1-16

شرکت جوپار؛ تاریخچه+خدمات

سفر با قطار یکی از ایمن ترین روش های مسافرت محسوب می شود که امروزه طرفداران بسیاری دارد. هزینه سفر با قطار در مقایسه با هواپیما بسیار مناسب تراست و در عین حال سفر با آن می تواند بسیار راحت و لذت بخش باشد، از این رو یکی از گزینه های اصلی سفر می باشد.

با پیوستن بسیاری از شهرهای کشور به خط راه آهن سراسری ایران و استقبال بسیار خوبی که از سفر با قطار صورت گرفت شرکت های حمل و نقل ریلی متعددی شروع به فعالیت نمودند که از جمله آن ها می توان به شرکت جوپار اشاره نمود که در مدت کوتاه فعالیت خود توانست خدمات ویژه ای را ارائه نماید. اگر می خواهید با شرکت جوان و نوپا جوپار و سرویس هایی که ارائه می دهد بیشتر آشنا شوید تا پایان این مقاله از مجله مستربلیط همراه باشید.

تاریخچه شرکت جوپار

شرکت حمل و نقل جوپار اولین شرکت خصوصی است که در سال 1381 در استان کرمان افتتاح شد. این شرکت در زمینه حمل بار و جابجایی مسافران بر اساس قوانین شرکت های حمل و نقل ریلی در داخل ایران مشغول به فعالیت می باشد. نام این شرکت برگرفته از نام یکی از شهرهای استان کرمان به نام جوپار است که در بخش ماهان این شهرستان واقع شده است.

سرویس های این شرکت در ابتدا تنها در مسیرهای محدودی مشغول به فعالیت بودند اما به مرور زمان و توسعه یافتن ناوگان ریلی جوپار تعداد مسیرهایی که قطارهای جوپار در آن ها سرویس دهی داشتند نیز افزایش یافت به طوری که امروزه در هنگام خرید بلیط قطار یکی از انتخاب هایی که با آن مواجه خواهید شد بلیط قطارهای جوپار می باشد.

شرکت حمل و نقل ریلی جوپار با توسعه فعالیت های خود علاوه بر جابجایی مسافران و حمل کالا و بار با واگن های مسافربری، در سطح بین المللی نیز به منظور انجام فعالیت های حمل و نقل ریلی با شرکت های داخلی و خارجی همکاری دارد. این شرکت حمل و نقلی امروزه یکی بهترین و معتبرترین شرکت های ریلی است که در داخل کشور مشغول خدمت رسانی به مسافران می باشد.

آرم و طراحی قطار

آرم شرکت جوپار

سرویس های VIP

شرکت حمل و نقل ریلی جوپار سرویس های متعددی را در طول هفته به طور مرتب به مقاصد مختلف ارائه می دهد و برای این منظور از قطارهای کویر، پارسی و قطار اتوبوسی ماهان استفاده می کند. سرویس های قطار کویر VIP هستند و در مقایسه با سرویس هایی که در قطار پارسی و ماهان ارائه می شود از امکانات و خدمات بهتری برخوردار می باشند. بیشترین میزان سرویس دهی ناوگان این شرکت در مسیر تهران به مشهد و بالعکس می باشد و در این مسیر علاوه بر قطار اتوبوسی ماهان از قطار های لوکس کویر نیز استفاده می کند که طرفداران بسیاری دارد. برنامه سرویس های این شرکت بسیار منظم است و مسافران با توجه به آن می توانند برنامه سفرهای خود را تنظیم نمایند.

از جمله برنامه های سرویس های این شرکت می توان به قطار تهران مشهد اشاره نمود که دارای سه بازه زمانی مختلف جهت حرکت در هر روز می باشد. قطار تهران کرمان زاهدان این شرکت به صورت یک روز در میان در ساعت 11:30 از تهران حرکت می کند و پس از عبور و توقف در ایستگاه های بین راهی در ساعت 14:50 به زاهدان می رسد. قطار تهران به کرمان و بندر عباس این شرکت نیز هر روزه به ترتیب ساعت 20 و 13:15 دقیقه به سمت مقصد حرکت می کند. قطارهای کرمان به مشهد و بالعکس جوپار نیز به صورت یک روز در میان مشغول به خدمت رسانی می باشند.

مسافران میتوانند با رزرو بلیط این قطارها از چند روز قبل سفری راحت و ایمن را برای خود رقم بزنند. شرکت حمل و نقل ریلی جوپار نیز همانند سایر شرکت ها دارای قوانین و مقررات خاصی است که مسافران باید آن ها را رعایت نمایند. بر اساس همین قوانین مسافران نباید اشیا و وسایل غیر مجاز مانند مواد سمی و آتش زا، وسایل شکستنی و نوک تیز، اشیا عتیقه و گران بها، حیوانات خانگی و …به همراه داشته باشند. این شرکت دارای قوانین خاصی در زمینه استرداد بلیط نیز می باشد که به شرح زیر است:

خدمات شرکت جوپار

در صورتی که مسافر تا ساعت 12 روز قبل از حرکت قطار درخواست استرداد نماید 90 درصد مبلغ بلیط به حساب او بازگردانده می شود.

در صورتی که مسافر از ساعت 12 روز قبل از حرکت تا سه ساعت پیش از حرکت قطار درخواست استرداد نماید 70 درصد مبلغ بلیط به او پرداخت خواهد شد.

اگر مسافر از سه ساعت مانده به حرکت قطار تا لحظه حرکت قطا ر تصمیم به استرداد بلیط و لغو سفر بگیرد 50 درصد هزینه بلیط به عنوان جریمه از مبلغ اصلی بلیط کسر می گردد.

مسافران توجه داشته باشند پس از حرکت قطار به هیچ عنوان دیگر نمی توانند در خواست استرداد داشته باشند و تمامی هزینه بلیط آن ها سوخت می گردد و باید برای سفر مجدد خود دوباره هزینه بپردازند و بلیط جدید رزرو کنند.

مسافران برای آنکه بتوانند هر چه سریع تر درخواست استرداد خود را ثبت نمایند و مبلغ کمتری به عنوان جریمه از هزینه بلیط آن ها کسر گردد می توانند به صورت آنلاین با مراجعه به وب سایتی که بلیط را از آن خریداری نموده اند نسبت به استرداد بلیط اقدام نمایند. علاوه بر این امکان استرداد بلیط تنها برای بلیط های سیستمی امکان پذیر است و در صورتی که مسافر بلیط چارتر رزرو کرده باشد نمی تواند در خواست استرداد نماید زیرا این بلیط ها به صورت غیر قابل استرداد از سوی چارتر کننده عرضه می شوند. بنابراین بهتر است تنها در شرایطی بلیط های چارتر را رزرو نمایید که از زمان دقیق سفر خود اطمینان دارید و احتمال آنکه بخواهید زمان سفر را تغییر دهید بسیار کم است.

خدمات

شرکت حمل و نقل ریلی جوپار در طول سال های کوتاه فعالیت خود همواره رضایت مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داده است و در جهت رسیدن به این هدف می کوشد تا بهترین خدمات ممکن را ارائه نماید. از جمله خدمات این شرکت می توان به نوسازی مرتب ناوگان ریلی خود جهت حذف قطارهای فرسوده و جایگزین نمودن آن ها با قطارهای جدید، خرید قطارهای جدید هر چند سال یکبار جهت توسعه ناوگان ریلی، استخدام مهمانداران و پرسنل حرفه ای و کار آزموده، ارائه بهترین خدمات در طول سفر، فروش آنلاین بلیط، ارائه با کیفیت ترین و مرغوب ترین غذاها و پیش غذاها در طی مسیر، استفاده از بهترین امکانات رفاهی ممکن اعم از سرویس خواب و ظروف پذیرایی و … اشاره نمود. علاوه بر این شرکت جوپار بلیط قطار های خود را با قیمت بسیار مناسبی عرضه می نماید و در بسیاری از شهرها نمایندگی هایی را جهت فروش بلیط راه اندازی نموده که مسافران به راحتی بتوانند بلیط سفر خود را رزرو نمایند.

قیمت بلیط قطارهای جوپار به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به فاصله مبدا تا مقصد، نوع قطار، زمان و تاریخ سفر، پر تردد یا عادی بودن مسیر، یک طرفه یا دو طرفه بودن بلیط، خدمات ویژه ای که در طول سفر ارائه می گردد، نوع کلاس سرویس دهی و … اشاره نمود. علاوه بر موارد ذکر شده ایام سفر نیز از عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلیط قطار های جوپار می باشد به عنوان مثال در فصل بهار و ایام نوروز که میزان مسافرت ها به اوج خود می رسد و تقاضا برای بلیط قطار افزایش می یابد قیمت بلیط قطارهای جوپار در مقایسه با سایر ایام سال گرانتر خواهد بود.

مسافران در چنین مواقعی برای آن که بتوانند سفر کم هزینه تری را تجربه کنند و پول کم تری بابت رزرو بلیط بپردازند می توانند بلیط های پیش فروشی که معمولا از حدود یک الی دو ماه قبل از ایام نوروز، آغاز فصل تابستان و … توسط شرکت جوپار با قیمت پایین تری عرضه می شود را برای تاریخ مورد نظر خود رزرو نمایند. با این روش علاوه بر این که می توان میزان هزینه های سفر خود را کنترل نمود بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی خواهد بود.

شرکت حمل و نقل ریلی جوپار امکانی را فراهم نموده است که مسافران در برخی از مسیرهای خاص بتوانند خودرو شخصی خود را به همراه داشته باشند. البته حمل خودرو با قطار در حال حاضر به تمامی مقاصد امکان پذیر نیست و تنها تعداد محدودی شهر در ایران هستند که دارای این امکان در ایستگاه راه آهن خود می باشند. بنابراین اگر می خواهید خودرو خود را به همراه داشته باشید می توانید بررسی کنید که شهر مقصد دارای این امکان می باشد یا خیر سپس جهت خرید بلیط قطار برای خودرو اقدام کنید.

قطارهای شرکت جوپار

ناوگان

شرکت حمل و نقل ریلی جوپار در ابتدا فعالیت خود را با 22 واگن درجه یک اکسپرس 6 تخت پارسی آغاز نمود و به جابجایی مسافران پرداخت. اما پس از چند سال تصمیم گرفت که ناوگان خود را توسعه دهد و به همین منظور در سال 1388 تعداد 84 واگن جدید پارسی به لیست قطارهای خود افزود و به این ترتیب توانست به یکی از قدرتمند ترین شرکت ها در این حوزه تبدیل گردد.

با توسعه ناوگان ریلی جوپار مسیرهایی که در آن ها به سرویس دهی می پرداخت نیز افزایش یافت و از جمله این مسیرها می توان به مسیر تهران مشهد، تهران بندرعباس، تهران زاهدان، تهران کرمان و کرمان مشهد اشاره نمود.

شرکت جوپار بار دیگر در طی سال های گذشته ناوگان خود را بروز رسانی نمود و 45 دستگاه قطار دیگر خریداری نمود. شرکت حمل و نقل جوپار سالیانه بالغ بر 2 میلیون نفر مسافر را در مسیرهای مختلف درون کشور جابجا می کند. قطارهای موجود در ناوگان شرکت حمل و نقل ریلی جوپار به طور کلی به دو دسته قطارهای 6 تخته کویر و قطارهای اتوبوسی ماهان تقسیم بندی می شوند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

قطار اتوبوسی ماهان

قطعا یکی از قطارهایی که در هنگام رزرو بلیط قطار نام آن را شنیده اید قطار اتوبوسی ماهان می باشد. این قطارها بسیار راحت هستند و دارای سرعت بالایی می باشند و با توجه به این که فاقد امکانات خواب و صندلی های تخت خواب شو هستند انتخاب بسیار مناسبی برای مقاصد کوتاه می باشند. چیدمان صندلی های داخل این قطارها دقیقا همانند چیدمان صندلی ها در کوپه ها است. از امکانات موجود در واگن های درجه یک و بسیار با کیفیت ماهان می توان به سرویس بهداشتی، عایق صدا و حرارت، سیستم تهویه مطبوع، پریز برق جهت شارژ وسایل الکترونیکی، پذیرایی از مسافران و ارائه غذا در وعده های اصلی، خدمات بوفه برای ارائه میان وعده ها و … اشاره نمود.

البته توجه داشته باشید در صورتی که مسافران بخواهند از سرویس پذیرایی قطار جهت وعده های اصلی استفاده نمایند باید در خرید بلیط قطار هزینه ی اضافی بابت این خدمات پرداخت نمایند. مسافران می توانند بلیط قطارهای اتوبوسی ماهان را به صورت آنلاین یا حضوری خریداری نمایند. بلیط این قطارها با توجه به هزینه بسیار کمی در مقایسه با سایر بلیط قطارها دارد همیشه از پرفروش ترین بلیط های جوپار می باشد.

قطار کویر

قطار کویر از بهترین قطارهای شرکت جوپار می باشد. این قطارها دارای واگن های 6 تخته می باشد و مهم ترین تفاوت آن با قطارهای 6 تخته ای که توسط سایر شرکت های حمل و نقلی ارائه می گردد درجه بندی آن می باشد و این قطار جز قطارهای درجه یک محسوب می شود. قطار کویر با توجه به راحتی و ویژگی های منحصر به فرد و همچنین قیمت مناسبی که دارد می تواند یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای سفرهای خانوادگی و گروهی باشد.

در هریک از واگن های این قطار 10 کوپه وجود دارد و مجهز به رستوران، بوفه و سرویس بهداشتی می باشد. واگن ها در قطارهای کویر به نحوی ساخته و طراحی شده اند که عایق های بسیار مناسبی در برابر حرارت ورطوبت می باشند.

این قطار از نظر کلاس رفاهی دارای 3 ستاره می باشد و از جمله خدماتی که در آن ارائه می شود می توان به لوازم خواب، پریز برق، آب آشامیدنی بسته بندی، امکان پخش انتخابی موسیقی و اذان، بسته های پذیرایی، ارائه مجلات و نشریات و … اشاره نمود. از دیگر امکانات ویژه قطار کویر می توان به وجود کوپه های اختصاصی مهماندار در داخل هر واگن اشاره نمود که مسافران می توانند به منظور گرم کردن یا سرد کردن غذاهایی که با خود به همراه آورده اند و یا دریافت آب جوش به آن مراجعه نمایند.

در واگن قطارهای کویرنمایشگرهای تعبیه شده است که فاصله تا مقصد، مدت زمان باقی مانده، نحوه استفاده از امکانات و خدمات قطار، اشغال بودن یا نبودن سرویس های بهداشتی، شماره صندلی ها و نام مسافران و … را نمایش می دهد. در داخل کوپه ها نیز سیستم پیجینگ جهت برقراری ارتباط با مهمانداران تعبیه شده است.

قطارهای لوکس کویر بیشتر در مسیرهای پرتردد مشغول به فعالیت می باشد که از جمله آن ها می توان به تهران، مشهد، کرمان، جنوب به صورت رفت و برگشت اشاره نمود. این قطارها در مقایسه با سایر قطارهای 6 تخته دارای سرعت بالاتری بوده و بلیط قطار آن می تواند بهترین انتخاب ممکن برای داشتن سفری راحت و کم هزینه باشد.

قطار شرکت جوپار

قطار پارسی

از دیگر قطار های بسیار با کیفیت و محبوب شرکت جوپار می توان به قطار های پارسی 6 تخته اشاره نمود که درجه دو هستند. این قطارها به دلیل امکانات و خدمات رفاهی مناسبی که دارند و همچنین پایین بودن قیمت بلیط آن ها دارای طرفداران بسیاری می باشد به طوری که بلیط قطارهای پارسی در تمامی مسیرهای ذکر شده همیشه جز پر فروش ترین بلیط ها محسبوب می شود.

این قطار در مجموع دارای 60 نفر ظرفیت و هر واگن 10 کوپه می باشد و در تمامی کوپه های آن سیستم گرمایشی سرمایشی مناسب، سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی و تصویری ، سرویس خواب تمیز، کمک های اولیه در قطار، ویلچر برای افراد معلول، پذیرایی با نوشیدنی های گرم و سرد و وعده های غذایی و .. اشاره نمود.

البته لازم به ذکر است در صورتی که مسافران بخواهند از سرویس پذیرایی قطار برای نهار و شام استفاده نمایند باید در هنگام رزرو بلیط مقداری هزینه اضافی پرداخ نمایند. از مسیرهای فعالیت قطارهای 6 تخته پارسی می توان به قزوین- مشهد، تهران – زاهدان، بندرعباس – اصفهان، کرج – مشهد، ساری- مشهد، تهران- گرگان، قم – مشهد، ملایر – اراک و … اشاره نمود.

پرتقاضاترین مسیر

با توجه به اینکه قطارهای جوپار در مسیرهای محدودی فعالیت دارد می توان گفت این شرکت تصمیم گرفته است که خدمات خود را بیشتر در مسیرهای پر تردد ارائه دهد و در حال حاضر قطارهای این شرکت در 5 مسیر اصلی به جابجایی مسافران می پردازند. در طول مسیر این مقاصد شهرها و ایستگاه های راه آهن نیز وجود دارد که مسافران می توانند به قصد سفر به یکی از این شهرستان ها بلیط قطارهای جوپار را رزرو نمایند و در میانه راه در یکی از ایستگاه ها پیاده شوند و ب شهر مورد نظر خود بروند. از ایستگاه های قطارهای جوپار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ایستگاه های مسیر تهران- مشهد – تهران

در این مسیر مسافران علاوه بر پیاده شدن در مقصد اصلی می توانند در ایستگاه راه آهن هر یک از شهرهای سمنان، گرمسار، دامغان، نقاب، شاهرود، نیشاپور پیاده شوند و به شهر مورد نظر خود سفر کنند.

ایستگاه راه آهن تهران – بندرعباس – تهران

در مسیربین تهران تا بندعباس به دلیل فاصله زیادی که وجود دارد ایستگاه های راه آهن متعددی وجود داشته که از جمله آن ها می توان به ایستگاه های کاشان، محمدیه، بادرود، سواره، نائین، زواره، اردکان، میبد، زد، باق، سیرجان، احمد آباد، تزرج و فین اشاره نمود.

ایستگاه راه آهن تهران – زاهدان – تهران

در میان این دو ایستگاه اصلی 9 ایستگاه راه آهن دیگر وجود دارد که از جمله آن می توان به ایستگاه های محمدیه، یزد، کاشان، بافق، زرند، بم و کرمان اشاره نمود.

ایستگاه راه آهن کرمان – مشهد – کرمان

در فاصله بین این دو ایستگاه اصلی مسافران می توانند در ایستگاه های فرعی طبس، زرند، تربت حیدریه و .. پیاده شوند.

ایستگاه راه آهن تهران – کرمان – تهران

در این مسیر ایستگاه های فرعی محمدیه، کاشان، یزد، زرند و بافق وجود دارد که دسترسی راحت تر به این مقاصد را برای مسافران فراهم نموده است.

مسیر شرکت جوپار

مسافران به منظور رزرو انواع بلیط های قطار شرکت حمل و نقل جوپار می توانند به صورت حضوری یا آنلاین اقدام نمایند. در روش حضوری فرد باید حتما به یکی از نمایندگی های فروش بلیط جوپار و یا آژانس های مسافرتی سطح شهرها مراجعه نماید. در این روش میزان انتخاب های فرد محدود تر می باشد و باید بر اساس پیشنهادات کارمند فروش بلیط و استفاده از تجربیات او مناسب ترین بلیط ممکن جهت سفر را رزرو نمایند. این روش امروزه به دلیل مشغله های زندگی و عدم داشتن فرصت کافی جهت انجام چنین کارهایی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و افراد بیشتر خرید آنلاین را جهت رزرو بلیط انتخاب می نمایند.

در خرید آنلاین در وقت و هزینه بسیار صرفه جویی می شود زیرا دیگر نیازی به مراجعه به آژانس های مسافرتی نیست و افراد به راحتی می توانند در محل کار خود و در هر مکان دیگری که به اینترنت دسترسی دارند برای خرید بلیط سفر خود اقدام نمایند. در این روش باید فرد به یکی از وب سایت های معتبر مانند مستر بلیط مراجعه نماید،( توجه داشته باشید که وب سایت حتما باید معتبر و با سابقه باشد، زیرا در این میان وب سایت هایی وجود دارند که به کلاهبرداری می پردازند.).

این وب سایت به نحوی طراحی شده است که بسیار کاربرپسند بوده و مسافران به راحتی می توانند با انتخاب مبدا و مقصد و زمان سفر خود انواع بلیط های سیستمی و چارتری به مقصد مورد نظر را مشاهده نمایند و با بررسی جزئیات بلیط ها می توانند مناسب ترین بلیط ممکن جهت سفر را خریداری کنند.

با خرید بلیط قطار مستر بلیط می توان سفری راحت و بدون دغدغه را تجربه نمود. سایت مستر بلیط دارای امکان استرداد بلیط نیز می باشد و در صورتی که مسافران به هر دلیلی نتوانند خود را به سفر برسانند و بخواهند زمان سفر خود را تغییر دهد به راحتی می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن به راحتی درخواست استرداد نمایند تا هزینه کم تری به عنوان جریمه از آنها کسر گردد. علاوه بر مراجعه به مستربلیط مسافران عزیز می توانند به وب سایت خود شرکت حمل و نقل ریلی جوپار نیز جهت خرید بلیط مراجعه کرده و آخرین اخبار و تخفیفات ممکن را مشاهده نمایند.

برای خرید بلیط قطار می توانید از مستربلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان خرید خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو آنلاین هتل شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

نوشته شرکت جوپار؛ تاریخچه+خدمات اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.