1401051213504968425797714

سیل با فیروزکوه چه کرد؟/ فرماندار: شرایط هنوز هم بحرانی است + فیلم

فرماندار فیروزکوه با ‌اشاره به وقوع سیل در این شهرستان گفت: شرایط در این منطقه به علت قوع سیل هنوز هم بحرانی است.

– اخبار استانها –

محمد حیدری‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در فیروزکوه با ‌اشاره به وقوع سیل در شهرستان فیروز‌کوه اظهار داشت: متاسفانه در این سیل 15 نفر از شهروندان در این منطقه جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه شرایط در این منطقه به علت قوع سیل هنوز هم بحرانی است، افزود: بعد از وقوع سیل، استاندار تهران تمام فرمانداری‌ها استان را به منطقه فراخوان کرد و قرارگاه مدیریت بحران در این منطقه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تمام فرمانداری‌های استان برای امدا‌درسانی در روستای مزداران پای کار بودند، تصریح کرد: بعد از شکل‌گیری قرارگاه مدیریت بحران، برای امدادرسانی‌ در روستای مزداران، یک نقطه برای هر فرمانداری تعیین شد تا ‌‌سریعا از منطقه آسیب‌زدایی شود و‌ زندگی مردم برقرار گردد.

خسارت سنگین سیل در فیروزکوه/ آسیب سیلاب به 70 درصد راه‌ها/ تخریب 120 واحد مسکونی روستای مزدارانروایت تسنیم از آنچه در سیل 10 دقیقه‌ای فیروزکوه گذشت/ در این سیل چند نفر جان باختند؟افزایش فوتی های سیل فیروزکوه به 15 نفر/ عملیات برای تعیین‌تکلیف مفقودی‌ها ادامه داردسیل راه‌های مواصلاتی و مخابراتی با روستاها را قطع کرد / احتمال افزایش فوتی‌ها در فیروزکوهحضور رئیس جمهور در روستای سیل‌زده مزداران فیروزکوه/ دستور رئیسی برای رفع فوری مشکلات مردم + تصاویر

وی با بیان اینکه بعد از قوع سیل بلافاصله با همراهی جمعی از مدیران ‌وارد منطقه شدیم، اضافه کرد: در روز نخست وقوع سیل همه مردم منطقه به ویژه اهالی روستای مرزداران را به ایستگاه راه آهن منتقل کردیم تا با قطار از منطقه خارج شوند و در اقدام دوم بازگشایی مسیرها به ویژه مسیرهای ورودی را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه سیل خسارت‌های فراوانی در فیروزکوه برجای گذاشت، خاطرنشان کرد: ‌زیرساخت‌های کشاورزی کلا در منطقه آسیب جدی دید به نحوی که ‌200 هتکار زمین دارای محصول نابود شد و 600 هتکار از باغا‌ت ‌آسیب جدی دیده است.

وی با بیان اینکه در روستای مززداران 128 منزل مسکونی به طور کامل باید تخریب و از نو ساخته شود، ادامه داد: در این روستا همچنین 150 منزل مسکونی به تعمیرات اساسی نیاز دارد و این در حالی است که سیل در سایر روستاها نیز خسارت‌های اساسی به منازل مسکونی وارد کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه ‌دامپروری نیز ‌250 رای دام سبک بر اثر سیلاب تلف شد، تاکید کرد: همچنین یک سایت پرورش ماهی کاملا آسیب دیده و تمام ماهیان تلف شده‌اند.‌ همچین جاده‌های بین مزارع و 70 کیلومتر از جاه‌های روستایی نیز بین 20 تا 80 درصد آسیب شده ا‌ست.

وی با بیان اینکه آب و ‌برق در برخی نقاط روستایی وصل شده است، عنوان کرد: طبق وعده شرکت گاز استان تهران، گاز نیز نهایتا تا جمعه در منازلی که شبکه‌های آن‌ها آسب ندیده باشد وصل می‌شود.

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب برای حضور و ورود گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده تصریح کرد: بعد از وقوع سیل شاهد حضور بسیجیان، گروه‌های امدادی، جهادی و مردمی برای امدادرسانی در منطقه بودیم که رنگ جدیدی از خدمت‌رسانی به مردم را به نمایش گذاشت.

‌وی با اشاره به بازدید رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور از منطقه در روزهای نخست وقوع سیل اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی و مخبر در این بازدیدها مشکلات مردم را از نزدیک دیدند و ‌دغدغه‌های اهالی را رودررو شنیدند و بر رفع تمام مشکلات مردم تاکید شد به نحوی که از روزهای نخست وقوع سیل تاکنون استاندار در منطقه حضور دارد و مرتب پیگیر امور مردم و رفع دغدغدهاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.