1-12

همه چیز درباره شرکت قطاری پارس لاریم

شرکت قطاری پارس لاریم

مسافرت با قطار در هر جای دنیا مورد استقبال قرار می گیرد. دلایل زیادی وجود دارد که شما سوار بر قطار شوید و یک سفر لذت بخش را تجربه کنید از جمله: مقرون به صرفه بودن، نرخ کرایه ثابت نسب به سایر وسایل نقلیه، انعطاف پذیری، حمل بار بیشتر، سازگاری با محیط زیست، آسایش و آرامش و … . اگر می خواهید همه چیز درباره شرکت قطاری پارس لاریم را بدانید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

خرید بلیط قطار در ساده ترین حالت ممکن و با روش های اینترنتی صورت می پذیرد. در حال حاضر شرکت های ریلی زیادی در ایران فعالیت دارند که با ارائه خدمات متفاوت، مشغول سرویس دهی به مسافران می باشند. علاوه بر شرکت های دولتی برخی شرکت ها در بخش خصوصی آماده بکار برای سرویس دهی هستند که شرکت قطاری پارس لاریم یکی از آنهاست که در ادامه این محتوا اطلاعاتی در خصوص آن در اختیار شما قرار می دهیم.

همه چیز درباره شرکت قطاری پارس لاریم

شرکت پارس لاریم فعالیت خود را در بخش تجارت، با تعداد محدودی از کارکنان آغاز کرد اما روز به روز با گسترده شدن حوزه کاری و خدمات آنها، بر تعداد پرسنلش افزوده شد و در حال حاضر بیش از صد نیروی کار مجرب و آموزش دیده در اختیار دارد. شرکت پارس لاریم در جهت پیشرفت و بسط دادن فعل و انفعالات کاری خود در عرصه کسب و کار، شناساندن نام های تجاری با اعتبار بین المللی و جعبه بندی و پخش محصول آنها در کل کشور و کسب رضایت ارباب رجوع از کادر باتجربه و خبره در بخش برنامه ریزی و مهندسی، بخش راهبردی و توسعه رویه ها کمک می گیرد.

پس از گذشت ده سال از شروع به کار این شرکت، برای گسترش فعالیت های تجاری خود، جواز سیر و حرکت واگن های مسافری را در خطوط تهران به مشهد دریافت کرد. این شرکت مازاد بر عرضه بلیط قطار و حمل و نقل مسافران زیادی در مسیر ذکر شده، وظیفه پذیرایی و تدارک نوشیدنی های سرد و گرم و همچنین سرو وعده های مختلف غذایی برای مسافران را بر عهده دارند.

تاریخچه شرکت پارس لاریم

تاریخچه شرکت قطاری پارس لاریم

آنچه که درباره شرکت ریلی پارس لاریم قابل توجه و جالب است، اینکه این شرکت در وحله اول در زیر مجموعه بخش خصوصی بوده و در جهت داد و ستد مواد غذایی، جعبه بندی اقلامی همچون چای، شکلات، نسکافه، قهوه و عسل و همچنین مشاوره و همراهی در عرصه دایر کردن و براه انداختن کافی شاپ ها در سال 1386 بنیان گذاری شد. مدت بسیار کوتاهیست که این شرکت فعالیت های خود را به سمت ناوگان ریلی سوق داده و در واقع جابه جایی مسافران را از سال 2018 آغاز نمود. از آنجا که هنوز نوپا است، تنها در یک خط تهران – مشهد مشغول ارائه سرویس است، اما با توجه به پشتکار پارس لاریم انتظار می رود که این شرکت خطوط خود را توسعه دهد و در سایر مسیرهای کشور نیز به خدمت رسانی بپردازد.

اگر می خواهید بلیط قطار این شرکت را خریداری کنید می توانید به سایت مستر بلیط مراجعه و به صورت اقدام به خرید کنید.

آرم و طراحی قطار

شاید کمتر کسی به دنبال پیدا کردن مفهوم هر رنگی باشد اما خوب است بدانید که شرکت های حمل و نقل با دقت فراوانی این رنگ ها را برای آرم و لوگوی خود بر می گزینند و در واقع هدفی پشت انتخاب آن رنگ نهفته می باشد. معمولا آرم و لوگوی اکثر شرکت های هواپیمایی، اتوبوسرانی و راه آهن با سه رنگ آبی، قرمز و نارنجی طراحی می شوند و همانطور که می دانید این سه رنگ هر یک نمادی از شاخه های روانشناسی را در بردارند. برای مثال رنگ آبی یک رنگ خاص و معنوی است که آرامش و امنیت را القاء می کند.

این رنگ را گروهی انتخاب می کنند که پایبندی، وفاداری، نظم و مسئولیت پذیری عنصر اصلی زندگی آنهاست. این رنگ حتی خاصیت درمانی نیز دارد و بر خواب و تنظیم فشار خون مناسب می باشد. رنگ قرمز به معنای نشاط، سرزندگی، عشق و شور و هیجان بوده و از خواص درمانی این رنگ می توانیم به غلبه بر کسالت اشاره کنیم. رنگ نارنجی هم به معنای قدرت، شور و ماجراجویی و از همه مهم تر خوش بینی و تحریک است. از خواص این رنگ می توانیم حفظ انرژی را عنوان نماییم. قدری هم راجب رنگ محبوب همه یعنی مشکی صحبت کنیم. این رنگ که جز رنگ های خنثی بوده، طرفدار زیادی دارد و شاید بهتر باشد بدانید که این رنگ نماد قدرت، هوش و جدیت است.

حال اگر بخواهیم لوگوی شرکت پارس لاریم را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم، که در لوگو آن از رنگ آبی و مشکی استفاده شده اما همین رنگ ها کافیست تا متوجه شوید که این شرکت آرامش و امنیت در سفر را برای مسافرینش تضمین می کند و در ارائه خدمات جدیت را سرلوحه کار خود قرار می دهد. پارس لاریم در لوگوی خود، نام شرکت را به لاتین و فارسی نوشته و رنگ فونت آن در فارسی مشکی و رنگ فونت آبی نیز برای اسم لاتین به کار گرفته شده است. چند هاله آبی در دو جهت مختلف به شکل حلال ماه روی قطارهای این شرکت دیده می شود که دو تای آن بزرگتر و به آبی و دو تای دیگر کوچکتر و به رنگ مشکی هستند.

آرم شرکت پارس لاریم

سرویس های VIP

آنچه که در سفر با قطار قابل توجه قرار می گیرد اینکه شما در صورت نیاز داشتن هر چیزی می توانید از پرسنل و کارکنان قطار کمک بگیرد و از آنها بخواهید که برای شما تهیه کنند. برای مثال در زمان شام، نهار یا صبحانه از مهمانداران بخواهید تا پذیرایی لازم را انجام دهند، البته ارائه این سرویس ها هزینه بردار است و باید آنها را پرداخت نمایید.

به این نکته باید اشاره کنیم که بلیط قطارها را به دو صورت معمولی و وی آی پی می توانید دریافت کنید که با یکدیگر متفاوت هستند. در پارس لاریم از قطارهای 4 ستاره غزال استفاده می شود که برای آسایش مسافران از بهترین و مجرب ترین کادر آموزش دیده استفاده می کند. پذیرایی از میهمانان به خوبی صورت می گیرد و کوتاهی و اغماضی در کار آنها دیده نمی شود. در زمان احتیاج به آنها می توان از سیستم احضار مهماندار کمک گرفت و درخواست خود را با آنان در میان گذاشت.

در واگن قطارهای غزال 10 کوپه وجود دارد که هر یک از این کوپه ها داری ظرفیت 4 نفر می باشند که در مجموع، کوپه ها 40 نفر را در خود جای می دهند. تفاوتی ندارد که بلیط قطار را به صورت VIP تهیه کرده باشید یا به صورت معمولی، در هر دو صورت مسافران سوار یک نوع قطار می شوند و حتی در یک مدل کوپه نیز قرار می گیرند اما تفاوت سرویس VIP و معمولی در نوع خدمات داخل قطار نمود پیدا می کند.

برخی بر این باورند که اگر بلیط را به صورت وی آی پی خریداری کنند باید در کوپه ای مجلل تر و متفاوت تری قرار بگیرند در صورتی که خرید این نوع بلیط به شما امکان بهره مندی از خدمات بهتری را می دهد. از جمله مسیرهایی که اکثر شرکت های مسافربری همچون پارس لاریم اقدام به راه اندازی آن می کنند، مسیر تهران – مشهد و بالعکس می باشد و قطارهای غزال توانسته اند تا کنون در کنار سایر قطارهای پیشرفته، خودی نشان دهند و رضایت مسافران را جلب کنند.

هر زمان که تصمیم گرفتید خرید و رزرو بلیط قطار را انجام دهید، بدانید که گزینه های ساده ای پیش روی شما قرار دارد. با پیشرفت تکنولوژی و باز شدن پای اینترنت به همه خانه ها این شرایط فراهم شده که افراد در کوتاه ترین زمان و سریع ترین روش به بلیط هر وسیله نقلیه ای دسترسی پیدا کنند. آنچه که درباره خرید بلیط قطارهای غزال مورد توجه قرار گرفته این است که، در تمام سایت ها این قیمت ها یکسان است و اگر به سایتی مراجعه کردید دیگر نیازی نیست که به دیگر سایت ها سر بزنید و نرخ ها را بررسی نمایید.

از این رو هرگاه یک سایت را برای خرید بلیط قطار غزال پارس لاریم چک کردید، از ثبات قیمت آن مطمئن باشد و دیگر سایت ها را مورد کنکاش قرار ندهید. اگر می خواهید بلیط را به صورت وی آی پی خریداری نمایید، در وب سایت ها نوع بلیط نوشته شده که به سادگی می توان آن را برگزید که هزینه بیشتری در بر دارد.

خدمات شرکت پارس لاریم

خدمات شرکت قطاری پارس لاریم

در شرکت ریلی پارس لاریم به منظور ایجاد رفاه و آسایش هرچه بیشتر مسافران، خدمات ارزنده ای در نظر گرفته شده تا با خاطره ای خوش و به یادمانی از سفر لذت ببرند و ما در ادامه به آنها اشاره می کنیم. این شرکت همواره در تلاش است تا با ایجاد بسترهای مناسب و خدمات نوین در سطح استاندارهای بین المللی رضایت شما را به نحو احسن جلب کند.

واگن هایی که در قطارهای پارس لاریم به کار گرفته شده به روز و جدید هستند و هر یک امکانات مجزایی از جمله: سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در انتها و ابتدای واگن، کتابخانه، پک های ملحفه، نوشیدنی های سرد و گرم، مجله و روزنامه و سیستم صوتی و تصویری را در اختیار مسافر قرار می دهند. امکانات موجود در قطارهای این شرکت به واگن ها محدود نمی شود بلکه در کوپه ها نیز سرویس های رفاهی وجود دارد و خدمات به خوبی صورت می گیرد.

4 صندلی که در این قطارها طرحی شده اند، به صورت ارگونومیک هستند و امکان تبدیل شدن به تختخواب را دارند و پارچه های به کار گرفته برای آنها به گونه ایست که راحتی مسافران را به همراه دارد و حتی نسوز می باشند. دسته های کنار صندلی را می توان بالا برد و میزی که در بین دو صندلی پایین قرار دارد متحرک است، از این رو می توان آن را به تخت تبدیل کرد.

در بالا هر دو صندلی یک تختخواب دیگر وجود دارد. اگر از قطار به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده کرده باشید حتما می دانید که در داخل کوپه بین هر دو صندلی یک میز کوچک برای استفاده های مختلف قرار گرفته و همچنین در بین دو صندلی یک تلویزیون جهت سرگرمی نصب شده است. علاوه بر سیستم روشنایی که در راه رو قطار وجود دارد، در کوپه ها چراغ خواب هایی در گوشه درب ورود و خروج می بینید و همچنین در قطارهای پارس لاریم پریزهای برق برای شارژ وسایل الکتریکی مانند موبایل یا تبلت تعبیه شده اند. از دیگر امکانات این قطارها می توان به تنظیم درجه حرارت توسط مسافران اشاره کنیم تا از هوای دلچسب داخل کوپه لذت ببرند.

امکانات بهداشتی درخوری نیز در قطارهای پارس لاریم وجود دارد مثل قرار گرفتن سرویس های فرنگی در کنار سرویس های ایرانی، وجود آب سرد و گرم در هر سرویس، تخصیص بخشی برای تعویض پوشک کودکان یا سالمندان یا حتی افراد دارای معلولیت جسمی.

برای سرگرمی کودکانی که در قطار همسفر شما هستند تدارکی دیده شده و آن هم وجود کنسول های بازی و اسباب بازی هاست. این کار به افرادی که در سفر فرزند کوچک همراه دارند کمک زیادی می کند که تا مقصد هم سرگرم شوند و هم برای دیگر مسافران نارضایتی ایجاد نکنند و قطارهای غزال شرکت پارس لاریم این شرایط را برای مسافران فراهم نموده اند.

از دیگر خدماتی که در قطار به مسافران عرضه می شود باید به پذیرایی و سرو غذا اشاره کنیم. در قطارهای شرکت پارس لاریم رستورانی جهت صرف غذا وجود ندارد اما شما می توانید غذا را در کوپه خودتان میل کنید. از سلامت و بهداشت غذایی که در این قطارها در اختیارتان قرار می گیرد آسوده خاطر باشید زیرا در آشپزخانه های باکیفیت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده می شوند. مازاد بر غذا، بسته های خوراکی رایگان قبل از حرکت قطار در اختیار تک تک مسافران قرار می گیرد که معمولا شامل: آب میوه، کیک، چای، بادام زمینی، آب معدنی و دستمال مرطوب می باشد. هر زمان که دوست داشتید قادرید که نوشیدنی سرد یا گرم سفارش دهید.

ناوگان شرکت پارس لاریم

ناوگان شرکت قطاری پارس لاریم

از آنجا که شرکت پارس لاریم مدت کوتاهیست که وارد عرصه حمل و نقل شده، طبیعیست که از قطارهای کمتر و در عوض قطارهای جدیدتری استفاده کند. پیش از این اشاره کردیم که پارس لاریم در حال حاضر فقط در مسیر تهران به مشهد مسافران را جابجا می کند و باید بگوییم که برای این جابجایی از قطارهای 4 ستاره غزال بهره می گیرد. این شرکت از پیشگامان بخش خصوصی بوده و همواره در تلاش است با راعایت استاندارهای جهانی و کمک گرفتن از متدهای اروپایی شایسته ترین خدمات را در اختیار مسافران قرار دهد.

این شرکت همواره می کوشد حمل و نقل ایمن مشتریان، ارائه امکانات درخور، بکار بردن تمام ظرفیت ها و راهبردهای جدید را در راستای سود ذینفعان و گسترش عرصه فعالیت خود در نظر بگیرد و به بهترین شکل به آن پایبند باشد. بلیط قطار را به چندین روش متفاوت می توانید تهیه نمایید که یکی از آنها خرید اینترنتی و دیگری خرید حضوری است. خرید اینترنتی خود به دو صورت قابل انجام است: خرید از طریق وب سایت ها و خرید از طریق اپلیکیشن ها.

سایت های متعددی در این راستا طراحی که شده انده که وب سایت مستر بلیط یکی از معتبرترین آنهاست. بلیط قطار مستر بلیط را در هر مکانی که باشید می توانید رزرو و خریداری نمایید. برای این کار کافیست ابتدا وارد سایت شوید و در صفحه خرید بلیط وسیله نقلیه را انتخاب نمایید سپس در قسمت پایین و در کادرهای داده شده اطلاعاتی از قبیل: مبدأ و مقصد، زمان رفت و برگشت (برگشت در صورتی که می خواهید بلیط دو طرفه باشد)، تعداد مسافران، نوع کوپه (دربست باشد یا عادی) و گروه سنی مسافران (رنج سنی در قیمت بلط تاثیر گذار است) را وارد کنید. در ادامه دکمه جستجو را بزنید تا سیستم به دنبال بلیطی با مشخصات شما بگردد.

اگر آن را بیابد با مشخصات لازمه از قبیل نوع قطار، ساعت حرکت و قیمت آن ها در اختیار شما قرار می دهد که به دلخواه و با توجه به نیازتان یکی را انتخاب کرده تا به صفحه دیگری انتقال داده شوید. در آنجا اطلاعات فردی خود و مسافر همراهتان را وارد نمایید و گزینه خرید را بزنید. در این مرحله به یک درگاه بانکی ایمن وصل می شوید و خرید را آنلایل تکمیل می کنید. مراقب باشید که سایتی را انتخاب نمایید که بلیط قطار شما را پشتیبانی کند.

چنانچه بلیط مورد نظر مطابق با اطلاعات وارده در سایت وجود نداشته باشد؛ طی یک پیام متنی به شما گزارش داده می شود. نگران نباشید زیرا قادرید که بلیط را در همان لحظه برای روزهای دیگر رزرو نمایید. اگر زمان سفر خیلی برای شما مهم است باید چند روز قبل اقدام به رزرو بلیط نمایید که خوشبختانه این امکان برای مسافران فراهم است تا با نبود بلیط مواجه نشوند، مخصوصا برای مسیرهای پر ترددی مانند تهران به مشهد.

در خرید اینترنتی با استفاده از اپلیکیشن ها، کافیست که برنامه کاربردی معتبری را روی گوشی موبایلتان نصب کرده و مراحل را مانند خرید از وب سایت ها انجام دهید. گفتن این نکته ضروریست که اغلب وب سایت های عرضه بلیط، برنامه های کاربردی با همان نام سایت را در اختیار کاربران موبایل قرار می دهند که به نوعی می شود گفت نشان اعتبار آن سایت است. این اپلیکیشن ها قابلیت نصب بر روی سیستم عامل های IOS و اندروید را دارند و برای هرکدام به صورت مجزا ارائه می شوند.

چنانچه به هیچ کدام از دو روش گفته شده دسترسی نداشته باشید می توانید خرید را از تعاونی های مجاز به صورت حضوری انجام دهید که البته این روش برخی هزینه های اضافی را بر شما تحمیل می کند.

چه خوب است بدانید که تمام مسافرانی که در قطار حضور دارند بیمه می شوند و این بیمه از لحظه ورود آنها به قطار تا زمان خروجشان برای آنها اعمال می شود. قطار همیشه ایمن ترین وسیله حمل و نقل در جهان شناخته می شود اما گاها و به ندرت پیش می آید که دچار سانحه ای مانند خروج از ریل یا آتش سوزی گردد، در نتیجه بهترین کار بیمه کردن مسافران از همان ابتدای تا رسیدن به مقصد می باشد.

پر تقاضا ترین مسیر شرکت قطاری

تقاضای بلیط قطار در شرکت پارس لاریم فعلا در مسیر تهران به مشهد و بالعکس صورت می پذیرد که پر تقاضاترین مسیر ریلی در ایران می باشد. فرقی نمی کند چه فصلی از سال باشد، برای این مسیر همیشه در هر زمان و هر مکانی مسافر وجود دارد. با توجه به گزارشات رسیده سالانه بیش از سه میلیون نفر با انواع و اقصام وسایل نقلیه مختلف خود را به مشهد می رسانند و در بین این وسایل نقلیه درصد قابل توجه ای به قطار اختصاص دارد.

فاصله طولی تهران با مشهد را اگر از مسیر سمنان در نظر بگیریم، تقریبا 890 کیلومتر می باشد و اگر با خطوط ریلی در بین تهران و مشهد جابجا شوید چیزی نزدیک به 10 ساعت را در مسیر خواهید بود. البته با وجود امکانات پیشرفته امروزی قطارها، این فاصله برای مسافران اذیت کننده نیست و قطار شرایط خوبی برای استراحت شما فراهم می کند طوری که خستگی و کسالت را تجربه نکنید و از سفر لذت ببرید.

نکته مثبتی که وجود دارد این است که مسافران می توانند با تهیه بلیط قطار مسیر ذکر شده، در یکی از ایستگاه ای بین راه پیاده شوند، زیرا قطار در ایستگاه های تهران، ورامین، سمنان، شاهرود، نقاب و نیشابور توقف دارد. قطار پارس لاریم در مسیر تهران – مشهد هر یک روز در میان در تردد می باشد و سفر از تهران در ساعت 20:15 دقیقه شروع می شود و ساعت 6:25 صبح شما به مشهد خواهید رسید. حرکت از مشهد به سمت پایتخت از ساعت 18:50 دقیقه آغاز می شود که مسافران در ساعت 5:30 دقیقه در تهران خواهند بود. تقریبا می شود گفت که این تایم ها، بهترین زمان برای آغاز یک مسافرت هستند.

فروش بلیط قطار4 ستاره غزال دست کمی از فروش سایر قطارهای رده بالا و با کلاس درجه یک ندارد زیرا این نوع از قطارها هم از نظر ظاهر نو و ایمن هستند و هم از نظر ارائه امکانات در رده خوبی قرار دارند. در آنها 4 تخت برای مسافران طراحی شده، به این صورت که در هر طرف کوپه دو تخت موجود است، یکی بالا و دیگری همان دو صندلی که قابلیت تبدیل شدن به تخت را دارد. شرکت های دیگری نیز وجود دارند که از قطار های غزال برای ناوگان ریلی خود استفاده کنند زیرا تقاضا برای آنها زیاد است و با توجه به قیمت مناسب بلیط، خدمات درخوری ارائه می کنند.

راه های ارتباطی با شرکت قطاری پارس لاریم

آدرس تهران، سعادت آباد، بلوار دریا، بین فرحزادی و پاکنژاد، پلاک 228، واحد 2
تلفن 88578185 – 88361664 – 88366351

اگر تجربه استفاده از شرکت قطاری پارس لاریم را دارید بهتر است آن را در بخش کامنت ها با به اشتراک بگذارید.

نوشته همه چیز درباره شرکت قطاری پارس لاریم اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.