و ترمینال های بیرجند

راه‌های ارتباطی پایانه و ترمینال های بیرجند

ترمینال بیرجند

آدرس خیابان شهید ناصری، نرسیده به بلوار مسافر، ترمینال بیرجند
تلفن 05632312047

ترمینال طبس

آدرس ضلع شمالی امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)
تلفن ۰۵۶۳۲۸۲۱۹۳۰

ترمینال قاین

آدرس قائن، خیابان شهید نامجو، خیابان مسافر
تلفن 05632522213

ترمینال فردوس

آدرس فردوس، میدان امام رضا (ع)
تلفن 05632724242

نوشته ترمینال و پایانه های مسافربری بیرجند کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.