1-6

پارک پونه طرقبه کجاست؟ آدرس + مسیرهای دسترسی

پارک پونه طرقبه

فضای سبز شهری تشکیل دهنده بخش جاندار ساخت کالبدی شهر است. اگر شهر مهد تعالی انسان امروزی است، پس هر چه این فضا شادابتر، سرسبزتر و شکوفاتر باشد، امنیت و آرامش در آن بیشتر و رشد بهنجار و موزون انسانی تأمین شده تر است. در ادامه همراه با مجله مستر بلیط باشید تا این مکان را برای شما بررسی کنیم.

از آنجایی که افراد کمتر فرصت می کنند به دل طبیعت بروند نیاز به مکان هایی در شهرها هست تا احتیاج به طبیعت را تا حدی تامین کند و این محل ها پارک های شهری به شمار می روند. . ویژگی بارز این پارک ها، پوشیده شدن به وسیله گیاهان و درختان است که به لحاظ عملکردی بستری را برای تفریح و تفرج مراجعه کنندگان فراهم می آورند.

درباره پارک پونه طرقبه

مهمترین فضاهای سبز که مورد استفاده شهرنشینان قرار می گیرند پارک ها هستند. پارک ها با توجه به شعاع عملکرد و نوع کاربرد آن به پارک های بین المللی، ملی، جنگلی، تجاری، گیاه شناسی، صنعتی، تفریحی، ورزشی و شهری تقسیم می شوند. فضاهای سبز شهری از جمله کاربری هایی هستند که مکانی برای استراحت شهروندان و مسافران هستند. در شهرهای ایران پارک های بی شماری وجود دارد به طوری که به هر شهری که بروید می توانید یکی از پارک های شهری را بیابید. پارک پونه طرقبه از جمله پارک های شهری است که در شهرستان شاندیز طرقبه قرار گرفته است.

معرفی پارک پونه طرقبه

معرفی پارک پونه طرقبه

شهر طرقبه یکی از شهرهای استان خراسان رضوی به شمار می رود که به خاطر آب و هوای مناسب و معتدلش در فصول گرم سال و همچنین نزدیکی به شهر مشهد، بسیار مورد توجه مسافران و اهالی استان قرار دارد. این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که یکی از آنها پارک پونه محسوب می شود. در این بخش از مجله مستر بلیط در مورد این جاذبه گردشگری اطلاعاتی را برای شما ارائه می دهیم. پارک پونه واقع در محدوده جنوب بافت شهر ییلاقی طرقبه از شهرستان شاندیز طرقبه در استان خراسان رضوی قرار دارد.

برای رزرو آنلاین هتل از مستر بلیط کافیست تا به صفحه رزرو هتل مراجعه کرده و با انتخاب روز و تاریخ مدنظر، هتل خود را در شهر مورد نظر رزرو کنید.

پارک پونه طرقبه با مساحت تقریبی 1.3 هکتار در حاشیه جنوبی شهر طرقبه در دامنه ارتفاعات بینالود و مجاورت پارک جنگلی بهمن در حاشیه اصلی محور منتهی به بافت مسکونی شهر واقع شده است. با توجه به استفاده ساکنان محلی و مسافران به طور خاص از پارک و قابلیت دسترسی آسان به آن، پارک مورد توجه عموم شهروندان و گردشگران در شهر طرقبه قرار است. واقع شدن پارک در کنار خیابان اصلی شهر طرقبه سبب جذب بیشتر زائرین عبوری مشهد شده است.

ساختار و طبیعت پارک پونه

ساختار و طبیعت پارک پونه

پارک پونه، که یکی از پارک های زیبای شهرستان طرقبه به شمار می رود که دارای امکانات متعدد از جمله رستوران، وسایل بازی کودکان بوده و علاوه بر آن، سکوهایی نیز جهت اتراق گردشگران در آن در نظر گرفت شده است. در این پارک المان ها ومبل مان متعددی وجود دارد که سبب جذابیت آن شده اند. جداسازی فضای پارک از کاربری های مجاور توسط دیوار و نرده سبب افزایش امنیت بیشتر است.

این پارک از درختان بلند و سر به فلک کشیده تشکیل شده است و تنوع پوشش گیاهی بالایی دارد. در شب نور پردازی بسیاری زیبایی در آن وجود دارد که اگر در شب به آنجا بروید می توانید شاهد صحنه ای جذاب باشید.

پارک پونه به صورت پلکانی ساخته شده است و در قسمت های زیادی از آن می توانید این پله ها را ببنید که هر چند باعث زیبایی آن شده اند ولی ممکن است برای سالمندان کمی ایجاد مشکل نمایند. از آنجایی که پارک در دره کوهستانی طرقبه قرار دارد از آب و هوایی پاک و بسیار مطلوب برخوردار است. این پارک به مجتوع تجاری های مختلفی نزدیک است که این باعث می شود بتوانید در حین اینکه از پارک استفاده می کنید از فروشگاه ها هم خرید خود را انجام دهید.

راه های دسترسی به پارک پونه

راه های دسترسی به پارک پونه

از آنجایی که این پارک در شهر طرقبه قرار دارد می توانید با خرید بلیط اتوبوس از مستر بلیط به صورت آنلاین، خود را به این منطقه برسانید. در کنار این پارک ایستگاه اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی قرار دارد به همین خاطر می توانید با وسایل نقلیه به راحتی به این محل بروید و دسترسی به آن آسان باشد.

بازدید از پارک پونه طرقبه

برای دیدار از این محل نیازی نیست هزینه ای را به عنوان ورودی پرداخت کنید و به صورت رایگان می توانید به آن وارد شوید. ولی از آنجایی که این پارک پارکینگ ندارد ممکن است که برای پارک خودرو دچار مشکل شوید. اگر می خواهید محیطی آرام را تجربه کنید بهتر است در روزهایی غیر از تعطیلات به آنجا بروید.

رزرو هتل مشهد از مستر بلیط علاوه بر تضمین قیمت و کیفیت به شما، میتوانید از تخفیف ویژه اولین رزرو نیز استفاده کنید. کافیست به صفحه رزرو آنلاین هتل مشهد بروید و کد را استفاده کنید.

نظر شما درباره پارک پونه طرقبه چیست؟ آیا در این پارک تردد داشته اید؟ تجربیات خود را باما و سایر کاربران درمیان بگذارید.

نوشته پارک پونه طرقبه کجاست؟ آدرس + مسیرهای دسترسی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.