12-kk

ایستگاه راه آهن کرمان کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

ایستگاه راه آهن کرمان

ایستگاه راه آهن کرمان کجاست؟ اگر قصد سفر به کرمان را دارید این مژده را به شما می دهیم که می توانید با استفاده از قطار نیز به این شهر سفر کنید، البته اگر در یکی از مسیرهای سرویس دهی این شهر قرار داشته باشید.

یکی از معایب سفر با قطار همین محدودیت هائی است ایجاد می کند و کمی دست شما را در انتخاب مقصد می بندد. ولی با این حال سفر با آن می تواند یکی از لذت بخش ترین و متفاوت ترین سفرها محسوب شود زیرا دارای مزایای ویژه است.

این مزایا را می توان در امکاناتی که در قطارها نهفته است جویا شد. قطارها بر اساس طول سفر دارای امکانات و ویژگی هائی است که شما را در طول سفر احاطه کرده و سعی در جذاب کردن مسیر سفر برای شما هستند. طول سفر با قطار اصولا طولانی مدت است، ولی باز هم به تجربه ای که برای شما به جای می گذارد می ارزد و ارزش امتحان کردن حتی برای یک بار را دارد. البته چه بسا بسیاری از افراد هستند که سفر با قطار برای آنها به سبک سفرشان تبدیل شده است.

با این توضیحاتی که برای شما ارائه شد امیدوارم ترغیب شده باشید که با استفاده از قطار به کرمان سفر کنید. برای خرید بلیط قطار کرمان می توانید از طریق سایتهای اینترنتی فروش بلیط مانند مستر بلیط اقدام کنید و خرید خود را انجام دهید. اگر توانسته باشیم شما را مشتاق به سفر به کرمان آن هم با قطار کرده باشیم پس شما را به ادامه این محتوا دعوت می کنیم تا با ایستگاه راه آهن این شهر آشنا شوید.

 ایستگاه راه آهن کرمان

درباره ایستگاه راه آهن کرمان

تاریخ گشایش این ایستگاه به سال 1350 باز می گردد در این زمان به راه آهن سراسری ایران پیوست و عنوان ایستگاه اصلی خط راه آهن کرمان را گرفت. این ایستگاه با متصل شدن به زرند به خط آهن سراسری وصل شده است. در طی سال های متمادی این خط آهن شروع به رشد کرد و ایستگاه های دیگر به مرور به آن اضافه شد و باعث پیشرفت آن شده است.

این ایستگاه به علت اینکه مبدا اصلی سفرهای مسافری است از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اداره کل خط راه آهن کرمان در این شهر قرار دارد و در جهت پاسخگویی به نیاز داخلی در زمینه حمل ریلی بار و جابجایی مسافر، انجام امور مربوط به تجهیز و توسعه خدمات، ایجاد و نگهداری و بهره برداری از خطوط و تاسیسات ریلی احداث شده است.

ایستگاه های خط راه آهن کرمان

این خط دارای ایستگاه های مختلف است که در سر تا سر استان کرمان گسترش پیدا کرده و هر کدام دارای ویژگی ها و مسئولیت هائی هستند. این خط متشکل از مانی، مورد، سی‌ریز، سنگ، گل زرد، جلال‌آباد، زرند، حسامی، پورمند، سلطانی، کرمان، دره‌ریگ، کاوه، حمیدیه، تهرود، ده بکری، دارزین، خواجه عسکر، خودرو سازان، فهرج، میل نادری و شورگز است. تعدادی از این ایستگاه ها در حال حاضر فعالیتی ندارند و تعدادی دیگر دارای امکاناتی در جه یک هستند مانند زرند و بم. این دو ایستگاه دارای امکانات پیشرفته و درجه یک هستند. زرند دارای امکانات رفاهی مانند تلفن، سرویس بهداشتی، نمازخانه و خودپرداز است و 80 کیلومتر از کرمان فاصله دارد. راههای دسترسی به آن از طریق تاکسی امکان پذیر است.

اگر می خواهید در مورد دیگر ایستگاه های قطار ایران اطلاعات به دست بیاورید، می توانید مجله مستر بلیط را دنبال کنید.

مسیرهای ایستگاه راه آهن کرمان

هر ایستگاه راه آهن رونق خود را مدیون سفرهائی است که در آن ایجاد می شود. این سفر ها را شرکت های حمل و نقل ریلی ارائه می دهند. برخی سفرها به صورت مستقل و برخی دیگر با ترکیب با سفرهای دیگر انجام می شود. در این ایستگاه ترکیبی از هر دو نوع وجود دارد. از جمله مسیرهای این ایستگاه می توان به کرمان – تهران، کرمان – مشهد، تهران – کرمان – زاهدان و اصفهان – کرمان – زاهدان اشاره کرد. همانطور که مشاهده می کنید برخی از این سفرها به صورت ترکیبی می باشد.

مسیرهای راه آهن

مسیر کرمان به تهران

این سفر زمانی در حدود 14 الی 15 ساعت از شما می گیرد و از ایستگاه های زرند، سي ريز، بافق، چاه خاور، رخش، يزد، نظرآباد، ميبد، اردكان، زواره، بادرود، كاشان و محمديه عبور می کند. اگر قصد سفر به یکی از این شهرها را داشته باشید می توانید در ایستگاه مربوط به آن شهر پیاده شوید. شرکت مسافربری ریلی رجا، شرکت مسافربری ریلی جوپار و شرکت مسافربری ریلی بن ریل در این مسیر فعال هستند البیته بیشترین سفرها را شرکت جوپار برگذار می کند. در این سفرها از قطارهای زیر استفاده می کنند:

قطار 4 ستاره غزال کوپه ای 4 نفره: کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی، WiFi، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه، ارتباط داخلی و روزنامه از امکاناتی هستند در قطار در اختیار شما قرار داده می شود.

قطار 3 ستاره 6 تخته كوير کوپه ای 6 نفره: این قطار نسبت به دیگر قطارهای این مسیر از امکانات کمتری برخوردار است. توالت سیار، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران و سیستم تهویه از امکانات موجود در آن است.

قطار 3 ستاره البرز کوپه ای 4 نفره: این قطار را می توان قطاری مناسب برای مسیری طولانی مدت دانست. در کوپه های آن امکاناتی به کار برده شده است که مسلما به کار مسافر آمده و برای یک بار هم که شده از آن استفاده می‌کند. امکانات عمومی آن را کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی و سرویس ایرانی تشکیل می دهند و از امکانات کوپه می توان سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه و چراغ مطالعه را نام برد.

مسیر کرمان به مشهد

مشهد یکی از ایستگاهای پر تردد بعد از تهران مشهد می باشد که در پاره ای از زمان ها یعنی زمان تعطیلات تردد در آن بیشتر از تهران نیز می شود. شرکت جوپار در این مسیر نیز فعالیت عمده ای دارد. این مسیر را می توان در مدت زمان 16 ساعت و بیست و پنج دقیقه پیمود. این زمان بر اساس نوع قطار کمی متفاوت می شود البته این زمان در حد چشمگیری نیست. در طول روز یک رام قطار در این مسیر به حرکت می پردازد، که قطار 4 ستاره غزال واگن کوپه‌ای 4 نفره و قطار 3 ستاره 6 تخته كویر واگن کوپه‌ای 6 نفره که دارایی امکاناتی در حد مطلوب هستند را شامل می شود. البته این نکته را باید ذکر کرد که قطار غزال امکاناتی به نسبت بالاتر از قطار کویر را دارا می باشد. از ایستگاه های بین راهی که می توانید در آنها توقف داشته باشید می‌شود به زرند، جندق، طبس، تربت حیدریه، کاشمر و سلام اشاره کرد. اگر علاقمند به داشتن اطلاعاتی در مورد ایستگاه سلام باشید می توانید به مجله گردشگری مستر بلیط مراجعه کرده و در مطلب مربوط به معرفی ایستگاه راه آهن مشهد در مورد این ایستگاه اطلاعاتی کسب کنید.

امکانات قطار کرمان

امکانات رفاهی ایستگاه راه آهن کرمان

وجود امکاناتی در جهت رفاه مسافران یکی از ارکان اصلی هر ایستگاه راه آهن می باشد. این امکانات به هر چه بهتر شدن کیفیت سفر مسافر می انجامد و چه بسا باعث تکرار سفر به آن منطقه نیز می شود. از امکاناتی که در این ایستگاه گنجانده شده است می توان به سالن تشریفات VIP، امکانات حمل خودرو توسط قطار، خودپرداز، تلفن عمومی، انبار توشه، غرفه امانت کتاب، غرفه فروش تنقلات، موبایل، سوغات کرمان، سرویس بهداشتی و نمازخانه را بیان کرد.

راه های دسترسی به ایستگاه

ایستگاه راه آهن کرمان در قسمت جنوب شرقی آن و در فاصله بیست دقیقه ای از مرکز شهر قرار گرفته است. برای عبور و مرور در این محدوده می توانید از تاکسی و اتوبوس های شهری استفاده کنید. اگر بار زیادی به همراه ندارید و میل دارید که مناطق شهری را تماشا کنید بهترین روش استفاده از اتوبوس است زیرا با این کار در هزینه هایتان نیز صرفه جوئی خواهید کرد. روش دیگر برای کسانی مناسب است که خسته سفر می باشند و در طول سفر دچار خستگی زیادی شده اند. این روش به کار بردن تاکسی است. با بهره گیری از تاکسی ها به راحتی و در کمال آرامش به مقصد خوهید رسید.

راه های ارتباطی با ایستگاه راه آهن کرمان

آدرس جاده تهران، بلوار شاهد، اداره کل راه آهن کرمان
تلفن ۰۳۴۳۲۱۵۳۵۲۶

اگر به ایستگاه راه آهن کرمان رفته اید می توانید نظرتان را در این باره در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

برای خرید بلیط قطار می توانید از مستربلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان خرید خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو آنلاین هتل شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

نوشته ایستگاه راه آهن کرمان کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.