5mr

دریاچه مارمیشو کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی

امروز قصد داریم شما را با بکرترین جاذبه طبیعی ارومیه که در میان کوهستان ها واقع شده است آشنا کنیم. این دریاچه ناشناخته دریاچه مارمیشو نام دارد. اگر مایل به سفری هستید که چند روزی را در آرامش سپری کنید و از دنیای پر هیاهوی بیرون دور شوید، می توانید به این روستا سفر کنید.

با سفر به این روستا از آب و هوای بی نظیر، دریاچه نیلی، ماهیگیری در آن، تجربه همسایگی با عشایر، فیلمبرداری و عکاسی از این طبیعت سرسبز از لذت کافی برخوردار شوید.

این منطقه به عنوان بهترین مکان جهت آرامش و استراحت و دلنشین ترین چشم انداز را دریاچه مارمیشو به خود اختصاص داده است. پس اگر شما هم به دنبال یک سفر عالی در کنار عزیزان تان هستید در ادامه مستر بلیط همراه ما باشید.

تاریخچه دریاچه مارمیشو

از کوه های مرزی ایران و ترکیه رودخانه نازلوچای سرچشمه گرفته است و در آخر به دریاچه مارمیشو می ریزد. جالب است که علت پیدایش این دریاچه بی نظیر را هم بدانید.

باید گفت که بخشی از کوه به سبب زلزله باعث ریزش شده که در نهایت باعث به وجود آمدن سد طبیعی شده، که همین دریاچه فعلی را به وجود آورده است. دریاچه مارمیشو از مساحتی به میزان ۵ هکتار و عمق ۵۰ الی ۶۰ متر برخوردار است.

علت نام گرفتن دریاچه به مارمیشو به این دلیل است که ساکنان قبلی مارمیشو را مسیحیان تشکیل می داده اند و به خاطر آنکه نام رهبر مسیحیان بنیامین مارشیمون بوده، این دریاچه به همان نام شهرت یافته است که به سال های ۱۲۰۰ هجری شمسی بر می گردد.

تاریخچه دریاچه مارمیشو

نقشه و معرفی بخش های مختلف آن

به طور حتم شما در هنگام سفر به شهر ارومیه به دیدن دریاچه ارومیه رفته اید و از زیبایی های آن لذت برده اید اما ممکن است که از دریاچه مارمیشو که در کنار دریاچه ارومیه قرار گرفته است و مکانی بی نظیر را به وجود آورده است بی اطلاع باشید.

پس اگر می خواهید آشنایی کاملی با دریاچه زیبای مارمیشو پیدا کنید، تنها کافی است به مطالعه مجله مستر بلیط بپردازید. برای اینکه به مشاهده این دریاچه نیلی رنگ بپردازید تنها کافیست فاصله ۴۵ کیلومتری از غرب ارومیه را طی کنید.

نیاز است که شما از حاشیه رودخانه نازلوچای عبور کنید و در میان راه روستاهای هلانی، بانی و پسان را مشاهده خواهید کرد که در نهایت شما به روستای بی نظیر مارمیشو خواهید رسید.

طبه هیچ عنوان نگران خستگی راه نباشید ما به شما تضمین می‌ کنیم که مسیر جاده آنچنان زیبا و دلنواز است که نگاه هر بیننده ای را به خود مجذوب می کند، زیرا در دره زیبایی این جاده قرار گرفته، که از منظره کوهستانی بی نظیری برخوردار است.

بعد از این که در روستای مارمیشو به زیارتگاه پیر خراسانی رسیدید لازم است یک مسیر زیبا را که سنگلاخی می باشد ادامه دهید و به دریاچه مارمیشو برسید.

زیستگاه گیاهی

زیستگاه گیاهی دریاچه مارمیشو

از کوه های ستاره لوند و بایبون رودخانه بسیار جذابی سرچشمه گرفته است که در نهایت به تنگه ای سر سبز می‌ رسد. جمع شدن آب رودخانه نازلوچای باعث پدیدار شدن دریاچه زیبای مارمیشو شده است.

اگر علاقه مند به ماهیگیری هستید باید گفت که این دریاچه محیط آرامش بخشی دارد که بهترین مکان جهت ماهیگیری است. در میان مردم روستای مارمیشو قزل آلای بومی این دریاچه از شهرت بسیاری برخوردار است. دریاچه مارمیشو زیستگاه گیاهان و جانوران مختلفی است.

به عنوان مثال دارای درختانی همچون بلوط، شیرین بیان، زنبق وحشی، زالزالک، لاله کوهی، بید، گون و صنوبر است. همچنین مارمیشو زیستگاه آبزیان بسیاری از جمله ماهی قزل آلا و پرندگان مهاجر متنوع است.

از نمونه های دیگر گونه های گیاهی این منطقه می‌توان به زنبق، خشخاش، خارشتر، گزنه، بومادران، آویشن، کاسنی، کنگر و اشاره کرد. مردم این روستا به دلیل اینکه در این منطقه گیاهان متنوعی وجود دارد به پرورش زنبور عسل هم مشغول هستند.

باید گفت که عسل این منطقه بسیار معطر و مرغوب است. پس اگر با زنبور داران این روستا ملاقات کردید حتماً طعم عسل طبیعی را بچشید و هم چنین می توانید به عنوان یک سوغاتی خوشمزه برای عزیزان تان تهیه کنید.

زیستگاه جانوری دریاچه

زیستگاه جانوری دریاچه مارمیشو

ماهی سفید، سمور و قزل آلا در گذشته از نمونه آبزیان بسیار دریاچه مارمیشو بوده اند اما به دلیل صید بسیار و تردد گردشگران، این گونه ها به شدت در حال کاهش هستند، متاسفانه باید گفت که دیگر دریاچه فاقد سمورها است. اما باز هم می توانید از کباب کردن ماهی قزل آلا و اتراق کردن در این منطقه خوش آب و هوا نهایت را لذت ببرید.

عشایر مارمیشو

بهترین قسمت سفر به مارمیشو چادرهای ایلات و عشایر است که در این منطقه بکر و سرسبز اتراق کرده‌ اند. پس اگر می خواهید سفرتان را لذت بخش تر کنید یک چادر مسافرتی همراه داشته باشید و مدتی را در همسایگی این عشایر مهمان‌ نواز سپری کنید و با نحوه زندگی آنان آشنایی یابید.

شرایط بازدید از دریاچه مارمیشو

بازدید از این روستای بکر و زیبا در هر زمانی امکان پذیر است و به صورت رایگان است. اما لازم است بدانید که بهترین زمان سفر به دریاچه مارمیشو فصل تابستان به شمار می رود و به دلیل اینکه این منطقه کوهستانی است بهتر است که در فصل زمستان به این روستا سفر نکنید.

با سفر به این روستا در فصل بهار می توانید بهترین و دلنشین ترین منظره را مشاهده کنید. زیرا درختانی که اطراف این دریاچه را احاطه کرده‌ اند سرشار از شکوفه های زیبا و رنگارنگ می‌ شوند و چشم اندازی را به وجود می آورند که نمی توانید از آن چشم بردارید.

پس اگر هم اکنون بلیط اتوبوس ارومیه را خریداری کرده اید ما به شما پیشنهاد می کنیم که بازدید از دریاچه مارمیشو را هم در گزینه های سفرتان قرار دهید.

نحوه دسترسی

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

همانطور که در بالا ذکر شد روستای مارمیشو واقع شده در آذربایجان غربی و در ۴۵ کیلومتری غرب ارومیه است، شما قادر خواهید بود با هر وسیله ای به آنجا سفر کنید. هم می توانید به صورت زمینی با وسیله شخصی خود و هم به صورت هوایی به آنجا سفر کنید.

پس اگر می خواهید که سفری آسوده و لذت بخش را تجربه کنید هر چه زودتر بلیط هواپیما ارومیه را تهیه کرده و لذت سفر به این دریاچه زیبا را از دست ندهید.

نوشته دریاچه مارمیشو کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.