1400111209015746324654474

وزیر کشور در تبریز: حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را تضمین می‌کنیم/ اختیارات مرکز به استانداری‌ها ‌تفویض شد

گروه استان‌ها ـ وزیر کشور یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های دولت را تضمین و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بیان کرد و گفت:‌ ما در تلاش هستیم تا هیچ مانع و مشکلی برای فعالیت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در استان‌ها وجود نداشته باشد.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، احمد وحیدی در ‌‌جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی، ضمن بررسی مسائل مختلف این استان، رفع معضلات مربوط به پروژه‌های عمرانی و واحدهای صنعتی و تولیدی را در گرو خلاقیت مدیران استان در استفاده از امکانات و اختیارات قانونی و نیز جذب سرمایه‌های بخش خصوصی دانست و دستورهای لازم را برای حل‌وفصل برخی از مشکلات مهم به معاونان خود و مسئولان استانی صادر کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی این استان، گفت: آذربایجان و تبریز به عنوان نقطه آرمانی برای مردم منطقه محسوب می‌شود و این استان باید محور صادرات، صنعت، معنویت و فرهنگ برای کشورهای همسایه باشد.

وزیر کشور تأکید کرد: برای رسیدن به این هدف باید مدیران استان در این راستا حرکت کنند؛ خوشبختانه استانداری آذربایجان شرقی حرکت‌های بسیار مفید و تاثیرگذاری در این مسیر آغاز کرده که باید تداوم داشته و تقویت شود تا همواره آذربایجان را در اوج مشاهده کنیم.

وحیدی با تأکید بر اینکه این منطقه در ابعاد مختلف نباید رتبه‌ای پایین‌تر از سوم در میان استان‌ها داشته باشد، افزود: با توجه به قابلیت‌های آذربایجان و موقعیت خاص آن در منطقه، مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی باید نهایت تلاش خود را انجام دهند تا اگر رتبه‌های پایینی برای این استان ثبت شده است، به سرعت ارتقا یافته و جایگاه واقعی خود را بازیابد.

وزیر کشور از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی خواست تا با خلاقیت و ابتکار عمل خود زمینه‌های رشد و توسعه را فراهم کرده و از دل بستن به تهران و اعتبارات محدود مالی آن اجتناب کنند؛ چون با توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی استان، توان توسعه در منطقه بسیار وسیع است.

وحیدی جلب و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و خارجی را لازمه توسعه آذربایجان برشمرد و با تاکید بر اینکه امکانات و منابع مالی دولت بسیار محدود بوده و به هیچ عنوان کفاف توسعه شتابان را نمی‌کند، یادآور شد: بر همین اساس جذب این سرمایه‌ها و نیز همکاری و جذب منابع مالی بانکی باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت سیزدهم و وزارت کشور هر آن‌چه در توان دارد برای توسعه استان‌ها به کار می بندد و در این جهت بسیاری از اختیارات مرکز به استانداری‌ها و دستگاه‌های استانی تفویض شده است، گفت: دستگاه‌های استانی اگر کمبود و یا ایرادهایی در این حوزه دارند، باید جمع‌بندی کرده و به وزارت کشور ارسال کنند تا زمینه‌های رفع مشکلات از مرکز فراهم شود و ما در این زمینه به سرعت وارد عمل خواهیم شد.

وزیر کشور با استناد به گزارش‌های تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی، رفع مشکلات مربوط به پروژه‌های عمرانی، وضعیت نامناسب جاده‌های مواصلاتی و نیز تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی منطقه را مورد تاکید قرار داد و افزود: در تمامی این مشکلات نقش اصلی و اولیه را باید خود مدیران دستگاه‌های اجرایی داشته و با بهره‌مندی از خلاقیت و نیز جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و خارجی آنها را حل و فصل کنند و البته دولت و وزارت کشور در این رابطه تسهیل‌گر خواهد بود.

وحیدی یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های دولت را تضمین و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بیان و اضافه کرد: ما در تلاش هستیم تا هیچ مانع و مشکلی برای فعالیت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در استان‌ها وجود نداشته باشد.

وزیر کشور با اشاره به تلفات سنگین تصادفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی که رتبه‌های اول به لحاظ خسارات مالی، مصدومیت و مرگ‌ومیر را در سطح کشور دارد، اظهار داشت: در این زمینه و با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی باید تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شود که در این راستا استاندار می‌تواند تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

وزیر کشور اعلام کرد: به همین منظور در ایام تعطیلات نوروزی که حجم ورودی مسافران به آذربایجان شرقی بیشتر می‌شود، ایجاد محدودیت‌های ترافیکی ضروری است و با توجه به اینکه بیشتر تصادفات جاده‌ای بین ساعات 18 تا 22 روی می‌دهد، هماهنگی‌های لازم بین‌دستگاهی برای محدودیت‌های ترافیکی در این ساعات اجرایی شود.

وحیدی همچنین دستور اختصاص بودجه ویژه برای خط‌کشی 500 کیلومتر از جاده‌های اصلی مواصلاتی آذربایجان شرقی و همچنین اخذ مجوز واگذاری مسئولیت مرکز ماده 16 به اداره کل بهزیستی استان را صادر کرد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.